betaalbaar alternatie voor logmein central

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Hallo,

Ik vroeg me af of jullie soms een betaalbaar alternatief hebben voor logmein central €133/maand voor 1 gebruiker ondertussen en slechts 100 remote pc's.

Teamviewer vind ik eigenlijk niet echt goed t.o.v. de logmein ...

Ik heb eigenlijk niet veel nodig, gewoon overnemen van servers via het internet, dus niet eerst een vpn gebruiken ... en dient dus als service geïnstalleerd te worden ....

Heb daarnet nog eens anydesk getest maar dat vond ik ook niet al te best ...

Zou toch maximum een 500 a €600 per jaar mogen kosten

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Misschien beter een goeie RMM tool bekijken ? Dan heb je je remote access tools mee in je monitoring inbegrepen. Je klanten betalen dan de tool eigenlijk omdat er een kost per monitored device is i.p.v. engineer of ...

Wij gebruiken nCentral (onpremise appliance) maar je hebt er genoeg andere.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

hier ISLonline gebruiker.

b.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ondertussen ook overgeschakeld op ncentral.
Prijs valt goed mee voor de klant... Het is dus ofwel security suite betalen en remote support krijgen, ofwel wachten en voorrijkosten betalen.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ik ben ook aan het kijken tussen teamviewer & simple help

ncentral lijkt interessant ? Kan je dit per schijven van hoeveel kopen ? Wat is minimum en hoeveel per pc spreken we dan want totaal geen info te vinden.
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Voor servers en sommige pc's gebruiken we Panda Systems Management.

Ik ben zelf trouwens ook op zoek naar een gelijkaardig atlernatief voor Logmein, hun prijzen zijn gewoon ziekelijk gestegen.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Behalve de soms belachelijk trage file transfer speed zijn wij van TeamViewer tevreden en dit kost voor een single user / single sessie licentie 32€/maand.

Wij gebruiken wel een Corporate-licentie.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Tomsworld schreef:Ik ben ook aan het kijken tussen teamviewer & simple help

ncentral lijkt interessant ? Kan je dit per schijven van hoeveel kopen ? Wat is minimum en hoeveel per pc spreken we dan want totaal geen info te vinden.
De minimum staffels ken ik niet, maar voor 3 EUR aankoop per maand/pc heb je een all-in license voor remote control, antivirus (bitdefender), pro monitoring en patchmanagement. Daar,aast heb je nog een hele hoop andere features, voor servers is het ietsje duurder, maar ook niet spectaculair.

Bedoeling van de pricing, en het product, is om je service met maandelijkse abbo’s te kunnen verkopen. Je moet minder naar de klant toe, maar je hebt toch nog inkomsten. Uiteraard zijn er een hoop spelers, maar qua features en pricing is nCentral echt wel goed.

Grtz,
F
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

ik heb de volgende programma's gevonden:

deze lijkt me alvast een goed alternatief:
https://www.splashtop.com/remote-support

https://www.solarwinds.com/topics/remot ... s-software

https://www.remoteutilities.com

Ik zou bovenstaande nog moeten testen maar blijkbaar stappen veel gebruikers van logmein over naar die splasthop ...

@sazuke:

die ncentral lijkt me ook wel iets maar solarwinds kennende is het vooral voor grote firma's en redelijk duur maar kan altijd eens contact opnemen. Is dit dan de cloud based versie waarover je spreekt en dus remote control standaard via internet en dus niet via een managed netwerk ?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

De remote control is altijd cloudbased, zowel in het OnPremise als de cloudhosted versie. De cloudhosted versie heeft een betere interface, maar de onpremise is dan weer wat flexibeler in gebruik.

Prijzen zijn gelijk. Solarwinds nCentral word vooral gebruikt door de kleinere IT dienstverleners. Maar er zijn legio alternatieven. Als je enkel een remote support tool zoekt zou ik niet Solarwinds kiezen, splashtop is niet slecht, maar wij blijven TeamViewer gebruiken voor de klanten die niet in onze RMM zitten.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Sasuke schreef:De remote control is altijd cloudbased, zowel in het OnPremise als de cloudhosted versie. De cloudhosted versie heeft een betere interface, maar de onpremise is dan weer wat flexibeler in gebruik.

Prijzen zijn gelijk. Solarwinds nCentral word vooral gebruikt door de kleinere IT dienstverleners. Maar er zijn legio alternatieven. Als je enkel een remote support tool zoekt zou ik niet Solarwinds kiezen, splashtop is niet slecht, maar wij blijven TeamViewer gebruiken voor de klanten die niet in onze RMM zitten.
Dat was mijn vraag idd ik zit met meer losse klanten :(
dannyict
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 jul 2008, 08:08
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

eventueel ultraviewer
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”