Vier denkt dat ik in het buitenland zit, sommige programma’s niet te bekijken (EDPnet)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Bij sommige programma’s krijg ik op de Vier website de boodschap “deze video is niet beschikbaar in het buitenland”. Vreemd, want ik kijk vanuit België en zonder VPN. Andere programma’s werken dan weer wel. Ik denk dat het iets met EDPnet te maken heeft want vanop m’n werk of via mijn mobiel Internet werkt alles wel...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Misschien heb je een Russisch IP adres, EDPnet is ook actief in Rusland. Dan moet je een ticket bij EDPnet aanmaken hiervoor.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Effe gekeken met https://www.iplocation.net
IP2Location: Belgium - St-Niklaas
IPinfo.io: Netherlands - N/A
DBIP: Belgium - Brussels
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Best het probleem ook eens melden bij Vier: https://www.vier.be/contacteer-de-webredactie
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

Heb ook af en toe melding op hardware.info dat ik beter op hun nederlandse site verder surf ipv hun Belgische aan de hand van mijn locatie. :eek: Ik ben woonachtig in Deurne (Antwerpen).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Abusimbal schreef:Misschien heb je een Russisch IP adres, EDPnet is ook actief in Rusland. Dan moet je een ticket bij EDPnet aanmaken hiervoor.
OP zou het wel merken aan zijn throughput mocht al zijn verkeer door routers in Rusland gaan.

Als het IP in Belgie toegewezen wordt, is het een Belgisch IP adres, ongeacht wat sommige commerciele "geo IP" databanken denken. Die databanken kunnen nooit met zekerheid weten waar een IP toegezen wordt, tenzij ze toegang hebben tot insider info bij ISP's, wat meestal wel niet het geval is. Ze gokken dus gewoon, de ene gok al wat meer educated dan de andere.

EDPNet is perfect in orde, probleem is de databank die fout gegokt heeft. Maar jij bent geen klant bij die databank, Vier wel, dus melden aan Vier.

Btw, die databanken melden in hun overeenkomsten altijd dat ze geen 100% accuraatheid bieden. Is dus wel straf van Vier om op basis van data die mogelijks inaccuraat is mensen de toegang weigeren.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Heb ik ook regelmatig. Fritzbox even rebooten is meestal genoeg om direct een ander IP te krijgen...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”