Telenet en Skynet gaan nieuwsgroepen verwijderen

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Op de website van klantenvereniging PUB van de Belgische provider Telenet is te lezen dat Telenet en Skynet een aantal nieuwsgroepen van hun servers gaan verwijderen. De belangenvereniging van Belgische internetproviders ISPA heeft hiertoe een overeenkomst getekend met de internationale belangenvereniging voor de muziekbranche IFPI om nieuwsgroepen "met veel illegale content" te schrappen. Officiële persberichten van ISPA en IFPI ontbreken vooralsnog.

Lees hierover meer.

Wat vooraf ging
NuKeM
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

De nieuwsgroepen zijn de enige reden waarom ik nog bij skynet zit...
Tjah, dan ga ik wel een adsl abo nemen bij een andere provider waar ik betere voorwaarden zie en neem ik wel een abo op giganews ofzo.
Nuja, zolang het de muziekgroepen zijn heb ik nog geen problemen, maar eenmaal ze bezig zijn...
Laatst gewijzigd door Blino 16 jul 2005, 13:47, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Wat gaan ze daarmee winnen. Diegene die nu veel met usenet bezig zijn hebben toch al een payserver. En die gaan de reden van hun bestaan niet verwijderen.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

alfadude schreef:Wat gaan ze daarmee winnen. Diegene die nu veel met usenet bezig zijn hebben toch al een payserver. En die gaan de reden van hun bestaan niet verwijderen.

Idd. Iemand met een payserver zal zeker niet die paar Bommanews postings missen ;)
Dat moet zowat het meest crappy programma zijn dat ik ooit heb gezien :roll:
Bobbadike

Niet alleen skynet en Telenet. Ook andere providers zijn lid van de ISPA.

Leden van de ISPA:

1. Alcatel Bell NV, april 2005
2. AT&T Global Network Services bvba, 11/10/99
3. Belgacom NV, 30/05/97
4. Belnet, 30/05/97
5. Brutélé, 15/12/00
6. Cable&Wireless, 28/05/98
7. Centre d'Informatique pour la Région Bruxelloise (CIRB), 01/07/02
8. Certipost
9. Chat.be
10. Coditel, 31/01/02
11. COMBELL, 18/03/02
12. Cryptomathic, maart 2005
13. Easynet Belgium, 13/07/99
14. Euregio.net AG, 30/05/97
15. Evonet
16. HostIT, 08/07/99
17. Ideaxis, mei 2005
18. LavenderBlue, januari 2005
19. Microsoft Belgium, mei 2005
20. Mobistar, 31/01/02
21. MSN Belgium
22. Perceval NV, 30/05/97
23. Portima (Assurnet), 28/07/98
24. Proximedia, 31/01/02
25. PSINet, 01/06/98
26. Scarlet, 26/08/97
27. Skynet NV
28. Telenet, 26/03/98
29. Ulysse
30. UPC Belgium, 26/03/98
31. UuNet (MCI), 30/05/97
32. Ven Brussels, 01/03/99
33. Versatel, 04/04/02

Niet te geloven dat ze vrijwillig hebben toegehapt op de eisen van de IFPI.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Bobbadike schreef:Niet te geloven dat ze vrijwillig hebben toegehapt op de eisen van de IFPI.


Het was dat of een paar dure processen aan hun been... En met die muziekfascisten van het IFPI moet ge opletten (Marcel Heymans is zowat de meest irritante idioot in Belgie, weliswaar op tweede plaats na Filip De Splinter): met hun lobby krijgen die bijna alles gedaan van de politiek.
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

Gaan der wel nog nieuwsgroepen overblijven :twisted:

En IFPI is in België wat BREIN (what's in a name) in Nederland is. Even irritant btw :P
blabla
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Dan is Skynet hier nog een klant kwijt 8)
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Een paar groepen schrappen, gaat dat dan het probleem oplossen ? Dat duurt geen dag vooraleer diezelfde zaken gewoon in een andere nieuwsgroep zullen opduiken...
stonestrong
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 jun 2005, 15:40

Zo zijn ze echt niet goed bezig ze.
Mensen van skynet als jullie dit lezen: zo ga je echt niet aan het probleem van die 10 Gb limiet ontsnappen. Als ik niet via usenet kan, er zijn nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel andere manieren hoor :S
Eweka, kunnen wij die nemen in belgie?? dat is 7.50 € per maand, dus voor mij is da wel te doen, alleen werkt dat tot in belgie??
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Bon, bij deze is dan de vervuiling van usenet ingetreden. Mensen gaan weldra postings in totaal verkeerde groepen plaatsen omdat de juiste groepen verwijderd worden door de provider.

In zo'n situatie zoek ik gewoon een andere provider die mij iets goedkoper is en die winst investeer ik dan mooi in een payserver. Zo blijft het een NULoperatie voor mij en is dat probleem nu al van de baan.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

stonestrong schreef:Zo zijn ze echt niet goed bezig ze.
Mensen van skynet als jullie dit lezen: zo ga je echt niet aan het probleem van die 10 Gb limiet ontsnappen. Als ik niet via usenet kan, er zijn nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel andere manieren hoor :S
Eweka, kunnen wij die nemen in belgie?? dat is 7.50 € per maand, dus voor mij is da wel te doen, alleen werkt dat tot in belgie??


Normaal gezien zou dat geen problemen mogen geven, ik ken iemand die het zo doet en die heeft toch geen problemen (ook niet qua snelheid enzo)
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

stonestrong schreef:Eweka, kunnen wij die nemen in belgie?? dat is 7.50 € per maand, dus voor mij is da wel te doen, alleen werkt dat tot in belgie??



yep, totaal geen probleem.
Hou er wel rekening mee dta je absoluut niet de 28 dagen retentie haalt die ze zeggen te halen.
Vanaf een dag of 10 moet het van overzees komen over een verschrikkelijke link (lees: trager dan traag).
ph4t
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 sep 2003, 11:24

stonestrong schreef:Eweka, kunnen wij die nemen in belgie?? dat is 7.50 € per maand, dus voor mij is da wel te doen, alleen werkt dat tot in belgie??


Dat werkt. Je moet wel 1 week wachten totdat je account krijgt.
Nadeel van eweka is dat je support enkel via telefoon krijgt (90 cent per minut!!!). Dus geen support via mail of hun forum.
Hun servers zijn wel goe. Met 3 verbindingen zit ik constant aan 420KBs. Ze zijn ook compleet.
Ik denk dat je voor 7.50 euro geen betere newsserver kunt vinden. Voordeel is ook dat je geen visa/master card nodig hebt. Gewoon overschrijven via IBAN nummer.
stonestrong
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 jun 2005, 15:40

Ik heb eens gekeken op hun site, en dat ziet er mij goed uit. Retentie van 28 dagen heb ik toch niet echt nodig, en als skynet mijn groepen gaat afsluiten waar ik normaal dingen van haalde, jah dan wordt dat dus een eweka abbonementje :P
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

poohbeer schreef:
stonestrong schreef:Eweka, kunnen wij die nemen in belgie?? dat is 7.50 € per maand, dus voor mij is da wel te doen, alleen werkt dat tot in belgie??



yep, totaal geen probleem.
Hou er wel rekening mee dta je absoluut niet de 28 dagen retentie haalt die ze zeggen te halen.
Vanaf een dag of 10 moet het van overzees komen over een verschrikkelijke link (lees: trager dan traag).


Een paar vraagjes bij die payserver toestanden :

- Hoe traag is "trager dan traag" ?

- Is Eweka zo een beetje het goedkoopste om te nemen als payserver of zijn er betere alternatieven ? Ik had al eens rondgesurft maar was nog geen abbo tegengekomen dat voor 7.50€ unlimited was ...

- Welke Belgische adsl provider gebruiken jullie dan in combinatie met eweka, want als je een limiet van 10 à 15 GB hebt dan kan je toch niet ten volle genieten van die payserver ?

- Is versatel always more adsl + eweka een goede combinatie ? Of zijn er beter combinaties ?


Alvast bedankt voor de hulp
DragonZeal
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 maa 2004, 11:20

Ik heb net een account aangegaan bij www.usenext.com.
Gaat lekker snel en er komt nog is een handig programma bij ook.
Maar het is wel ongeveer 9.95€/maand voor 10Gb.
Maar ik ga nu eens kijken naar die eweka.
Echt wel interessant die eweka.
Maar dan moet ik wel een programma vinden waarmee je kan zoeken op de newsgroepen.
Kent iemand zo een handig proggie?
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Een handig programma om te zoeken in de nieuwsgroepen is UsenetJunkie. Die mannen indexeren enkel (ze voeren enkel headers geen content) en stockeren alles in een databank. Op enkele seconden heb je resultaat!
Gewoon de gewenste files selecteren, op een knopje klikken en het downloaden begint :-D Nooit meer headers ophalen :!:

Het kost ongeveer 2 euro per maand, maar als je kijkt hoeveel tijd en volume (ook headers ophalen slokt een groot deel op van je limiet, vooral voor de grote dumpgroepen) je hiermee uitspaart, lijkt me dat toch best een haalbare kaart.

Qua nieuwsserver zit ik al enkele jaren bij NewsReader.Com, $9.95 dollar per maand voor 30GB (in mijn geval nog 50GB), en met mijn splinternieuw RealDSL abonnement kan ik daar volop gebruik van maken :wink:
stonestrong
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 jun 2005, 15:40

Ik ga eweka gebruiken samen met skynet. OK, ik betaal voor unlimited, en heb dan maar 10 Gb door skynet. Maar als skynet bv a.b.sounds.mp3.dance gaat sluiten, dan kan ik niks meer, dus wordt de keuze van een payserver overwogen. Eweka is wel zowat de goedkoopste hoor, ik passeer dagelijks wel 2 uurkes op FTA/FTD dus ik weet ongeveer wat er op de markt is :P
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

met grabit kan je gratis zoeken
de pispaal <<
brick
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 maa 2005, 20:22

als ik mij niet vergis moet je betalen voor grabit als je meer als 4 keer per dag de grabit search wil gebruiken
gelukkig is er nog de usenetsearch van eweka en die is wel gratis
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

xxxx://www.binsearch.net/ met deze kun je gratis zoeken
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
rcockx
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2005, 14:28

Press Release - IFPI & ISPA set up a collaboration protocol 15 July 2005

ISPA & IFPI SET UP A COLLABORATION PROTOCOL
TO FIGHT THE DISTRIBUTION OF ILLEGAL MUSIC ON THE INTERNET

Brussels, 13 July 2005 – ISPA Belgium & IFPI Belgium have agreed on a collaboration protocol to fight the distribution of illegal music on Internet newsgroups (the so-called Usenet).

The protocol was adopted following discussions between the involved parties, namely IFPI and two ISPA members, Telenet and Belgacom.

The protocol holds that IFPI may request that ISP’s block the access to newsgroups that contain substantial amounts of illegal music content or links to such content. The ISP’s will make the access to these newsgroups on their news servers impossible for their customers. The effectiveness of the implementation of the protocol will be reviewed periodically by all parties involved.

The protocol is an important step forward in the relations between the ISP’s and rightholders’ organisations such as IFPI. The protocol also shows that the ISP industry is able to resolve important conflicts voluntarily through self-regulation.

Belgacom and Telenet have announced they will immediately enforce the ISPA/IFPI protocol.
Gast

Bobbadike schreef:Niet alleen skynet en Telenet. Ook andere providers zijn lid van de ISPA.

Leden van de ISPA:

1. Alcatel Bell NV, april 2005
2. AT&T Global Network Services bvba, 11/10/99
3. Belgacom NV, 30/05/97
4. Belnet, 30/05/97
5. Brutélé, 15/12/00
6. Cable&Wireless, 28/05/98
7. Centre d'Informatique pour la Région Bruxelloise (CIRB), 01/07/02
8. Certipost
9. Chat.be
10. Coditel, 31/01/02
11. COMBELL, 18/03/02
12. Cryptomathic, maart 2005
13. Easynet Belgium, 13/07/99
14. Euregio.net AG, 30/05/97
15. Evonet
16. HostIT, 08/07/99
17. Ideaxis, mei 2005
18. LavenderBlue, januari 2005
19. Microsoft Belgium, mei 2005
20. Mobistar, 31/01/02
21. MSN Belgium
22. Perceval NV, 30/05/97
23. Portima (Assurnet), 28/07/98
24. Proximedia, 31/01/02
25. PSINet, 01/06/98
26. Scarlet, 26/08/97
27. Skynet NV
28. Telenet, 26/03/98
29. Ulysse
30. UPC Belgium, 26/03/98
31. UuNet (MCI), 30/05/97
32. Ven Brussels, 01/03/99
33. Versatel, 04/04/02

Niet te geloven dat ze vrijwillig hebben toegehapt op de eisen van de IFPI.


pff ze maken de lijst gewoon groot om te kunnen zeggen ziede we hebben geen keus .. "iedereen doet het" zeikers lol goe dat ik niet meer bij die provider zit ..
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

volgens mij is dit gewoon omdat ze hun muziek site willen op gang brengen skynet verkoopt muziek als het ware dus ..

dat zal waarschijnlijk de reden zijn, en tja telenet als het om minder bandbreedte gaat zijn ze de eersten, gierigaards haha die grijpen elke kans om minder bandbreedte hehe
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Goe bezig op die manier zou ik zeggen langs de ene kant gaan de isps die wel newsgroepen behouden een hoop klanten bijkrijgen me dunkt.
En het valt altijd te omzeilen met een premium newserver,ik zie niet goed het nut hiervan in.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Braincel schreef:Goe bezig op die manier zou ik zeggen langs de ene kant gaan de isps die wel newsgroepen behouden een hoop klanten bijkrijgen me dunkt.
En het valt altijd te omzeilen met een premium newserver,ik zie niet goed het nut hiervan in.


Hmm ja ma welke blijven nog allemaal over die een goede nieuwsserver hebben ?
Realdsl staat er niet tussen, ma hebben die een goede nieuwsserver ?
Gast

Met z'n alle op DC++ !

http://dcplusplus.sourceforge.net/

Hier vind ge zowat alles...
ph4t
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 sep 2003, 11:24

Anonymous schreef:Met z'n alle op DC++ !

http://dcplusplus.sourceforge.net/

Hier vind ge zowat alles...


Je vindt veel op DC++ maar je moet constant aanwezig zijn om goede snelheid te krijgen . Het duurt lang voordat je snelle peer vindt. En als die offline gaat dan moet je nieuwe zoeken.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Wie download er nu via nieuwsgroepen :S
wype
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mei 2005, 17:51
Locatie: Grimbergen

ben nog steeds aan het wachten op de eerste provider die mij enkel internet access aanbiedt met onbeperkt download aan een attractieve prijs. Ik hoef geen webruimte, email account, support, etc ... Een simpele internet lijn aan een goedkope prijs. Al de rest los ik wel op met payservers. Ben trouwens heel tevreden van Astraweb, jammer dat ze wel geen xpat ondersteunen.
satori.

Anonymous schreef:Met z'n alle op DC++ !

http://dcplusplus.sourceforge.net/

Hier vind ge zowat alles...


Maar het zal niet lang duren voordat alle leecherkes en ook copyrightmaatschappijen erop zitten als ge der reclame voor maakt... Denk na voordat ge zo'n zaken post.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

ph4t schreef:
Anonymous schreef:Met z'n alle op DC++ !

http://dcplusplus.sourceforge.net/

Hier vind ge zowat alles...


Je vindt veel op DC++ maar je moet constant aanwezig zijn om goede snelheid te krijgen . Het duurt lang voordat je snelle peer vindt. En als die offline gaat dan moet je nieuwe zoeken.

bwa, een combi van revconnect en dcmagnet heeft me toch weer 80 gig aan data opgebracht in 72uur. Met revconnect kan je van meerdere users tegelijk downen voor 1 file, zowat het kazaa principe.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

underkux schreef:Wie download er nu via nieuwsgroepen :S

Diegene die snel willen downloaden. 8)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

underkux schreef:Wie download er nu via nieuwsgroepen :S


Typische reactie van iemand die er niks (?) van kent. :roll:
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

Maglor schreef:
underkux schreef:Wie download er nu via nieuwsgroepen :S


Typische reactie van iemand die er niks (?) van kent. :roll:


Van wat mijn beste, elke zijne wereld.
Ik ben content dat die beslissing genomen is.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mag ik ook vragen waarom je content bent dat die beslissing genomen is ?
Ik begrijp dat sommigen niet content zijn met zo'n beslissing,
ik begrijp dat anderen zo'n beslissing totaal onverschillig laat,
maar ik versta niet waarom iemand content is met zo'n beslissing ? Wat steekt zo iemand in zijn zakken met zo'n beslissing ? Welk voordeel haalt die persoon eruit ?
If you can't beat them, confuse them.
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

CueBoy schreef:Mag ik ook vragen waarom je content bent dat die beslissing genomen is ?
Ik begrijp dat sommigen niet content zijn met zo'n beslissing,
ik begrijp dat anderen zo'n beslissing totaal onverschillig laat,
maar ik versta niet waarom iemand content is met zo'n beslissing ? Wat steekt zo iemand in zijn zakken met zo'n beslissing ? Welk voordeel haalt die persoon eruit ?


Fraude, zwart werk, illegaal downloaden ofte u iets toe-eigenen op een manier die niet correct is vind ik verkeerd, als dat niet meer mogelijk is ben ik content. Dergelijke zaken trekken de maatschappij scheef. Mensen vinden het doodnormaal dat ze ALLES gratis moeten kunnen downloaden en dat "ge zaagt" als je iets tegen dat illegaal downloaden hebt, dat is TE voor mij.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

airzimmy schreef:Fraude, zwart werk, illegaal downloaden ofte u iets toe-eigenen op een manier die niet correct is vind ik verkeerd, als dat niet meer mogelijk is ben ik content. Dergelijke zaken trekken de maatschappij scheef. Mensen vinden het doodnormaal dat ze ALLES gratis moeten kunnen downloaden en dat "ge zaagt" als je iets tegen dat illegaal downloaden hebt, dat is TE voor mij.


En onze regering mag gewoon de zakken vullen op onze kosten? Ze werken fraude en zwart werk gewoon in de hand... Belastingsverlaging, laat mij niet lachen :evil:
Je bent dus ook content dat je onrechtmatig belastingen moet betalen op lege CD's? Hoe kan je in godsnaam nu belastingen betalen op iets illegaal :?
Iedereen spreekt vol schandaal over China waar de regering het Internet grondig censureert. De dag is dus gekomen dat dit ook hier gebeurt. En dan nog naar aanleiding van IFPI, een belangenvereniging die geen enkele rechterlijke macht heeft! Zo zie je maar dat er weer gezwicht wordt voor het grote geld! En daar ben jij content mee?
Jammer genoeg kan ik je 'contentement' absoluut niet delen :-(
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Grote bedrijven stellen zich nog makkelijker boven de wet, of maken de wet om ze dan door hun slaafjes (de 'volks'-vertegenwoordigers) te laten goedkeuren -- ge moet het niet op filesharers steken dat uwe petrol en CDkes zo duur zijn, of dat mensen ne Poolse zwartwerker gemakkelijker in hun boekhouding krijgen dan ne legale bediende/arbeider.

Precies of iedereen die een programma van 5000€ download, het ook effectief gaat kopen als die download niet meer mogelijk is.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”