nieuwe aansluiting bij EDPNet VDSL XS: 210 euro eenmalige kosten

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Hoi, ik wil aansluiten bij EDPNet VDSL XS, maar dat kost mij 210 euro aan modem en activatiekosten en voor de technicien die moet langskomen. Is er geen goedkopere oplossing mogelijk? Ik heb nu Telenet Basic, maar heb nood aan meer internetvolume (snelheid is minder een punt; vandaar VDSL XS). Iemand een voorstel?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Meest makkelijke is Orange nemen, deze zomer komen ze tevens met Internet only
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

We weten dat we niet de goedkoopste opstartkost hebben :( op lange termijn haal je het er wel uit, maar ja... misschien even rondkijken voor een 2e hands modem? Ik weet dat er ook hier op userbase velen zijn die een nieuwe gekocht hebben en hun oude wel voor een prijsje willen wegdoen...
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

PS; uiteraard is EDPnet een goede oplossing maar als ik 'echt' onafhankelijk moet zeggen wat momenteel het beste is.
Later komt bij mezelf ook EDPnet binnen geen dure TN ofz bla bla :p
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Ratface
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

https://www.internetenbellen.be/pakket/ ... bps-binnen

30/3 i.p.v. 20/2 en 50 cent goedkoper als je geen modem huurt.

Welke NTP heb je nu op de telefoonlijn zitten?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Froggy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 jul 2018, 02:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

Surf naar http://www.proximus.be --> Producten --> Packs --> Familus --> bestellen.
Wacht tot de installateur alles geïnstalleerd en geactiveerd heeft. Vervolgens vraag je via Easyswitch de overstap naar de provider van je keuze aan (moet wel via xDSL of fiber werken) en stuur je de modem en decoder terug naar proximus.

Momenteel betaal je hierbij geen installatiekosten. Wel nog de activatiekost van je nieuwe provider en de paar dagen dat je klant was bij Proximus.
Een modem kan je 2dehands vinden voor 20 euro en minder.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Zoals Froggy het uitlegt heb ik het ook gedaan. Ik ben wel iets langer klant gebleven dan een paar dagen omdat Proximus een mooie korting gaf.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

buthead schreef:Meest makkelijke is Orange nemen, deze zomer komen ze tevens met Internet only
Ze starten pas "in de zomer", maar het is niet duidelijk wanneer. Lijkt me dus voorlopig geen optie.
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Ik denk dat ik hier nog een Fb 3760v2 liggen heb die voor een klein prijsje weg mag. Zal eens kijken in het weekend.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Joachim schreef:We weten dat we niet de goedkoopste opstartkost hebben :( op lange termijn haal je het er wel uit, maar ja... misschien even rondkijken voor een 2e hands modem? Ik weet dat er ook hier op userbase velen zijn die een nieuwe gekocht hebben en hun oude wel voor een prijsje willen wegdoen...
Bedankt voor je reactie, Joachim. Ik heb met EDPNet gebeld en daar wijzen ze me op het feit dat je alleen met Proximus-gecertificeerde modems mag werken. Waarom is dat nodig dat ze gecertificeerd zijn? Kan ik mijn Fritz!Box 7330 nog gebruiken voor de lage snelheid die ik nodig heb?
Froggy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 jul 2018, 02:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

guy-pc schreef: Bedankt voor je reactie, Joachim. Ik heb met EDPNet gebeld en daar wijzen ze me op het feit dat je alleen met Proximus-gecertificeerde modems mag werken. Waarom is dat nodig dat ze gecertificeerd zijn? Kan ik mijn Fritz!Box 7330 nog gebruiken voor de lage snelheid die ik nodig heb?
De EDPNet mensen zullen hier hopelijk een sluitend antwoord op geven. Volgens mij kun je elke VDSL2-modem gebruiken. Alleen wordt er op de Proximus-gecertificeerde modems vectoring toegepast (in het kort: nog hogere snelheden mogelijk). Voor XS heb je dat niet nodig.
Je Fritz!Box kun je prima gebruiken, al ben ik nu niet meer 100% zeker. Is die trouwens niet gecertificeerd?
Ik heb mijn (proximus-gecertificeerde) BBox3 modem verkocht aan 10 euro. Normaal zijn ze tweedehands wel altijd te vinden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Froggy schreef:Volgens mij kun je elke VDSL2-modem gebruiken. Alleen wordt er op de Proximus-gecertificeerde modems vectoring toegepast (in het kort: nog hogere snelheden mogelijk). Voor XS heb je dat niet nodig.
Neen, zo werkt het jammer genoeg niet. Was het maar zo simpel :wink: .
Met een niet-gecertificeerde modem zal je op een fall-back profiel vallen (soort ADSL2 profiel), waarbij de snelheid beperkt wordt 7.5 mpbs dowload en 512 kbps upload :-( .
Alleen als je een oude B-box2 of Sagem gebruikt - deze zijn "vectoring friendly" - kom je niet op een fall-back profiel, maar zal je de snelheden halen zoals een lijn zonder vectoring (dat zou inderdaad genoeg kunnen zijn voor een XS (20/2).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

FB 7330 is een ADSL modem, die zal niet werken op een VDSLlijn. Je kan hem hangen achter een BBox3 (tweedehands voor +/- 20 euro). Je lijn kan je inderdaad via Proximus laten opstarten.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Ratface schreef:https://www.internetenbellen.be/pakket/ ... bps-binnen
30/3 i.p.v. 20/2 en 50 cent goedkoper als je geen modem huurt.
Interessant. Als ik hier ook een BBox3 zou mogen gebruiken i.p.v. een modem bij hen te huren, dan lijkt me dit nog interessanter dan EDPNet, maar ik vermoed dat dat niet zal kunnen. Iemand ervaring mee?
Ratface schreef:Welke NTP heb je nu op de telefoonlijn zitten?
Deze NTP met deze splitter
wied schreef:Scarlet Loco!?
https://www.scarlet.be/nl/internet/
Ja, maar na 6 maanden moeten zij hun modem terughebben.
Froggy schreef:Surf naar http://www.proximus.be --> Producten --> Packs --> Familus --> bestellen.
Wacht tot de installateur alles geïnstalleerd en geactiveerd heeft. Vervolgens vraag je via Easyswitch de overstap naar de provider van je keuze aan (moet wel via xDSL of fiber werken) en stuur je de modem en decoder terug naar proximus.

Momenteel betaal je hierbij geen installatiekosten. Wel nog de activatiekost van je nieuwe provider en de paar dagen dat je klant was bij Proximus.
Een modem kan je 2dehands vinden voor 20 euro en minder.
Dit is natuurlijk wel een beetje onfatsoenlijk, maar ik ga er toch over nadenken. Kan je het contract zo maar stopzetten? Of moet dit binnen de twee weken na bestelling gebeuren? Dat riskeert fout te lopen, aangezien het toch wel enige tijd zal duren alvorens ze een technicien zullen sturen, of zie ik dat verkeerd?
Grigri schreef:FB 7330 is een ADSL modem, die zal niet werken op een VDSLlijn. Je kan hem hangen achter een BBox3 (tweedehands voor +/- 20 euro). Je lijn kan je inderdaad via Proximus laten opstarten.
Is de BBox3 fully vectoring capable of slechts vectoring friendly? En kan deze gebruikt worden als modem voor EDPNet VDSL XS, en (moest ik me bedenken) ook voor EDPNet VDSL XL?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez op 04 sep 2021, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Froggy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 jul 2018, 02:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

guy-pc schreef: Dit is natuurlijk wel een beetje onfatsoenlijk, maar ik ga er toch over nadenken. Kan je het contract zo maar stopzetten? Of moet dit binnen de twee weken na bestelling gebeuren? Dat riskeert fout te lopen, aangezien het toch wel enige tijd zal duren alvorens ze een technicien zullen sturen, of zie ik dat verkeerd?
Er is niets mis met je te schikken naar de mantra van een dienstverlener t.o.v. klanten :-) In mijn ervaringen is dat onfatsoenlijkheid.
Tenzij de voorwaarden veranderd zijn kan je opzeggen wanneer je wil. Ook na 15 dagen. Er is geen minimumduur of jaarcontract.
guy-pc schreef: Is de BBox3 fully vectoring capable of slechts vectoring friendly? En kan deze gebruikt worden als modem voor EDPNet VDSL XS, en (moest ik me bedenken) ook voor EDPNet VDSL XL?
Fully vectoring capable. Maar dit bevestigen de experts best even, voor de zekerheid.
Deze kan zowel gebruikt worden voor XS als XL en is in staat de volledige snelheid te halen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

guy-pc schreef:Hoi, ik wil aansluiten bij EDPNet VDSL XS, maar dat kost mij 210 euro aan modem en activatiekosten en voor de technicien die moet langskomen
Waar haal je die 210 EUR? Een EDPnet aansluiting kost:
  • - 50.00 EUR activatie (voor internet en telefonie)
    - 49.95 EUR telecom installatie (test and label)
    - modem (nieuwe Fritz!Box 7530 besteld bij nieuwe lijn kost 49€)
Dit is maximaal 150 EUR, maar kan nog verminderd worden:
  • a) Test en label kan vermeden worden, als je al over een NTP beschikt, of je kan die zelf installeren.
    b) Een 2de handse (goedkekeurde) modem kan je ook vinden voor minder dan 50 EUR
TIP om "Test and label" kost te vermijden.
Tijdens het bestelprocess kan op de EDPNet website de "Telecom Installatie" kost van 49.95 vermeld staan als een verplichte kost.
Gebruik de mogelijkheid om tijdens het bestellingsproces een opmerking te geven, waarbij je dan schrijft dat er geen "Telecom installatie" vereist is, maar een "Doe-het-zelf" installatie.
Gezien het bestelprocess bij EDPnet volautomatisch gebeurt, kan je achteraf die kost niet meer vermijden, gezien de bestelling al vertrokken is naar Proximus. Door gebruik te maken van het veld "Opmerkingen" wordt de bestelling tegengehouden en eerst nagezien door een medewerker :-) .
guy-pc schreef:Interessant. Als ik hier ook een BBox3 zou mogen gebruiken i.p.v. een modem bij hen te huren, dan lijkt me dit nog interessanter dan EDPNet, maar ik vermoed dat dat niet zal kunnen.
Als je over een (goedgekeurde) B-box3 beschikt, dan kunnen ze je toch niet verplichten om een modem te kopen/huren.
guy-pc schreef:
Ratface schreef:Welke NTP heb je nu op de telefoonlijn zitten?
Deze NTP met deze splitter
De NTP is OK, de splitter in de link een ADSL splitter. Voor EDPnet heb je geen splitter nodig.
Froggy schreef:
guy-pc schreef: Is de BBox3 fully vectoring capable of slechts vectoring friendly? En kan deze gebruikt worden als modem voor EDPNet VDSL XS, en (moest ik me bedenken) ook voor EDPNet VDSL XL?
Fully vectoring capable. Maar dit bevestigen de experts best even, voor de zekerheid.
Deze kan zowel gebruikt worden voor XS als XL en is in staat de volledige snelheid te halen.
Helemaal correct.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@philippe_d: Raar, had hier hetzelfde hoor, een niet actieve kabel tot aan het straat, moeten ze voor langskomen en putje graven. Is bij EDPnet gewoon betalend
Ratface
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

guy-pc schreef:
Ratface schreef:https://www.internetenbellen.be/pakket/ ... bps-binnen
30/3 i.p.v. 20/2 en 50 cent goedkoper als je geen modem huurt.
Interessant. Als ik hier ook een BBox3 zou mogen gebruiken i.p.v. een modem bij hen te huren, dan lijkt me dit nog interessanter dan EDPNet, maar ik vermoed dat dat niet zal kunnen. Iemand ervaring mee?
In de fiche staat een maandelijkse prijs vermeld (€25,50) van het product exclusief huur van een modem, dit doet mij vermoeden dat dit zeker en vast zou moeten kunnen.

Tevens wijst dit wel op een foutje van mijn kant internetenbellen is 50 cent duurder.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Weeral bedankt voor je info, Philippe.
philippe_d schreef:
guy-pc schreef:Hoi, ik wil aansluiten bij EDPNet VDSL XS, maar dat kost mij 210 euro aan modem en activatiekosten en voor de technicien die moet langskomen
Waar haal je die 210 EUR? Een EDPnet aansluiting kost:
  • - 50.00 EUR activatie (voor internet en telefonie)
    - 49.95 EUR telecom installatie (test and label)
    - modem (nieuwe Fritz!Box 7530 besteld bij nieuwe lijn kost 49€)
Dit is maximaal 150 EUR,
Toch even corrigeren:
- nieuwe Fritz!Box 7530 kost 49 euro voor EDPNet XL en 99 euro voor EDPNet XS
- 49,95 euro voor technicien is de prijs zonder BTW (dixit EDPNet)
Inclusief 50 euro activatiekost kom ik dus aan 209,44 euro!
philippe_d schreef:maar kan nog verminderd worden:
  • a) Test en label kan vermeden worden, als je al over een NTP beschikt, of je kan die zelf installeren.
    b) Een 2de handse (goedkekeurde) modem kan je ook vinden voor minder dan 50 EUR
TIP om "Test and label" kost te vermijden.
Tijdens het bestelprocess kan op de EDPNet website de "Telecom Installatie" kost van 49.95 vermeld staan als een verplichte kost.
Gebruik de mogelijkheid om tijdens het bestellingsproces een opmerking te geven, waarbij je dan schrijft dat er geen "Telecom installatie" vereist is, maar een "Doe-het-zelf" installatie.
Gezien het bestelprocess bij EDPnet volautomatisch gebeurt, kan je achteraf die kost niet meer vermijden, gezien de bestelling al vertrokken is naar Proximus. Door gebruik te maken van het veld "Opmerkingen" wordt de bestelling tegengehouden en eerst nagezien door een medewerker :-) .
Interessant, maar... (zie hieronder)
Tim.Bracquez schreef:@philippe_d: Raar, had hier hetzelfde hoor, een niet actieve kabel tot aan het straat, moeten ze voor langskomen en putje graven. Is bij EDPnet gewoon betalend
Telkens bij de helpdesk van EDPNet gehoord dat ze daarvoor moeten langskomen, en de technicien moet ook in de Proximuskast aan de straat zijn, vertelden ze mij uitdrukkelijk. De laatste keer dat ik Belgacom-telefonie en ADSL had, was in 2011 of 2012. Misschien toch maar voor de onfatsoenlijke oplossing gaan?! (Cf. enkele posts terug).
Froggy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 jul 2018, 02:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

Tim.Bracquez schreef:@philippe_d: Raar, had hier hetzelfde hoor, een niet actieve kabel tot aan het straat, moeten ze voor langskomen en putje graven. Is bij EDPnet gewoon betalend
Bedoel je dat de kabel slechts tot aan de straat kwam en niet tot in je woning?
Wat daar de regels voor zijn weet ik niet maar wij hadden 2 niet actieve koperparen tot in de woning (ooit telefoon en ADSL op actief geweest). De helpdesk van EDPnet zei dat de installatiekost (Telecom-installatie) onvermijdbaar was als er geen abonnement actief is op het koperpaar (we hadden nochtans "Doe-het-zelf-installatie" aangevinkt of de optie stond er niet tussen).
Om die reden hebben we United Telecom (Internet & Bellen) genomen.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Ratface schreef:internetenbellen is 50 cent duurder.
Hoewel snelheid voor ons niet zo belangrijk is, vind ik 50% snelheidswinst voor 50 cent per maand extra wel best een goede deal!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

guy-pc schreef:Toch even corrigeren:
- nieuwe Fritz!Box 7530 kost 49 euro voor EDPNet XL en 99 euro voor EDPNet XS
Sorry, dat wist ik niet (over het hoofd gezien) :-(
guy-pc schreef:- 49,95 euro voor technicien is de prijs zonder BTW (dixit EDPNet)
De exacte prijzen zonder BTW zijn (van mijn laatste factuur):
  • - Telecom Installatie: Test & Label = €41.28 + BTW (21%)
    - Activatie = €41.42 + BTW
    - Abonnement = €20.62 + BTW
Tim.Bracquez schreef:@philippe_d: Raar, had hier hetzelfde hoor, een niet actieve kabel tot aan het straat, moeten ze voor langskomen en putje graven. Is bij EDPnet gewoon betalend
Ik bedoelde niet dat je de "Test and label" kost altijd kan vermijden. Indien er inderdaad een tussenkomst vereist is, dan is dat betalend.
Bij mijn dochter thuis was een Proximus aansluiting aanwezig, het bestaande aansluitpunt moest alleen nog vervangen worden door een NTP2007. Dat is iets wat ik in principe zelf kon doen.
Ik had de bestelling 's avonds on-line ingevoerd, en toen ik EDPNet hierover 's morgens contacteerde was het al te laat om de Telecom installatie te schrappen: bestelling was al (automatisch) doorgegeven.
Vandaar mijn tip om het veld "Opmerkingen' in te vullen, zo kunnen ze nog ingrijpen. Ik had op die manier die kost kunnen vermeden hebben :-( .
guy-pc schreef:Telkens bij de helpdesk van EDPNet gehoord dat ze daarvoor moeten langskomen, en de technicien moet ook in de Proximuskast aan de straat zijn, vertelden ze mij uitdrukkelijk.
Er staat nergens vermeld op de EDPNet Support site dat er een "actieve" telefoonlijn moet zijn voor een "Doe-het-zelf" installatie:
Wat is een Doe-het-zelf installatie

U bent een handige Harry en u zorgt zelf voor de installatie van uw dsl-modem/router en splitter(s). U configureert zelf uw computer, met plezier en zonder morren. De handleiding van uw modem en andere praktische details vindt u hier, op onze support site. Deze installatie kost u – naast een eventuele zweetdruppel – helemaal niets, uiteraard.

Wist-u-dat-je:
Hebt u een interne telefooncentrale en/of een alarmsysteem? Dan is een telecom installatie verplicht.
bron: https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... latie.html
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

philippe_d schreef: Er staat nergens vermeld op de EDPNet Support site dat er een "actieve" telefoonlijn moet zijn voor een "Doe-het-zelf" installatie:
euhm, toen ik 1 jaar terug edpnet wilde nemen (na 3 jaar bij hen weggeweest te zijn), moest ik een Test & Label doen! Terwijl de NTP2007 fiche nog aan de muur hing, en ik gewoon de kabel moest inpluggen. Ik heb hen daarvoor apart via ticket gecontacteerd.

Gelukkig heeft mijn reseller kunnen afdwingen dat dit NIET nodig was. besparing van 50 €.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dat is wat ik bedoel: deze discussie kan je niet meer hebben nadat je bestelling al (automatisch) naar Proximus vertrokken is...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Edp stuurt de rekeningen op voorhand dus afhankelijk van de activatie kan je de lopende en volgende maand abo kosten hebben.
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb sinds 26/4 ook een actieve XL lijn. Heb vandaag mijn eerste factuur gekregen. Hallow kroket, €225.

€5 voor april
€35 voor mei
€35 voor juni
€50 activatie
€50 test en label
€50 voor modem
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”