Android Auto

Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Onderwerp: Waze nav App
vverbeke schreef:Mijn grooste probleem met Waze is eigenlijk niet Waze gerelateerd, maar het feit dat Android auto nog altijd niet beschikbaar is in België. Het kan wel met APKmirror, maar ik blijft dat gepruts vinden. Wordt er vanuit Waze gepusht om Android auto in meer landen beschikbaar te krijgen? De klucht is dat de app volledig vertaald is naar het Nederlands maar officieel niet beschikbaar is in België en Nederland.
Ik heb deze vraag afgesplitst uit de Waze topic, gezien het onderwerp "Andoid Auto" wellicht een aparte discussie verdient.
Graag ervaringen met Android Auto hier delen :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ervaring met m'n vriendin haar Ioniq: android auto sideloaded, werkt wel ok. Wel heb ik regelmatig voor dat Waze er een eeuwigheid over doet om een route te berekenen, wat wss meer aan Waze ligt dan aan Android auto.

De integratie met Google assistant is dan weer hit and miss... Regelmatig zie ik wel dat er een reactie is van Google assistant, maar krijg ik geen audio output.
Meestal moet ik de boel dan opnieuw verbinden en dan lukt het wel.

Zelf gebruik ik Android auto in het Engels (zoals al mijn devices eigenlijk), dus NL integratie is het laatste op mijn list of requirements.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Mijn nieuwe auto (BMW 2 - F45) heeft perfecte integratie voor apple carkit maar nog steeds geen ondersteuning voor google auto, tot mijn grote frustratie...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Een paar issues hier:

Met Android Auto krijg ik de helft van de gesproken instructies van Waze niet te horen wanneer ik die via mijn autospeakers laat afspelen. Wanneer ik in Waze instel dat Waze de telefoonspeaker moet gebruiken krijg ik wel de volledige instructies, het is alsof Waze te laat het signaal geeft dat de autospeakers iets moeten afspelen. Met Google maps krijg ik de instructies wel volledig op de autospeakers.

Op één specifieke locatie loopt Waze altijd vast, ik blijf zogezegd hangen op dezelfde locatie, ook wanneer ik al een stuk verder gereden ben. Enkel een herstart van Waze helpt. Wanneer ik Waze zonder android auto gebruik heb ik dat probleem niet, mogelijk ook door betere GPS ontvangst als mijn smartphone aan de ruit hangt i.p.v. ergens onder het dashboard ligt.

Ik zou graag andere navigatie apps toegelaten zien. Ik gebruik liever de Tomtom Go app dan waze, Tomtom leidt veel minder af. Maar Google laat blijkbaar alleen zijn eigen apps toe? Qua audio laat men dan weer wel third party apps toe.

Maar het belangrijkste issue is toch wel dat sideloaden van de Android Auto app. Dat ze dat eens beschikbaar stellen in de Play store :bang:.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 29 jul 2016, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 8 keer

Ik gebruik Android Auto (sideloaded) als sinds meer dan een jaar in mijn VW Golf VII. Werkt over het algemeen perfect, inclusief voice commands (in het Engels welteverstaan, maar da's geen probleem). 1 keertje een 'freeze' gehad na een 'OK Google'. Voor navigatie gebruik ik meestal Google Maps ipv Waze.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zowel op Renault Zoe als op Nissan Leaf werkt dit als een zonnetje. Navigatie is cava te noemen, maar liedjes opvragen via Spotify geeft dikwijls missers

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Babysteps, maar inderdaad zeker nog niet wat het moet zijn:

- Mijn Skoda kan enkel verbinden met Android Auto als de smartphone verbonden is via de kabel. Alsof dat nog niet erg genoeg is (hello Bluetooth?), lukt die kabelverbinding meer niet dan wel. Terug uit, terug erin, terug uit, ad infinitum
- Ik onderschrijf dezelfde problemen met Waze: loopt af en toe vast, duurt veel langer om routes te berekenen en ook de search lijkt minder vlot te gaan dan op de smartphone zelf? Krijg vaak totaal foute adressen... En ook het feit dat je de sociale features niet kan gebruiken, huh?
- De Google Assistant krijg ik gewoonweg niet goed aan de praat in de auto. Zal wel iets met de microfoon te maken hebben ofzo, maar zelfs de "Okay Google" loopt 1 op 2 mis.

Enfin, ik hoop op veel updates in de toekomst. :)
ooh. shiny.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Een tijd gebruikt puur op gsm (men Volvo heeft geen Android Auto) en was er wel over te spreken. Nu een nieuwe wagen besteld (Passat Variant) met Android Auto dus ik kijk er wel naar uit om het te gaan gebruiken. Jammer genoeg nog via sideloaden. Jammer dat die APK-sites niet gewoon een alternatieve "store" app hebben die de APK's indien gewenst ook vanzelf update.
Het is wel nog vrij beperkt had ik de indruk, maar dat kon er ook aan liggen doordat het enkel op gsm was, dus ook geen idee welke apps er mee werken.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Pioneer radio en Android auto op een (oudere) MotoG3. Goed werkend en eigenlijk weinig opmerkingen.

Een pluim voor de Belgen, die wel erg goed Waze updaten. Kan je niet zeggen wanneer je in Frankrijk bent, sommige snelheidsbeperkingen staan er niet of niet correct op en wegenwerken worden erg weinig bijgewerkt.
De gesproken weginstructies op soms honderden meter van een afslag zijn heel goed en zelfs al mis je er één, dan word je nogmaals verwittigd bij het heel dicht naderen. Alleen die Femke moet eruit en vervangen worden door een Vlaams meiske :-D .

Na jarenlang TomTom gebruiker geweest te zijn geef ik een cijfer 8 aan Waze en een dikke pluim aan de mensen die de updates doen.
De 2 puntjes minder zijn er voor het gebrek aan een magere Google assistant en het gebrek aan opnieuw een auditieve waarschuwing wanneer je de snelheidsgrens eventjes te boven gaat.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

cloink schreef:Babysteps, maar inderdaad zeker nog niet wat het moet zijn:

- Mijn Skoda kan enkel verbinden met Android Auto als de smartphone verbonden is via de kabel. Alsof dat nog niet erg genoeg is (hello Bluetooth?), lukt die kabelverbinding meer niet dan wel. Terug uit, terug erin, terug uit, ad infinitum.
Apple car play werkt ook enkel via kabel.
Hier is grootste frustratie dat de Volvo navigatie niet meer wil werken als je CarPlay gebruikt.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

cloink schreef:Mijn Skoda kan enkel verbinden met Android Auto als de smartphone verbonden is via de kabel. Alsof dat nog niet erg genoeg is (hello Bluetooth?), lukt die kabelverbinding meer niet dan wel. Terug uit, terug erin, terug uit, ad infinitum
- Ik onderschrijf dezelfde problemen met Waze: loopt af en toe vast, duurt veel langer om routes te berekenen en ook de search lijkt minder vlot te gaan dan op de smartphone zelf? )
Heb je al een ander usb kabeltje uitgeprobeerd?
Is je werkgeheugen van je smartphone niet te klein?
Heb je de nieuwste APK van Android Auto?
De APK van Android Auto is toch de correcte versie voor je smartphone processor?
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Plaats reactie

Terug naar “Development”