LCD keyboard !!!

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Als dit geen droom keyboard is dan weet ik het ook niet 8)

http://www.artlebedev.com/portfolio/optimus/
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Damn, das wel nice! Maar weet iemand de kostprijs van het speelgoedje? Dat zal niet zo mals zijn vrees ik :)
Afbeelding
frisco
Member
Member

Sub Zero schreef:Damn, das wel nice! Maar weet iemand de kostprijs van het speelgoedje? Dat zal niet zo mals zijn vrees ik :)
ik ben aan het zoeken geweest, maar nergens gevonden. Ik vrees toch wel dat het niet mals zal zijn
Lukse
Premium Member
Premium Member

Het bestaat nog niet. 't Is maar een concept.
Moest het gefabriceerd gaan worden, dan ben ik zeker een van de eersten om het te gaan kopen :-D
Afbeelding
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Idd vréé schoon speelgoed.... en je ziet het 's nachts ook nog :p

flamenca
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

:-o Eén van dees dagen moet ik toch eens mijn keyboard een beetje kuisen :-D
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Patents pending.
Toen ik het concept zag staan dacht ik meteen: "patenteer de boel", maar zo slim waren ze wel :)

Over 5 jaar is een lcd-keyboard misschien zo vanzelfsprekend ....
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Echt wel gaaf zo'n keyboard, dan stel ik me voor dat je zo profiles hebt wanneer je bv. een bepaalde game speelt dat er alles op staat welke functie ze hebben. In Photoshop bv. alle sneltoetsen :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Als je de foto's bekeken had, had je gezien dat dat inderdaad het geval is.
Ken
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, die van fotosoep had ik nie gezien. M'n vinger deed zeer bij het scrollen :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Wel een beetje absurd dat ze de vorm van een huidig keyboard gebruiken -- gewoon één groot LCD paneel met toets-sensoren erin zou veel cooler zijn :-)
Akira
Elite Poster
Elite Poster

cptKangaroo schreef:Wel een beetje absurd dat ze de vorm van een huidig keyboard gebruiken -- gewoon één groot LCD paneel met toets-sensoren erin zou veel cooler zijn :-)
iedere toets is een apart schermke en word apart aangestuurd en de reden waarom er toetsen zijn en nie een gewoon touchscreen is omdat het nog altijd makkelijker is om te typen op een toetsenbord ipv een touchscreen
de pispaal <<
mm2
Pro Member
Pro Member

Leuk ding inderdaad en als het bij prijs is zou dat wel eens een groot succes kunnen worden denk ik. Bijzonder handig die icoontjes en sneltoetsen per programma op je toetsenbord.
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Ik heb ergens iets vernomen van een richtprijs van 300 dollar.

Sorry als ik hiermee jullie enthousiasme temper, maar 't is niet ikke die de prijs bepaal (jammer genoeg niet)
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Kartouch schreef:Ik heb ergens iets vernomen van een richtprijs van 300 dollar.

Sorry als ik hiermee jullie enthousiasme temper, maar 't is niet ikke die de prijs bepaal (jammer genoeg niet)
dat vind ik nog meevallen voor zo een keyboard, dat zou ik direct kopen voor da geld :)
stonestrong
Plus Member
Plus Member

Voor 300 € koop ik mij toch wel liever een goejkoop schermpke ze :D
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Designer Optimus OLED-keyboard spreekt
Afbeelding

Nadat een conceptontwerp van een innovatief toetsenbord met de naam 'Optimus' over het web trok en veel waardering oogstte, hoofdzakelijk vanwege de programmeerbare toetsen met OLED-beeldschermpjes, is niet alleen het keyboard maar ook de Russische ontwerper en studiobaas Artemy Lebedev in de belangstelling komen te staan. De websites Riesebergserver.de en Primotech spraken met de schepper van het 'toetsenbord der goden' zoals de ramplank door sommigen al genoemd wordt, en is er wat interessante informatie bekendgemaakt. Lebedev zegt dat de studioniet slechts een patentaanvraag heeft liggen, maar ook in onderhandeling is met fabrikanten en technologieleveranciers over de in-productiename van de Optimus. Het OLED-keyboard zal onder het eigen studio-label (Art. Lebedev) op de markt worden gebracht, maar de productie zal in China of Korea terechtkomen. Artemy hoopt in de loop van volgend jaar het product op de markt te krijgen. Het te verwachten prijskaartje schetst hij met 'Tweehonderd dollar is extreem optimistisch, driehonderd dollar is gewoon optimistisch.'

Bij Art. Lebedev Studio heeft men gedacht aan een soort 'open-source'-model ten aanzien van de te programmeren iconen en packages daarvan. Er zal in ieder geval een SDK komen en een applicatie waarmee het toetsenbord te customizen valt. Voor de verbinding met de computer wordt USB 2.0 genoemd, FireWire misschien ook (Mac). Mogelijk krijgt het ding een externe voeding, Bluetooth is niet nodig, aldus de designer. Wat de ondersteuning van besturingssystemen betreft ziet de ontwerper geen beperkingen. Aanvankelijk werd gemikt op tekstopmakers als doelgroep, maar andere bijzondere gebruikersgroepen worden niet uitgesloten, zoals de gamers en audio- en videoprofessionals. Artemy zegt al meer dan vijftien jaar geleden tijdens zijn middelbare schooltijd aan een dergelijk concept gedacht te hebben. Zelf gebruikt hij momenteel twee toetsenborden: 'an old-style Microsoft’s Natural Keyboard Pro, and PI E.ngineering’s X-keys programmable keypad.'

(bron: http://www.tweakers.net/nieuws/38127)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik zie enorm veel potentieel in dat toetsenbord. Als je de goeie ideeën uit de reacties van Tweakers filtert merk je pas hoe goed dit idee is ...
Een bloemlezing:
  • Azerty, Qwerty, Qwertz, Dvorak op 1 toetsenbord
  • Geen aparte toetsenborden meer nodig voor videobewerking (de gekleurde AVID-toetsenborden bijvoorbeeld)
  • In spellen: de toetsen tonen de acties die ze doen, die geen actie hebben blijven donker
  • In Photoshop: de functie die achter een toets zit. Die kan zich realtime aanpassen als je alt, control of shift inhoudt
  • Naast je screensaver ook een keyboardsaver
  • banners op je spatiebalk :)
  • Onderkastletters tonen, tot je shift of shift lock op zet, dan komen de bovenkastletters
  • Leesbaarheid: zelf lettertype/grootte letters kunnen kiezen
Wie verzint nog nuttige functies?
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Lezen in het donker?
NuKeM
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Het idee is zo voor de hand liggend :), was enkel kwestie van tijd tot dat het in productie ging/gaat. Dit zal idd een leuke aanpassing zijn in de statische toetsenborden markt. Veel mogelijkheden en zeker een scorer van formaat.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Haha, ziet er mooi uit. Maar het oogt nogal groot of zijn dat mijn gedachten?
KK
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:
  • banners op je spatiebalk :)
Als ze mij zo'n klavier gratis geven, kan ik gerust leven met zo'n banners.
Maar als ik 300 Euro moet neertellen voor zo'n klavier wil ik zelf kunnen beslissen wat er op die spatiebalk staat ;)
Ken
Elite Poster
Elite Poster

Spam op je klavier :( tja vette banners op je spatiebalk. Ik zie het toch niet zitten. Dan komen ze met van die KeyboardAdBlockers

TV = FTA IPTV + Netflix
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Om deze tpoic weer eens op te rakelen, gevonden op ananova.com vandaag:

Key computer breakthrough

Russian scientists have invented a computer keyboard where each key has its own tiny video screen.

A Russian company has created a computer keyboard where each key has a separate LED /Europics

It means the symbols on the keys can be changed to show different languages or symbols at a stroke.

Every single key of the Moscow-based Art.Lebedev Studio's all-purpose Optimus keyboard is a 32 times 32 pixel OLED (Organic Light Emitting Diode) display.

The company's director Artemy Lebedev said: "Every key has the display ability of a monitor.

A Russian company has created a computer keyboard where each key has a separate LED /Europics

"The possibilities with our invention are absolutely limitless, just like there are no constraints on using a monitor to display any image on it."

According to him, the Optimus keyboard will enable the users to switch from the Arabic, Cyrillic or Latin alphabet or HTLM code in a matter of seconds.

But it could also be programmed for the use of any given software, like Photoshop, computer games or music composition programmes.

The keyboard will have an aluminium case and polycarbonate keys and is due to be released on the market in 2006, at the estimated price of about £200.

flamenca
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Bericht gelezen in nieuwsblad online, dacht dat er bijstond iets van een 160€

dus tegen kerstmis zal dat wel beetje zakken, weten al wat te vragen aan de dronken dikke man :lol:
Maverick
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

Staat ook in "netwerk" van deze maand (aleeezzz, een beetje toch).
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Het toetsenbord zal eind 2006 in de winkelrekken verschijnen. Over de prijs bestaan er uiteenlopende bronnen. er zijn er die over §120-§200 spreken maar in een interview vertelt Artemy Lebedev, de ontwerper van dit toetsenbord, dat de prijs tussen §200 en §300 zal schommelen
bron: http://www.alleproblemen.be/forum2porta ... review.292
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”