NTP gestuurde (wereld) klokken

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 10 keer

Ik ZOEK nog NTP (Network Time Protocol) gestuurde digitale klokken. Eventueel meerdere klokken (wereld klok).
NTP betekent dat de klok aangesloten is op je netwerk (via RJ45) en zo via internet de exacte tijd krijgt.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Stefaand
Pro Member
Pro Member

wel ja inderdaad. Dat is wat je moet instellen in de klokken.
ik heb er hier een van Gorgy Timing.
Dus die heb ik verbonden met een UTP kabel en ik heb via de webinterface van de klok de NTP settings ingevuld naar het adres dat je me doorgaf.
die klokken lopen dus altijd op de seconde juist.
en die klokken, die je dus kan aansluiten op internet zoek ik.
Zelfs iets in de stijl van deze klokken (foto)
Bijlagen
world clock.gif
world clock.gif (9.74 KiB) 904 keer bekeken
ubremoved_29612
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Wat is het voordeel ten opzichte van radio-gestuurde klokken?
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

badikla schreef:Wat is het voordeel ten opzichte van radio-gestuurde klokken?
Niet afhankelijk van 1 bron van tijdinformatie, die in principe gehackt kan worden of fout kan zijn of van de ene dag op de andere kan ophouden.

Mogelijkheid om verschillende bronnen te raadplegen en te vergelijken.

Geen ontvangstproblemen bij slechte omstandigheden of in een stad of achter dikke muren.

Tijd tonen in een andere tijdzone (bedrijven die bv een kantoor in het buitenland hebben en moeten weten of het er kantooruren zijn of niet)

PoE

Makkelijker om wisseling van tijdzones mee in te stellen (als Duitsland UTC+2 doet en wij UTC+1 mogen we de meeste DCF77 klokken wegsmijten want de consumentenmodellen ondersteunen geen tijdzone shift, NTP modellen wel).
matthiasdb
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Check eens bij Bodet
https://www.bodet.be/nl/
https://www.bodet-time.com/nl/

Ik dacht dat die naast tijdsregistraties ook nog altijd klokken maken die network-connected zijn...
Stefaand
Pro Member
Pro Member

de bedoeling van mijn post is om een tweedehandse NTP klok te vinden die meerdere tijden aangeeft (Londen, Signapore, New York,...)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Stefaand schreef:de bedoeling van mijn post is om een tweedehandse NTP klok te vinden die meerdere tijden aangeeft (Londen, Signapore, New York,...)
Mja dat is nu wel iets dat consumenten niet vaak in huis gaan hebben denk ik, wie heeft thuis nood aan weergave van verschillende tijdzones.

Is eerder iets dat je ziet bij bedrijven of in hotels. Vroeger MOEST elk groot hotel zo'n klok in de lobby hebben hangen voor de cosmopolitische uitstraling die het geeft - tegenwoordig zie je dat veel minder. En dat waren veelal analoge modellen.

Niet in het minst voor de prijs, ik weet wat je bedoelt en die dingen vertrekken in nieuwstaat vanaf prijzen die veel hoger liggen dan een consument aan een klok wil geven.

Als je hier geen antwoord vindt, zoek dan de modelnummers en UPC codes van alle modellen die je kan vinden op, en maak van elk een "opgeslagen zoekopdracht" op eBay. Binnen nu en een jaar zullen er wel een paar hits verschijnen (als er momenteel al geen op staan).
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”