Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi
-
- Plus Member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 03 sep 2017, 11:13
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 23 keer
Aangezien Dommel heeft opgezegd, zou er van uw kant niets meer nodig moeten zijn.
Ik heb ook mijn domiciliering gestopt. En dus krijg ik nu een pro forma factuur om mijn mobiele kosten van maart te betalen. En dat zal ik ook doen zodra ik een *echte* factuur krijg. Maar niet op basis van een pro-forma factuur. Heb ik ook nooit begrepen dat ze betaling verlangden op basis van een pro-forma factuur. Waarschijnlijk een trucje om geen belasting te betalen bij wanbetalers omdat er dan nog geen factuur is ingeschreven.
Ik heb ook mijn domiciliering gestopt. En dus krijg ik nu een pro forma factuur om mijn mobiele kosten van maart te betalen. En dat zal ik ook doen zodra ik een *echte* factuur krijg. Maar niet op basis van een pro-forma factuur. Heb ik ook nooit begrepen dat ze betaling verlangden op basis van een pro-forma factuur. Waarschijnlijk een trucje om geen belasting te betalen bij wanbetalers omdat er dan nog geen factuur is ingeschreven.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ze zijn nog niet min beschaamd bij Dommel!
Ik stelde in een mail @finance dat ze mij recent onrechtmatig kosten hebben aangerekend voor hun diensten voor de periode 1-4-2019 tot 1-5-2019 terwijl ze hun dienstverlening gestopt hebben op 31-3-2019. Het factuurbedrag werd via domiciliëring onrechtmatig van mijn rekening gedebiteerd. Ik eiste dan ook een onmiddellijke terugbetaling van dit bedrag.
Wat krijg ik vandaag als reactie: ge gaat het niet geloven, maar een pro-forma factuur voor de maandelijkse GSM-kosten tot 1/5/2019 (dus vanaf 1/4/2019) terwijl het contract van hunnentwege verbroken werd op 31-3-2019.
En als dat nog niet alles is zat er ook een formuliertje bij om een domiciliëring op te starten.
Ge moet toch maar lef hebben!
Ik stelde in een mail @finance dat ze mij recent onrechtmatig kosten hebben aangerekend voor hun diensten voor de periode 1-4-2019 tot 1-5-2019 terwijl ze hun dienstverlening gestopt hebben op 31-3-2019. Het factuurbedrag werd via domiciliëring onrechtmatig van mijn rekening gedebiteerd. Ik eiste dan ook een onmiddellijke terugbetaling van dit bedrag.
Wat krijg ik vandaag als reactie: ge gaat het niet geloven, maar een pro-forma factuur voor de maandelijkse GSM-kosten tot 1/5/2019 (dus vanaf 1/4/2019) terwijl het contract van hunnentwege verbroken werd op 31-3-2019.
En als dat nog niet alles is zat er ook een formuliertje bij om een domiciliëring op te starten.
Ge moet toch maar lef hebben!
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 29 keer
Het concept 'creditnota' kennen ze niet bij Dommel. Doe geen moeite.
Als je effectief per domiciliëring betaald hebt, kan je er best voor kiezen om de transactie te betwisten via jouw bank - dat kan probleemloos tot 8 weken na de initiële inning. Het is op zich natuurlijk wel netjes om dat aan Dommel te laten weten, maar eigenlijk zouden ze daar zelf moeten achter komen. Als ze daar nog ooit toe komen - wat me ten stelligste zou verbazen.
Toegegeven, ze houden het langer vol dan ik had gedacht. Ik kan me weliswaar niet van de indruk ontdoen dat ze nog steeds in de ontkenningsfase zitten, maar de grenzen van het fatsoen zijn hier toch al een paar keer overschreden.
Zelf heb ik vandaag mijn 'slotfactuur' (die uiteraard niet zo heet) betaald. Tegelijk ben ik ook verlost van het iets meer dan een week oude abonnement bij Proximus dat ik had afgesloten om mijn nummer te kunnen behouden. Jammer voor Proximus dat ze wat extra administratie krijgen, maar hadden ze mijn nummer naar een Pay & Go willen overzetten, hadden ze dat kunnen vermijden. Enfin, da's hun probleem.
Mijn nummer heeft doorheen de jaren een aardig traject afgelegd: eerst ruim tien jaar Proximus, dan achtereenvolgens Scarlet, Base, Dommel, Proximus en nu weer Scarlet. Hopelijk zit ik daar voor een aantal jaar safe.
Als je effectief per domiciliëring betaald hebt, kan je er best voor kiezen om de transactie te betwisten via jouw bank - dat kan probleemloos tot 8 weken na de initiële inning. Het is op zich natuurlijk wel netjes om dat aan Dommel te laten weten, maar eigenlijk zouden ze daar zelf moeten achter komen. Als ze daar nog ooit toe komen - wat me ten stelligste zou verbazen.
Toegegeven, ze houden het langer vol dan ik had gedacht. Ik kan me weliswaar niet van de indruk ontdoen dat ze nog steeds in de ontkenningsfase zitten, maar de grenzen van het fatsoen zijn hier toch al een paar keer overschreden.
Zelf heb ik vandaag mijn 'slotfactuur' (die uiteraard niet zo heet) betaald. Tegelijk ben ik ook verlost van het iets meer dan een week oude abonnement bij Proximus dat ik had afgesloten om mijn nummer te kunnen behouden. Jammer voor Proximus dat ze wat extra administratie krijgen, maar hadden ze mijn nummer naar een Pay & Go willen overzetten, hadden ze dat kunnen vermijden. Enfin, da's hun probleem.
Mijn nummer heeft doorheen de jaren een aardig traject afgelegd: eerst ruim tien jaar Proximus, dan achtereenvolgens Scarlet, Base, Dommel, Proximus en nu weer Scarlet. Hopelijk zit ik daar voor een aantal jaar safe.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Ook ik heb nu zo'n proforma factuur ontvangen.
9.46€, het is al lang geleden dat ik nog zoveel gebeld heb, het zou moeten zijn dat ik in maart nog heel veel gebeld heb, want daarna kon ik niet meer bellen.
Maar ik heb dus nog altijd mijn vervangende SIM niet.
Ik denk dat als ik die tegen het eind van de week niet heb, ik naar Mobile Vikings ga overschakelen (als dat nog lukt, maar desnoods schakel ik de ombudsman in, ik vind dit geen manier van handelen).
Al van kort voor de bewuste afsluitdatum beweerden ze dat ik mijn Mobile Freedom abonnement kon behouden, ik moest alleen bevestigen, en ze zouden mij "spoedig" een nieuwe SIM sturen.
Het nummer werd afgesloten, maar de nieuwe SIM komt maar niet.
9.46€, het is al lang geleden dat ik nog zoveel gebeld heb, het zou moeten zijn dat ik in maart nog heel veel gebeld heb, want daarna kon ik niet meer bellen.
Maar ik heb dus nog altijd mijn vervangende SIM niet.
Ik denk dat als ik die tegen het eind van de week niet heb, ik naar Mobile Vikings ga overschakelen (als dat nog lukt, maar desnoods schakel ik de ombudsman in, ik vind dit geen manier van handelen).
Al van kort voor de bewuste afsluitdatum beweerden ze dat ik mijn Mobile Freedom abonnement kon behouden, ik moest alleen bevestigen, en ze zouden mij "spoedig" een nieuwe SIM sturen.
Het nummer werd afgesloten, maar de nieuwe SIM komt maar niet.
Laatst gewijzigd door boulder 08 apr 2019, 21:47, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Pro Member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 25 keer
Dat zijn toch de gesprekskosten van maand Maart. Hoe kunnen ze de gesprekskosten al van April weten.Berda schreef:Wat krijg ik vandaag als reactie: ge gaat het niet geloven, maar een pro-forma factuur voor de maandelijkse GSM-kosten tot 1/5/2019 (dus vanaf 1/4/2019) terwijl het contract van hunnentwege verbroken werd op 31-3-2019.
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 29 keer
@boulder
Vermits men een ander netwerk wil/moet gebruiken, kan de stock 'Proximus'-SIM's niet gebruikt worden en moet men nieuwe bestellen. Stel dat jij een fabrikant bent van SIM-kaarten; zou jij dan zonder garantie op rekening leveren aan een bedrijf dat ei zo na failliet is? Ik niet. Ik ken niets van Dommels interne keuken, maar het zou me niets verbazen mocht het probleem (deels) daar zitten: enerzijds geen geld meer in kas om wat dan ook nog te financieren en anderzijds geen leveranciers die nog mee in het verhaal willen stappen zonder meteen boter bij de vis te willen. Mocht ik jou zijn, zou ik niet wachten tot Godot eindelijk op de afspraak verschijnt.
Vermits men een ander netwerk wil/moet gebruiken, kan de stock 'Proximus'-SIM's niet gebruikt worden en moet men nieuwe bestellen. Stel dat jij een fabrikant bent van SIM-kaarten; zou jij dan zonder garantie op rekening leveren aan een bedrijf dat ei zo na failliet is? Ik niet. Ik ken niets van Dommels interne keuken, maar het zou me niets verbazen mocht het probleem (deels) daar zitten: enerzijds geen geld meer in kas om wat dan ook nog te financieren en anderzijds geen leveranciers die nog mee in het verhaal willen stappen zonder meteen boter bij de vis te willen. Mocht ik jou zijn, zou ik niet wachten tot Godot eindelijk op de afspraak verschijnt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik zal zeker niet wachten op Godot.johann schreef:@boulder
Vermits men een ander netwerk wil/moet gebruiken, kan de stock 'Proximus'-SIM's niet gebruikt worden en moet men nieuwe bestellen. Stel dat jij een fabrikant bent van SIM-kaarten; zou jij dan zonder garantie op rekening leveren aan een bedrijf dat ei zo na failliet is? Ik niet. Ik ken niets van Dommels interne keuken, maar het zou me niets verbazen mocht het probleem (deels) daar zitten: enerzijds geen geld meer in kas om wat dan ook nog te financieren en anderzijds geen leveranciers die nog mee in het verhaal willen stappen zonder meteen boter bij de vis te willen. Mocht ik jou zijn, zou ik niet wachten tot Godot eindelijk op de afspraak verschijnt.
Ik heb een bericht gestuurd naar Dommel helpdesk.
Als ik vrijdag na mijn werk vaststel dat de SIM er niet is, ga ik online overschakelen naar Mobile Vikings.Mijn bericht verstuurd aan Dommel schreef:Geachte Dommel support.
Als ik ten laatste op vrijdag 12 april 2019 mijn vervangende SIM kaart niet heb, zal ik een aanvraag voor nummeroverdracht indienen bij Mobile Vikings.
Ik vind het ongelooflijk amateuristisch hoe jullie tewerk gaan.
Met jullie stunt zijn jullie waarschijnlijk 95% van jullie klanten kwijtgeraakt.
Het lijkt wel alsof jullie er alles aan doen om die laatste 5% ook nog kwijt te raken."
Als dat problemen geeft, schakel ik de ombudsman in.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Volgens mij is de samenwerking met Telenet,en de levering van die nieuwe Sim-kaartjes nog niet in orde bij Dommel(vraag is of het nog in orde zal komen).
Wat er juist aan de hand is bij Dommel weet ik niet,maar als je een vgl. maakt met de werking van EDPnet lijkt het verschil enorm groot te zijn,abnormaal groot eigenlijk,dit moet een reden hebben.
Wat er juist aan de hand is bij Dommel weet ik niet,maar als je een vgl. maakt met de werking van EDPnet lijkt het verschil enorm groot te zijn,abnormaal groot eigenlijk,dit moet een reden hebben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik vermoed dat johann gelijk heeft, dat ze met het probleem zitten dat ze te weinig inkomsten hebben om hun nieuwe SIM kaartjes te kunnen betalen.fluppie schreef:Volgens mij is de samenwerking met Telenet,en de levering van die nieuwe Sim-kaartjes nog niet in orde bij Dommel(vraag is of het nog in orde zal komen).
Wat er juist aan de hand is bij Dommel weet ik niet,maar als je een vgl. maakt met de werking van EDPnet lijkt het verschil enorm groot te zijn,abnormaal groot eigenlijk,dit moet een reden hebben.
Het klinkt in elk geval logisch.
In dat geval proberen ze het waarschijnlijk wat te rekken, tot ze voldoende liquide middelen hebben om die SIMs te bestellen.
Er moeten nog facturen van maart betaald worden, dus er zal nog geld binnenkomen.
Maar ik ga niet wachten tot zij eind april hun centen hebben, zodat zij die kaartjes kunnen bestellen.
Zoals ik hen gemeld heb, als zij mij tegen vrijdag geen SIM gestuurd hebben, start ik de overzetting naar Mobile Vikings, en als daar problemen van komen schakel ik de Ombudsman in.
In het ergste geval ben ik mijn nummer kwijt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ongeveer tien jaar geleden (bij mijn eerste stappen op UB hier)was iedereen nog uitermate positief over Dommel,er moet iets gebeurd zijn waardoor het bedrijf een heel andere kant is opgegaan,mss. is de leiding in andere handen gekomen?? ik weet het niet.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Ondertussen vandaag een eerste vervang-SIM binnengekregen, (zgz?) verstuurd op 4 april. Ik had twee SIMs aangemeld maar toen liet de webinterface niet toe om er meer dan één aan te melden. De laatst aangemelde is dus aangekomen. Hopelijk duurt het voor de andere niet zo lang...
Computer(k)nul
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 29 keer
Opmerkelijk! In ieder geval alweer een interessante ontwikkeling.
@fluppie: naar mijn inschatting is het basisprobleem van Dommel geweest dat ze er nooit zijn in geslaagd een echt concurrentieel aanbod in de VDSL-markt te positioneren. In ADSL-tijden was Dommel een echte uitdager, daarna hebben ze de rol moeten lossen. Het mobiele aanbod is er gekomen op een moment dat Schedom al vrij diep in de rode cijfers zat, maar de gok die ze daarmee genomen hebben, leek toch wel een positieve impact te hebben op het zakencijfer.
Ander probleem was dat de helpdesk en de communicatie in het algemeen veel te wensen overliet. Zo ben ik het hen altijd kwalijk blijven nemen dat er over de tariefverhoging (helemaal in het begin was het tarief 2 (of 3?) cent per minuut, later geruisloos verhoogd naar 5 cent) en het aanrekenen per seconde ná de eerste minuut (voorheen: aanrekening per seconde, vanaf de eerste seconde) nooit behoorlijk werd gecommuniceerd. 'Zoek het zelf maar uit,' was hun motto. Om over hun bizarre wijziging van rekeningnummer nog te zwijgen. Telkens één helder mailtje had volstaan (er hoefde voor mij zelfs geen enkele hoofdletter in te staan), maar zelfs dat was blijkbaar teveel gevraagd.
@fluppie: naar mijn inschatting is het basisprobleem van Dommel geweest dat ze er nooit zijn in geslaagd een echt concurrentieel aanbod in de VDSL-markt te positioneren. In ADSL-tijden was Dommel een echte uitdager, daarna hebben ze de rol moeten lossen. Het mobiele aanbod is er gekomen op een moment dat Schedom al vrij diep in de rode cijfers zat, maar de gok die ze daarmee genomen hebben, leek toch wel een positieve impact te hebben op het zakencijfer.
Ander probleem was dat de helpdesk en de communicatie in het algemeen veel te wensen overliet. Zo ben ik het hen altijd kwalijk blijven nemen dat er over de tariefverhoging (helemaal in het begin was het tarief 2 (of 3?) cent per minuut, later geruisloos verhoogd naar 5 cent) en het aanrekenen per seconde ná de eerste minuut (voorheen: aanrekening per seconde, vanaf de eerste seconde) nooit behoorlijk werd gecommuniceerd. 'Zoek het zelf maar uit,' was hun motto. Om over hun bizarre wijziging van rekeningnummer nog te zwijgen. Telkens één helder mailtje had volstaan (er hoefde voor mij zelfs geen enkele hoofdletter in te staan), maar zelfs dat was blijkbaar teveel gevraagd.
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 04 jul 2018, 02:54
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 4 keer
Ook een nieuwe SIM-kaart ontvangen (met Billi logo), maar er wordt geen PIN-code vermeld... enkel PUK1 en PUK2.
De oorspronkelijke PIN-code van mijn vorige Dommel SIM-kaart wordt niet geaccepteerd. Heb nog 1 poging over..
Wat hebben jullie als PIN-code gebruikt?
Update: code blijkt '1111' te zijn. Dit wordt weergegeven als je je SIM-kaart online activeert.
De oorspronkelijke PIN-code van mijn vorige Dommel SIM-kaart wordt niet geaccepteerd. Heb nog 1 poging over..
Wat hebben jullie als PIN-code gebruikt?
Update: code blijkt '1111' te zijn. Dit wordt weergegeven als je je SIM-kaart online activeert.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dat is ook geen probleem he.
3x foute PIN intikken en hij vraagt je naar de PUK, waarmee je dan direct een nieuwe PIN kan ingeven.
Maw als je de PUK code hebt, hoef je de PIN niet te kennen.
3x foute PIN intikken en hij vraagt je naar de PUK, waarmee je dan direct een nieuwe PIN kan ingeven.
Maw als je de PUK code hebt, hoef je de PIN niet te kennen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
OK, blijkbaar beginnen de SIM kaartjes dus toch aan te komen.
Dan wil ik hen nog wel een nieuwe kans geven.
En, voor de rest geen problemen, ITnetadmin?
Dan wil ik hen nog wel een nieuwe kans geven.
En, voor de rest geen problemen, ITnetadmin?
Laatst gewijzigd door boulder 12 apr 2019, 23:31, in totaal 2 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Het mirakel is gebeurd, vandaag, precies vandaag is een SIM kaartje toegekomen.
Ik heb het geactiveerd via de link die ze opgeven.
Echter, ik vrees dat er iets niet klopt.
Op die smartcard staat een 048x nummer, dat is een ander nummer dan mijn GSM nummer, dat met 047x begint.
Worden die nummers intern geremapt of hebben ze mij, zonder dit op voorhand te zeggen, nu een ander GSM nummer gegeven?
Als GSM provider staat er nu "United" in de plaats van dommel.com op.
Het kan nu nog 24 uur duren voor de SIM actief is, staat in de brief, waar wél mijn juist GSM nummer vermeld staat.
Ik heb het geactiveerd via de link die ze opgeven.
Echter, ik vrees dat er iets niet klopt.
Op die smartcard staat een 048x nummer, dat is een ander nummer dan mijn GSM nummer, dat met 047x begint.
Worden die nummers intern geremapt of hebben ze mij, zonder dit op voorhand te zeggen, nu een ander GSM nummer gegeven?
Als GSM provider staat er nu "United" in de plaats van dommel.com op.
Het kan nu nog 24 uur duren voor de SIM actief is, staat in de brief, waar wél mijn juist GSM nummer vermeld staat.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het 048x nummer is waarschijnlijk het origineel nummer dat aan de simkaart hangt, dat zal vervangen worden van zodra Dommel jouw nummer porteert naar de nieuwe provider?boulder schreef:Op die smartcard staat een 048x nummer, dat is een ander nummer dan mijn GSM nummer, dat met 047x begint.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik volg effe ni?boulder schreef:En, voor de rest geen problemen, ITnetadmin?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Oops, had mislezen, het was dus Froggi die een nieuwe SIM had ontvangen.ITnetadmin schreef:Ik volg effe ni?boulder schreef:En, voor de rest geen problemen, ITnetadmin?
Wou weten of alles goed liep op het nieuwe netwerk, maar zal het waarschijnlijk zelf rap gewaarworden, van zodra mijn kaartje actief wordt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Pro Member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik heb hier toch een andere ervaring:B.Kafka schreef:Vanavond heeft Jim Mobile helpdesk eindelijk geantwoord. Het werkt nog steeds niet, maar ze stuurden enkele instructies om uit te proberen. Voor wie het helpen kan: de guides op hun website voor het access point aan te maken zijn blijkbaar niet correct - gewoon naam Jim Mobile en APN 'web.be' en opslaan, geen andere velden invullen.
Enkel "web.be" invoeren in je APN settings zal inderdaad je mobiele data in Belgie toe laten. Maar je kan niet roamen in het buitenland.
Je moet al de volledige gegevens invullen als je wilt roamen, dus ook log-in en passwoord.
-
- Plus Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 4 keer
"login en paswoord" ==> voor alle duidelijkheid: bedoel je dan je e-mailadres en het paswoord om in te loggen bij je JIM Mobile-profiel? Zijn er nog andere settings nodig, naast "web.be" als APN?
Zijn de tarieven met de nieuwe sim van Dommel nog steeds dezelfde? Ook voor buitenland? Vond het wel heel handig, had zelfs de mobiele data gebruikt in de VS en in Israel en dit slechts voor rond de 6c/MB ... geen enkele andere operator doet dit na.
- Converted
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
Yep.guy-pc schreef:"login en paswoord" ==> voor alle duidelijkheid: bedoel je dan je e-mailadres en het paswoord om in te loggen bij je JIM Mobile-profiel? Zijn er nog andere settings nodig, naast "web.be" als APN?
APN: web.be
Gebruikersnaam: web
Paswoord: web
PAP-authenticatie aanduiden en profiel opslaan.
"ONEup -> 1000/40"
-
- Premium Member
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Dit is inderdaad altijd onderbelicht gebleven, maar zoals je zelf aangeeft: zeer scherpe tarieven voor internationaal verkeer.gunnix schreef:Zijn de tarieven met de nieuwe sim van Dommel nog steeds dezelfde? Ook voor buitenland? Vond het wel heel handig, had zelfs de mobiele data gebruikt in de VS en in Israel en dit slechts voor rond de 6c/MB ... geen enkele andere operator doet dit na.
Ik koos voor zekerheid en ben bij de aankondiging van de problemen ogenblikkelijk overgestapt. Indien ze weerkomen met dezelfde tarieven, dan keer ik terug naar Dommel.
Voor wie het interesseert: momenteel kan ik nog steeds mijn mailbox bij Dommel aanspreken via webmail (https://webmail.dommel.be/?_task=mail&_mbox=INBOX. Ook om berichten te verzenden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
De "24 uurs activatie" blijft maar aanslepen.
Vrijdagavond SIM kaartje gevonden in de brievenbus, rond 21:00 uur geactiveerd.
In de brief was sprake van 24 uur om te activeren, ik had al wel een vermoeden dat het weekend niet zou meetellen in die 24 uur, maar dan nog is heel de maandag voorbijgegaan
We zijn nu dinsdag 12:41 's middags, en nog altijd niets (bij bellen naar een nummer steeds bericht van "Welkom bij Dommel en Billy...".
Hopelijk worden het geen vijgen na Pasen...
Vrijdagavond SIM kaartje gevonden in de brievenbus, rond 21:00 uur geactiveerd.
In de brief was sprake van 24 uur om te activeren, ik had al wel een vermoeden dat het weekend niet zou meetellen in die 24 uur, maar dan nog is heel de maandag voorbijgegaan
We zijn nu dinsdag 12:41 's middags, en nog altijd niets (bij bellen naar een nummer steeds bericht van "Welkom bij Dommel en Billy...".
Hopelijk worden het geen vijgen na Pasen...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 04 jul 2018, 02:54
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik kan na 4 dagen wachten ondertussen terug bellen, sms'en en internetten. Maar MMS werkt niet.
Van de 2 keer dat ik de helpdesk heb gecontacteerd ([email protected]) heb ik nog geen enkele keer reactie gehad. Telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar.
Welke instellingen gebruiken jullie voor MMS? Ik heb nu het volgende ingesteld:
APN: mms.be
Gebruikersnaam: mms
Wachtwoord: mms
MMSC: http://mmsc.be
MMS-proxy: 217.72.235.1
MMS-poort: 8080
MCC: 206
MNC: 20
APN-type: mms
Van de 2 keer dat ik de helpdesk heb gecontacteerd ([email protected]) heb ik nog geen enkele keer reactie gehad. Telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar.
Welke instellingen gebruiken jullie voor MMS? Ik heb nu het volgende ingesteld:
APN: mms.be
Gebruikersnaam: mms
Wachtwoord: mms
MMSC: http://mmsc.be
MMS-proxy: 217.72.235.1
MMS-poort: 8080
MCC: 206
MNC: 20
APN-type: mms
Gek. Bij mij staat er Billi Mobile. Bij de vorige SIM-kaart was het ook dommel.com.boulder schreef:...
Als GSM provider staat er nu "United" in de plaats van dommel.com op.
...
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
OK, 24 uur wordt dus 4 dagen.Froggy schreef:Ik kan na 4 dagen wachten ondertussen terug bellen, sms'en en internetten.
Ik vrees toch dat ik tegen Pasen nog niet zal kunnen bellen.
Als het daarna goed werkt is het niet zo erg, ik hoop alleen dat het probleem niet blijft duren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 18 keer
Als ik hier zo lees hebben sommigen toch licht masochistische trekjes. Wie wil er nu klant blijven bij een provider die zo gehandeld heeft? Wie gelooft nog in dat verhaal?
Ach ja, binnenkort komen ook de paasklokken
Ach ja, binnenkort komen ook de paasklokken
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Tja, toen ik aansloot bij Dommel was het ook een hele klus met al dat online invullen.payphoneuser schreef:Als ik hier zo lees hebben sommigen toch licht masochistische trekjes. Wie wil er nu klant blijven bij een provider die zo gehandeld heeft? Wie gelooft nog in dat verhaal?
Ach ja, binnenkort komen ook de paasklokken
Maar eens het bezig was had ik geen problemen meer.
Tot einde maart natuurlijk...
Als het nu weer een paar weken moeilijk gaat, en daarna zonder problemen kan ik ermee leven, maar ik wil natuurlijk niet hebben dat op 1 mei ik nog altijd met een inactieve GSM opgescheept zit.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 04 jul 2018, 02:54
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 4 keer
Dat zeg ik over mensen die klant bij Proximus/Telenet blijven In tegenstelling tot deze duopolie bedrijven heb ik persoonlijk met Dommel nooit problemen gehad, tot nu dan eventjes. Ik heb het verhaal gevolgd, en vind wat betreft het dispuut, dat Proximus hier de boeman is, niet Dommel. Daar ga ik ze dus niet op afrekenen.payphoneuser schreef:Als ik hier zo lees hebben sommigen toch licht masochistische trekjes. Wie wil er nu klant blijven bij een provider die zo gehandeld heeft? Wie gelooft nog in dat verhaal?
Ach ja, binnenkort komen ook de paasklokken
Dit is anders als het gaat over andere klachten die ik een aantal jaren op internet heb gelezen, vooral over de klantendienst die ofwel systematisch doof, onbereikbaar of brutaal is. You get what you pay for, geldt hier zowel voor Dommel als voor haar klanten.
Rechtvaardig is het natuurlijk niet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Inderdaad,heb ik nu ook ondervonden,met Dommel kon in gewoon bellen naar Ned aan de BE tarieven,nu heeft men direkt bijna een Euro aan het been,(gebeld buiten het abonnement,kort gesprek)ik heb daarvoor naar Orange EN Scarlet gebeld,en wat bleek,bellen vanuit Belgie naar Ned kost inderdaad zoveel bij beide.gunnix schreef:Zijn de tarieven met de nieuwe sim van Dommel nog steeds dezelfde? Ook voor buitenland? Vond het wel heel handig, had zelfs de mobiele data gebruikt in de VS en in Israel en dit slechts voor rond de 6c/MB ... geen enkele andere operator doet dit na.
Dommel was op dat gebied niet te pakken,men kon gewoon bellen naar Ned aan dezelfde prijzen,3€ per uur,is gewoon nooit ter sprake geweest bij Dommel,wat een verspilling van mogelijkheden....(men had dit veel beter moeten gebruiken)
Anders nooit problemen gehad met het mobiele bellen van Dommel.
Nu is het uitkijken naar de tarieven die Dommel vanaf nu zal hanteren,mocht alles hetzelfde blijven,zoals voordien,ook hier iemand die zal terugkeren naar Dommel.
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 29 keer
Vanaf 15 mei daalt de prijs voor internationale gesprekken wel naar 23 cent (cf. https://www.scarlet.be/nl/international/), maar het blijft wel buiten-bundelverbruik, helaas.
Dommel was op dat vlak onklopbaar, maar de vraag stelt zich uiteraard of dat steek hield in bedrijfseconomisch opzicht. M.a.w. had Dommel hier nog een normale marge op, of factureerde men tegen (quasi) inkoopprijs?
Dommel was op dat vlak onklopbaar, maar de vraag stelt zich uiteraard of dat steek hield in bedrijfseconomisch opzicht. M.a.w. had Dommel hier nog een normale marge op, of factureerde men tegen (quasi) inkoopprijs?
-
- Plus Member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 1 keer
Is boulder's ervaring uniek of zijn er nog meer die naar mobiel activatie lang moeten wachten ?boulder schreef:Tja, toen ik aansloot bij Dommel was het ook een hele klus met al dat online invullen.payphoneuser schreef:Als ik hier zo lees hebben sommigen toch licht masochistische trekjes. Wie wil er nu klant blijven bij een provider die zo gehandeld heeft? Wie gelooft nog in dat verhaal?
Ach ja, binnenkort komen ook de paasklokken
Maar eens het bezig was had ik geen problemen meer.
Tot einde maart natuurlijk...
Als het nu weer een paar weken moeilijk gaat, en daarna zonder problemen kan ik ermee leven, maar ik wil natuurlijk niet hebben dat op 1 mei ik nog altijd met een inactieve GSM opgescheept zit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Die 23 cent is wel maar een vierde v/h huidig tarief,en voor mij aanvaardbaar,ik vraag mij af of alle providers daarin zullen meegaan.johann schreef:Vanaf 15 mei daalt de prijs voor internationale gesprekken wel naar 23 cent (cf. https://www.scarlet.be/nl/international/), maar het blijft wel buiten-bundelverbruik, helaas.
Dommel was op dat vlak onklopbaar, maar de vraag stelt zich uiteraard of dat steek hield in bedrijfseconomisch opzicht. M.a.w. had Dommel hier nog een normale marge op, of factureerde men tegen (quasi) inkoopprijs?
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 27 maa 2019, 02:45
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Even een update over mijn ellende met Jim Mobile. Nadat initieel het dus helemaal niet werkte, en ik in tegenstelling tot wat de helpdesk adviseerde de instellingen helemaal en handmatig invulde werkte het. Heeft een paar weken zonder problemen gewerkt. Dekking is verre van ideaal hier, maar het werkte, en ik kon via internet betalingen doen met de smartphone, surfen, mailen enz. zonder noemenswaardige snelheidsproblemen.
Sinds enkele dagen werkt het helemaal niet meer (data). Bij activeren van de data verbinding komt er onmiddelllijk "suspended" bij te staan. Handig als je in de winkel staat en wil betalen. Jim gecontacteerd, alle settings weer laten nakijken enz. De conclusie van de Jim helpdesk is nu: het is de schuld van Orange, je hebt te weinig signaal. Dat ik in die winkel 100% had is blijkbaar niet van belang. Ofwel blokkeert de sim na laag signaal, want als ik de smartphone reset werkt het wel... eventjes. Als een helpdesk dit soort excuses begint te verzinnen heb ik het wel gehad met een bedrijf. Het heeft perfect gewerkt gedurende enkele weken, dus tenzij Orange de zendmasten bij mij in de buurt heeft uitgezet (wat niet zo is, de signaalsterkte is nog altijd hetzelfde op de meter) zal het toch aan een probleem bij Jim liggen.
Dommel: perfect gewerkt - sim er in en surfen maar. Nooit enig probleem en perfecte G4 snelheid, en tegen een fatsoenlijke (geen maffia afpersprijzen zoals bij Proximus of Telenet) prijs. Geen wonder dat ze kapot gemaakt moesten worden.
Bon, geen andere optie in dit apenlandje. Ik ben aan het uitkijken naar een andere provider. Telenet heeft geen dekking om van te spreken, en Orange kon ook beter. Proximus dus. En omdat ik weinig bel of surf (vooral voor betalingen) graag tegen een hele lage maandelijkse kost zoals bij Dommel.
Bestaat er nog zo een alternatief in Belgie of begin ik weer gewoon mijn credit card te gebruiken en een oude gsm met prepaid Proximus kaartje voor noodnummers?
Sinds enkele dagen werkt het helemaal niet meer (data). Bij activeren van de data verbinding komt er onmiddelllijk "suspended" bij te staan. Handig als je in de winkel staat en wil betalen. Jim gecontacteerd, alle settings weer laten nakijken enz. De conclusie van de Jim helpdesk is nu: het is de schuld van Orange, je hebt te weinig signaal. Dat ik in die winkel 100% had is blijkbaar niet van belang. Ofwel blokkeert de sim na laag signaal, want als ik de smartphone reset werkt het wel... eventjes. Als een helpdesk dit soort excuses begint te verzinnen heb ik het wel gehad met een bedrijf. Het heeft perfect gewerkt gedurende enkele weken, dus tenzij Orange de zendmasten bij mij in de buurt heeft uitgezet (wat niet zo is, de signaalsterkte is nog altijd hetzelfde op de meter) zal het toch aan een probleem bij Jim liggen.
Dommel: perfect gewerkt - sim er in en surfen maar. Nooit enig probleem en perfecte G4 snelheid, en tegen een fatsoenlijke (geen maffia afpersprijzen zoals bij Proximus of Telenet) prijs. Geen wonder dat ze kapot gemaakt moesten worden.
Bon, geen andere optie in dit apenlandje. Ik ben aan het uitkijken naar een andere provider. Telenet heeft geen dekking om van te spreken, en Orange kon ook beter. Proximus dus. En omdat ik weinig bel of surf (vooral voor betalingen) graag tegen een hele lage maandelijkse kost zoals bij Dommel.
Bestaat er nog zo een alternatief in Belgie of begin ik weer gewoon mijn credit card te gebruiken en een oude gsm met prepaid Proximus kaartje voor noodnummers?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je persé op het Proximus netwerk wilt blijven, dan is Scarlet misschien een optie?B.Kafka schreef:Proximus dus. En omdat ik weinig bel of surf (vooral voor betalingen) graag tegen een hele lage maandelijkse kost zoals bij Dommel.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 27 maa 2019, 02:45
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
8 EUR per maand minimum is veel te veel - bij Dommel betaalde ik voor ze een minimum van 3 EUR per maand rekenden vaak minder dan 3 EUR en sommige maanden 4-5. Reken dus maar uit hoeveel geld per jaar ik wegsmijt aan nutteloze abonnementskosten.
Intussen vind ik geen enkele andere provider die Proximus gebruikt. Dommel was dus een unicum. Scarlet is van Proximus, dus eigenlijk geen onafhankelijke speler.
Weet iemand waar ik de positie van de politieke partijen rond internet en mobiel vind? Binnenkort verkiezingen...
Edit: EDPnet zit blijkbaar nog op het Proximus netwerk, tot nu toe vond ik enkel gegevens dat ze bij Base waren. Even nagevraagd: "voorlopig nog Proximus, zou binnenkort kunnen veranderen omdat we een firma kochten die hierin gespecialiseerd is en voorlopig hebben we nog geen idee wanneer dit gewijzigd wordt"
Intussen vind ik geen enkele andere provider die Proximus gebruikt. Dommel was dus een unicum. Scarlet is van Proximus, dus eigenlijk geen onafhankelijke speler.
Weet iemand waar ik de positie van de politieke partijen rond internet en mobiel vind? Binnenkort verkiezingen...
Edit: EDPnet zit blijkbaar nog op het Proximus netwerk, tot nu toe vond ik enkel gegevens dat ze bij Base waren. Even nagevraagd: "voorlopig nog Proximus, zou binnenkort kunnen veranderen omdat we een firma kochten die hierin gespecialiseerd is en voorlopig hebben we nog geen idee wanneer dit gewijzigd wordt"