idur schreef:
Gisteren hadden we de tweede sim van EDPnet in de andere GSM gestopt. Deze had zojuist nog altijd geen netwerk. Toch maar eens geprobeerd om de GSM af te zetten en toen ik hem weer op zette, was hij verbonden met edpnet mobile.
Interessante opmerking over het aan- en uitzetten.
Toen ik dat probeerde, kreeg ik na een tijdje "SIM card registration failed", en dus ook geen edpnet mobile signaal.
Ik had dat ook al toen ik de EDPnet simkaart er de eerste keer instopte, maar dacht dat dit kwam omdat de activering nog niet voltooid was.
Voor alle zekerheid de EDPnet simkaart weer vervangen door de oude Dommel simkaart. Deze keer geen foutmelding bij het aanzetten, wel integendeel: nu opnieuw het Dommel signaal. Er lijkt dus niets mis met die gsm zelf of met zijn simkaart-slot.
Vervolgens de EDPnet simkaart in een andere gsm gestopt. Na aanzetten komt er dezelfde foutmelding "registration failed", en ook hier geen signaal. Het probleem verhuist dus mee met de simkaart van EDPnet.
Ik heb wel de pin-code van die simkaart kunnen veranderen, en ik kan er ook contacten in opslaan, dus zo kapot kan de kaart zelf niet zijn, of wel?
De bestelling bij EDPnet heeft nog steeds als status "Waiting for fulfillment completion".
Het gaat hier om een nummeroverdracht. Als ik het goed begrijp moet de vorige provider (Dommel) het nummer vrijgeven op vraag van de nieuwe. Kan het zijn dat Dommel dwarsligt? Of gewoon dat al hun personeel al weg is? Of heeft EDPnet de vraag nog niet doorgestuurd?
Het zou dus handig zijn om te weten wat die bestelstatus "Waiting for fulfillment completion" betekent, maar ik vind dat nergens terug.
UPDATE: na contact met EDPnet (en een check van de status van het bewuste gsm-nummer) blijkt dat allemaal normaal, in de zin dat het "gewoon" een vertraging in de activeringsprocedure is, als gevolg van de grote drukte. Daar heb ik begrip voor, en wacht dus verder af.
Ik laat mijn blabla hierboven toch maar staan, voor het geval er hier nog andere "overstappers" zijn die dezelfde verschijnselen zien.