probleem met ftp

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taj
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 maa 2003, 21:19
Locatie: B, Tielt
Contacteer:

weet iemand hoe het komt dat ik mappen niet kan verwijderen. WSFTP zegt dat de map niet leeg is maar die is zeker leeg. ik heb via IE en Cuteftp geprobeerd en gaat ook niet. zo 7 mappen op je webruimte die je niet weg krijgt is echt ambetant.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Is dat bij skynet of ergens anders?

In ieder geval: 2 redenen die meest voorkomend zijn in zo'n geval is dat de map niet leeg is, maar er nog verborgen bestanden in zitten (zoals .htaccess) Je kan die zien door het commando "LIST -a" in ftp te gebruiken.

Een andere reden kan zijn dat je geen schrijfrechten hebt op die mappen. Via een chmod zou je kunnen kijken welke rechten je hebt en eventueel die dan aanpassen.

Nog een reden kan zijn dat je geen eigenaar bent van die mappen, maar dat de owner op 'root' staat. Je moet dan zien die rechten terug te krijgen...

In alle gevallen kan CuteFTP Pro die dingen wel achterhalen: deze leest de owner, kan verborgen bestanden tonen en chmod informatie tonen.

Als het om skynet webruimte gaat moet je contact opnemen met de helpdesk, deze kunnen deze mappen heel zeker verwijderen.
Gebruikersavatar
taj
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 maa 2003, 21:19
Locatie: B, Tielt
Contacteer:

ok. als ik bij wsftp command list-a doe toont hij mij "verborgen" bestanden maar hoe verwijder ik die nu? ik heb een lite versie van wsftp
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Om verborgen bestanden te verwijderen moet je normaal gezien niets extra doen. Eens je ze kan zien zou je die gewoon moeten kunnen verwijderen. Verborgen bestanden beginnen normaal gezien met een punt.

dus een commando "dele .htaccess" moet gewoon kunnen...
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Heb een tijdje geleden ook een aantal bestanden niet van mijn webspace kunnen wissen via WS-ftp (in mijn geval de pro versie). Heb toen van Weetgraag de tip gekregen om gewoon via de internet explorer aan te loggen :
Dus "surf" naar ftp://users.skynet.be/
Je zal een foutmelding krijgen dat je niet kan aanmelden. Onder bestand klik je "aanmelden als" aan. Geef daar je login gegevens in (login + paswoord).
Met een beetje geluk moet het hiermee wel lukken om de nodige files te verwijderen (bij mij lukte dat toch).
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Gebruikersavatar
taj
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 maa 2003, 21:19
Locatie: B, Tielt
Contacteer:

beide dingen gaan niet, nog via IE nog via 'dele ...'
wat doe ik nu best? mailen naar mijn provider en vragen of zij ze kunnen leegmaken? ik zit niet (meer) bij skynet.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

je kan nog eens proberen via dos
open een dos venster en tip daarin 'ftp users.skynet.be' (veranderen door de juiste)
dan vraagt hij username en pass en probeer het dan zo eens

anders denk ik dat je best eens belt naar je probider
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

taj schreef:beide dingen gaan niet, nog via IE nog via 'dele ...'
wat doe ik nu best? mailen naar mijn provider en vragen of zij ze kunnen leegmaken? ik zit niet (meer) bij skynet.


Die IE optie zou ik niet aanbevelen...IE is niet zo super geschikt als ftp client. Lukt de methode die meon je aanbeveeld heeft ook niet?

Als je de onzichtbare files ziet, welke bestands namen zijn dit? Geef eens een de namen anders, en geef eens eventuele foutmeldingen? Aangezien je niet meer bij Skynet zit, op welke server, of bij welke provider zit je dan wel?

Heb je al geprobeerd eerst de chmod te veranderen naar 777?
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als je via dos gaat ftp'en, moet je er wel rekening mee houden dat je commando's zoals list en chmod niet kan intypen.

Je kan om verborgen bestanden wel 'dir -a' gebruiken, en chmod kan je via 'lit site chmod 777 filename.ext' (lit wegens literal: letterlijk doorzenden)

Probeer zo eens? Een heleboel commando's zijn vrijwel hetzelfde als in dos, maar merk op dat in unix het 'cd ..' is en in dos 'cd..' kan (let op de spatie)

Probeer zo eens?

Dus eerst via changedirs naar de map gaan, bestand(en) via chmod op 777 zetten (alles writable), ze verwijderen met dele en uiteindelijk de map verwijderen via 'rmdir' .
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”