Videofoon over WiFi/LTE?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Iemand een idee voor een videofoon over WiFi?

Situatie: Poort met gemeenschappelijke videofoon op 40 m van de voordeur.
Mede-eigenaars kiezen voor crappy systeem.
Wil graag op mijn brievenbus een aparte videofoon hangen, liefst met SIP voor integratie in FreePBX.
Er is stroom en line of sight tussen brievenbussen en woning.
Laatst gewijzigd door seagull 26 maa 2019, 22:54, in totaal 1 gewijzigd.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Ring zou best wel ok zijn, of 2N als het geld mag kosten
is er spanning aan het punt waar de bel komt ?
Afbeelding
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

familie van me heeft ring... ik vind het persoonlijk niks, er zit redelijk veel vertraging op het moment van aanbellen en het moment van op de gsm overgaan.
ben verder ook geen fan van de slimme deurbellen die een cloud connectie vereisen, maar dat is persoonlijk.
ik weet ook niet of ring kan integreren met een eigen pbx?

2N weet ik niet of die wifi intercoms hebben.
eventueel kan je via eentje via 4g nemen?
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

petzl schreef:2N als het geld mag kosten
is er spanning aan het punt waar de bel komt ?
Er is spanning waar de bel komt.
2N kende ik niet.
Hun LTE VERSO is een interesant alternatief.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

En komt die spanning van jouw meterkast? Indien wél, waarom dan geen powerline oid.?
Computer(k)nul
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

@Sinna
Situatie is de volgende: woonerf met 6 woningen + gemeenschappelijke toegangspoort, buitenverlichting en videofoon.
Elke woning heeft zijn elektriciteitsaansluiting in de woning + gemeenschap heeft elektriciteitsaansluiting aan de poort.
De powerline zou dus op 2 verschillende aansluitingen zitten en zou niet werken.

@Petzl
Heb jij ervaring met 2N installaties/installateurs?
Ik zie dat ze in BE verdeeld worden door Tiptel en door Createl.
Op de website van Tiptel staat de LTE Verso niet eens vermeld.
Bij Createl vind je alle prijzen online.
Ik heb nog een 2de videofoon nodig aan de voordeur.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

seagull schreef:@Sinna
Situatie is de volgende: woonerf met 6 woningen + gemeenschappelijke toegangspoort, buitenverlichting en videofoon.
Elke woning heeft zijn elektriciteitsaansluiting in de woning + gemeenschap heeft elektriciteitsaansluiting aan de poort.
De powerline zou dus op 2 verschillende aansluitingen zitten en zou niet werken.

@Petzl
Heb jij ervaring met 2N installaties/installateurs?
Ik zie dat ze in BE verdeeld worden door Tiptel en door Createl.
Op de website van Tiptel staat de LTE Verso niet eens vermeld.
Bij Createl vind je alle prijzen online.
Ik heb nog een 2de videofoon nodig aan de voordeur.
ik heb zelf een Verso denk ik , maar ik zou dat gewoon over wifi doen, met externe wifilink van ubiquity of mikrotik, powerline kan ook.

APP kost wel 2 euro voor deurpost + 2 euro per gsm , en dit per maand. nu met een betalende oplossing mag je wel verwachten dat het werkt, want het niet werken van de app is net de reden dat ik veel andere merken zie falen.
Afbeelding
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik zou de 2N videofoons willen combineren met access control voor 5 werknemers in een kantoor dat geïntegreerd is in onze woning.
Nu heeft iedereen een sleutel en kunnen ze in principe 24/7 binnen. Mijn vrouw heeft het daar soms moeilijk mee.
Het huidig systeem geeft slecht video beeld op een touchscreen van de domotica in de living, audio gaat via FreePBX centrale naar alle IP phones.
Met de IP phones kun je de poort openen, maar na elke actie is het systeem gedurende een minuut of 2 inactief. Als iemand anders de telefoon opneemt kan je gedurende 2 minuten de poort niet openen. Verre van ideaal systeem.
Ik heb ook klanten (multinationals uit de farmaceutische industrie) die eisen hebben met betrekking tot access control.
Deed je de installatie zelf of kan je een installateur aanbevelen?
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

2N is niet goedkoop maar zeer uitgebreid: ingebouwde camera, toegangscontrole met code, RFID, ...
o.a. VoIPandGo heeft dit in zijn gamma, zie https://www.voipandgo.be/brands/2n/.

Ik heb op bedrijf zelf de 2N Helios IP Vario geïnstalleerd waarbij een relais gestuurd wordt om de automatische schuifdeur tijdelijk te ontgrendelen. Voor de buitenunits heb ik het bijhorende 'afdakje' (de officiële naam ontgaat me even) gemonteerd omdat ik ze niet kon inbouwen. Ze zijn gekoppeld aan de telefooncentrale (die FreePBX draait).

2N blijft dit toestel actief ondersteunen (er wordt nog regelmatig nieuwe firmware vrijgegeven).

Als je een beetje technisch aangelegd bent, zou je dit perfect zelf moeten kunnen installeren. De (installatie)handleidingen zijn m.i. (en ik ben helemaal geen techneut) duidelijk opgesteld.
Computer(k)nul
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer

Splitter schreef:familie van me heeft ring... ik vind het persoonlijk niks, er zit redelijk veel vertraging op het moment van aanbellen en het moment van op de gsm overgaan.
Heb zelf Ring Pro. Tevreden van. Gaat onmiddellijk gelijk over op 2 GSMs en 1 heel oude maar classy tablet (Lenovo Yoga Tab) die dienst doet als dedicated scherm voor te zien wie er belde. Is ook afgesteld om af te gaan bij beweging. Dus dikwijls weten we al wie er aanbelt voordat er gebeld wordt ;-). Op een 2e oude tablet gaat deze steeds een aantal seconden later af om een reden die ik niet ken en nooit onderzocht heb. De situatie bij je kennissen ligt dus wss aan het ontvangende toestel.
Je kan ook gans de wereld rond zien wie er voor je deur staat.
PeterP
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Hier ook sinds enkele jaren een 2N Helios IP Vario in gebruik.
Zelf geinstalleerd. Sinds installatie geen omkijken meer naar gehad.

Een Grandstream GDS3710 lijkt mij ook een interessant toestel maar heb er zelf geen ervaring mee.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

PeterP schreef:Hier ook sinds enkele jaren een 2N Helios IP Vario in gebruik.
Zelf geinstalleerd. Sinds installatie geen omkijken meer naar gehad.

Een Grandstream GDS3710 lijkt mij ook een interessant toestel maar heb er zelf geen ervaring mee.
heb jij de laatste cloud firmware ? want die van mij had dat eerst niet
Afbeelding
PeterP
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

@Petzl
Geen flauw idee. Mijn Helios IP Vario draait op firmware 2.9.1.18.6 en bootloader version 2.8.0.17.1.
Als alles werkt zoals het hoort heb ik niet de gewoonte om firmware's bij te werken. Kruipt ook allemaal weer veel tijd in.
Heb de evolutie van de 2N deurintercoms niet meer opgevolgd.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”