https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190328_04287171
Misschien kunnen we de max. snelheid verlagen naar 20km/uur. Dan is doorstroming nog veel beter! En kan iedereen met de fiets
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nog meer flitspalen en de staatskas zal weer gevuld worden.
Als je dat haalt wel ja, .. overal verhoogt men de snelheid bv nl fr trekt men de snelheid op naar 130 om het fileleed te verzachten, .. in België heeft men er een ander idee over, overal staan we stil maar het kan zeker trager als je dan mag rijden wil men liefst dat je zeker zolang mogelijk op de snelweg blijft.on4bam schreef:Dat zou op gewone werkdagen een hele verbetering zijnsky schreef:De maximumsnelheid op de Antwerpse Ring wordt tachtig kilometer per uur.
Niet zelden is dat ook tijdens bepaalde uren hé.Ofloo schreef: overal verhoogt men de snelheid bv nl fr trekt men de snelheid op naar 130 om het fileleed te verzachten, .. in België heeft men er een ander idee over, overal staan we stil maar het kan zeker trager als je dan mag rijden wil men liefst dat je zeker zolang mogelijk op de snelweg blijft.
Bijna correct, ware het niet dat zo goed als niemand elektrisch rijdt en het motorgeluid weinig bijdraagt aan het lawaai.Slafes schreef:Dat is zo dubbel he. Als morgen iedereen elektrisch zou rijden is dat argument dus niet meer van toepassing.
Dat vind ik een rare redenering... Kan je dat dan ook doortrekken voor een maximumsnelheid in een straat? Als je er woont moet je je er niet aan houden? Of wat bedoel je?Slafes schreef:[...] Dat is zo dubbel he.
De geluidsoverlast van doorstromend verkeer is vooral het rolgeluid op de ondergrond en door niet optimale aerodynamische eigenschappen van voertuigen (denk dan aan vrachtwagens bijvoorbeeld). Vanaf een bepaalde afstand hoor je de motors helemaal niet meer, alleen nog een geruis.Slafes schreef:Als morgen iedereen elektrisch zou rijden is dat argument dus niet meer van toepassing.
Op de Boulevard Périphérique mag je zelfs maar 70 kmph?Slafes schreef:Ik heb de indruk dat onze buurlanden net iets realistischer omspringen met snelheid. Zelfs in Frankrijk
Nee, ik bedoel daarmee dat die omwonenden dus zelf niet met de auto rijden? Dus die zijn blij met een verlaging wegens overlast die minder is, uitstoot minder maar ze gaan zelf dus nooit die ring gebruiken en nergens anders "overlast" veroorzaken.selder schreef: Dat vind ik een rare redenering... Kan je dat dan ook doortrekken voor een maximumsnelheid in een straat? Als je er woont moet je je er niet aan houden? Of wat bedoel je?
De geluidsoverlast van doorstromend verkeer is vooral het rolgeluid op de ondergrond en door niet optimale aerodynamische eigenschappen van voertuigen (denk dan aan vrachtwagens bijvoorbeeld). Vanaf een bepaalde afstand hoor je de motors helemaal niet meer, alleen nog een geruis.
Op de Boulevard Périphérique mag je zelfs maar 70 kmph?
Kijk eens als er file is en zo'n dynamisch bord staat op 50 hoeveel er dat doen, .. de meeste rijden dan 120 da's rijbewijs kwijt als je geflitst wordt, .. en probeer maar eens 100 te rijden op de Antwerpse ring dan kijkt men u zelfs vies aan.marcvt63 schreef:als ik 100km/uur rijd op antwerpse ring...dan rijd ik de traagste...iedereen steekt mij voorbij...
als ik in amsterdam 100km/uur rijd...dan rijd iedereen 100km/uur
in antwerpen word je niet geflitst bij meer dan 100km/uur...in amsterdam wel...
waarom dan naar 80km/uur gaan...
er lijkt geen snelheidsbeperking te zijn...
Niet echt, beperking tot 100 km/u loopt door tot oprit Merksem.butskristof schreef:Er zijn toch stukken waar je nog wel gewoon 120 mag, of vergis ik mij zo hard? Als je bv van de E313 komt en richting Noord rijdt (langs het Sportpaleis richting Merksem).
Voor ouderen onder de lezers of mensen met historische kennis: vroeger werd tijdens drukke weekends met veel verkeer naar zee het blokrijden ingevoerd. Bereden politie vormden van het verkeer een blok en gingen die aan 80km/u begeleiden voor de moeilijkere zone's (wetteren-drongen).marijke1968 schreef:Toen een aantal jaren geleden de ring rond Eindhoven heraangelegd werd en de snelheid omlaag ging naar 70 km/uur daalde ineens de files. Ik vermoed mede omdat er ineens geen snelheidsverschil meer was met de vrachtwagens. Voor mij mogen ze die 80 per uur per direct gaan testen, kan niet moeilijk zijn gezien de matrixborden.
Vorige week waren alle dynamische borden uit. En er staan geen fysieke borden 100 meer op de ring, dus lekker met 120 doorjantje81 schreef:Niet echt, beperking tot 100 km/u loopt door tot oprit Merksem.butskristof schreef:Er zijn toch stukken waar je nog wel gewoon 120 mag, of vergis ik mij zo hard? Als je bv van de E313 komt en richting Noord rijdt (langs het Sportpaleis richting Merksem).
https://www.google.be/maps/@51.2206718, ... 312!8i6656
Fout. Je moet meer afstand houden bij 200Km/u. Bij 80-90Km/u heb je blijkbaar het efficiëntste gebruik van de snelweg door de verhouding snelheid/afstand tussen de auto's.heist_175 schreef:> aan 200km/h krijg je veel meer auto's over datzelfde stukje weg,
Dat hoeft helemaal niet bij blokrijden, er is namelijk geen varia(n)tie meer.on4bam schreef:Fout. Je moet meer afstand houden bij 200Km/u. Bij 80-90Km/u heb je blijkbaar het efficiëntste gebruik van de snelweg door de verhouding snelheid/afstand tussen de auto's.heist_175 schreef:> aan 200km/h krijg je veel meer auto's over datzelfde stukje weg,
In theorie klopt dat maar er kan altijd iets mis gaan (klapband, verstrooidheid, toch even naar de GSM kijken) waardoor "treintje rijden" bij zeer hoge snelheid meer risico is dan bij 90Km/u.heist_175 schreef:Dat hoeft helemaal niet bij blokrijden, er is namelijk geen varia(n)tie meer.
Je hebt gelijk, vandaar dat het geen 200km/u is.on4bam schreef:In theorie klopt dat maar er kan altijd iets mis gaan (klapband, verstrooidheid, toch even naar de GSM kijken) waardoor "treintje rijden" bij zeer hoge snelheid meer risico is dan bij 90Km/u.heist_175 schreef:Dat hoeft helemaal niet bij blokrijden, er is namelijk geen varia(n)tie meer.
Gisteren ook en eigenlijk was er weinig verschil, gelukkig maar. Ook 120 km/u is een maximumsnelheid en geen minimumsnelheid.qless schreef: Vorige week waren alle dynamische borden uit. En er staan geen fysieke borden 100 meer op de ring, dus lekker met 120 door
Er bestaat op dit moment geen enkel stuk waar je 80 mag. Het grootste deel van de ring (R1 + R2) is 100km/u, overdag aan de Kennedytunnel is dat 70km/u.warpozio2 schreef:Hoe lang is dat stuk waar je 80 mag?
Van de Kennedytunnel tot het sportpaleis?