downloaden in win98
-
- Premium Member
- Twitter: xtrshop
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
Vandaag geconfronteerd met een raar probleem. Van geen enkele website kan men iets downloaden (bv update driver modem van de Skynet-site, of update van firewall Sygate). Wel werkt kazaa, wel update via Windowsupdate. alle instellingen die ik ken staan normaal ingesteld, het probleem doet zich voor met en zonder firewall, virusscan. Er moeten ergens instellingen veranderd zijn want vroeger werkte alles normaal.
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Premium Member
- Contacteer:
browser : IE 6.x, downloadmanager, normaal gezien niet, ken ik ook niet.. De meeste sites gaan naar de downloadpagina waar dan staat, "binnen enkele seconden start het downloaden, klik hier als het niet gaat. Er gebeurt dan niets, klik je dan op de link krijgen we een Icoontje te zien of helemaal niets. Bv Tucows, daar komt enkel in de onderste taakbalk "Gereed". Verder gebeurt er niets.
Modem Eicon diva USB
groeten
Modem Eicon diva USB
groeten
-
- Premium Member
- Contacteer:
ik heb daarstraks geprobeerd met Opera en alles werkte normaal, downloaden ok. Dus het probleem ligt bij IE. Ik heb geprobeerd deze te verwijderen maar dat gaat niet, enkel terug gaan van IE6 naar IE5. Daarna heb ik opnieuw IE6 geïnstalleerd maar de problemen bleven. Kan er nog iemand helpen??
-
- Administrator
- Contacteer:
gcool, hij gebruikt win 98 en daar is geen systeemherstel dacht ik
staat er bij het configuratie scherm/windows onderdelen toevoegen/verwijderen internet explorer? zo ja probeer deze weg te doen, zorg wel dat je het nieuwste intall file van www.microsoft.com hebt
staat er bij het configuratie scherm/windows onderdelen toevoegen/verwijderen internet explorer? zo ja probeer deze weg te doen, zorg wel dat je het nieuwste intall file van www.microsoft.com hebt
Ah , ok. Als het Windows 98 is, kan je eventueel op http://www.litepc.com/download/98lite45.exe een tooltje downloaden waarmee je IE volledig kan verwijderen. Daarna IE opnieuw installeren, en dan zou het ok moeten zijn.
God is unavailable right now. Can I help you?
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Gcool schreef:Ah , ok. Als het Windows 98 is, kan je eventueel op http://www.litepc.com/download/98lite45.exe een tooltje downloaden waarmee je IE volledig kan verwijderen. Daarna IE opnieuw installeren, en dan zou het ok moeten zijn.
Als je dit doet moet je zeker een backup nemen... is niet zonder risico's!
NuKeM
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
jan28 schreef:een algemene back up?? Wat zijn de gevaren? Jongens, wat ben ik toch een leek.
Indien je meerdere partities hebt kan je makkelijk een image maken van je C schijf bvb. Zo kan je die copie steeds weer terugzetten moest er iets mis gaan.
IE verwijderen uit win98 is een beetje zoals het moment waarop ze je hart eruit halen bij een harttransplantatie met een chirug die het voor de eerste keer doet en net niet gebuisd was op zijn examen... riscovol dus
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Je kan dus een image pakken (en je de hele rompeslomp van herinstallaties etc besparen), of je kan je belangrijkste documenten opslaan en hopen dat het lukt zodat je geen uren moet bezich zijn met een systeem reïnstall
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Persoonlijk zou ik gewoon een andere browser installeren en die gebruiken. Opera en Mozilla zijn echt niet ondergeschikt aan IE hoor
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik weet wel niet hoe je die browser dan onder win98 als default kan instellen, maar daar bestaan wel tooltjes voor (als die al niet in de browser zelf zouden zitten).
Good luck
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
NuKeM
-
- Elite Poster
- Contacteer:
jan28 schreef:ik heb daarstraks geprobeerd met Opera en alles werkte normaal, downloaden ok. Dus het probleem ligt bij IE. Ik heb geprobeerd deze te verwijderen maar dat gaat niet, enkel terug gaan van IE6 naar IE5. Daarna heb ik opnieuw IE6 geïnstalleerd maar de problemen bleven. Kan er nog iemand helpen??
Jan, dit wijst idd dat het probleem bij de IE configuratie ligt en niet bij Windows. Ik snap niet hoe IE op zich kan flippen, ik heb al veel gezien, maar er is altijd een reden, hij gaat dat immers niet vanzelf ineens niet meer doen, daarom zou ik volgende aanraden:
-Check toch eens op download managers, want dit doet mij sterk denken aan het gebruik van een downloadmanager die de downloadtaken van IE overneemt en hierdoor de settings aanpast van IE, een fout in de downloadmanager of verwijderde files kunnen nu zorgen voor jouw probleem...
Zoek eens op je pc naar bvb: DownloadAccelaratorPlus, GetRight, Gozilla,...
Indien je zoiets op je pc staan hebt, of restanten ervan, dan zou ik ie niet proberen verwijderen, maar wel eerst proberen de settings te herstellen:)
Nu weet je immers waar je moet beginnen zoeken.
-check ook eens op spyware, adware en andere zaken met ad-awara van lavasoft. Sommige zaken hebben nogal een speciaal effect op IE
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Natuurlijk is een AV-scan ook best wel eens handig... ik heb al gehad dat het virus verwijderd was met succes door NAV, maar dat er een dummy-opstart key gebleven was.. en dat veroorzaakte raare problemen, toch was het op te lossen, door een simpel vinkje..
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-Enne iets cruciaals.. welk icoontje krijg je te zien... je spreekt daar van soms gebeurt er niks en soms krijgen we een icoontje... over welk icoon gaat het dan? Je kan maybe een screenshotje posten?
I love it when a plan comes together!
-
- Premium Member
- Contacteer:
Wat heb ik al gedaan: gescand met Ad-Aware, virusscanner Norton draait steeds mee, met JPowertools register proberen opschonen (dwz, al wat ik kende en er niet thuishoorde is verwijderd). Dat icoontje, dat zal ik binnenkort eens proberen te tonen (het is op de pc van mijn broer dat het vodden zijn) Toch allemaal al bedankt...
Ik houd jullie op de hoogte.
jan
Ik houd jullie op de hoogte.
jan