iemand ervaring met VDSL ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gesloten
DodiDoing
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:26
Locatie: Antwerpen

Heeft er iemand al VDSL van belgacom? zoja..hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

alvast bedankt, greetz, DoDi
DodiDoing als Gast

Te lui om nogmaals in te loggen roep ik vanuit de (nog steeds) zevende afwachtende hemel : "Geen VDSL gebruikers op dit forum die hun ervaringen willen delen?"

Vandaag aanvraag gedaan..overstap van ADSL Plus naar VDSL Boost !! ...Aanstaande Dinsdag komen ze langs !!!

We houden je op de hoogte en kunnen en perfect vergelijk maken met ons primaire internetlijn (Telenet Turbo van 10Mbit)

Greetz..En laat gerust iets horen please ;--)
DodiDoing
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

DodiDoing als Gast schreef:Vandaag aanvraag gedaan..overstap van ADSL Plus naar VDSL Boost !! ...Aanstaande Dinsdag komen ze langs !!!

Ik denk dat je meer info kan vinden in deze thread? Daar staan toch al 8 pagina's reply's.

Vooral de reply van PHO is interessant denk ik.
PHO schreef:En de 100 kanalen waarvan sprake is - voorlopig althans- ook overdreven.

HIER vind je er meer over.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 13 jul 2005, 19:56, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
DodiDoing
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:26
Locatie: Antwerpen

Thanx voor de toelichting, doch gaat dit topic juist NIET over VDSL maar over Digitale TV.... M'n vraag had eigenlijk betrekking over VDSL snelheid, stabiliteit...enz.... Toch thanx.... DodiDOing
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

DodiDoing schreef:M'n vraag had eigenlijk betrekking over VDSL snelheid, stabiliteit...enz....
Sorry,
Had je vraag niet goed ingeschat... :-)
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

De snelheid en de stabiliteit van VDSL zouden redelijk goed zijn als ik mag geloven wat ik al gehoord heb. De max snelheden worden altijd gehaald. De lijn zelf is redelijk stabiel. Wat moet een mens meer hebben.
Afbeelding
frisco
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 jun 2005, 11:16

DodiDoing schreef:Heeft er iemand al VDSL van belgacom? zoja..hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

alvast bedankt, greetz, DoDi


ik denk dat er nog maar weinigen zijn die al vdsl kunnen aanvragen...
bangagong

Ik woon in het Brugse en heb reeds vdsl 1 woord: zalig
9mbit download 0,5 up

en de download meter werkt niet :twisted:
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Sub Zero schreef:... Wat moet een mens meer hebben.


-Beschikbaarheid van VDSL in Rollegem
-Dat ze eerst maken dat ADSL volledig gaat (zelfs 1 mBit gaat maar half hier)
-Een hogere limiet
-Een lagere prijs
-Een hogere upload snelheid

Enkele zaken die ik meer zou willen hebben :wink:

Btw, die grote witte kaskes die ze bij iedere normale bak van Belgacom die er al staat zetten, heeft dat te maken met VDSL ? Kheb die overal al gezien in Rollegem, Bellegem, Kortrijk,... Maar nog niet in mijn straat
Gebruikersavatar
Naya
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:49
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

DodiDoing schreef:Heeft er iemand al VDSL van belgacom? zoja..hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

alvast bedankt, greetz, DoDi


Misschien late reactie, ik heb VDSL sinds November 2004. ik heb regelmatig sync problemen.
Dit mag niet in het weekend gebeuren want dan is er géén support. Moet je wachten tot maandagochtend :-(

MVG

Naya

6805kbit/s
or
851kbyte/s :-)
DodiDoing
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:26
Locatie: Antwerpen

Sinds vorige week dus VDSL. Onze snelheid is trager dan ze vooropstellen. (751 kbytes/sec download, uploadsnelheid is ok)

De technieker die de lijn kwam installeren heeft alle moeite gedaan om uit te zoeken waarom onze snelheid trager is, maar volgens mij zijn we gewoonweg gecapt. hebben geen syncprobs, de lijn is stabiel en altijd dezelfde downloadsnelheid, duidelijk een capping dus, maar dat willen ze bij belgacom niet toegeven.

Toen we reclameerden kregen we als antwoord "we kunnen u steeds terug op ADSL zetten hoor", klantvriendelijkheid? tja....

We zijn al blij dat het sneller gaat dan ADSL, daar hadden we maar 200 kbytes download, dus we zullen er ons maar bij neerleggen zeker :-(
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

In uw plaats zou ik het daar niet bij laten. Je betaald extra centen voor een dienst welke niet waarmaakt wat er in de overeenkomst staat.
Belgacom heeft dus nog serieus werk aan de winkel. (tenzij je woont te ver van de centrale)

Belofte maakt schuld... 8)
DodiDoing
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:26
Locatie: Antwerpen

reclameren bij belgacom is tegen een muur praten, enkele antwoorden die we kregen:

- allez meneer, das toch snel genoeg
- we weten niet waarom ge de snelheid niet haalt, misschien ligt het bij skynet, maar dat kunnen we niet testen
- uw lijn is perfect in orde, we zien hier geen problemen
- ge haalt wel veel gigs binnen hé (50 per maand, eeuh, wat heeft dat met snelheid te maken?)

tja...dan zijt ge uitgeklapt hé ;-)
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

DodiDoing schreef:reclameren bij belgacom is tegen een muur praten,


Of nog zo'n klassieker: 't zal wel aan uw Windows liggen, herinstalleer eens alles :-D
Astralon

DodiDoing schreef:Sinds vorige week dus VDSL. Onze snelheid is trager dan ze vooropstellen. (751 kbytes/sec download, uploadsnelheid is ok)

De technieker die de lijn kwam installeren heeft alle moeite gedaan om uit te zoeken waarom onze snelheid trager is, maar volgens mij zijn we gewoonweg gecapt(


Is bijna zeker een capping probleem want VDSL kan theoretisch snelheden van 52Mbps download en 16 Mbps upload aan.
Uit goed bron heb ik vernomen dat het de bedoeling zou zijn om op termijn Belgacom TV over VDSL aan te bieden zonder dat dit invloed heeft op je internet snelheid. Is dat misshien de reden van de capping problemen?

Wij hebben ook VDSL aangevraagd maar hebben eerst onze SDSL verbinding in orde gebracht. Zodra de VDSL installatie voltooid is plaatsen we graag onze bevindingen op dit forum

Gr, Astralon
Astralon

Blue-Sky schreef:Belgacom heeft dus nog serieus werk aan de winkel. (tenzij je woont te ver van de centrale)


Bij VDSL speelt de afstand tot de centrale geen rol.

Belgacom past het Fiber To The Neighborhood (FTTN) principe toe. Hierbij wordt optische kabel getrokken tot in de verdeelkasten in de straat. Vanaf deze verdeelkaasten maken ze dan gebruik van de standaard telefoonleiding (koperdraad).

Een andere technique is Fiber To The Curb (FTTC), hierbij wordt er fiber getrokken tot aan de aftakking voor je huis. Dit is vooral bedoeld voor afgelegen gebieden en ik denk niet dat dit in Belgie aangeboden wordt.

Gr, Astralon
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Bedankt voor de informatie, hierbij heb ik een linkje (PDF) gevonden waar je ook info kan vinden over België. Is wel van 2004 maar toch interessant!
(België is pagina 39 op dat PDF form.)
Afbeelding
Gast

mm2 schreef:
DodiDoing schreef:reclameren bij belgacom is tegen een muur praten,


Of nog zo'n klassieker: 't zal wel aan uw Windows liggen, herinstalleer eens alles :-D




maar das echt waar, veel windows systemen die langer dan een jaar draaien beginnen meer en meer problemen te ondervinden, speciaal als je graag eens iets test en het derna weer wil afgooien

je kan dan uren bezig zijn uw registry na te kijken en te cleanen

of regelmatig eens je pctje formatteren
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

DodiDoing schreef:tja...dan zijt ge uitgeklapt hé ;-)


Toch niet. Zo'n argumenten moet je gewoon negeren en zeggen dat die niks ter zake doen. Het punt is en blijft: snelheid is lager dan normaal en dat moeten ze oplossen.

Alle argumenten die ze aanhalen zijn afleidingsmaneuvers, stel je wat harder op (zakelijk bedoel ik dan) en negeer die maneuvers gewoon. Als je er op ingaat en discussieert verlies je alleen maar tijd op dingen die er niet toe doen. Gewoon korte metten mee maken en ze terug naar de kern van de zaak leiden.
viking1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jul 2005, 09:15
Locatie: Hasselt

DodiDoing schreef:Heeft er iemand al VDSL van belgacom? zoja..hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

alvast bedankt, greetz, DoDi



Yep - hier (postcode 3511) VDSL sinds 27 juni. Tot nu toe probleemloos. Download 7501 kbit (938 KB) en upload 368 knit (46 KB).

-Eric-
DodiDoing
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:26
Locatie: Antwerpen

ondertussen zijn de problemen opgelost. Met wat rond te surfen op userbase kwam ik volgende post tegen http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=6620 en idd...zonealarm firewall is het probleem, dat ik dat niet eerder heb gelezen grrrrrrrr ;-)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Vanmorgen werd mijn VDSL geactiveerd en niet slecht...

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 7584 kbit/s or 948 kbyte/s
- Upload speed : 364 kbit/s or 46 kbyte/s
Wed Sep 7 2005 at 14:54:30 UTC+0200

Gr, Astralon
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Astralon schreef:Vanmorgen werd mijn VDSL geactiveerd en niet slecht...

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 7584 kbit/s or 948 kbyte/s
- Upload speed : 364 kbit/s or 46 kbyte/s
Wed Sep 7 2005 at 14:54:30 UTC+0200

Inderdaad niet slecht, dan mogen we het "verslag" verwachten met hopelijk je positieve bevindingen.
En, hoe de snelheid op het surfen zich uitwerkt als je TV kijkt ?
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Blue-Sky schreef:Inderdaad niet slecht, dan mogen we het "verslag" verwachten met hopelijk je positieve bevindingen.
En, hoe de snelheid op het surfen zich uitwerkt als je TV kijkt ?


Blue-Sky,

Alhoewel ik persoonlijk denk dat VDSL de beste DSL techniek is om televisie over te sturen is BelgacomTV nog niet beschikbaar over VDSL.
'k Heb het vooral genomen omdat de technologie beter is (bijna allemaal fiber) en omdat je een hogere uploadsnelheid krijgt.

Gr, Astralon

P.S. Belgacom is blijkbaar zeer actief met VDSL en ADSL2 :!:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Astralon schreef:Alhoewel ik persoonlijk denk dat VDSL de beste DSL techniek is om televisie over te sturen is BelgacomTV nog niet beschikbaar over VDSL.
Oei...'k heb niet goed gelezen, dacht bij de duurdere aanbieding zal TV er wel bijzitten, niet dus.

‘k Begrijp niet goed dat men dat niet aanbiedt, of zijn ze er niet klaar voor, wegens gebrek aan glasvezel capaciteit en de beschikbaarheid daarvan.

Zal zeker wel komen binnen een jaar of zo ?
Afbeelding
BelgacomTV
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 aug 2005, 12:52

Blue-Sky schreef:
Astralon schreef:Alhoewel ik persoonlijk denk dat VDSL de beste DSL techniek is om televisie over te sturen is BelgacomTV nog niet beschikbaar over VDSL.
Oei...'k heb niet goed gelezen, dacht bij de duurdere aanbieding zal TV er wel bijzitten, niet dus.

‘k Begrijp niet goed dat men dat niet aanbiedt, of zijn ze er niet klaar voor, wegens gebrek aan glasvezel capaciteit en de beschikbaarheid daarvan.

Zal zeker wel komen binnen een jaar of zo ?


ik denk niet dat het een jaar zal duren :wink:
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

ik denk niet dat het een jaar zal duren


Wat bedoel je ? dat heel belgie beschikbaar zal zijn voor VDSL ?
aller tis te hopen.
:wink:
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Bij deze sluit ik de oude topic van 2005
Gesloten

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”