Business Fibernet 200 normale snelheid ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
maxpower
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo ,

een tech van esas is hier gisteren voor een nieuwe zaak de installatie komen afwerken. Samengevat kwam er niet veel meer uit dan ''ik heb geen tijd'' en ''ik moet nog veel andere afspraken doen''. Kabels trekken of een contactdooske voor een telefoon plaatsen stond zeker niet op zijn agenda. Zelfs de powerline inbegrepen in wifi-business optie aansluiten deed hij niet. Op zijn geel doordrukpapier wel aangevinkt dat hij dat allemaal gedaan heeft , de pipo.

Maar soit , dat allemaal terzijde , ik ben niet helemaal vertrouwd met het huidige tn netwerk vandaar mijn vraag = een speedtest aan de kabelmodem via laptop + korte utp geeft mij steeds iets van +- 80mbit dl 20 mbit ul 20ms ping 7 ms jitter -> is dit een aanvaardbaar resultaat of teken van een technisch probleem ? (lang geen 200 mbit zoals beloofd)

De invoerkabel naar het gebouw is gloednieuw , dikste koper geplaatst door infrax zelf.

Ik heb deze vraag in mail ook al aan tn gestuurd maar die antwoorden niet.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 244 keer
Provider

Nee via utp is dit niet normaal zou eens testen met een andere laptop en ook utp.

Anders contact opnemen met de telenet servicedesk en zeker melden dat de technieker andere dingen invult dan hij werkelijke gedaan heeft. Eigenlijk mag je dat absoluut niet ondertekenen.
maxpower
Member
Member

tja , geloof het of niet maar ik had een beetje medelijden met hem , ik wou zijn dag niet nog zwaarder maken , achteraf beschouwd mijn fout

ik heb dat papier getekend zonder te lezen omdat hij me uitdrukkelijk vertelde ''die dingen die ik niet heb gedaan heb ik zo ook aangeduid op het document''

hij gaf een verwarde indruk , het ene moment een opmerking dat hij met mijn installatie nog tijd over had en wat in zijn camionet ging wachten gevolgd door het vlg dat hij nu wel dringend voort moest want voor 19u moest hij overal geweest zijn
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

maxpower schreef:een speedtest aan de kabelmodem via laptop + korte utp geeft mij steeds iets van +- 80mbit dl 20 mbit ul 20ms ping 7 ms jitter
Staat de netwerkkaart van jouw laptop wel degelijk op gigabit?
Snelheid die je hierboven citeert lijkt wel op een 100mbit verbinding.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
maxpower
Member
Member

thx ik zal het eens nakijken

heb daarstraks antwoord gehad van tn , ze vragen me van eens telefonisch contact op te nemen

daar heb ik een hekel aan maar tis beter dan niks
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”