We zijn hier op zoek naar een goed adres om de OnePlus 3 van onze zoon te laten herstellen.
De rear camera is onscherp, waarschijnlijk na een val.
Online zijn er heel wat repair shops te vinden, maar we in plaats van blind te kiezen hoor ik graag (liefst) goede ervaringen.
We zoeken in de driehoek Mechelen / Leuven / Brussel.
(ik weet dat je het onderdeel kan kopen en zelf proberen maar we schatten het nogal riskant dat het misloopt)
Herstelling OnePlus 3
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 101 keer
Mijn werd hiervoor door Oneplus onder garantie hersteld en was toen nog juist binnen garantie.
Er zijn berichten dat ze toestellen buiten garantie ook nog voor hun rekening herstellen.
Een probleem waar redelijk veel gebruikers last van hadden.
Opstuurd naar Polen en twee dagen later had ik hem terug.
https://piunikaweb.com/2018/07/27/onepl ... iseworthy/
Er zijn berichten dat ze toestellen buiten garantie ook nog voor hun rekening herstellen.
Een probleem waar redelijk veel gebruikers last van hadden.
Opstuurd naar Polen en twee dagen later had ik hem terug.
https://piunikaweb.com/2018/07/27/onepl ... iseworthy/
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
heb mijn one een tweetal jaartjes geleden (buiten garantie, zowiezo met valschade) opgestuurd naar hen voor repair.
in mijn geval had ik na een val een niet-werkende microfoon. heeft me pakweg 30 euro gekost en een dag of 3 voor het hele proces.
daar ga ik echt niet voor sukkelen en een herstelling riskeren bij een of andere lokale shop waar ze aan zweethut condities snel snel alles moeten doen en vervolgens bij andere problemen zeggen dat het niet door hun komt...
in mijn geval had ik na een val een niet-werkende microfoon. heeft me pakweg 30 euro gekost en een dag of 3 voor het hele proces.
daar ga ik echt niet voor sukkelen en een herstelling riskeren bij een of andere lokale shop waar ze aan zweethut condities snel snel alles moeten doen en vervolgens bij andere problemen zeggen dat het niet door hun komt...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1585
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Inderdaad gewoon bij Oneplus zelf !
Heb het scherm van mijn 1+3T laten vervangen. Prijs was maar de helft van wat ze in shops in de buurt vroegen. En je bent zeker van originele onderdelen.
Ze komen je GSM ophalen (DHL). Herstelling gebeurt ergens in Polen als ik me niet vergis en leveren hem daarna gewoon aan huis (opnieuw DHL). Shipping is in de prijs inbegrepen.
Heb het scherm van mijn 1+3T laten vervangen. Prijs was maar de helft van wat ze in shops in de buurt vroegen. En je bent zeker van originele onderdelen.
Ze komen je GSM ophalen (DHL). Herstelling gebeurt ergens in Polen als ik me niet vergis en leveren hem daarna gewoon aan huis (opnieuw DHL). Shipping is in de prijs inbegrepen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1585
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Heb de factuur er even terug bijgehaald : €88,52 inclusief BTW. Zoals eerder gezegd zit het ophalen en het terugbezorgen (door UPS blijkbaar en niet door DHL zoals eerder gezegd) inbegrepen in deze prijs.
Ik vond dat persoonlijk 'belachelijk' weinig in verhouding tot de prijzen van sommige repairshops.
Ik vond dat persoonlijk 'belachelijk' weinig in verhouding tot de prijzen van sommige repairshops.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1990
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
Even de goede afloop melden: we hebben hem inderdaad door OnePlus laten herstellen.
Kostprijs 30 euro. Daarvoor werd hij per koerier opgehaald (UPS) en teruggeleverd.
Herstelling gebeurde in Aalsmeer (NL) en het resultaat is perfect. Voor die prijs kan je het in repair shop niet laten herstellen.
Toch wel top voor een toestel dat niet meer in garantie is.
Het liep behoorlijk vlot maar niet foutloos. Na aanmelding duurde het 3 dagen alvorens ik reactie kreeg (hoewel ze beloven binnen de 48u). Dan nog 2 dagen voor de ophaling gebeurde. Bij het ophalen beschikte UPS niet over mijn huisnummer. De koerier heeft me gebeld om het huisnummer te kennen. Ik heb dan online mijn huisnummer in mijn OnePlus profiel aangevuld want dat stond er blijkbaar niet in.
Bij het terugzenden was die bijkomende info toch nog niet in mijn hersteldossier geraakt want UPS wist opnieuw mijn huisnummer niet. Dat kon ik opmaken uit de trackinginfo. Er stond bij dat men de ontvanger probeerde te bereiken hiervoor. Omdat ik na 2 dagn nog geen bericht/vraag/telefoon van UPS gekregen had dan maar zelf contact gezocht en UPS beschouwde dat als een adreswijziging. en dat koste weer een dag extra. Het had dus allemaal veel sneller kunnen gaan dan de 12 dagen die het nu gekost heeft.
Communicatie is ook niet perfect. Nadat ze de diagnose gesteld hadden werd ik opgebeld door een Hollandse dame die het gesprek aan een hoog tempo afratelde. Ik kon amper verstaan "of ik akkoord ging met de "servicekosten" van €30". Ik vroeg meer uitleg of die "servicekosten" de volledige kost was, dus inclusief herstelling en stukken. (want het kon evengoed zijn dat ze onder servicekosten enkel het transport, diagnose en dossierkosten verstonden). Ik heb die vraag 3 keer moeten stellen alvorens ik bevestiging kreeg.
Ze antwoordde ook dat de herstelling intussen al gebeurd was maar uit de online opvolging kon ik opmaken dat die herstelling pas zou gebeuren nadat ze mijn betaling ontvangen hadden.
De betaling gebeurde trouwens via PayPal. Ik ontving hiervoor een betalingsuitnodiging via mail. Er werd mij telefonisch of via de mail geen alternatieve betaalwijze voorgesteld.
Kostprijs 30 euro. Daarvoor werd hij per koerier opgehaald (UPS) en teruggeleverd.
Herstelling gebeurde in Aalsmeer (NL) en het resultaat is perfect. Voor die prijs kan je het in repair shop niet laten herstellen.
Toch wel top voor een toestel dat niet meer in garantie is.
Het liep behoorlijk vlot maar niet foutloos. Na aanmelding duurde het 3 dagen alvorens ik reactie kreeg (hoewel ze beloven binnen de 48u). Dan nog 2 dagen voor de ophaling gebeurde. Bij het ophalen beschikte UPS niet over mijn huisnummer. De koerier heeft me gebeld om het huisnummer te kennen. Ik heb dan online mijn huisnummer in mijn OnePlus profiel aangevuld want dat stond er blijkbaar niet in.
Bij het terugzenden was die bijkomende info toch nog niet in mijn hersteldossier geraakt want UPS wist opnieuw mijn huisnummer niet. Dat kon ik opmaken uit de trackinginfo. Er stond bij dat men de ontvanger probeerde te bereiken hiervoor. Omdat ik na 2 dagn nog geen bericht/vraag/telefoon van UPS gekregen had dan maar zelf contact gezocht en UPS beschouwde dat als een adreswijziging. en dat koste weer een dag extra. Het had dus allemaal veel sneller kunnen gaan dan de 12 dagen die het nu gekost heeft.
Communicatie is ook niet perfect. Nadat ze de diagnose gesteld hadden werd ik opgebeld door een Hollandse dame die het gesprek aan een hoog tempo afratelde. Ik kon amper verstaan "of ik akkoord ging met de "servicekosten" van €30". Ik vroeg meer uitleg of die "servicekosten" de volledige kost was, dus inclusief herstelling en stukken. (want het kon evengoed zijn dat ze onder servicekosten enkel het transport, diagnose en dossierkosten verstonden). Ik heb die vraag 3 keer moeten stellen alvorens ik bevestiging kreeg.
Ze antwoordde ook dat de herstelling intussen al gebeurd was maar uit de online opvolging kon ik opmaken dat die herstelling pas zou gebeuren nadat ze mijn betaling ontvangen hadden.
De betaling gebeurde trouwens via PayPal. Ik ontving hiervoor een betalingsuitnodiging via mail. Er werd mij telefonisch of via de mail geen alternatieve betaalwijze voorgesteld.