Is het mogelijk om op dezelfde telefoonlijn 2 adsl signalen te nemen? Dus bvb 2 abbonnementen bij skynet of beide aparte providers?
Ik zou namelijk mss een apart abonnement nemen als ik thuis blijf wonen volgend jaar.
2 signalen op 1 lijn
-
- Administrator
- Contacteer:
Het is gedeeltelijk mogelijk, je kan 2 verschillende internet abonementen hebben op 1 lijn, maar ze moeten hetzelfde lijntype gebruiken (Turboline, Scarlet, ...), je snelheid wordt wel beperkt bij het binnenkomen, dus je kan niet 2x aan (vb) 4 mbit downloaden maar op de ene verbinding aan 2 en op de andere ook. Je modem/router moet wel 2 gelijktijdige logins supporten.
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Vroeger had ik een abonnement (met ADSL lijn) bij Wanadoo (nu Tiscali) en later heb ik een los SkyNet abo erbij genomen zonder ADSL lijn. Hierdoor kon ik van abo overschakelen als ik over mijn limiet zat, ook had ik 2x webspace, 2x mailbox, etc. En het kostte ik geloof 12€ per maand extra.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Volgens mij wel, ik heb nog een tijdje m'n Skynet abbo gehad + EDPnet abbo tegelijkertijd. En m'n router support tot 8 connecties. (ADSL router uses ATM as its layer 2 protocol. ATM PVC is a virtual connection which acts as a WAN interface. The Gateway supports up to 8 ATM PVCs.)
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Administrator
- Contacteer:
RaPMaN schreef:Dus als ik het goed begrijp is het perfect mogelijk om tegelijk scarlet en skynet te hebben zonder dat dit voor problemen zorgt ?
mvg
RaPMaN
Neen, je kan wel 2 abbo's gebruiken die op hetzelfde lijntype werken, 2x turboline, 2x scarlet, ...
Dus skynet en easynet bv gaat wel werken.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Maar ik bedoel niet tegelijk gebruiken hé, dus niet dat ik bv. op skynet surf en dan mijn vader tegelijk op scarlet surft.
Ik vraag me gewoon af of het mogelijk is om tegelijk scarlet en skynet te hebben.
Ik zou binnenkort overstappen op scarlet (heb nu nog skynet) maar ik wil zo weinig mogelijk zonder internet vallen want mijn vader heeft het bijna dagelijks nodig voor zijn werk. (een paar dagen zonder internet is geen ramp maar een paar weken das al erger )
Ik weet niet wat zo de wachttijden zijn bij scarlet voor een gewoon internet abbo (dus niet voor scarlet one) ?
Ik dacht dan scarlet te bestellen en als ik dan al mijn papieren met login gekregen heb, dan pas skynet opzeggen.
Maar op die manier zit ge volgens mij gedurende een bepaalde periode met 2 abbo's op 1 lijn en dat vraag ik me af of het mogelijk is.
of is er een betere manier van overstappen en zo weinig mogelijk zonder internet te zitten.
mvg
RaPMaN
Ik vraag me gewoon af of het mogelijk is om tegelijk scarlet en skynet te hebben.
Ik zou binnenkort overstappen op scarlet (heb nu nog skynet) maar ik wil zo weinig mogelijk zonder internet vallen want mijn vader heeft het bijna dagelijks nodig voor zijn werk. (een paar dagen zonder internet is geen ramp maar een paar weken das al erger )
Ik weet niet wat zo de wachttijden zijn bij scarlet voor een gewoon internet abbo (dus niet voor scarlet one) ?
Ik dacht dan scarlet te bestellen en als ik dan al mijn papieren met login gekregen heb, dan pas skynet opzeggen.
Maar op die manier zit ge volgens mij gedurende een bepaalde periode met 2 abbo's op 1 lijn en dat vraag ik me af of het mogelijk is.
of is er een betere manier van overstappen en zo weinig mogelijk zonder internet te zitten.
mvg
RaPMaN
-
- Administrator
- Contacteer:
het is perfect mogelijk tot je de fysieke limiet van je lijn niet behaald , je router of modem moet gewoon verschillende vp/vc aankunnen dus je kan bv 2 abo van scarlet aan 1 mb nemen en daarmee synchroniseren tegelijk , maar persoonlijk vind ik dan een dure boel , neem gewoon voor die prijs een abo aan 4 mb of meer
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Bij mijn weten wordt een adsl-toegang niet zo geprogrammeerd dat hij een link legt naar een belgacom-bas en een externe gelijktijdig, dus dat zal je wel in't oog moeten houden.