Mochten er hier ook Seaking fans zijn : nu komende donderdag doet Seaking RS05 - de allerlaatste Seaking die nog vliegt - zijn laatste vlucht. Vanaf dan moeten de NH90's het alleen doen.
Om dit te vieren zal de Seaking in de voormiddag de hele kustlijn aandoen en in een groot aantal badsteden laden en een vlag afgeven aan de burgemeester of diens afgevaardigde. Tenslotte hebben al deze gemeentes een vrij nauwe band met deze schitterende heli.
In de namiddag zou RS05, samen met een Duitse en Noorse Seaking (!!!) een bezoek brengen aan het Sint Jan ziekenhuis te Brugge en nadien met de 2 andere toestellen een paar fly-by's doen te BKOKS, een klein showtje naar de fotografen en fans van dit toestel.
En dan ... is het een einde van een tijdperk
Allerlaatste vlucht van de Seaking
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Contacteer:
Volgens FB geruchten zouden ze rond 15u opstijgen. Verder hangt alles van van de piloot zelf, of deze beslist om, samen met de 2 anderen, een fly-by te doen langsheen Sint Jan, of er effectief gaat landen (of een vluchtje samen met de MUG heli).
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Nieuwe geruchten : vanaf BKOKS gaan ze naar IJzertoren Diksmuide, Sint Jan Brugge en Oostende.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
Dank je @Krisken om dit te delen.
Daar is hem, daar is hem, uit de mist in Oostende doemt het geluid van de Sea King en een ander legendarische helikopter "Alouette" op.
Van in de verte zie je zijn lichten en komt hij korter en korter "de redder in nood de Zee Koning".
Hij landt voor het publiek, er stappen officieren uit die dan richting burgemeester gaan met zijn genodigden om een babbeltje te doen !
Op de zee een groet van de Zeevaart politie, Douane boot en de oranje Tuimelaar van de hulpdiensten die water uitspuit als eerbetoon.
Op de Promenade Politie en Brandweerwagens, brandweerlui in rij als eerbetoon.
De brandweerladder staat hoog uitgeschoven met een brandweerman in de hang-bak.
Er word door het publiek duchtig foto's getrokken en gefilmd.
Er staan ook cameraploegen.
De helikopter doet terug een rondje.
Hij landt terug voor het publiek, de officieren nemen terug plaats in de helikopter.
Hij stijgt terug de lucht in, keert zich naar het publiek wat voorover als saluut, draait dan weg terwijl het publiek staat te wuiven samen met schoolkinderen.
De twee helikopters gaan richting Middelkerke … de mist en druilregen in.
Heb weer wat te vertellen voor later !
Daar is hem, daar is hem, uit de mist in Oostende doemt het geluid van de Sea King en een ander legendarische helikopter "Alouette" op.
Van in de verte zie je zijn lichten en komt hij korter en korter "de redder in nood de Zee Koning".
Hij landt voor het publiek, er stappen officieren uit die dan richting burgemeester gaan met zijn genodigden om een babbeltje te doen !
Op de zee een groet van de Zeevaart politie, Douane boot en de oranje Tuimelaar van de hulpdiensten die water uitspuit als eerbetoon.
Op de Promenade Politie en Brandweerwagens, brandweerlui in rij als eerbetoon.
De brandweerladder staat hoog uitgeschoven met een brandweerman in de hang-bak.
Er word door het publiek duchtig foto's getrokken en gefilmd.
Er staan ook cameraploegen.
De helikopter doet terug een rondje.
Hij landt terug voor het publiek, de officieren nemen terug plaats in de helikopter.
Hij stijgt terug de lucht in, keert zich naar het publiek wat voorover als saluut, draait dan weg terwijl het publiek staat te wuiven samen met schoolkinderen.
De twee helikopters gaan richting Middelkerke … de mist en druilregen in.
Heb weer wat te vertellen voor later !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Van de piloot van de MUG-heli weet ik dat ze een extra groet gaan (gingen) doen, maar tijdstip was niet te voorspellen, afhankelijk van interventie. Ze hebben uiteindelijk die extra groet deze voormiddag op het strand van Blankenberge gebracht. Er is alleszins ook nog iets met de Red Devils en 2 F16's, heb ik uit goede bron vernomen. Vandaag al de F16s in de lucht gehoord (die hoor je probleemloos tot hier in Diksmuide).
Straks iets na 1500 vliegt die formatie hier over mijn huis, ga dan wat foto's nemen en met mijn vlag zwaaien. Wie weet maken ze een extra toertje.
EDIT: zijn net over gepasseerd (1532H). Zalig!
EDIT2 1605H: ze maken een extra ommetje via Blankenberge. De F16's hangen momenteel midden in onze provincie...
Straks iets na 1500 vliegt die formatie hier over mijn huis, ga dan wat foto's nemen en met mijn vlag zwaaien. Wie weet maken ze een extra toertje.
EDIT: zijn net over gepasseerd (1532H). Zalig!
EDIT2 1605H: ze maken een extra ommetje via Blankenberge. De F16's hangen momenteel midden in onze provincie...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
efkes off-topic, welke tracker is dat die je hier hebt gebruikt?
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb tal van foto's gemaakt gisteren. Zowel vanop het strand van Bredene (helaas waren we er iets te laat, waardoor ik enkel foto's heb gemaakt met mijn gsm). Van daar naar Koksijde zelf om de touchdown mee te maken, naar de IJzertoren gegaan (en zelfs boven op de IJzertoren gestaan, en een mooi rondje extra gekregen daar), en vanaf daar terug naar Koksijde voor de final touch down.
Ik zal deze de komende dagen hier zeker posten in de vorm van een te downloaden ZIP bestand.
Ik zal deze de komende dagen hier zeker posten in de vorm van een te downloaden ZIP bestand.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Veel volk op de ijzertoren?? Bij de last-formation flight stond het daar bomvol, gelukkig ken ik daar wat mensen en heb ik me boven op de PAX-poort kunnen installeren. Mooi uitzicht daar.krisken schreef:... e te maken, naar de IJzertoren gegaan (en zelfs boven op de IJzertoren gestaan, en een mooi rondje extra gekregen daar), en vanaf daar terug naar Koksijde voor de final touch down.
Gisteren gewoon in mijn tuin, wist dat ze gingen overvliegen...
Allé, ben ermee weg he!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Moderator
- Contacteer:
Last formation stonden er meer dan 60 mensen boven. Gisteren tussen de 20 en 30 man. Die locatie is vrij "geheim" gehouden
Bij deze alvast het vertrek van de RS05 te Bredene :
Bij deze alvast het vertrek van de RS05 te Bredene :
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Van mijn insider, werkte vroeger aan heli's en geeft nu les id luchtvaart:
RS05 maakt straks nog een vluchtje. Ze vliegt naar Oostende (10 uur) waar ze als didactisch materiaal zal gebruikt worden in het VLOC.
RS05 maakt straks nog een vluchtje. Ze vliegt naar Oostende (10 uur) waar ze als didactisch materiaal zal gebruikt worden in het VLOC.
-
- Moderator
- Contacteer:
Klopt, is gisteren (23 april) beslist). Op zich begrijpelijk, maar tegelijk ook jammer.
Vliegveld BKOKS bestaat overigens al 100 jaar, is zeer uitgestrekt maar ook zeer gedateerd.
Vliegveld BKOKS bestaat overigens al 100 jaar, is zeer uitgestrekt maar ook zeer gedateerd.
Telefonie = EDPnet + OVH