Betaalsystemen van Bancontact en Payconiq fuseren
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Hoe snel staat het op de ontvanger zijn rekening als je via de app iemand betaald. Ook vraag ik me af of er kost is, of niet bij het betalen tussen twee particulieren?? Bij handelaar die hebben een contract en weten dus was de kost prijs is maar bij particulieren weet ik het niet.
- TheCeet
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Volgende werkdag normaal gezien.
Geen kosten bij transacties particulieren onder elkaar.
Geen kosten bij transacties particulieren onder elkaar.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP:
Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP:
-
- Plus Member
- Twitter: IkTjilp
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 8 keer
Particulieren gratis. Zelfde tijd als overschrijving is mijn ervaring. Binnen zelfde bank KBC meteen maar tussen KBC en ING zit er dag tussen. Ontvanger krijgt wel meteen bericht.
Wellicht binnenkort nog sneller als de flitsoverschrijvingen er komen. Is dan paar seconden en verrichting is verwerkt. Tenzij ze dat niet gaan gebruiken.
Wellicht binnenkort nog sneller als de flitsoverschrijvingen er komen. Is dan paar seconden en verrichting is verwerkt. Tenzij ze dat niet gaan gebruiken.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
- antutu
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 37 keer
Frituur hier werkte vroeger met Bancontact, maar sinds ze de kost voor kleine bedragen niet meer mogen doorrekenen zijn ze er mee gestopt bij kleine bedragen. 

There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Hier een frituur die de particuliren app gebruikt, dus zonder kosten.
Zit een daglimiet op, maar blijkbaar zo weinig omzet via app dat die geen probleem vormt
Zit een daglimiet op, maar blijkbaar zo weinig omzet via app dat die geen probleem vormt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Idd heb de app gisteren al gepushed gekregen. Ik heb enkel de Bancontact app.
moest vandaag toevallig een betaling doen in die app (wat anders niet veel gebeurt) en je moet dus weer een onboarding doorlopen, gelukkig is het niet veel, daarna akkoord gaan met voorwaarden en je pincode ingeven om de "configuratiewijziging" te bevestigen en je kan de app weer gebruiken. In de app zelf is er preceies niet veel veranderd voor de rest, ben wel niet overal gaan zien.
moest vandaag toevallig een betaling doen in die app (wat anders niet veel gebeurt) en je moet dus weer een onboarding doorlopen, gelukkig is het niet veel, daarna akkoord gaan met voorwaarden en je pincode ingeven om de "configuratiewijziging" te bevestigen en je kan de app weer gebruiken. In de app zelf is er preceies niet veel veranderd voor de rest, ben wel niet overal gaan zien.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik heb hier ook de app gepushed gekregen (gewoon een update van de Bancontact app) maar als ik nu "Winkels" kies dan komt hij vragen om mijn bankrekening te koppelen maar blijkbaar kan dat enkel een KBC of Belfius bank zijn ?
Ik dacht dat Payconiq net zoals de Bancontact app met iedere bank werkte ?
- TheCeet
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
De andere banken zouden komende maanden volgen had ik ergens gelezen
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP:
Telenet All-Internet
ISP:
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik heb mijn ING account kunnen linken. Zou ook raar zijn dat het enkel KBC en Belfius is. Payconiq is zelfs oorspronkelijk van ING, of toch zeker een samenwerking van in het begin(weet niet hoe het exact in elkaar zat).r2504 schreef:Ik heb hier ook de app gepushed gekregen (gewoon een update van de Bancontact app) maar als ik nu "Winkels" kies dan komt hij vragen om mijn bankrekening te koppelen maar blijkbaar kan dat enkel een KBC of Belfius bank zijn ?
-
- Deel van't meubilair
Ik had eerst ook nog de Payconiq app op m'n smartphone staan (wel nooit geactiveerd omdat het een gedoe was met 1 cent overschrijven) en blijkbaar starte hij die op vanuit de Bancontact app ? Aangezien ik dacht dat de nieuwe app alles in één was heb ik Payconiq er dus afgesmeten maar nu kan ik dus slechts kiezen uit KBC/Belfius (en niet "andere" zoals in de Payconiq app zelf) ?
Wat een rommeltje... ik begrijp ook niet dat ik nog eens apart voor Payconiq moet activeren... wat is daar de zin van ?
Wat een rommeltje... ik begrijp ook niet dat ik nog eens apart voor Payconiq moet activeren... wat is daar de zin van ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Payconiq werkt via domiciliëring( en werkt dus in theorie met elke Europese zichtrekening).
Bancontact is een Belgisch debetkaartsysteem(en werkt dus enkel met Belgische rekeningen).
Vandaar dat je je apart moet registreren.
Het plan was om Payconiq geleidelijk in meer landen uit te rollen. Maar in Duitsland zijn ze gestopt met de testen en in Nederland hoor ik er niet al teveel meer van. Dus ik vermoed dat daar niet al teveel meer mee zal gebeuren.
Bancontact is een Belgisch debetkaartsysteem(en werkt dus enkel met Belgische rekeningen).
Vandaar dat je je apart moet registreren.
Het plan was om Payconiq geleidelijk in meer landen uit te rollen. Maar in Duitsland zijn ze gestopt met de testen en in Nederland hoor ik er niet al teveel meer van. Dus ik vermoed dat daar niet al teveel meer mee zal gebeuren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Dat laatste toont alleen maar al aan dat het een doodgeboren kind is, ook in België. Google en Apple gaan de boel overnemen qua betalingen en de banken kunnen hier nog wat tegenspartelen, maar komen doet het toch.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik denk het niet, eigenlijk.
Er zijn nog (letterlijk) miljoenen mensen die (fors) betalen voor bankdiensten, hoewel er ook banken zijn zonder kosten of met veel lagere kosten.
Als die mensen zich niet druk maken over bankkosten, wat zouden ze zich druk maken over welke bankapp etc?
Ik zie een massale adoptie van PSD2 en Open Banking echt niet meteen gebeuren.
Er zijn nog (letterlijk) miljoenen mensen die (fors) betalen voor bankdiensten, hoewel er ook banken zijn zonder kosten of met veel lagere kosten.
Als die mensen zich niet druk maken over bankkosten, wat zouden ze zich druk maken over welke bankapp etc?
Ik zie een massale adoptie van PSD2 en Open Banking echt niet meteen gebeuren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik zie het ook nog niet gebeuren. Belgjes zijn daar te wantrouwig voor. Zelfs een instant betaling doen is voor sommigen vreemd. Enkel als ze gepluimd worden denken ze dat het ok is. (Disclaimer: ben zelf Belg maar werk met alles wat gratis is of mij geld oplevert
)

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ik bedoelde dus dat deze app doodgeboren is in het mobiele betalingslandschap door Google en Apple. Natuurlijk zullen de meeste Belgen klassiek hun bankkaart blijven gebruiken tot zo lang die kaart nog bestaat. Volgens mij is het een kwestie van tijd eer die kaarten zullen verdwijnen (tientallen jaren).
Internet & TV: Orange Love Trio
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik kan mijn kaart meegeven aan mijn zoon of mijn vader maar ik zie het niet gebeuren dat ik mijn telefoon mee geef...
-
- Deel van't meubilair
Maar dan beschikt je zoon er altijd over... met een kaart enkel wanneer hij er fysiek over beschikt.Stroper schreef:FYI je kan 1 bankkaart koppelen aan meerdere Telefoon's met Google of Apple Pay.
Geen idee of er ergens een mogelijkheid is te kijken op welke toestellen je kaart allemaal geconfigureerd is (en om deze te revoken).
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 39 keer
Pfff,
Mijn eerste betaling met de Payconiq/bancontact app en het gaat al mis. Het geld is van mijn rekening gegaan, maar de verkoper heeft mijn geld nog niet gekregen. Met de Bancontact app heb ik tientallen online betalingen zo gedaan, en dat ging instant, maar nu gaat het mis.
Ticket werd reeds aangemaakt bij de developer.
Mijn eerste betaling met de Payconiq/bancontact app en het gaat al mis. Het geld is van mijn rekening gegaan, maar de verkoper heeft mijn geld nog niet gekregen. Met de Bancontact app heb ik tientallen online betalingen zo gedaan, en dat ging instant, maar nu gaat het mis.
Ticket werd reeds aangemaakt bij de developer.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Bij mij liep het ook mis, pincode werd niet aanvaard. Ook melding controle pin duurde zeker 5 min. Leuk als je in de winkel iets wil betalen. Alles opnieuw installeren was de enige oplossing.
-
- Deel van't meubilair
Ik snap het nog altijd niet... de app heeft nu de melding Payconiq by Bancontact, een roos kleurtje maar doet verder niets meer als vroeger.
Klik ik op "winkels" dan start hij gewoon de oude Payconiq app op
Klik ik op "winkels" dan start hij gewoon de oude Payconiq app op

-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Die app is gewoon om zeep ondersteunt geen nfc chip meer
Daar sta je dan in de winkel met uwe gsm boven bankcontact kasje met een volle winkelkar . Gelukkig dat ik mijn bankaart juist nog bij had want ander kon de kar laten staan .
Daar sta je dan in de winkel met uwe gsm boven bankcontact kasje met een volle winkelkar . Gelukkig dat ik mijn bankaart juist nog bij had want ander kon de kar laten staan .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
voor je deze onzin zegt, beter 2X testen. Ik heb vrijdag probleemloos betaald met bancontact en payconiq app in Albert Heijn.barttech schreef:Die app is gewoon om zeep ondersteunt geen nfc chip meer
Ge moet wel uw NFC rechtsboven id app aanzetten.

Precies of app niets meer kan als ik dit alles lees.

-
- Elite Poster
De Bancontact app heb ik nooit gebruikt, wel de Payconiq app('t is te zeggen, ik had die wel geïnstalleerd en heb die 2x gebruikt om iemand terug te betalen
).
De nieuwe Combi-app heb ik nu gedownload om te zien of het iets is, maar als ik het moet vergelijken met de originele Payconiq app is het toch een achteruitgang:
* Geen Touch/faceID meer
* Interface is lelijk. bv. bij Payconiq krijg je een OS-standaard toetsenbord als je je pincode moet ingeven. Nu is het een skeuomorphistisch bankbakje.

De nieuwe Combi-app heb ik nu gedownload om te zien of het iets is, maar als ik het moet vergelijken met de originele Payconiq app is het toch een achteruitgang:
* Geen Touch/faceID meer
* Interface is lelijk. bv. bij Payconiq krijg je een OS-standaard toetsenbord als je je pincode moet ingeven. Nu is het een skeuomorphistisch bankbakje.
-
- Elite Poster
Hoe genereer je zo een qr code op de bakjes in de winkel?
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik heb 2x geprobeerd om met Payconiq te betalen, in de Ava en in de lokale apotheek.
2x code gescand en 2x foutboodschap "dit is geen geldige Payconic code".
Ik vermoed dat er weinig kennis is bij de handelaars.
Misschien vergeten ze iets te activeren, of wordt hun code na verloop van tijd gedeactiveerd als het systeem niet gebruikt wordt.
2x code gescand en 2x foutboodschap "dit is geen geldige Payconic code".
Ik vermoed dat er weinig kennis is bij de handelaars.
Misschien vergeten ze iets te activeren, of wordt hun code na verloop van tijd gedeactiveerd als het systeem niet gebruikt wordt.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
En dan maar klagen dat een kaartensysteem te duur is. Als handelaar moet je wel wat tijd investeren om de goedkoopste niet-cash methode uit te vissen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 40 keer
Iemand enige kennis van zaken in volgende probleem?
Ik had een s9+, ik stelde de bankcontact/payconicq in met mijn bankkaart enz... nooit enig probleem gehad, werkelijk nooit en nergens een probleem gehad.
Ik heb sinds gisteren de s10 gekocht; ik doe gewoon hetzelfde, app installeren, zelfde bankkaart gegevens en dergelijke meer enz... nfc staat aan ook (uiteraard) en mijn kaart staat aangeduid enz...
Ik ga dan derjuust bij den bakker; wil contactloos betalen zoals altijd en het bedrag 1.60 euro komt op mijn toestel enzo dus tot daar gaat dat in feite nog goed en dan zegt dat ding altijd; declined? Wtf. Echt strontvervelend, bij de s9+ nooit voorgehad.
Hoe komt het dat dat nu niet gaat? Ik heb dan maar contactloos betaald met mijn bankkaart zelf en dat ging dan wel lol.
En ik had gistere nog via bol wat besteld en dat ging wel maarja, dat is dan weer qr code scannen, is een andere manier dan nfc.
Ik heb wel een mail gestuurd nu naar bankcontact maar daar verwacht ik niet meteen een oplossing van.
Wat ik nu gedaan heb is de app volledig gewist en alles opnieuw geinstalleerd maar ik vrees dat dat hetzelfde probleem zal geven. Enige ik dan nog kan testen is in een andere winkel eens. Door de hoes kan het toch ook niet zijn? Het is een transparante en praktisch dezelfde hoes als bij mijne s9+.
Als ik het in een andere winkel ook voor heb dan weet ik het echt niet meer aan wat het kan liggen, straks of morgen ga ik het eens testen.
Ik had een s9+, ik stelde de bankcontact/payconicq in met mijn bankkaart enz... nooit enig probleem gehad, werkelijk nooit en nergens een probleem gehad.
Ik heb sinds gisteren de s10 gekocht; ik doe gewoon hetzelfde, app installeren, zelfde bankkaart gegevens en dergelijke meer enz... nfc staat aan ook (uiteraard) en mijn kaart staat aangeduid enz...
Ik ga dan derjuust bij den bakker; wil contactloos betalen zoals altijd en het bedrag 1.60 euro komt op mijn toestel enzo dus tot daar gaat dat in feite nog goed en dan zegt dat ding altijd; declined? Wtf. Echt strontvervelend, bij de s9+ nooit voorgehad.
Hoe komt het dat dat nu niet gaat? Ik heb dan maar contactloos betaald met mijn bankkaart zelf en dat ging dan wel lol.
En ik had gistere nog via bol wat besteld en dat ging wel maarja, dat is dan weer qr code scannen, is een andere manier dan nfc.
Ik heb wel een mail gestuurd nu naar bankcontact maar daar verwacht ik niet meteen een oplossing van.
Wat ik nu gedaan heb is de app volledig gewist en alles opnieuw geinstalleerd maar ik vrees dat dat hetzelfde probleem zal geven. Enige ik dan nog kan testen is in een andere winkel eens. Door de hoes kan het toch ook niet zijn? Het is een transparante en praktisch dezelfde hoes als bij mijne s9+.
Als ik het in een andere winkel ook voor heb dan weet ik het echt niet meer aan wat het kan liggen, straks of morgen ga ik het eens testen.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik vind het artikel nu niet direct terug op hun website, maar overzetten van een bestaande account naar een nieuw device gaat niet zomaar. Contacteer ze via Twitter, hun support is daar zeer responsive, en hebben mij direct geholpen.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
Ik ga dat straks eens doen, bedankt voor de tip.selder schreef:Ik vind het artikel nu niet direct terug op hun website, maar overzetten van een bestaande account naar een nieuw device gaat niet zomaar. Contacteer ze via Twitter, hun support is daar zeer responsive, en hebben mij direct geholpen.
Wat een gedoe alweer, gelukkig hadk mijn kaart bij.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
Ik heb de app eens verwijderd en eens in een andere winkel gegaan nu en het werkt, bizar. Zaterdag test ik terug den bakker uit, oftewel was er toch iet nie goed oftewel heeft die vd bakker zich ergens misduwt ofzo waardoor die betaling niet kon lukken. Tis allesins bizar te noemen dat het in de Gb hier 600m verder wel ging. Approved
.

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 22 keer
Zelf betaal ik ook graag & veel contactloos. Gaat zowat altijd prima, behalve in de lokale Carrefour Market. Daar hebben ze niet de bekende "grijze" bankcontact kastjes maar zwarte met bovenop een doorschijnend "aanhangsel" voor de NFC communicatie. Elke keer betaling geweigerd terwijl ik ooit wel andere klanten daar draadloos zie betalen.Unicorn1 schreef:Iemand enige kennis van zaken in volgende probleem?
Heb dat merk van "kastjes" nog eens in één andere winkel tegen gekomen (weet niet meer waar) en zelfde probleem...
Als ik dat type kastje zie probeer ik zelfs niet meer contactloos ondertussen.
-
- Elite Poster
Carrefour maakt niet langer gebruik van Bancontact/ATOS, maar wel van Maestro(op je kaart zitten beide systemen, maar ze zijn wel degelijk verschillend).My_download schreef: Zelf betaal ik ook graag & veel contactloos. Gaat zowat altijd prima, behalve in de lokale Carrefour Market. Daar hebben ze niet de bekende "grijze" bankcontact kastjes maar zwarte met bovenop een doorschijnend "aanhangsel" voor de NFC communicatie. Elke keer betaling geweigerd terwijl ik ooit wel andere klanten daar draadloos zie betalen.
Heb dat merk van "kastjes" nog eens in één andere winkel tegen gekomen (weet niet meer waar) en zelfde probleem...
Als ik dat type kastje zie probeer ik zelfs niet meer contactloos ondertussen.
Als je Google Pay zou gebruiken, zal het werken.