We hebben vorige week een Tefal(Calor) GV6771 stoomgenerator gekocht.
2200 watt Antikalksysteem 5,2 bar 100 g/min Verticale stoomstoot
Toestel strijkt goed maar toch blijven er regelmatig kreuken in zakdoeken en onderaan in hemden die je er niet uitkrijgt met het toestel.(ook op de max stand)
Nu was mijn vraag wat jullie ervaringen met stoomgeneratoren zijn ?
Zijn er toestellen die alles zonder enige moeite kreukloos kunnen strijken ?
Goede stoomgenerator ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ken verschillende mensen die niets als ellende hebben gehad met hun Laurastar... en is een alles in één systeem dus één ding defect is meteen alles terug naar de winkel.
Gebruik al meer dan twintig jaar de Compacta strijkijzers… deftig materiaal waarvan ieder vijsje te vervangen is.
https://www.naaimachinewinkel.be/compac ... ijzer.html
Gebruik al meer dan twintig jaar de Compacta strijkijzers… deftig materiaal waarvan ieder vijsje te vervangen is.
https://www.naaimachinewinkel.be/compac ... ijzer.html
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Wij hebben al jaren een "gewoon" stoomstrijkijzer, Calor denk ik (ondertussen meer dan 10 jaar oud).
In het najaar heb ik van Calor/Tefal meerdere stoomgeneratortoestellen geprobeerd (als in: enkele uren strijk mee gedaan) en ik vond ze niet beter dan ons gewoon stoomstrijkijzer. Ze zijn dan ook allen retour gegaan.
We hadden 20 jaar geleden al een stoomgenerator, maar van het type dat eerst heel de tank op temperatuur en druk gebracht moest worden. Dat werkte heel goed voor het strijkresultaat, maar je moest wel eerst 20 minuten wachten eer je kon beginnen strijken.
De nieuwe types, waar je maar enkele minuten moet wachten, voldeden niet echt: er bleven idd nog kreuken achter.
In het najaar heb ik van Calor/Tefal meerdere stoomgeneratortoestellen geprobeerd (als in: enkele uren strijk mee gedaan) en ik vond ze niet beter dan ons gewoon stoomstrijkijzer. Ze zijn dan ook allen retour gegaan.
We hadden 20 jaar geleden al een stoomgenerator, maar van het type dat eerst heel de tank op temperatuur en druk gebracht moest worden. Dat werkte heel goed voor het strijkresultaat, maar je moest wel eerst 20 minuten wachten eer je kon beginnen strijken.
De nieuwe types, waar je maar enkele minuten moet wachten, voldeden niet echt: er bleven idd nog kreuken achter.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Nu hoor ik van een collega dat hij een toestel heeft met 5,2 bar en 230 g/min en geen problemen zou ondervinden.
Echter de meeste toestellen ook de nieuwe modellen schommelen rond de 120 g/min.
Wat is het belangrijkste bij een stoomgenerator, de stoomdebiet of de stoomdruk ?
Echter de meeste toestellen ook de nieuwe modellen schommelen rond de 120 g/min.
Wat is het belangrijkste bij een stoomgenerator, de stoomdebiet of de stoomdruk ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
Ik ga deze even van onder het stof halen.
Zelfde vraag als @karine
2 laurastars gehad. 1 met plank, +300 euro herstelling omdat er een probleem was (toen 3à4 jaar oud). 2 jaar na de herstelling stond hij op de recupel. Duur ding als je het slechts 5 jaar kan gebruiken.
Onder het motto: een ezel loopt... dan toch nog eens een laurastar gekocht. De 'lift'. 5 jaar, dood. De DIFF vliegt er uit als ik hem inschakel.
Dus, op zoek naar gelijkaardige strijkkwaliteit, maar van Brauw, Calor, .... Budget 330 euro. (De laurastar Lift kost nu +/- 330 euro). Ik wil er dus even veel aan geven, maar geen laurastar meer.
Kanshebbers:
- Braun IS 7282 BL
- Calor GV9712CO
- ... ?
Zelfde vraag als @karine
2 laurastars gehad. 1 met plank, +300 euro herstelling omdat er een probleem was (toen 3à4 jaar oud). 2 jaar na de herstelling stond hij op de recupel. Duur ding als je het slechts 5 jaar kan gebruiken.
Onder het motto: een ezel loopt... dan toch nog eens een laurastar gekocht. De 'lift'. 5 jaar, dood. De DIFF vliegt er uit als ik hem inschakel.
Dus, op zoek naar gelijkaardige strijkkwaliteit, maar van Brauw, Calor, .... Budget 330 euro. (De laurastar Lift kost nu +/- 330 euro). Ik wil er dus even veel aan geven, maar geen laurastar meer.
Kanshebbers:
- Braun IS 7282 BL
- Calor GV9712CO
- ... ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Hier goede ervaringen met Calor Pro Express Care GV9080C0 (2018).
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Wij hebben toen de Tefal Fast Heat Up Effectis Easy GV6771 - Stoomgenerator gekocht voor €130 maar hier waren we niet tevreden over en dus terug gestuurd.
Daarna de PerfectCare Aqua Pro Stoomgenerator GC9324/20 van Philips gekocht en nog steeds heel tevreden over. Was toen rond de €220 dacht ik.
https://www.philips.be/c-m-ho/strijkijz ... M_IRONS_SU
Daarna de PerfectCare Aqua Pro Stoomgenerator GC9324/20 van Philips gekocht en nog steeds heel tevreden over. Was toen rond de €220 dacht ik.
https://www.philips.be/c-m-ho/strijkijz ... M_IRONS_SU
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Zelf ook heel veel gezocht en uiteindelijk ook gewoon bij tefal calor terecht gekomen. Ze zijn inderdaad niet krachtig.
Soms op hotels kom ik Karcher of Siemens toestellen die ook snel opwarmen en heel krachtig zijn. Maar destijds niet gekocht omdat ze ook gekend zijn voor problemen (bv verstoppen heel snel en hebben problemen als je Demi water gebruikt)
Beste raad dat ik kan geven is voorkom kreuken. Was je hemden apart, max 800 toeren, meteen uit machine op een kleerhanger hangen en zo laten drogen. Bespaart je ook veel tijd en moeite.
Soms op hotels kom ik Karcher of Siemens toestellen die ook snel opwarmen en heel krachtig zijn. Maar destijds niet gekocht omdat ze ook gekend zijn voor problemen (bv verstoppen heel snel en hebben problemen als je Demi water gebruikt)
Beste raad dat ik kan geven is voorkom kreuken. Was je hemden apart, max 800 toeren, meteen uit machine op een kleerhanger hangen en zo laten drogen. Bespaart je ook veel tijd en moeite.