Telenet Facturatie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Willy Wanka
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2005, 14:03
Locatie: Antwerpen

Ik heb net met de Telenet klantendienst gesproken omwille van een factuur. Deze moest op 27 maart betaald worden. Paaszondag. Nu is het geld door de bank (via internet bankieren) pas op 30 maart afgeschreven. Hupsake te laat volgens Telenet. Meteen 7 euro aan je broek voor een lullig briefje dat ze moeten schrijven (op 4 april). Geld was dus al 5 dagen van mijn rekening af. Mijn volgende factuur kwam dus binnen met die 7 euro herinneringskost.
Ik heb dan ook met de Telenet klantendienst gebeld omwille van het feit dat het geld al afgeschreven was op de tijd dat de brief de deur uitging en dat men van mij verwacht (en mijn bank) dat het geld op Paaszondag bij Telenet op de rekening staat. Vergeet daar de overige feestdagen die week even niet bij te tellen en je komt al op een redelijk hachelijke situatie terecht als klant. Je moet bijna een 2-tal weken te vroeg gaan betalen om zeker te zijn dat het geld optijd bij onze vrienden van telenet terecht is.
Antwoord van de meneer van de klantendienst. "Tja, daar moet U rekening meehouden he." en "U moet nu niet boos worden meneer." Klant is koning dus.
Nou, deze klant niet meer want ik stap op. Telenet is redelijk duur, heeft een klote upload snelheid, klote telemeter limieten en een klote dienstverlening. Ze schijnen nergens voor verantwoordelijk te zijn. Bijv. stel dat ik iets van 500mb download en 2/3 binnen heb. De Telenet kabel valt ff uit (zoals hier in hartje Antwerpen vorige week een aantal keren gebeurde). Mijn download is dan weg. Die moet ik dus weer opnieuw starten. Wie vergoed mij die al verbruikte 300mb? Telenet zekers niet.
Ja, ik ben pis en mijn excuus dan ook aan alle die dit lezen als het niet echt duidelijk is.
Telenet, krijg de klere. De klantendiesnt pipo had ook nog nooit van EDPnet gehoord. Ja, eerste les in zaken doen. Ken je klanten en ken je concurrenten.
Marshy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jan 2005, 07:44
Locatie: Antwerpen

kan je reactie bregrijpen, en soms is de ook enige manier: "hit 'm where it hurts". In ieder geval keuze zat aan andere providers.

Veel succes met je overschakeling.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Willy Wanka schreef:Hupsake te laat volgens Telenet. Meteen 7 euro aan je broek voor een lullig briefje dat ze moeten schrijven (op 4 april).


Dat zijn nu eenmaal automatische procedures die draaien... er zit daar heus geen secretaresse die ieder briefje persoonlijk tijpt.

Willy Wanka schreef:"Tja, daar moet U rekening meehouden he." en "U moet nu niet boos worden meneer." Klant is koning dus.


Daar moet je als klant inderdaad rekening mee houden... en dat is net zo bij de elektriciteit, gas, belastingen, ... de enige datum die van belang is wanneer het geld op "hun" rekening staat. Dit heeft trouwens niets te maken met klant is koning of niet.

Willy Wanka schreef:Ze schijnen nergens voor verantwoordelijk te zijn. Bijv. stel dat ik iets van 500mb download en 2/3 binnen heb. De Telenet kabel valt ff uit (zoals hier in hartje Antwerpen vorige week een aantal keren gebeurde). Mijn download is dan weg. Die moet ik dus weer opnieuw starten. Wie vergoed mij die al verbruikte 300mb? Telenet zekers niet.


En denk je dat een andere provider je die 300 MB gaat terug geven ? In Antwerpen is het kabelnet trouwens niet in handen van TN, men kan er dan ook moeilijk voor verantwoordelijk zijn.

Willy Wanka schreef:De klantendiesnt pipo had ook nog nooit van EDPnet gehoord. Ja, eerste les in zaken doen. Ken je klanten en ken je concurrenten.


De klantendienst is een RAMP bij Telenet... een dom blondje is waarschijnlijk nog te slim, en het enige wat men kan is als een robot een procedure aflopen.

Nu wat je niet vermeld is wanneer je je factuur ook effectief ontvangen hebt. Indien dat de termijn redelijk is om de betaling te doen heb je geen excuus, echter wanneer dit niet het geval is zou TN dit ook moeten beseffen en dergelijke zaken vermijden. Je vraagt in dat geval dan ook best naar de verantwoordelijke bij de helpdesk (ook als je je contract wil opzeggen... op die manier leren ze er misschien nog iets van).

Oh ja... een domiciliering... heel handig ! (en goedkoper)
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Heb hier ook problemen met telenet.

Factuur bedaald in januari en nadien kreeg ik eerst incassobrieven en nu zelfs al twee deurwaarder dreigementen.

Nu ik laat ze doen ik ga zelfs met plezier naar de rechtbank Ik kan bewijzen dat die facturen betaald zijn. De kosten zijn dan toch ook voor hun.

Ook Tv kabel is telenet :twisted: . en daar hebben ze nog een monopolie op. Ik ga in ieder geval zorgen voor terug een antenne en schotel ontvangst en ik dank telenet af. Ze zijn veel te duur en hebben geen service.
Willy Wanka
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2005, 14:03
Locatie: Antwerpen

Dat zijn nu eenmaal automatische procedures die draaien... er zit daar heus geen secretaresse die ieder briefje persoonlijk tijpt.

Nog erger dus. Ze schrijven één keer een brief en teren daar jaren op. ;)

Daar moet je als klant inderdaad rekening mee houden... en dat is net zo bij de elektriciteit, gas, belastingen, ... de enige datum die van belang is wanneer het geld op "hun" rekening staat. Dit heeft trouwens niets te maken met klant is koning of niet.


Het ging mij meer om het feit dat iemand van de klanteservice eigenlijk niet wil luisteren en gewoon zo'n f*** antwoord geeft. Bijv. als ik Telenet wil laten installeren en ze zeggen dat ze om 10:00 komen en om 11:00 staat er nog niemand, moet ik daar dan ook maar rekening mee houden of gaat Telenet dan mijn verloren wedde van dat uur wachten betalen. Niet dus. Je staat als klant nergens bij zo'n bedrijf.

En denk je dat een andere provider je die 300 MB gaat terug geven ? In Antwerpen is het kabelnet trouwens niet in handen van TN, men kan er dan ook moeilijk voor verantwoordelijk zijn.


Wederom een voorbeeld dat je als klant eigenlijk niks te makken hebt. Over jouw opmerking dat het netwerk niet in handen is van TN wil ik alleen maar zeggen dat ik een klant van TN ben qua internet, ik betaal TN om mij een service te leveren, dat zij daar voor afhankelijk zijn van derden is mijn probleem niet maar hun probleem. Maar ja, tegen de klant zeggen ze idd dat zij er ook niks aan kunnen doen. Deze redenering gebruiken ze ook bij het betalingssysteem.

Nu wat je niet vermeld is wanneer je je factuur ook effectief ontvangen hebt. Indien dat de termijn redelijk is om de betaling te doen heb je geen excuus, echter wanneer dit niet het geval is zou TN dit ook moeten beseffen en dergelijke zaken vermijden. Je vraagt in dat geval dan ook best naar de verantwoordelijke bij de helpdesk (ook als je je contract wil opzeggen... op die manier leren ze er misschien nog iets van).


De factuur ligt altijd lekker vroeg in de bus. hoe eerder hoe beter denkt TN. Ik heb de bank 24 maart opdracht gegeven om de factuur op de 27ste over te maken. Nog nooit een probleem gehad. Tja, misschien had ik even moeten kijken wat voor dag dat was, maar volgens mij gebeuren internet overboekingen ook op zondag (is automatisch toch ???). Het feit is dat de afschrifte bij mij op 30 maart staat en dat TN zegt het pas 5 april binnen te hebben. Er zaten dus 13 dagen tussen mijn opdracht en het ontvangen van het geld door Telenet. En luisteren doen ze bijna TN niet. De klant mag het allemaal zelf gana achterhalen. Maar ok, ik ga er nog achteraan en een klant (al meerd an 2 jaar) zijn ze soieso kwijt.

Oh ja... een domiciliering... heel handig ! (en goedkoper)


Hoezo goedkoper? Nog nooit wat over gehoord van TN.

Weet iemand of mijn opzeg brief naar een bepaald adres van TN moet, voordat ze daar weer moeilijk over gaan doen?[/quote]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Willy Wanka schreef:Het ging mij meer om het feit dat iemand van de klanteservice eigenlijk niet wil luisteren en gewoon zo'n f*** antwoord geeft. Bijv. als ik Telenet wil laten installeren en ze zeggen dat ze om 10:00 komen en om 11:00 staat er nog niemand, moet ik daar dan ook maar rekening mee houden of gaat Telenet dan mijn verloren wedde van dat uur wachten betalen.


Wat de helpdesk betreft ben ik het met je eens, maar wat de service van de installatie betreft, bij TN weet men minstens te vertellen of het voormiddag of namiddag is, en heb je zelfs de mogelijkheid na 18u. Bij BGC is het die dag, en daarmee uit... zo slecht doet TN het dan toch niet. Trouwens een installatie kan altijd iets uitlopen... of zou je liever hebben dat de technieker bij jou gaat lopen voor alles perfect in orde is ?

Willy Wanka schreef:Wederom een voorbeeld dat je als klant eigenlijk niks te makken hebt. Over jouw opmerking dat het netwerk niet in handen is van TN wil ik alleen maar zeggen dat ik een klant van TN ben qua internet, ik betaal TN om mij een service te leveren, dat zij daar voor afhankelijk zijn van derden is mijn probleem niet maar hun probleem. Maar ja, tegen de klant zeggen ze idd dat zij er ook niks aan kunnen doen. Deze redenering gebruiken ze ook bij het betalingssysteem.


Het gaat hier om een consumer dienst... niet over een professionele service met harde SLA's. Wil je dit laatste moet je er ook maar voor betalen, of dacht je dat voor 40 euro de hemel open ging ?

Willy Wanka schreef:De factuur ligt altijd lekker vroeg in de bus. hoe eerder hoe beter denkt TN. Ik heb de bank 24 maart opdracht gegeven om de factuur op de 27ste over te maken. Nog nooit een probleem gehad. Tja, misschien had ik even moeten kijken wat voor dag dat was, maar volgens mij gebeuren internet overboekingen ook op zondag (is automatisch toch ???). Het feit is dat de afschrifte bij mij op 30 maart staat en dat TN zegt het pas 5 april binnen te hebben. Er zaten dus 13 dagen tussen mijn opdracht en het ontvangen van het geld door Telenet.


Mij lijkt het dat de fout dan duidelijk bij jou zit... of bij de bank. Misschien moet je daar eens gaan vragen waarom het niet op tijd gestort was. Nogmaals, het is JOU verantwoordelijkheid dat het geld op de vervaldatum op de rekening van TN staat.

Willy Wanka schreef:En luisteren doen ze bijna TN niet. De klant mag het allemaal zelf gana achterhalen. Maar ok, ik ga er nog achteraan en een klant (al meerd an 2 jaar) zijn ze soieso kwijt.


Hier geef ik je gelijk in... TN zou hier best soepel kunnen zijn gezien de feestdagen, maar zoals ik al eerder zij is de helpdesk een bende aapjes die niets eigen initiatieef mogen nemen (je moet dus bij hun verantwoordelijke geraken).

Willy Wanka schreef:Hoezo goedkoper? Nog nooit wat over gehoord van TN.


Ik dacht dat je zonder domiciliering extra moest betalen, maar kan er niet meteen iets van terug vinden.

Willy Wanka schreef:Weet iemand of mijn opzeg brief naar een bepaald adres van TN moet, voordat ze daar weer moeilijk over gaan doen?


Best de helpdesk bellen om te vertellen dat je wil opzeggen, en een verantwoordelijke vragen, daarna kan je het nog aangetekend doen op

Telenet
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

Gelieve vanaf heden correcte termen te gebruiken...

ikkrijg net een brief van telenet waarin staat dat de term "factuur" vervangen wordt door "aanrekening"...

Telenet schreef:Beste klant,

Vanaf vandaag krijgt u van ons geen facturen meer maar aanrekeningen. Een kleine naamsverandering die voor u verder geen gevolgen heeft, want aanrekeningen hebben dezelfde juridische waarde als facturen.

Deze wijziging past in de voortdurende verbetering van onze interne bedrijfswerking. We signaleren ze enkel zodat u weet dat een aanrekening uw factuur vervangt.

U betaalt en ontvangt de aanrekening op dezelfde manier als uw vroegere facturen.
Behalve de naam verandert er dus niets.

Met vriendelijke groeten,

************
klantendienst


Kan iemand mij hier het nut van uitleggen? Beter voor interne bedrijfswerking? :lol:

ach ja, ze moeten toch iets doen daar he...

ciao
s
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

dit is verandert omdat men in de toekomst internet klanten hun "factuur" enkel nog via internet / mijntelenet wil aanbieden en niet meer via de post - vanaf dan heet het een aanrekening, om wettelijk in orde te zijn :)
Gast

ditCh schreef:dit is verandert omdat men in de toekomst internet klanten hun "factuur" enkel nog via internet / mijntelenet wil aanbieden en niet meer via de post - vanaf dan heet het een aanrekening, om wettelijk in orde te zijn :)


LOL, dus als internet eruit ligt en jij je factuur, sorry aanrekening, niet op tijd kan betalen ligt de schuld dan bij jou of Telenet?


@r2504
Mijn argumentatie over storing op de kabel had niet te maken met het feit dat ik vergoed wil worden, maar met het feit dat Telenet bij een te late betaling er meteen van uit gaat (en je hier ook financieel voor beboet) dat de klant fout is. Een klant heeft daarom ook het recht om er van uit te gaan dat TN op problemen met het netwerk aangesproken kan en mag worden.

Ik heb zo'n 'aap' ook al verteld at ze mij als klant kwijt waren en het officieel via aangetekende brief ga doen. Voor mij ook beter omdat ik dan bewijs van opzegging heb.
De nieuwe provider EDPnet is al besteld (ja ik weet het, het gras is altijd groener aan de andere kant, maar who dares wins). Rest mij nog even mij rechtmatige volume van TN op te stoken in de 10 werkdagen die mij nog klant van Telenet houden.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Op hoop dat je je goed zal thuisvoelen op het EDPnet netwerk, want ze doen er alles aan om iedere dag hun netwerk te verbeteren! De helpdesk is technisch en commercieel gezien natuurlijk wat beter dan die Teleslet-dude. Ook omdat EDPnet 'kleiner' is gaat de kwaliteit omhoog i.v.m. de helpdesk, dispatching etc.

Dat die kerel van telenet nog nooit gehoord heeft van EDPnet is absoluut normaal want EDPnet heeft nog nooit of dan kleinschalig reclame compagne's uitgevoerd.

Iedere Vlaming kent telenet daarmee alles...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ik ga mij bijna ongemakkelijk voelen dat ik nog nooit reden tot klagen gehad heb van Telenet :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:het feit dat Telenet bij een te late betaling er meteen van uit gaat (en je hier ook financieel voor beboet) dat de klant fout is.


Je kan van TN toch moeilijk verwachten dat ze van iedere laat betaler zijn bank gaan contacteren met de vraag wanneer hij het heeft overgeschreven ? Nogmaals, zoals ik het begrijp zit de fout hoogstwaarschijnlijk bij je bank, en die zal zich beroepen op de feestdagen... maar uiteindelijk ben jij inderdaad de dupe ervan. Ik vrees dus dat je bij de verkeerde aan het klagen bent... maar ook nogmaals enig begrip van TN was hier op z'n plaats.

Anonymous schreef:Ik heb zo'n 'aap' ook al verteld at ze mij als klant kwijt waren en het officieel via aangetekende brief ga doen.


Je moet die aap niet hebben.. die kan en mag niets doen... het is de hoofdaap die je moet hebben, maar die speelt meestal verstoppertje.

In ieder geval, veel plezier bij EDPnet. Een beetje verloop bij de providers is zeker niet slecht, daar worden ze hopelijk wakker van.
gunstn
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jul 2005, 13:47

r2504 schreef:
Willy Wanka schreef:Hupsake te laat volgens Telenet. Meteen 7 euro aan je broek voor een lullig briefje dat ze moeten schrijven (op 4 april).


Dat zijn nu eenmaal automatische procedures die draaien... er zit daar heus geen secretaresse die ieder briefje persoonlijk tijpt.



voila, om dat automatisch te laten gebeuren kost dat toch geen 7 euro ?
man man man !
moest ge nu nog zeggen dat er daar een secretaresse zit, die daar misschien 1 briefke moet schrijven in een dag, en daar voor de rest van de dag aar nagels zit te vijlen, maar nee, automatisch gaat dat, er komt geen persoon aan te pas, geen wedde enzo betalen ....
The_One_be

gunstn schreef:
r2504 schreef:
Willy Wanka schreef:Hupsake te laat volgens Telenet. Meteen 7 euro aan je broek voor een lullig briefje dat ze moeten schrijven (op 4 april).


Dat zijn nu eenmaal automatische procedures die draaien... er zit daar heus geen secretaresse die ieder briefje persoonlijk tijpt.



voila, om dat automatisch te laten gebeuren kost dat toch geen 7 euro ?
man man man !
moest ge nu nog zeggen dat er daar een secretaresse zit, die daar misschien 1 briefke moet schrijven in een dag, en daar voor de rest van de dag aar nagels zit te vijlen, maar nee, automatisch gaat dat, er komt geen persoon aan te pas, geen wedde enzo betalen ....


Ik dacht zelfs dat het wettelijk niet verplicht is deze herrineringskost te betalen. Ik heb er nu geen bron van maar ik heb nog nooit een herrineringskost betaald en nog nooit problemen mee gehad.
Tommios
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 maa 2005, 20:53
Locatie: Kempen

Herrineringskost is bij mijn weten inderdaad niet verpicht te betalen, en de meeste klantgerichte bedrijven gebruiken dit ook niet. (enkel de Belgische staat, maar dat factuur komt in de vorm van een deurwaarder, en natuurlijk ook -hoe kan het ook anders- Telenet)...

Mensen die enige ervaring hebben met Telenet weten hoe de klantenservice is geëvolueerd.

Van eind jaren '90 tot 2001 had je een 0800 nummer (gratis), waar je met al je problemen terecht kon. Voor minder belangrijke problemen kon je terecht bij hun e-mail (destijds [email protected] meen ik mij te herinneren)...

Rond begin 2002 (als ik het goed voorheb) is die 0800 nummer veranderd in een zonaal nummer (015 voor mechelen), en later 070.

Nu hebben ze het bij Telenet zo uitgezien dat je voor alles en nogwat kunt betalen.
Een goede raad aan alle ontevreden Telenet-gebruikers... Zeg je abo op en ga naar een andere ISP. Je zult niet de eerste zijn die dit doet en nog lang niet de laatste... 't is de enige mannier om Telenet te doen inzien dat ze gewoonweg bar-en-barslecht bezig zijn.
Normaal gaan ze je telefoneren om te vragen waarom je bij Telenet weggaat... Beste mannier hiervoor is de mensen aanspreken hoe de 070-helpdesk jou aanspreekt, non-galant en kortaf... Zo ben je van 2 problemen verlost:
1) Je doet Telenet pijn op een plekje waar ze het niet graag hebben
2) Je bent van je klantonvriendelijke-routineantwoordende-rothelpdesk-frustraties verlost,
en kan je met een gerust geweten naar een andere ISP overschakelen...

Dit is zowat alles wat ik hier over te vertellen heb...


Met Vriendelijke groeten! Tommios ®
Oink oink
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Het is hun kabel monopolie positie die ze die vrijheid geeft.
Ik kan maar 1 ding aanraden doe wat ik gedaan heb in de tijd
als de gesmeerde bliksem maken dat je er weg bent.
Ze kloppen nu 1 maal geld uit je broekzakken.
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ik heb nu ook telenet volledig opgezegt ook de kabel tv.

Heb mijn facturen volledig betaalt. Ze sturen mij eerst een incassa
o bureau op mijn nek dan een deurwaarder. Ze hebben dan ook nog eens mijn kabel komen afsluiten. Nadien komen ze hem dan terug aansluiten. Willen ze nog eens geld voor ontvangen. Heb dit dus geweigert. Ik kan bewijzen dat alles betaalt is, dus ik zou graag hebben dat ze mij nu naar de rechbank verwijzen. Dan ga ik schadevergoeding vragen.

Telenet = monoplie geen service geen kwaliteit.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

idd ik zie ook niet in waarom men een datum instelt op facturatie trouwens het is maandelijks.. en 30maart voor april is zelfs nog een dag te vroeg who cares welke datum ze op hun papierke zetten ze kunnen er wel alles opzetten heb juist hetzelfde gehad met elektrabel sterker nog die claimden dat ze totaal niks hadden ontvangen na 2 deurwaarders aan de deur die gewoon kosten doorgaan na ik de facturen toonde ..

hebben ze het eindelijk opgegeven, toen ik aan elektrabel vroeg wat ze dan met dat geld hadden gedaan dat ze dan toch ontvangen hadden van mij maar claimden niet ontvangen hebben "'t ja dat zetten we op een bankrekening.. en zolang niemand claimed blijft het daar" maw , ze hebben daar nog een serieuse pot, vraag me af of dit ook geld voor telenet .. hehe
Viktor

Zit in ongeveer dezelfde situatie : te laat betaald maar wel nog voor de ontvangst van de herinneringsbrief.

De "Aanrekening" werd wel pas ACHT (8) dagen na de erop vermelde datum door mij ontvangen. Heb reeds tweemaal bij TN klacht ingediend tegen deze systematische laattijdige ontvangst, soms oplopend tot TIEN (10) dagen, totnogtoe zonder gevolg. Bij mijn eerste klacht staken ze het op De Post, maar gaven zelf wel geen gevolg aan de vraag om inlichtingen van diezelfde Post. Tweede keer staken ze het op het bedrijf dat voor hen de verzending regelt.

Nu, de ontvangen herinneringsbrief met nieuw overschrijvingsformulier en bedrag, verhoogd met 7 euro, stelde er geen rekening mee te houden indien ondertussen betaald werd. Toch op de volgende "aanrekening" (blijkbaar zou deze naamsverandering iets te maken hebben met verschuldigde BTW die Telenet moet doorstorten) weeral die verhoging van 7 euro aangerekend. Is dat er geen rekening mee houden ?

Ik trek nu gewoon telkens die 7 euro (die er bijgeteld staat) terug af en betaal enkel het gewone abonnementsbedrag. Weet wel niet hoelang dit gaat duren.

Ik vind
1: als ik mijn aanrekeningen niet op tijd ontvang ik ook later mag betalen, of moet ik hen misschien ook boetes beginnen opleggen (*) ?
2: als de herinneringsbrief stelt er geen rekening mee te houden indien ondertussen betaald werd, moet dat ook geen gevolgen hebben voor de volgende aanrekening.

(*)Vraagje : als Telenet voortdurend éénzijdig de abonnementsvoorwaarden mag wijzigen (met natuurlijk mogelijkheid tot opzeg) kunnen wij dat dan ook ? Ik zou dus graag een boetesysteem invoeren voor die laattijdige verzending van de aanrekening, ttz, per dag langer dan een normale termijn (2-3 werkdagen) 1 euro af van mijn faktuur. Te nemen of te laten.

Wat denken jullie ?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”