Willen jullie ervaring delen over ubiquiti amplifi?
Doel is een gehele lokatie te voorzien van een dekkend netwerk,
met de modem (bbox3) in een uithoek van de langgerekte woning.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van repeaters (mesh is quasi repeater)
maar omdat kabels trekken niet is toegestaan zou een amplifi systeem dus een optie zijn...
Kan je met een amplifi systeem goede dekking krijgen tegen een aanvaardbare snelheid?
Ik vermoed dat om de hele lengte tot op het einde te voorzien van dekking er 2 repeaters per verdiep nodig zullen zijn, aangezien er veel muren en beton als hinder aanwezig is...
Kan de proximus wifibridge voor proximustv aangesloten worden op dit amplifi signaal?
Of moet deze rechtstreeks verbinden met de bbox3 wifi?
Via amplifi zou dan een mogelijkheid zijn om de tv op een andere locatie te zetten en tevens de bbox3 wifi compleet uit te schakelen om geen storing te hebben met de amplifi wifi kanalen.
Kan er op een amplifi antennemodule ook een utp kabel ingeplugd worden?
Of best daarvoor verder werken met bvb een TP-LINK TL-WR902AC
ubiquiti Amplifi
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 16 keer
- Contacteer:
Hey,
Ik heb thuis sinds een maand of 3, een Ubiquiti Amplifi draaien, ben er zeer tevreden van, zowel qua bereik als snelheid.
Ik heb wel niet de set gekocht, dus niet de router met 2 mesh points, maar alles apart. Als je de set koopt kan je niet verder uitbreiden met bijkomende mesh points.
Mijn opstelling: Amplifi router achter de Bbox, ik laat de router zelf een PPPoe opzetten en dan een mesh point op de 1ste en 2de verdieping. Let wel, de aarding van de mesh points staan omgekeerd. Ik haal via wifi +/- 75 Mbps. Ik woon in een bel etage woning en de router staat in de garage, mesh point 1 in de living en mesh point 2 op de verdieping van de slaapkamers.
Ik ga nog eens proberen de router in de living te plaatsen en het mesh point 1 in de garage te plaatsen, naar het schijnt zou dit nog betere resultaten geven.
Kijk hier ook even: https://community.amplifi.com/
Minpunten: enkel te configureren via app en geen ddns functie aan boord tot nu toe (ik heb een synology nas, daar stel ik mijn ddns in).
Ik heb thuis sinds een maand of 3, een Ubiquiti Amplifi draaien, ben er zeer tevreden van, zowel qua bereik als snelheid.
Ik heb wel niet de set gekocht, dus niet de router met 2 mesh points, maar alles apart. Als je de set koopt kan je niet verder uitbreiden met bijkomende mesh points.
Mijn opstelling: Amplifi router achter de Bbox, ik laat de router zelf een PPPoe opzetten en dan een mesh point op de 1ste en 2de verdieping. Let wel, de aarding van de mesh points staan omgekeerd. Ik haal via wifi +/- 75 Mbps. Ik woon in een bel etage woning en de router staat in de garage, mesh point 1 in de living en mesh point 2 op de verdieping van de slaapkamers.
Ik ga nog eens proberen de router in de living te plaatsen en het mesh point 1 in de garage te plaatsen, naar het schijnt zou dit nog betere resultaten geven.
Kijk hier ook even: https://community.amplifi.com/
Minpunten: enkel te configureren via app en geen ddns functie aan boord tot nu toe (ik heb een synology nas, daar stel ik mijn ddns in).
-
- Plus Member
- Twitter: IkTjilp
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 8 keer
Hier ook tevreden gebruiker. Beste wi-fi die ik ook had. Vroeger nog fritzbox met extender, D-Link en Linksys gehad. Voor amplifi gegaan nadat die laatste gewoon traag begon te werken en telkens een factory reset moest krijgen om de zo veel tijd. Gelukkig kon ik telkens wel backup terugzetten met al mijn aangepaste instellingen.
De amplifi krijgt ook nog eens regelmatig een update.
De amplifi krijgt ook nog eens regelmatig een update.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
En de AP's verbinden met een PLC? Geen kabels en toch hoge snelheid?
Ons huis is ook te groot en de muren (blijkbaar te dik) voor 1 AP, op de benedenverdieping krijg ik nog een deel met Gbit kabel, maar naar boven is met een PLC. Ik haal op de PLC 250Mbps (2000Mbps kitje).
Ons huis is ook te groot en de muren (blijkbaar te dik) voor 1 AP, op de benedenverdieping krijg ik nog een deel met Gbit kabel, maar naar boven is met een PLC. Ik haal op de PLC 250Mbps (2000Mbps kitje).
-
- Plus Member
- Twitter: IkTjilp
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 8 keer
Nee eigen mesh netwerk. Online kopen en als het niks is kan je nog altijd terugsturen.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Volgens de website van ubiquiti kan je enkel de sets onderling niet combineren, maar is de set wel uit te breiden met los aangekochte repeater/mesh modulesDaddy007 schreef:Als je de set koopt kan je niet verder uitbreiden met bijkomende mesh points.
Lijkt me een soort vendor lock om te voorkomen dat je ‘te goedkoop’ een grote set kan uitbouwenAmplifi schreef:The hardware found in our AmpliFi HD and Gamers edition kits (router and two mesh points) are hardware coded to one another. Thos two kits cannot be added to one another. After purchasing an AmpliFi HD System or Gamer's Edition kit, only use our three standalone products to expand your AmpliFi mesh system (AFI-R, AFI-P-HD, and AFI-INS-R). The mesh system is capable of handling as many standalone mesh units as needed.
Hoeveel sessies zijn tegenwoordig toegelaten?Daddy007 schreef: Mijn opstelling: Amplifi router achter de Bbox, ik laat de router zelf een PPPoe opzetten en dan een mesh point op de 1ste en 2de verdieping.
Telt de tv ook als een sessie?
Ok... bizar, maar is op te lossen door het stopcontact om te draaien.Daddy007 schreef: Let wel, de aarding van de mesh points staan omgekeerd.
Die van devolo waren geen succes, waarschijnlijk toe te schrijven aan de bizarre opbouw met gebruik van diverse schakelkastenheist_175 schreef:En de AP's verbinden met een PLC? Geen kabels en toch hoge snelheid?
Iemand hier info over?WimDelar schreef: Kan de proximus wifibridge voor proximustv aangesloten worden op dit amplifi signaal?
Via amplifi zou dan een mogelijkheid zijn om de tv op een andere locatie te zetten en tevens de bbox3 wifi compleet uit te schakelen om geen storing te hebben met de amplifi wifi kanalen.
De helpdesk van proximus heeft blijkbaar geen productkennis...
Na wat zoeken, lijkt me dit niet mogelijk.WimDelar schreef: Kan er op een amplifi antennemodule ook een utp kabel ingeplugd worden?
Bijkomende vraag:WimDelar schreef:Willen jullie ervaring delen over ubiquiti amplifi
hoe gaat het systeem om met een stroomonderbrekening?
Start het toestel vanzelf weer op?
Zijn de instellingen daarna nog beschikbaar?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 16 keer
- Contacteer:
Je hebt gelijk, dit heb ik verkeerd begrepen.Volgens de website van ubiquiti kan je enkel de sets onderling niet combineren, maar is de set wel uit te breiden met los aangekochte repeater/mesh modules
Ik kan max. 2 sessies opbouwen, TV telt niet mee als sessie.Hoeveel sessies zijn tegenwoordig toegelaten? Telt de tv ook als een sessie?
Decoder moet rechtstreeks verbonden zijn met Bbox.Kan de proximus wifibridge voor proximustv aangesloten worden op dit amplifi signaal?
Neen.Kan er op een amplifi antennemodule ook een utp kabel ingeplugd worden?
Toestel start vanzelf weer op, instellingen worden bewaard.Bijkomende vraag:
hoe gaat het systeem om met een stroomonderbrekening? Start het toestel vanzelf weer op? Zijn de instellingen daarna nog beschikbaar?
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Hier ook tevreden gebruiker. An sich is de range van enkel de base router minder dan m'n vorige (Mikrotik), maar mesh points werken goed, waardoor ik nu overal prima ontvangst heb in het huis (en tuin). Super stabiel ook én een hoge waf: het ding ziet er fraai uit.
Minpunten:
- Inderdaad omgekeerde aarding (wtf?), hier hangt de mesh point gewoon omgekeerd, werkt even goed...
- Dure oplossing
- De hand-over gebeurt niet altijd vlekkeloos (al vermoed ik dat dit eerder aan de "client" ligt)
- De instellingsmogelijkheden zijn erg beperkt. Prima als je niet veel nodig hebt (voor huis-tuin-keuken gebruik ruim voldoende en makkelijk), maar ik kwam van een Mikrotik waar je letterlijk álles kon instellen, dus even wennen. Achteraf bekeken werkt dit echter wel veel fijner, ik kijk er nooit meer naar om
Minpunten:
- Inderdaad omgekeerde aarding (wtf?), hier hangt de mesh point gewoon omgekeerd, werkt even goed...
- Dure oplossing
- De hand-over gebeurt niet altijd vlekkeloos (al vermoed ik dat dit eerder aan de "client" ligt)
- De instellingsmogelijkheden zijn erg beperkt. Prima als je niet veel nodig hebt (voor huis-tuin-keuken gebruik ruim voldoende en makkelijk), maar ik kwam van een Mikrotik waar je letterlijk álles kon instellen, dus even wennen. Achteraf bekeken werkt dit echter wel veel fijner, ik kijk er nooit meer naar om
ooh. shiny.