Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Bij mij ging het ook ineens snel. Ik denk dat je het best de volledige aanvraag in die oude manager doet.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Pff ik heb dus op 6/2 een Ligne individuelle aangevraagd en ook de eerste 0,99 EUR betaald maar het order is nog steeds niet verwerkt. Ticket gelogged dit weekend, geen antwoord, geen update. Wat is me dat allemaal :/
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
Het geheim: bellen en volhouden. Maarja, niemand wil of durft nog bellen tegenwoordig. Toegegeven. Je moet even volhouden, maar alles raakt makkelijker opgelost in een gesprek (in het Frans).
Inloggen op uw account, bestellen van ligne sip individuele, na het invullen van naam vraagt hij of deze bij uw account bij te voegen....silencer schreef:Hoe vraag je een nieuw nummer aan op een bestaande inactieve account bij OVH ? Iemand screenshots daarvan?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
Hier is de portering van Weepee naar ovh ook succesvol afgerond.
Je moet het inderdaad doen via de manager V4, dan gaat het zeer vlot.
Je dient wel op tabblad nummer klikken en daar de portering starten. Daar ook het formulier uploaden...
Leuk dat wij ons nummer gratis kunnen stallen bij OVH. Ik begrijp nog altijd niet wat Weepee bezielt...
Dank aan userbase mensen voor alle waardevolle tips! Samen staan we sterker.
Je moet het inderdaad doen via de manager V4, dan gaat het zeer vlot.
Je dient wel op tabblad nummer klikken en daar de portering starten. Daar ook het formulier uploaden...
Leuk dat wij ons nummer gratis kunnen stallen bij OVH. Ik begrijp nog altijd niet wat Weepee bezielt...
Dank aan userbase mensen voor alle waardevolle tips! Samen staan we sterker.
-
- Elite Poster
Leuk zou zijn als we elk geporteerd nummer ook nog konden doorschakelen ofzo. Iemand al geprobeerd?
Een van de nummers die ik nu portret naar Ovh dient eigenlijk als faxnr. Iemand een idee hoe ik dat klaarkrijg met een ligne sip indiv?
Een van de nummers die ik nu portret naar Ovh dient eigenlijk als faxnr. Iemand een idee hoe ik dat klaarkrijg met een ligne sip indiv?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Doorschakeling naar je OVH nummer kan in configuration - redirection d'appelsliegebeestig schreef:Leuk zou zijn als we elk geporteerd nummer ook nog konden doorschakelen ofzo. Iemand al geprobeerd?
Naar buitenlijn : Pour faire une redirection vers une ligne externe, il vous faut configurer votre numéro en File d’appels.
Nog een par tips :
Ik geef mijn geteleporteerd nummer door ipv het bestaande OVH nr. als ik iemand opbel.
Als je nummer bezet is krijgt de opbeller je OVH nummer te horen aan de andere kant van de lijn, wat verwarrend kan zijn. Hiervoor kan je een eigen soundfile opladen om in de plaats te laten afspelen.
Vergeet ook je configuratie van je Gigaset of zo niet aan te passen. Weepee heb ik verwijderd en 0800 nummer gebeuren nu via OVH.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Eigenlijk de logica zelve. Jouw geporteerd nummer is dat nummer wat iedereen kent/in zijn telefoonboek heeft staan. Beetje idioot om mensen uw nieuw OVH nummer te geven.AfAX schreef: Ik geef mijn geteleporteerd nummer door ipv het bestaande OVH nr. als ik iemand opbel.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Waw, leuke tip voor die fil d’appels. Merci.
Bij bezet of niet opnemen is er bij mij volgens mij een Ovh antwoordapparaat dat ik ooit heb ingesproken. Dat geldt dan voor alle geporteerde nummers toch?
En inderdaad, wat bezielt die gasten van weepee toch om alles te laten vertrekken. Nu zijn ze de kruimels ook nog kwijt, zeg maar.
Bij bezet of niet opnemen is er bij mij volgens mij een Ovh antwoordapparaat dat ik ooit heb ingesproken. Dat geldt dan voor alle geporteerde nummers toch?
En inderdaad, wat bezielt die gasten van weepee toch om alles te laten vertrekken. Nu zijn ze de kruimels ook nog kwijt, zeg maar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Een beetje van het goede teveel met al die antwoordapparaten, toch in mijn geval
OVH
Fritzbox
Fritzfon
OVH
Fritzbox
Fritzfon
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
-
- Elite Poster
In principe heeft fritzbox antwoordapparaat voorrang. Maar als er eens geen internet is moet er ook nog een bericht te horen zijn Vind ik.
Fritzbox heeft een voicemail bij geen antwoord en niet bij bezetliegebeestig schreef:In principe heeft fritzbox antwoordapparaat voorrang. Maar als er eens geen internet is moet er ook nog een bericht te horen zijn Vind ik.
-
- Elite Poster
Intussen staan alle nummers vanuit weepee netjes geparkeerd bij Ovh onder mijn ene ligne sip individuelle.
Natuurlijk, nu weet ik vanuit mijn fritzbox niet meer wie op welk nr belde. Zou er geen mogelijkheid zijn in de fritzbox om toch dat onderscheid te maken, door bij Ovh een trunk aan te maken en dan in de fritzbox een hoofdnummer en bijnummers te maken (dat laatste kan alvast).
Natuurlijk, nu weet ik vanuit mijn fritzbox niet meer wie op welk nr belde. Zou er geen mogelijkheid zijn in de fritzbox om toch dat onderscheid te maken, door bij Ovh een trunk aan te maken en dan in de fritzbox een hoofdnummer en bijnummers te maken (dat laatste kan alvast).
- fryelectro
- Elite Poster
Met een trunk zal dat wel lukken, helaas wel iets duurder
Orange go plus
Orange go plus
- fryelectro
- Elite Poster
Vrees dat dit helaas niet mogelijk is... toch niet een tijd geleden. Misschien eens vragen aan OVH zelf en hier het antwoord posten?liegebeestig schreef:Jaja, maar zonder de manager, rechtstreeks vanuit de Ata/Fritz?
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
Ik heb er nu zes nummers en een ligne sip en ik heb ook een foute rekening gekregen. Normaal gratis maar 1 nr werd aangerekend omdat het ooit in een lang verleden afkomstig was van hen dus vermoedelijk makkelijk recht te zetten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Nee toch 1 x 0,99 = abonnement = 1,19satsurfer schreef:Betaal je nu 2X 1,19 € als je nummer geporteerd werd?
ovh_dubbel.jpg
ovh_dubbel2.jpg
En 0,97 euro gesprekken buiten het gratis forfait ( naar gsm ? gesprekken langer dan 1 uur, meer dan 99 verschillende nummers ? )
-
- Elite Poster
Satsurfer,
Heb jij al een antwoord waarom je nummer extra wordt gefactureerd? Ik wel... Mijn 011-nummer kwam in een ver verleden oorspronkelijk van bij OVH, daarna uitgeporteerd naar Weepee, maar nu het terug is willen ze het blijven factureren omdat het een bijkomend nummer is... Tja, goedkoper dan bij weepee, had het liever niet, maar ik kan er even geen kant mee op.... JIj enig creatief idee om een extra jaarlijkse kost van 15 eur te vermijden/ontlopen?
Heb jij al een antwoord waarom je nummer extra wordt gefactureerd? Ik wel... Mijn 011-nummer kwam in een ver verleden oorspronkelijk van bij OVH, daarna uitgeporteerd naar Weepee, maar nu het terug is willen ze het blijven factureren omdat het een bijkomend nummer is... Tja, goedkoper dan bij weepee, had het liever niet, maar ik kan er even geen kant mee op.... JIj enig creatief idee om een extra jaarlijkse kost van 15 eur te vermijden/ontlopen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Sinds vandaag is mijn nummer overgezet naar ovh. Heeft wel even geduurd.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je moet gaan naar de classic versie.
https://www.ovh.com/auth/?action=gotoma ... sidiary=nl
Telecom klikken
Telefonie klikken
Demander une portabilité klikken
https://www.ovh.com/auth/?action=gotoma ... sidiary=nl