Ik kreeg van een proximus medewerker de raad om ipv de huidige bbox2 een bbox3 te installeren. Welke versie ik dan zou ontvangen is mij niet duidelijk want zoals ik kan zien zijn er 2 versies ? De 3 en de 3V+ ?
info :
Ik heb een internetlijn maar geen vaste telefoonlijn.
Op de modem is een kleine alarminstallatie gekoppeld die bij alarm via de modem naar mijn gsm belt.
Nu, via de bbox2 kan ik via allerlei instellingen in de modem (sip.intenetcalls.com) bij alarm dus worden gebeld.
Mijn vraag : kan ik dezelfde instellingen ook invoeren in de bbox3 ?
Alvast bedankt voor de info !
BBOX 3 en SIP
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De vraag is dan natuurlijk: kan je op de B-box3V+ de VoIP instellingen zelf wijzigen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Maar opletten voor namaak en beveiliging. De PAP2 krijgt al jaren geen firmware-updates meer. Ik zou die dan ook nooit rechtstreeks aan het internet hangen.
Ik heb zelf op bedrijf een PAP2 in dienst maar da's louter om een el cheapo analoog telefoontje aan de VoIP-centrale te kunnen koppelen.
Hier thuis heb ik de grotere broer staan: de SPA3102, maar ook die krijgt al jaren geen firmware-updates meer terwijl de SPA8000 nog wel. Er zijn dus wel nog wat issues...
Ik heb zelf op bedrijf een PAP2 in dienst maar da's louter om een el cheapo analoog telefoontje aan de VoIP-centrale te kunnen koppelen.
Hier thuis heb ik de grotere broer staan: de SPA3102, maar ook die krijgt al jaren geen firmware-updates meer terwijl de SPA8000 nog wel. Er zijn dus wel nog wat issues...
Computer(k)nul
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik raad aan van de Linksys PAP2 zeker niet meer te kopen.
Kijk eens naar Yeastar https://www.yeastar.com/analog-telephone-adapter/
Die updaten vaker hun 'oudere' producten, Cisco laat die gewoon 'vallen'.
Kijk eens naar Yeastar https://www.yeastar.com/analog-telephone-adapter/
Die updaten vaker hun 'oudere' producten, Cisco laat die gewoon 'vallen'.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 19 jan 2019, 10:19
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Bedankt voor alle reacties hierop - had gedacht dat er iemand dit al zou getest hebben
Ik kan in ieder geval de technische dienst van Proximus nog even bellen.
Ook kan ik de modem gewoon laten leveren, testen en indien niet goed, hem gewoon terugbrengen, niet? En de BBOX2 nog even bij mij thuis laten als dat mag natuurlijk bij een omruiling ? Geen idee hoe dat zit bij een omruiling.
Ik kan in ieder geval de technische dienst van Proximus nog even bellen.
Ook kan ik de modem gewoon laten leveren, testen en indien niet goed, hem gewoon terugbrengen, niet? En de BBOX2 nog even bij mij thuis laten als dat mag natuurlijk bij een omruiling ? Geen idee hoe dat zit bij een omruiling.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Normaal gezien bij een omruiling moet je de oude inleveren.
Nu omtrent de B-box2 heb ik al vernomen dat ze niet moeilijk doen indien je die behoudt, gezien de B-box2 toch afgeschreven wordt, al loopt dit soms toch verkeerd en krijg je een factuur voor de oude b-box omdat die niet werd ingeleverd werd, al kan dit achteraf terug recht gezet worden door met hen contact op te nemen en dan gecrediteerd wordt.
Best als je contact opneemt met de helpdesk 080022800 direct de vraag te stellen of je de b-box2 kan behouden.
Het omruilen gebeurt tegenwoordig via pakjesdienst UPS of de POST (gratis) en niet meer via een Proximus winkel.
Nu omtrent de B-box2 heb ik al vernomen dat ze niet moeilijk doen indien je die behoudt, gezien de B-box2 toch afgeschreven wordt, al loopt dit soms toch verkeerd en krijg je een factuur voor de oude b-box omdat die niet werd ingeleverd werd, al kan dit achteraf terug recht gezet worden door met hen contact op te nemen en dan gecrediteerd wordt.
Best als je contact opneemt met de helpdesk 080022800 direct de vraag te stellen of je de b-box2 kan behouden.
Het omruilen gebeurt tegenwoordig via pakjesdienst UPS of de POST (gratis) en niet meer via een Proximus winkel.
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 jan 2019, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Waarom zou je voordeel hebben volgens de proximus medewerker als je naar de bbox3 overgaat?
Welk abonnement heb je?
Welke snelheden haal je?
Welk abonnement heb je?
Welke snelheden haal je?
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 19 jan 2019, 10:19
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Heb momenteel een basis vast internet start maar haal maar een 14Mb/sec DL en 3 UL. Aangezien de afstand tot de centrale wat groter is haal ik in mijn geval maar deze snelheden.ErikKoster schreef:Waarom zou je voordeel hebben volgens de proximus medewerker als je naar de bbox3 overgaat?
Welk abonnement heb je?
Welke snelheden haal je?
Ik had de medewerker gevraagd of er in de toekomst iets ging veranderen aan de kabels maar kon hier niet op antwoorden.
Hij vroeg welke modem ik had en zei om deze alvast om te ruilen voor een betere en stabielere connectie.
De snelheid kon verbeteren. Geen idee of dit waar is.
In ieder geval kan ik het alleen maar proberen denk ik dan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Een voordeel is dat je ten volle van vectoring kan genieten en de b-box2 na verloop van tijd toch gaat verdwijnen.
B-Box3 Ondersteunt ook:
- Wifi-n en Wifi-ac
- 5 GHz wifi band naast de 2.4 GHz
- gigabit ethernet poorten
B-Box3 Ondersteunt ook:
- Wifi-n en Wifi-ac
- 5 GHz wifi band naast de 2.4 GHz
- gigabit ethernet poorten
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 19 jan 2019, 10:19
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... reren.html
Als ik dit zowat lees dan kan VoIP enkel op de 3v+ ?
En blijkbaar zou ik dan in de telefoonlijn ipv domein voip.edpnet.be dan sip.internetcalls.com kunnen plaatsen en de rest van mijn gegevens invullen. Correct ?
Als ik dit zowat lees dan kan VoIP enkel op de 3v+ ?
En blijkbaar zou ik dan in de telefoonlijn ipv domein voip.edpnet.be dan sip.internetcalls.com kunnen plaatsen en de rest van mijn gegevens invullen. Correct ?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat is natuurlijk waar. Of je nu heel dicht zit bij de ROP (zone 1), of redelijk ver (vb zone 4), met een b-box3 en vectoring, zal je snelheid in ieder geval verhogen.raystef66 schreef: Hij vroeg welke modem ik had en zei om deze alvast om te ruilen voor een betere en stabielere connectie.
De snelheid kon verbeteren. Geen idee of dit waar is.
Ik zou zeker voor de b-box3 gaan, en als je voip niet werkend krijgt, kan je je nog altijd behelpen met een ata.
Als je telefonie kan instellen zoals de link hierboven suggereert, dan kan je inderdaad internetcalls als SIP domein instellen (zelfs beide poorten met dezelfde intercalls login, gezien dellmont meerdere registraties toelaat).raystef66 schreef:Als ik dit zowat lees dan kan VoIP enkel op de 3v+ ?
En blijkbaar zou ik dan in de telefoonlijn ipv domein voip.edpnet.be dan sip.internetcalls.com kunnen plaatsen en de rest van mijn gegevens invullen. Correct ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 19 jan 2019, 10:19
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Bedankt voor de reactie.
Heb via proximus forum nu een 3v+ aangevraagd. Morgen zal ik hem kunnen testen.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het loopt qua snelheid maar voornamelijk dat ik via instellingen de VoIP kan wijzigen en opslaan.
Ook een proximus medewerker bevestigde op het forum dat de 3v+ de VoIP instellingen heeft en instelbaar is.
Indien het werkt zal ik hier met een paar screenshots de instelbaarheid tonen.
Heb via proximus forum nu een 3v+ aangevraagd. Morgen zal ik hem kunnen testen.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het loopt qua snelheid maar voornamelijk dat ik via instellingen de VoIP kan wijzigen en opslaan.
Ook een proximus medewerker bevestigde op het forum dat de 3v+ de VoIP instellingen heeft en instelbaar is.
Indien het werkt zal ik hier met een paar screenshots de instelbaarheid tonen.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 19 jan 2019, 10:19
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Eindelijk mijn 3v+ ontvangen...na 3 pogingen tot levering
De Voip werkt perfect.
Hierbij een kleine handleiding :
In mijn situatie wou ik mijn alarmcentrale laten bellen via de modem naar mijn gsm.
Hiervoor ga je naar je browser en typ : 192.168.1.1. (=modem)
Daar geef je het paswoord in van de modem (niet van je wifi uiteraard)
Eens daar klik je op settings van de telefoon.
Daar moet je de gegevens invullen. In mijn geval:
mijn gsm nummer
mijn username bij internetcalls.com
mijn paswoord bij hen
laat UDP staan
vul bij uitgaande proxy opnieuw de domeinnaam
5060 laat je ook
vergeet uiteraard niet beide ''telefoon'' en '''voip'' te activeren
sla je gegevens op en als alle gegevens juist zijn dan zal je telefoonlijn 1 en 2 automatisch geactiveerd worden.
Je hoeft hiervoor de modem NIET speciaal te herstarten.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan
De Voip werkt perfect.
Hierbij een kleine handleiding :
In mijn situatie wou ik mijn alarmcentrale laten bellen via de modem naar mijn gsm.
Hiervoor ga je naar je browser en typ : 192.168.1.1. (=modem)
Daar geef je het paswoord in van de modem (niet van je wifi uiteraard)
Eens daar klik je op settings van de telefoon.
Daar moet je de gegevens invullen. In mijn geval:
mijn gsm nummer
mijn username bij internetcalls.com
mijn paswoord bij hen
laat UDP staan
vul bij uitgaande proxy opnieuw de domeinnaam
5060 laat je ook
vergeet uiteraard niet beide ''telefoon'' en '''voip'' te activeren
sla je gegevens op en als alle gegevens juist zijn dan zal je telefoonlijn 1 en 2 automatisch geactiveerd worden.
Je hoeft hiervoor de modem NIET speciaal te herstarten.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan
-
- Premium Member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
de afbeeldingen en screenshots op de gelinkte pagina van EDP zijn uiteraard overduidelijk van de Technicolor 3V (en dus niet van de Sagemcom 3V+)
Maar het klopt idd dat de SIP gegevens met een user-account kunnen aangepast worden. Expert en Admin hebben nog een extra tab waarin o.a. de codec(volgorde) kan geselecteerd worden (default g711a en g729), een fixed destination call kan opgezet worden en de DTMF mode kan geselecteerd worden.
Maar het klopt idd dat de SIP gegevens met een user-account kunnen aangepast worden. Expert en Admin hebben nog een extra tab waarin o.a. de codec(volgorde) kan geselecteerd worden (default g711a en g729), een fixed destination call kan opgezet worden en de DTMF mode kan geselecteerd worden.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 19 jan 2019, 10:19
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Heb de bbox 3v+ nu sinds een aantal weken en de snelheid bleef steeds rond dezelfde koers hangen nl 14Mbs. Zoals bij de BBOX2.philippe_d schreef:Dat is natuurlijk waar. Of je nu heel dicht zit bij de ROP (zone 1), of redelijk ver (vb zone 4), met een b-box3 en vectoring, zal je snelheid in ieder geval verhogen.raystef66 schreef: Hij vroeg welke modem ik had en zei om deze alvast om te ruilen voor een betere en stabielere connectie.
De snelheid kon verbeteren. Geen idee of dit waar is.
Sinds een aantal dagen echter heb ik meer dan een verdubbeling !
14 -> 35 Mbs DL
3 -> 5 UL
Niet direct de strafste cijfers, maar een duidelijke verbetering.
Ik had trouwens gelezen dat de 3v+ een tijdje moest werken alvorens de beste DL en UL ingesteld te krijgen. Klopt dit ?
-
- Premium Member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
Ja, cfr. DLM
Ref.:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=46577
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... ment).html
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=43902
Misschien zit er eventueel nog iets meer in cfr Sagemtool info (in functie van signal/noise ratio & noise margin)
Ref.:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=46577
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... ment).html
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=43902
Misschien zit er eventueel nog iets meer in cfr Sagemtool info (in functie van signal/noise ratio & noise margin)