Dun glas 2mm nodig - foto kader

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Situatie: antiek kadertje met hoog sentimentele waarde is gevallen en glaasje is kapot. Ik kan nergens een handelaar vinden die dun glas kan snijden.

Ik heb nodig:
- 2mm dikte
- 53mm x 79mm afmeting

Wie o wie kan me helpen?
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb hier ruitjes voor in deuren van 2mm (ja is heel dus voor een deur, maar zit er nu toch al een 4-tal jaren in) gewoon bij de glashandelaar gehaald... Was geen probleem.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Kun je niet een goedkope kader vinden en gewoon glas daarvan nemen? Natuurlijk lijkt de maat niet zo gemakkelijk...
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

heist_175 schreef:Andere glasboer zoeken :)
https://www.glasopmaat.be/2mm-ontspiegeld/
Die had ik gevonden maar de afmetingen waren te klein :lol:
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Contacteer die eens, waarschijnlijk hanteren ze een minimumgrootte omdat ze in de formule van hun webshop een prijs per vierkante meter hanteren. Ze kunnen tot op de mm snijden dus als bereid bent te betalen voor een glas van 150*150mm zullen ze je ongetwijfeld voor die prijs ook wel een kleiner formaat kunnen bezorgen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Worst case bestel je het in NL en laat je uw lokale glasboer op maat snijden.
Wij hadden een kapot serrevenster (vierkant), maar wel nog grote vensters op in de zijkanten of het dak te steken, de lokale glasboer heeft dat voor €5 op maat gesneden.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Geen idee of ze glas hebben, maar plexiglas van 1mm of 2mm al wel: www.snijlab.nl
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Woonde jij niet ergens in het Aalsterse?
http://www.desmaele.be/

Edit:
Kan dat trouwens in de meeste doe het zelf zaken niet?
Als je de website mag geloven kan het bij Brico bijvoorbeeld, Safti in Wetteren waarschijnlijk ook wel...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Waarom altijd zo ver gaan zoeken??? Als je eens in het containerpark bent, neus dan even in de container met vlakglas. Kans is meer dan groot dat er iets van je gading tussen ligt. Het is nu ook niet zo dat je een paar vierkante meter nodig hebt hee??? En een glassnijder van een paar euro om het op maat te snijden, dat is nu ook het einde van de wereld niet.
Tbone: blijf bij de safti in Wetteren buiten. Verschrikkelijk duur. Brico of gamma bieden hetzelfde voor veel minder geld.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Sinds meerdere jaren is het bij ons verboden om iets uit het containerpark mee te nemen.
Ik acht de kans ook klein dat je 2mm gaat vinden.

Het snijden van glas is ook niet zo evident.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Wat niet weet niet deert. Je kan het altijd gevonden krijgen om iets onopvallend uit een container in je auto te leggen. En glas snijden is een fluitje van een cent. Alleen zij die het nog nooit gedaan hebben gaan beweren dat glas snijden niet evident is. Ik heb het zelf ook gedaan (moeten doen) om meerdere ruitjes in mijn serre passend te maken. Ik had het ook nog nooit gedaan. Op 1 afgebroken stuk glas na heb ik alles perfect kunnen snijden. Maar als ge natuurlijk niet gewoon zijt om eens de handen uit de mouwen te steken dan is dat natuurlijk "niet evident".
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Maar als ge natuurlijk niet gewoon zijt om eens de handen uit de mouwen te steken dan is dat natuurlijk "niet evident".
Laten we elkaar beginnen uitmaken of beledigen, dan gaan we er geraken :roll: .

Ik heb ook een serre en het glas zelf gesneden voor de vensters en ik heb 4 platen kapot gesneden voor de 5de lukte. Als je weet wat een (nieuw) serreglas kost, kan je beter langs een glasboer passeren. Wij hadden nog extra (grote) glasplaten liggen, dus het kostte ons niets.
Maar glas snijden vind ik dus echt niet zo evident: gelijke druk, gelijke snelheid, voorzichtig doordrukken, ...

De glasplaten waren 70 x 170cm en ik moest het in 2 snijden. Ik kan me wel voorstellen dat kleinere glaspartijen iets handiger zijn om te manipuleren/snijden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

53x79 mm voor een kadertje. Dat TS desnoods bij action een kadertje met ongeveer dezelfde afmetingen koopt. Geen gedoe met snijden en voor de prijs bij action moet je het niet laten.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Vanwaar ben je mss? Bij mij in de buurt zitten 3 glashandelaars (heb er bij 2 gewerkt) en daar kan je gewoon binnen stappen en het glas ter plaatsen laten snijden hoor ...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

heist_175 schreef:Het snijden van glas is ook niet zo evident.
2 voorwaarden, goed materiaal en wat handigheid en het lukt wel. Ik heb vroeger nog veel glas gesneden en gaan inzetten omdat voor zo'n "kleinigheden" een glazenmaker meestal weinig moeite deed en aangezien wij dan toch al bij zo'n klant bezig waren werd dat er vlug bijgenomen. Goede glazensnijder, wat olie (of in nood white spirit), een vaste hand, stevige tafel en een lat om het glas met een korte tik te breken. Meer was niet nodig. Toen er meer en meer dubbel glas werd geplaatst was het voor ons gedaan met deze "klusjes".
De lokale glasboer is waarschijnlijk het beste alternatief voor wie het zelf niet wil doen.

BTW, "oud" glas breekt gemakkelijker "verkeerd" dan nieuw glas.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”