Zojuist iets raar opgemerkt. Ik gaf mijn Google Home de opdracht om 'Interstellar' te spelen op 'Netflix'. En ja, het begon te spelen op mijn Chromecast. Geen verassing daar.
Maar als ik zoek naar die film via de website in de Netflix-catalogus of via de app kan die deze niet vinden. Ik erger mij aan Netflix aan het moeilijk vinden van de films die effectief aanwezig zijn. Ik zie steeds maar een vrij beperkte reeks van films en series in de catalogus maar heb het vermoeden dat er veel meer inzitten maar niet te vinden zijn door te bladeren. Ik was Interstellar nog niet eerder tegengekomen in de catalogus en had eigenlijk niet verwacht dat Google Home die ging kunnen afspelen.
Zit op een Belgisch ip met Canadees Netflix-account. Ondertitels van Interstellar zijn wel in het Engels, Nederlands is niet beschikbaar volgens Google Home.
Verschil tussen Netflix via Google Home & app/website
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 31 keer
Ik heb het juist ook getest (via assistant op smartphone) en idd, Interstellar speelt gewoon af,
terwijl ik die ook nog niet gevonden had....in mijn Nederlands talige profiel.
Interstellar heeft geen Nederlandse ondertitels of audio, dus komt deze ook niet voor als je Nederlands als voorkeurstaal hebt ingesteld.
Als ik met mn Engelstalige profiel ga zoeken, dan vind ik Interstellar dus wel (en wordt die zelfs als suggestie opgegeven)
Ik zit trouwens met een Belgische ip en netflix-account.
terwijl ik die ook nog niet gevonden had....in mijn Nederlands talige profiel.
Interstellar heeft geen Nederlandse ondertitels of audio, dus komt deze ook niet voor als je Nederlands als voorkeurstaal hebt ingesteld.
Als ik met mn Engelstalige profiel ga zoeken, dan vind ik Interstellar dus wel (en wordt die zelfs als suggestie opgegeven)
Ik zit trouwens met een Belgische ip en netflix-account.
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control + philips hue
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control + philips hue
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
..en ik heb het gebroken. Was naar Interstellar aan het kijken.raf1 schreef:Netflix-website op Belgisch IP = Belgische catalogus (zonder Interstellar)
Oplossing: Netflix-website via Canadese VPN
Maar ben gaan experimenteren;
Gaf opdracht op 'De Ridder' te spelen, om te zien in welke catalogus die zoekt. 'De Ridder' is gevonden en die poogde die af te spelen maar dan kreeg ik de melding dat de link met mijn Netflix-account is verbroken.
Volgens de Google Home-app was die link wel nog actief. Terug 'Interstellar' afspelen geeft zelfde foutmelding. Ik verwijderde de koppeling met Netflix in de Google Home app om die terug toe te voegen. En dat lukt niet, na ingeven Netflix login krijg ik blanco pagina.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
vind dit idd heel bizar, wanneer ik zonder vpn gedoe gewoon via mijn pc in google chrome naar netflix surf krijg ik bvb een heel verschillende cataloog dan wanneer ik via de ios app inlog of via de app op mn appletv, heb de indruk dat ik op mn pc veel meer mogelijkheden heb, waarom al die verschillen.. het is zo ver gekomen voor de laatste films dat ik gewoon dubbelklik op de mails die ik toegestuurd krijg ... series interesseren me niet,
enkel films, en via de apps te beperkte keuze vind ik...
enkel films, en via de apps te beperkte keuze vind ik...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Interstellar staat er bij mij gewoon op, via Android TV, via de gewone Android app en via de website (Belgisch account). Via Google Home heb ik het nog nooit geprobeerd. Ik merk wel verschil als je de taal aanpast (Engels/Frans/Nederlands). Je krijgt dan films zonder Nederlandse ondertitels ook te zien.
Even gechecked, ik denk dat dit bij Interstellar ook de reden is. De audio kan in het engels en frans en de ondertitels ook. Dus als je de film niet ziet op de website moet je daar een beetje mee spelen in je account.
Even gechecked, ik denk dat dit bij Interstellar ook de reden is. De audio kan in het engels en frans en de ondertitels ook. Dus als je de film niet ziet op de website moet je daar een beetje mee spelen in je account.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Zoals Marzman al schreef: als je alle content wil zien en niet enkel de titels waarvoor NL ondertiteling bestaat moet je je interface taal op ENG zetten. Je zal dan meer films zien namelijk ook al die films waarvoor er geen nl ondertitels zijn maar netflix wel de rechten ook heeft voor BE.
Dit heeft dus niets te maken met regiobeperking/geoblock. Uiteraard ga je nog veel meer films te zien krijgen als je (illegale?) vpn of dns omleidingstrukjes gaat gebruiken zodat je de catalogus van een ander land dan BE claimt (de BE catalogus is bijzonder klein voor films).
In welk land/munt je het abonnement hebt maakt niets uit voor de catalogus: de catalogus is altijd het land waar je momenteel aan het kijken bent.
Dit heeft dus niets te maken met regiobeperking/geoblock. Uiteraard ga je nog veel meer films te zien krijgen als je (illegale?) vpn of dns omleidingstrukjes gaat gebruiken zodat je de catalogus van een ander land dan BE claimt (de BE catalogus is bijzonder klein voor films).
In welk land/munt je het abonnement hebt maakt niets uit voor de catalogus: de catalogus is altijd het land waar je momenteel aan het kijken bent.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Is dat niet achterhaald? Krijg je niet de catalogus van het land waarin je je abo afgesloten hebt. Dus gelijk waar ter wereld je bent, je krijgt als Belg je eigen content te zien en kan dus verder kijken waar je thuis naar keek.fredo66 schreef:In welk land/munt je het abonnement hebt maakt niets uit voor de catalogus: de catalogus is altijd het land waar je momenteel aan het kijken bent.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik denk binnen Europa, omdat het wetgeving van de EU is dat je de catalogus in heel de EU moet kunnen bekijken.on4bam schreef:Is dat niet achterhaald? Krijg je niet de catalogus van het land waarin je je abo afgesloten hebt. Dus gelijk waar ter wereld je bent, je krijgt als Belg je eigen content te zien en kan dus verder kijken waar je thuis naar keek.fredo66 schreef:In welk land/munt je het abonnement hebt maakt niets uit voor de catalogus: de catalogus is altijd het land waar je momenteel aan het kijken bent.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik ben op de hoogte van die EU regeling maar reis weinig en kijk op reis nooit naar netflix. Ik kijk uit naar de reacties hierop.
Maar heb je als Belg een USA of Canada abonnement (zelf heb ik een usa abonnement) dan krijg je op dit eigenste ogenblik toch maar de BE catalogus hoor. Als men (binnen EU) zich zou gaan baseren op het abonnement zou ik dus in Frankrijk de US catalogus krijgen ... ? Erg zou ik dat niet vinden
Maar heb je als Belg een USA of Canada abonnement (zelf heb ik een usa abonnement) dan krijg je op dit eigenste ogenblik toch maar de BE catalogus hoor. Als men (binnen EU) zich zou gaan baseren op het abonnement zou ik dus in Frankrijk de US catalogus krijgen ... ? Erg zou ik dat niet vinden
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Als ik mij goed herinner krijg je met een Engelstalig profiel ook niet alles te zien.fredo66 schreef:Zoals Marzman al schreef: als je alle content wil zien en niet enkel de titels waarvoor NL ondertiteling bestaat moet je je interface taal op ENG zetten. Je zal dan meer films zien namelijk ook al die films waarvoor er geen nl ondertitels zijn maar netflix wel de rechten ook heeft voor BE.
Bv. Een Koreaanse film waarvoor Netflix alleen rechten heeft op de NL-ondertitels en niet de EN-ondertitels. Die zal dan alleen vindbaar zijn met een NL-profiel(maar is waarschijnlijk slechts voor enkelingen als mezelf een probleem).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Klopt allemaal.
Maar zou de Google Home dan de volledige Belgische content doorzoeken, onafhankelijk van de taal/ondertiteling? Blijkbaar wel als ik dat hierboven lees.
Ik heb er geen... zou er graag eentje willen...
Maar zou de Google Home dan de volledige Belgische content doorzoeken, onafhankelijk van de taal/ondertiteling? Blijkbaar wel als ik dat hierboven lees.
Ik heb er geen... zou er graag eentje willen...
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Zou best kunnen maar denk niet dat netflix veel titels zal hebben waar ze wel NL ondertitels op hebben maar geen ENG ondertitels ...
Het is gewoon een stomme werkwijze van netflix. Beter zou zijn dat ze hier in BE gewoon alle content tonen waarbij ze de rechten voor be hebben.
De kijker moet dan maar zelf beslissen of hij kijkt naar die film zonder bv. NL ondertitels. Allicht wil netflix met die idiote regeling vermijden veel klachten te krijgen dat er geen NL ondertiteling aanwezig is ...
Het is gewoon een stomme werkwijze van netflix. Beter zou zijn dat ze hier in BE gewoon alle content tonen waarbij ze de rechten voor be hebben.
De kijker moet dan maar zelf beslissen of hij kijkt naar die film zonder bv. NL ondertitels. Allicht wil netflix met die idiote regeling vermijden veel klachten te krijgen dat er geen NL ondertiteling aanwezig is ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Dat is heel even geweest... Maar dan kreeg je ook titels met bv alleen franse audio.
Zeker voor de kinderen was dat niet echt fijn werken. Het heeft dan ook niet lang geduurd voor de taalfilter er weer op stond. Ik denk niet dat we aleen waren met klachten. "geen filter" zou idd een optie moeten kunnen zijn.
Op Amazon Prime Video is het nog zo voor België, alles door elkaar. Maar dat gebruik ik alleen maar, niet zo erg.
Zeker voor de kinderen was dat niet echt fijn werken. Het heeft dan ook niet lang geduurd voor de taalfilter er weer op stond. Ik denk niet dat we aleen waren met klachten. "geen filter" zou idd een optie moeten kunnen zijn.
Op Amazon Prime Video is het nog zo voor België, alles door elkaar. Maar dat gebruik ik alleen maar, niet zo erg.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Wat ddd dus zegt (en was het zelf al vergeten). Ze hebben die filtering op basis van je taal-instelling heel kort weggehaald, maar wellicht was er dus teveel verwarring en geklaag bij klanten die dan ineens geen NL subs vonden bij bepaalde titels, dat ze het terug weggehaald hebben (en die klanten die titel dus helemaal niet te zien krijgt).
Hoedanook, on-topic lijkt me dit dus een bug van de Google Home app, of beter nog van de Netflix APIs die Home gebruikt. Je taal-instelling is op account niveau, dus zouden in principe alle apps op dezelfde manier de content moeten filteren.
Hoedanook, on-topic lijkt me dit dus een bug van de Google Home app, of beter nog van de Netflix APIs die Home gebruikt. Je taal-instelling is op account niveau, dus zouden in principe alle apps op dezelfde manier de content moeten filteren.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
De taalinstelling bij netflix is op profielniveau instelbaar ipv op accountniveau ! Zonet ook eens een profiel "Frans" aangemaakt waarbij ik de interfacetaal voor "Frans" Frans kies Dat wijzigt uiteraard niets voor de andere gebruikers van de account.
Voor wie dat nog niet zou weten: checken of een film in een netflixcatalogus bestaat kan met netflix worldwide zoeksites zoals bv deze
http://unogs.com/video/?v=70305903 Je ziet dan dat bovengenoemde film interstellar weldegelijk in de BE catalogus zit maar zonder NL ondertitels.
Voor wie dat nog niet zou weten: checken of een film in een netflixcatalogus bestaat kan met netflix worldwide zoeksites zoals bv deze
http://unogs.com/video/?v=70305903 Je ziet dan dat bovengenoemde film interstellar weldegelijk in de BE catalogus zit maar zonder NL ondertitels.
Laatst gewijzigd door fredo66 05 maa 2019, 15:53, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
is een paar maand geleden dat ik nog inlogde op mn US VPN maar had niet de indruk dat ik nog veel meer kon vinden, denk dat het nu idd gekoppeld is aan je account en niet meer aan ip of dns..vroegr zat er idd veel verschil op, maar zal idd eens proberen met de taal op engels te zetten en zien of er dan meer keuze is...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Zelf weiger ik dat een "bug" te noemen, het zou de defaultinstelling moeten zijn. Filters op taal en ondertiteling zouden optioneel moeten zijn.Tomby schreef:Hoedanook, on-topic lijkt me dit dus een bug van de Google Home app, of beter nog van de Netflix APIs die Home gebruikt.
Maar misschien is de bug wel groter/erger. En krijgt topicstarter onder google home app de USA catalogus te zien ipv de BE catalogus. Om vervolgens problemen te geven als je iets gaat afspelen dat in BE geen rechten voor zijn ...