Monthly report regarding the health of disks on DS415

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Iedere maand zie ik dit op een Synology…
Disk 1
S.M.A.R.T. Status: Normal
Disk Reconnection Count: 86
Bad Sector Count: 0
Disk Re-identification Count: 0
Steeds diezelfde 86 reconnections… moet ik me hier zorgen om maken ?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Wat Google oplevert.:
Re: What is Disk Reconnection Count?
Unread post Tue Apr 01, 2014 9:34 pm

Now I have completed the longer test I see the following in the Description area of the Health Info:

Disk Reconnection Count, Bad Sector Count and Disk Re-identification Count indicate the total quantity of events that have occurred on your disk or system. Your data are still safely stored on the disk. Although these parameters provide early warning and information about disk health trends, they do not directly imply imminent disk failure.

The system has tried to reconnect to the disk for 2 times. Disk Reconnection Count display the sum of S.M.A.R.T. Attribute “UItraDMA CRC Error Count” and other interface issues detected by the system. If this parameter increases abruptly compared to general tendency, it may indicate that the disk or some hardware components are aging.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Zolang hij Normal in de subject van de mail zet hoef je je nog geen zorgen te maken. Ooit gaan die disks wel sterven natuurlijk, maar er zijn dan nog geen indicaties dat het voor binnenkort zal zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het bizarre is dat het iedere maand exact 86 is... het is dus iets wat totaal niet afhankelijk is van de belasting of zelfs het aantal dagen ?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Dat is volgens mij gewoon een teller die alleen maar kan oplopen en niet gereset word na een bepaalde tijd. Als de teller elke maand hetzelfde blijft is er wel een probleem geweest maar doet het zich nu niet meer voor.

Je kan meer detail opvragen hier:
smart.png
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Is idd een totaal van de schijf op levensbasis, niet het totaal per maand. Als dat stabiel blijft is dat geen reden om zorgen te maken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als ik nog eens op bezoek ga, ga ik het nakijken... bedankt voor de tip.

(zou nog eens moeten kijken om de OpenVPN link tussen de Synology en m'n Mikrotik aan de praat te krijgen).
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”