wifi versterker

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Hallo,

Maat van me wil in zijn vakantiehuis gebruik maken van telenet homespot van de buren. Dit werkt maar het signaal is te zwak en soms valt de verbinding weg.
Is het een optie om een soort versterker te kopen die hij zo dicht mogelijk bij zijn buren zet waarmee dit signaal in zijn huis kan versterkt worden ? Iemand enig idee van welk apparaat je hiervoor kan gebruiken ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TN Homespot/Wifree versterker kan je in diverse topics vinden maar soepel gaat het meestal niet.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Zou het kunnen dat de TP-Link TL-WR802N N300 WLAN Nano Router zo een klus kan klaren. Dacht dat ergens gelezen te hebben, maar geen ervaring mee....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Let op dat er een verschil is tussen TN Homespot (welke gaat verdwijnen op termijn) en TN Wifree… beide gebruiken een volledig ander mechanisme.

Misschien ga je beter eens met je buur praten en kan je tot een deal komen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

yaris schreef:Is het een optie om een soort versterker te kopen die hij zo dicht mogelijk bij zijn buren zet waarmee dit signaal in zijn huis kan versterkt worden ? Iemand enig idee van welk apparaat je hiervoor kan gebruiken ?
Kijk eens naar de topic Router achter Hotspot, daar vind je meer info.

Zoals hierboven gezegd: het is een groot verschil tussen Telenet WiFree en Telenet Homespot.
Dit laatste verdwijnt trouwens, dus neem ik aan dat jouw vriend een Telenet WiFree signaal van de buur ziet?

In geval van een Homespot:
  • - die hierboven aangehaalde TP-Link TL-WR802N zou wellicht kunnen werken.
    - Plaats deze waar je het beste signaal krijgt (zo dicht mogelijk bij de gebuur).
    - Stel deze in als "Hotspot Router Mode" en verbind met het Homespot signaal.
    - de éérste die inlogt op de TP-Link zou nu de Telenet inlogpagina moeten krijgen. Indien succesvol ingelogd krijg je nu Internet op de Clients die aangesloten zijn op de TP-Link.
In geval van een Telenet WiFree:
  • - de hierboven aangehaalde TP-Link TL-WR802N zal waarschijnlijk niet werken (moet WPA2-AES met EAP authentication ondersteunen).
    - een werkend voorbeeld met een Loco M2 (WiFree 802.11x EAP, PEAP, MSCHAPv2) vind je in de geciteerde post.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Thx allen voor de reply's. Ik wist ook niet dat homespot ging verdwijnen.
De optie van tp link kan ik is testen want ik heb hier nog een model liggen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”