Onterechte abuse

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gesloten
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Gisteren heel onverwacht een abuse van Scarlet in mijn mailbox gekregen. Microsoft had hen een mail gestuurd omdat ik de sourcecode van Windows geshared zou hebben.
Ik heb geen enkel P2P programma op mijn PC staan, HTTP en FTP zijn netjes geblokkeerd door mijn firewall en bovendien had ik dat bewuste bestand niet eens in mijn bezit.

Ik heb een ganse tijd zitten nadenken en heb min of meer een logische verklaring gevonden:
De persoon die dat IP adres voor mij had, heeft dit bestand geshared. Microsoft zoekt op een P2P-netwerk en komt het bestand bij deze gebruiker tegen. Ondertussen heeft deze gebruiker afgelogd en heb ik het ongeluk zijn IP te krijgen. Dat een PC offline is wordt niet direct gereflecteerd in het P2P-netwerk, dus Microsoft stuurt een abuse met dat IP adres, 10 minuutjes nadat ik het gekregen had (waarvoor dank :? ).
Op dat tijdstip had ik inderdaad dat adres, terwijl het in realiteit mijn voorganger was die zich 'misdragen' heeft.
Je moet zo maar eens het IP krijgen van iemand die KaZaA had openstaan, je ziet direct aan de logs op de firewall dat er heel veel verkeer op een bepaalde poort binnenkomt terwijl jijzelf geen KaZaA hebt draaien.

Nu is dit voorval waarschijnlijk (hopelijk) zonder gevolg, maar ik zou deze situatie niet willen meemaken indien het om een controle-actie rond MP3's zou gaan en de persoon voor mij enkele tienduizenden MP3's had staan :cry:

Vandaar een oproep dat de providers de abuses die ze binnenkrijgen misschien eens realistisch bekijken en niet zomaar de persoon die toevallig dat IP had gekregen met de vinger wijzen, in sommige gevallen zou dit ernstige gevolgen kunnen hebben...
Gast

Heb ondertussen bericht gehad van Scarlet dat het om een vergissing zou gaan...
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 feb 2004, 09:37
Locatie: Rillaar

tja daar heb ik ook een beetje schrik van als een of andere malloot je beschuldigd maakt het niet uit of je het gedaan hebt of niet.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

khsw,

Normaal gezien kan men bij de ISP perfect zien tot hoe lang welke login (lees: gebruiker) welk ip had. Dus jij zou nooit geassocieerd kunnen worden met iemand die hetzelfde ip net voor jou had.

Indien er twijfel zou onstaan, zou de ISP normaal in staat moeten zijn (indien er een gerechtelijk bevel is) om in zijn logs na te gaan om zulke vergissingen uit de weg te gaan. Doch bij mijn weten, kan ms zelf via het p2p network zelf snel verifieren of die client al dan niet offline is. Anyhow.. door tijdstippen te vergelijken.. kan de ISP volgens mij wel, dergelijke vergissingen uit de weg ruimen.

Ik zou wel willen oproepen.. laat zo'n uitleg niet je argument zijn om te verbergen dat je al dan niet iets geshared hebt.. want ik vrees dat je door de technologie door de mand zal vallen.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Of er is iemand die de timezone verschillen niet meegerekend heeft... het kan in kleine dingetjes zitten;..

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Zijn me daar een hoop ... hetzelfde gehad ook volledig onterecht.
Excuses aanbieden deden ze niets,vraag me af waar de "klantvriendelijkheid'
is.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Terug zo een oud topic... Laatste reply was van 5 maart 2004
Locked!
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”