Hoi,
Ben net overgestapt van Scarlet Trio naar EDPnet ( wat op enkele uren afgehandeld was ! ) en heb volgende lijnwaarden:
Als ik dit goed interpreteer, sync ik nu aan 110/50, maar kan mijn lijn slechts 38,5 upload aan. Vroeger bij Scarlet zou dit geen probleem zijn doorga cap, maar aangezien EDPnet unlimited is, zou het leuk zijn het maximum uit de lijn te halen.
Iemand een idee of ik dit zelf kan verbeteren? Heb al geprobeerd de verbindingen wat op te schuren, maar zonder effect.
Modem is een FritzBox 3490.
Alvast bedankt!
EDPnet - Lijnwaarden
-
- Starter Plus
- Bedankt: 2 keer
- EotT
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
Ik denk dat er voor upload op dit moment geen hoger profiel is, dus kan je geen hoger profiel krijgen. Wanneer Proximus nieuwe profielen aanmaakt, zal je eventueel nog een verhoging kunnen krijgen.
Maar blijkbaar zijn ze nieuwe profielen aan het aanmaken, want tot voor kort was 100/40 het hoogste profiel. Dus wie weet wat de (nabije) toekomst brengt.
Edit: vreemd, ik zie nu pas dat jouw SNR van de upload 6dB is. Dit is op het randje om een stabiele lijn te hebben.
Maar blijkbaar zijn ze nieuwe profielen aan het aanmaken, want tot voor kort was 100/40 het hoogste profiel. Dus wie weet wat de (nabije) toekomst brengt.
Edit: vreemd, ik zie nu pas dat jouw SNR van de upload 6dB is. Dit is op het randje om een stabiele lijn te hebben.
Laatst gewijzigd door EotT 21 feb 2019, 18:05, in totaal 2 gewijzigd.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik ben ook recent (vorige week) overgestapt naar Edpnet.
Mijn waarden zijn wel stilletjes aan het stijgen, wat positief is.
Op de website van Edpnet staat ook dat het een paar weken kan duren voordat de DLM de lijn heeft getest.
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... ment).html
Nog een interessante link: https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... -lijn.html
Mijn waarden zijn wel stilletjes aan het stijgen, wat positief is.
Op de website van Edpnet staat ook dat het een paar weken kan duren voordat de DLM de lijn heeft getest.
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... ment).html
Nog een interessante link: https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... -lijn.html
-
- Starter Plus
Daarom dat ik denk dat mijn provisioning profiel 110/50 is, maar mijn lijn deze upload niet haalt.EotT schreef:
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- EotT
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
Je hebt gelijk, dat ziet er inderdaad 110/50 uit. Ik had het daarstraks niet goed bekeken.
Je upload zal dus niet meer kunnen stijgen, je zit aan het maximum haalbare voor jouw lijn. (6dB SNR)
Geen idee waarom je dat profiel hebt gekregen. Misschien zijn ze bij Proximus iets aan het testen?
Je upload zal dus niet meer kunnen stijgen, je zit aan het maximum haalbare voor jouw lijn. (6dB SNR)
Geen idee waarom je dat profiel hebt gekregen. Misschien zijn ze bij Proximus iets aan het testen?
-
- Starter Plus
Is ook maar pas van deze middag, daarvoor altijd 100/30 via Scarlet
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De juiste interpretatie is:Viatchislav schreef:Als ik dit goed interpreteer, sync ik nu aan 110/50, maar kan mijn lijn slechts 38,5 upload aan....
... aangezien EDPnet unlimited is, zou het leuk zijn het maximum uit de lijn te halen.
- - Proximus heeft jou een lijnprofiel toegekend van 111/49 (een totaal onbekend en tot nu toe nieuw profiel).
- Jouw lijn kan maximaal 146/38.5 aan.
- De werkelijke sync is dus: 111/38.5 (111 upload is beperkt door de DSLAM, 38.5 upload is beperkt door de lijncapaciteit).
Hogere snelheid = lagere SNR is niet mogelijk om een stabiele lijn te houden. De FritzBox zorgt er dus netjes voor dat de lijn stabiel blijft, en niet onder de 6dB zakt.
PS
Dit is nog eens het bewijs dat die ganse toedeling van profielen complex en zinloos is. Als de provider de lijnen volledig zou openzetten, dan zou een goede modem netjes het maximaal eruit halen (zowel download en upload), en toch stabiel blijven (traget SNR = 6dB).
Veel kan je hier niet aan doen.Viatchislav schreef: ... Iemand een idee of ik dit zelf kan verbeteren?
- - De ideale plaats voor de modem is zo dicht mogelijk bij de intro, met een zo kort mogelijke kabel.
- Zorg er voor dat alle contactpunten (zo weinig mogelijk "overgangen") goed contact geven.
- Zorg er voor dat er absoluut géén "stubs" zijn aanwezig, hoe miniem die ook zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 3 keer
Wat opvalt is dat in het plaatje van OP seamless rate adaptation in de receive direction aanstaat. Dat heb ik nog niet eerder gezien in België. Als gevolg hiervan wordt er een download throughput gehanteerd die dicht tegen de Max DSLAM throughput aanligt.
Zou Proximus aan het testen zijn met seamless rate en op termijn afstappen van die onnodige profielen?
Zou Proximus aan het testen zijn met seamless rate en op termijn afstappen van die onnodige profielen?
-
- Starter Plus
Daar vreesde ik al voor. Maar ben tevreden met wat ik heb, dus ga er niet echt van wakker liggenphilippe_d schreef: Veel kan je hier niet aan doen.Maar veel zal dat niet uithalen (van 38.5 mbps naar 39 mbps?) .
- - De ideale plaats voor de modem is zo dicht mogelijk bij de intro, met een zo kort mogelijke kabel.
- Zorg er voor dat alle contactpunten (zo weinig mogelijk "overgangen") goed contact geven.
- Zorg er voor dat er absoluut géén "stubs" zijn aanwezig, hoe miniem die ook zijn.