Vraag: BBox3 en Fritzbox aansluiten op switch die naar tv en andere toestellen gaat

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
rdehuyss
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hoi allen,

ik heb een Fritzbox 7490 aangeschaft en zit met verschillende problemen:
- internet valt heel vaak weg (ik gebruik previous DSL driver)
- lage internet snelheid (40 Mb/s ipv 100 Mb/s)
- ik kan geen proximus decoder v6 aansluiten (zoals elders op het forum hier uitgelegd)

Nu lees ik dat ik best de Fritzbox een PPPoe verbinding laat opstellen via de proximus decoder. Is het mogelijk om zowel de Fritzbox als de BBox3 aan te sluiten op een unmanaged switch? Zie bijgevoegde schets. Ik zou de Fritzbox dan via de BBox3 aansluiten en zou graag hebben dat alle toestellen in mijn huis via de Fritzbox gaan en enkel de Proximus TV decoder via de BBox3 gaat.

Is dit mogelijk? Moet ik dan DHCP op de BBox afzetten? Wat raden jullie mij aan?

Bedankt,
Ronald
Bijlagen
IMG_20190213_132209.jpg
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Gaat niet werken, je moet een kabel hebben van de bbox3 naar de fritzbox voor internet en een 2e kabel naar de tv decoder vanaf de bbox. Alle rest kan je met unmanaged switches knopen achter de fritzbox.
broke23
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 21 keer

Werk met een plc voor je tv... Doe het ook zo hier thuis, 7590 voor internet en intern netwerk en de bbox3 op een apart aangepast netwerk juist voor de tv dus...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik heb geen Proximus TV, ik kan het dus niet testen.
Maar volgens mij werkt de "dynamic bridge" ook als je de Fritz!Box gebruikt achter een B-Box3 (internet via LAN1).

Je moet dan wel in Internet > Account Information "Proximus" als provider kiezen.
Verder "Internet Connection via an external modem" kiezen en je PPPoE login invullen.

Decoders zouden dan gebridged moeten worden naar de B-box3 in plaats van via de PPPoE (en vanaf hier routed naar Proximus TV).
Eens proberen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
rdehuyss
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Super, aan allen bedankt voor jullie input. Ik geef een seintje wanneer ik het getest heb (vermoedelijk ergens eind februari).

De Proximus technieker is langs geweest en heeft me ook een BBox v5 mini gegeven - hij heeft hier het minste problemen mee.

Ik probeer de verschillende combinaties en hou jullie op de hoogte. Liefst van al werk ik zonder BBox3, we zien wel of de v5 mini werkt met de Fritzbox.

@broke23: jij spreekt van een plc. Wat bedoel je daarmee? Heb je een link naar een product? Zo leer ik weer wat bij...
broke23
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 21 keer

Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”