USB-C male to female 'adapter'

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Onze laptops worden via usb-c aangesloten op docking stations. Nu hebben we al enkele exemplaren waar die usb poort mechanisch defect geraakt door het vele (onzorgvuldige?) in- en uitpluggen van de docking.

Iemand enig idee of er een tussenstukje bestaat usb-c male to usb-c female (en dan liefst als klein tussenstukje)?? Dan zouden we er kunnen voor zorgen dat dat tussenstukje op de laptops blijf zitten. Als zo'n tussenstukje dan kapot gaat is dat oneindig veel goedkoper om te vervangen dan een laptop :)

Ik heb al eens gekeken bij onze vrienden van ali, maar kan zo niet direct iets vinden hiervoor...

Tim
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Dat is toch gewoon een USB-C verlengkabel dan? Kan je toch genoeg vinden.
Maar dit kan je toch ook niet laten zitten in de poort van de laptop. Gaat er zelfs voor zorgen dat je poort nog sneller kapot gaat. Ook in een gewone USB-poort laat je toch best niets zitten wanneer je je laptop meeneemt... (tenzij een adapter voor een draadloze muis die maar enkele mm uitsteekt)
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Op allekabels.nl vind ik vaak wel de kabels e.d. die ik nodig heb.
In jouw geval, deze misschien? https://www.allekabels.nl/usb-c-kabel/1 ... haaks.html

Of het echt een oplossing biedt voor je probleem, weet ik niet (zoals jorisx aanhaalt). :wink:
Gebruikersavatar
willem2
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 mei 2011, 14:56
Locatie: 2830
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Even op aliexpress zoeken op "USB-C magnetic" en je vindt ze in alle soorten en vormen.

vb. deze (willekeurig, géén idee van de kwaliteit)
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Helaas kan je met die magnetische stukjes alleen opladen. Data overzetten is niet mogelijk en dus kan je hier geen dock mee gebruiken.
Dat staat op een v/d afbeeldingen uit je link.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Kabeltjes wil ik idd specifiek vermijden, maar zo'n klein opzetstukje zou handig zijn: ze sleuren de laptops toch enkel intern van hot naar her, 't is dus niet dat die in een valies of zo moeten..
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”