Ten eerste : Ik zou graag eens willen weten wat van deze Negotiated Properties betekenen, welke door Proximus of de DSLAM-hardware vast ingesteld / beperkt worden en welke door de DLM ingesteld worden.
1. Max. DSLAM throughput
2. Attainable throughput
3. Current throughput
Ik zit namelijk altijd (al erg lang) met een 3. die afgerond gelijk is aan 1. maar wel heel veel lager dan 2.
Ik heb zo het gevoel dat er in de DSLAM een bovenlimiet ingesteld werd waar de DLM nooit boven kan gaan.
Een tweede vraag : bij de provider kunnen ze blijkbaar zien wanneer DLM opnieuw "langs zal komen" op mijn aansluiting. Maar kunnen wij dat ook ergens zien cq opvragen ?
Ten derde : wat zijn de manieren om een DLM-check te forceren (zonder daarvoor bij de provider aan te kloppen) ?
FritzBox 7490 7.01 - Negotiated Connection
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
1. Max. DSLAM throughput is het profiel dat je van Proximus krijgt. Dit is in de eerste plaats afhankelijk van de "zone" waar jouw lijn toe behoort, op basis van de lijnwaarden (verzwakking, afstand).wquatan schreef:Ik zou graag eens willen weten wat van deze Negotiated Properties betekenen, welke door Proximus of de DSLAM-hardware vast ingesteld / beperkt worden en welke door de DLM ingesteld worden.
zie tabellen in deze post: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=51035
2. Attainable throughput is de maximum snelheid die jouw lijn aankan, en wordt berekend door je modem. Theoretisch is dit de (stabiele) snelheid die je zou krijgen als Proximus je lijn volledig zou openzetten, met een SNR van 6dB (hogere snelheid = lagere SNR zou de lijn onstabiel maken.
3. Current throughput is de snelheid waarop je modem nu synct. Dit kan nooit hoger zijn dan 1. of 2.
Niet dat ik weet.wquatan schreef:bij de provider kunnen ze blijkbaar zien wanneer DLM opnieuw "langs zal komen" op mijn aansluiting. Maar kunnen wij dat ook ergens zien cq opvragen ?
Zelf een lijntest (TBF) starten op het nummer 0800 22424wquatan schreef:wat zijn de manieren om een DLM-check te forceren (zonder daarvoor bij de provider aan te kloppen) ?
Gebruik de zoekfunctie op "TBF" voor meer info.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.