Tot op heden zonder succes (iedere keer binnen de 2 uur op fall-back)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Wat zijn je lijnwaardes op de gewone firmware?philippe_d schreef:Ook nog eens een poging gedaan met de 7590 rechtstreeks op de lijn
Zeer goede lijnwaarden:Jammer, maar na 2 uur terug op fall-back (7560/576 kbps)
- - snelheid 100/30
- max. attainable 141/44
- SNR 18dB
- verbinding heel stabiel (geen fouten)![]()
Dat zei je paar weken terug ook.philippe_d schreef:Bad![]()
Maar hopelijk goed nieuws in de komende dagen, ze zijn er mee bezig.
Philippe: "Zei ik dat een paar weken terugdoor philippe_d » 18 Dec 2018, 13:38
Naar ik verneem zijn zowel de 7530 als de 7590 door de testen zonder problemen, er wordt alleen nog gewacht op de implementatie op het netwerk (toevoegen aan de whitelist). Dat zal hopelijk voor eerstdaags zijn?
30/10 was het eerste profiel na installatie. Heb nog maar net vdsl. Nog geen vectoring dus.GuntherDW schreef:Als je echt in zone 1 zit zou je echter niet zomaar op 30/10 mogen belanden, dat is een zone 3 provisioning profiel met vectoring.
Was dit eerst zonder vectoring (G.INP)?
Edpnet moet bij Proximus een aanvraag indienen om een driver te laten whitelisten (en opdraaien voor de kosten), waardoor dit maar sporadisch gebeurd. Het whitelisten van een driver neemt een hele tijd in beslag (of Proximus trekt hiervoor (onnodig?) veel tijd voor uit), waardoor de kosten (veronderstel ik) voor edpnet aanzienlijk zijn. Het is dus voor edpnet financieel gezien niet mogelijk om elke driver te whitelisten.liegebeestig schreef:Welke instantie houdt zich met die whitelisting bezig en waar kan ik evt klacht indienen? Het duurt al minstens een half jaar voor de goedkeuring, dit kan echt alleen maar in een kolonie zoals België.
Dat is de taak van het BIPT ....liegebeestig schreef:Welke instantie houdt zich met die whitelisting bezig en waar kan ik evt klacht indienen?
Stel die vraag eens rechtstreeks aan fabrikant AVM en internetprovider EDPnet.liegebeestig schreef:Zijn er andere oplossingen?
bron: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32015R2120Artikel 3
Waarborgen van open-internettoegang
1. Eindgebruikers hebben het recht om toegang te krijgen tot informatie en inhoud en deze te delen, toepassingen en diensten te gebruiken en aan te bieden, en gebruik te maken van de eindapparatuur van hun keuze, ongeacht de locatie van de eindgebruiker of de aanbieder, en ongeacht de locatie, herkomst of bestemming van de informatie, inhoud, toepassing of dienst, via hun internettoegangsdienst.
Dit lid laat onverlet het Unierecht of het nationale recht dat in overeenstemming is met het Unierecht, met betrekking tot de rechtmatigheid van de inhoud, toepassingen of diensten.
De huidige whitelisted driver voor de FritzBox 7590/7530 is de 1.180.129.51 Dit is de driver van de 7590 OS 07.01 of de 7530 OS 07.02/03liegebeestig schreef:Is er hoop dat 7.12 snel whitelisted wordt? Intussen was er ook nog de 7.10 versie zag ik. Zat daar misschien een previous VDSL-driver in?
Dat weten wij niet, maar ik vermoed dat AVM deze wel zou willen laten goedkeuren. We zullen het alleen weten eens die op de whitelist staat.liegebeestig schreef:Dus er is op dit moment zelfs geen procedure lopende voor een nieuwe whitelisting
Nee hoor, er zijn vele versies geweest die niet ter goedkeuring aangeboden werden.liegebeestig schreef:Vroeger was dat bij elke versie
Voor een update is de procedure veel korter, dan voor het laten goedkeuren van een volledig nieuw toestel/driver.EotT schreef:Edpnet moet bij Proximus een aanvraag indienen om een driver te laten whitelisten (en opdraaien voor de kosten), waardoor dit maar sporadisch gebeurd. Het whitelisten van een driver neemt een hele tijd in beslag (of Proximus trekt hiervoor (onnodig?) veel tijd voor uit), waardoor de kosten (veronderstel ik) voor edpnet aanzienlijk zijn