Nummer porteren van Weepee naar OVH : enkele vragen
-
- Pro Member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
Enkele praktische vragen omtrent portering van Weepee naar OVH
Ik heb een abo bij ovh (ligne individuele) : gratis bellen vast en 1 nummer voor 1,2 euro/mnd
Van vroeger heb ik ook nog een Weepee nummer , dat overal gekend is.
Concreet:
Kan ik zonder bijkomende kosten dit Weepee nummer porteren naar ovh ?
zo ja, blijf ik dan in feite 2 nummers hebben, of zal m'n nummer bij ovh verdwijnen?
zo niet, kan ik m'n ovh nummer laten wijzigen in m'n weepee nummer zodat ik bereikbaar blijf in de telefoongids.
tenslotte,
Bij wie dien ik dit te regelen : bij WP, ovh of beide.....
graag wat duiding van een kenner, of iemand die bij wie deze procedure al eens gelopen heeft...
Ik heb een abo bij ovh (ligne individuele) : gratis bellen vast en 1 nummer voor 1,2 euro/mnd
Van vroeger heb ik ook nog een Weepee nummer , dat overal gekend is.
Concreet:
Kan ik zonder bijkomende kosten dit Weepee nummer porteren naar ovh ?
zo ja, blijf ik dan in feite 2 nummers hebben, of zal m'n nummer bij ovh verdwijnen?
zo niet, kan ik m'n ovh nummer laten wijzigen in m'n weepee nummer zodat ik bereikbaar blijf in de telefoongids.
tenslotte,
Bij wie dien ik dit te regelen : bij WP, ovh of beide.....
graag wat duiding van een kenner, of iemand die bij wie deze procedure al eens gelopen heeft...
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
In heb in het verleden, zowel voor mijzelf als voor anderen, enkele nummers geporteerd naar OVH. Dat is al een tijdje geleden, maar ik zal trachten - onder alle voorbehoud - uw vragen te beantwoorden.kaarsenbril schreef:
Kan ik zonder bijkomende kosten dit Weepee nummer porteren naar ovh ?
zo ja, blijf ik dan in feite 2 nummers hebben, of zal m'n nummer bij ovh verdwijnen?
zo niet, kan ik m'n ovh nummer laten wijzigen in m'n weepee nummer zodat ik bereikbaar blijf in de telefoongids.
tenslotte,
Bij wie dien ik dit te regelen : bij WP, ovh of beide.....
Kosten om een nummer te porteren naar OVH zijn er niet.
Het nummer dat u nu hebt is voor OVH is zowel het lijnnummer en telefoonnummer. Als u een nummer overbrengt naar OVH, dan gebruikt u bij de instellingen altijd het lijnnummer (wat nu uw telefoonnummer is bij OVH) en daaraan koppelt u het nieuwe telefoonnummer. U kan daarna gebeld worden op beide telefoonnummers. Naar keuze kunt u een van beide meesturen als u zelf iemand belt.
Vermelding in de telefoongids kunt u instellen bij uw klantenzone van OVH.
U dient een portering aan te vragen bij OVH.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Bij OVH is het wat ingewikkeld met hun lijnnummer en het telefoonnummer. Zo werd mijn telefoonnummer zone Dendermonde geporteerd en heb ik mijn tel. nr. behouden (05248xxxx) maar het werd gekoppeld aan lijn nr. 05286xxxx. Je gaat van OVH ook de vraag krijgen om "bewijsmateriaal" op te sturen ten teken dat jij wel degelijk op het adres woont wat je vermeld hebt bij de aanvraag tot nummerportering. Bewijsmateriaal is bv. een factuur van water, gas, elektriciteit... waarop duidelijk jouw naam en adres vermeld staan.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
En misschien goed nieuws voor wie meerdere nummers heeft bij Weepee: ik hoorde vandaag van support bij OVH (telefonisch), dat je zoveel nummers als je wil naar hen kan porteren op dezelfde ligne sip individuelle. Op dat moment worden dat allemaal aliassen. Ik heb nu zelf mijn eerste portering opgestart, daarna de rest.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat ben je met meerdere nummers, als je maar één toestel bij OVH kan registreren, en dus al die nummers op dat éné toestel bellen?
Of is het de bedoeling om die nummers bij OVH te "parkeren" ?
Of is het de bedoeling om die nummers bij OVH te "parkeren" ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
In zekere zin parkeren ja, maar ook bereikbaar zijn op oudere nummers die sommige mensen kennen. Momenteel gebeurt er bij weepee ook niet veel meer dan dat.
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Zouden ze het druk hebben bij OVH? Heb mijn mandaat voor overheveling verleden vrijdag teruggemaild, en in MyOVH is niets upgedate (status zou moeten op ontvangen staan).
Gisteren dus nog maar eens gemaild.
Vanmorgen nog niets, dus een ticket geopend met de uitleg. Nog geen antwoord.
Gisteren dus nog maar eens gemaild.
Vanmorgen nog niets, dus een ticket geopend met de uitleg. Nog geen antwoord.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Op je fakturen in HTML formaat staat er een knopje dat je eerst moet bevestigen met een captcha; anders gebeurt er niets (ook de fakturen van 0,- euro die je krijgt bij het aanvragen van een portatie). Heb je dat gedaan? Want ik had dezelfde dag nog een PDF die je moet ondertekenen en terugmailen, en de dag erna een mail van WeePee dat de uit-portatie aangevraagd was. En de dag erna nummer aktief bij OVH. Maar deze twee berichten kunnen misschien beter naar het afgeplitst topic...
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik veronderstel van wel, want 'k had ook diezelfde dag nog het mandat voor portation. Dat heb ik ingevuld en teruggestuurd naar [email protected]. Vermits er niets veranderde in de status heb ik het dinsdag nogmaals doorgemaild, maar zonder resultaat. Woensdagmorgen een ticket aangemaakt bij de helpdesk met de uitleg, maar geen reactie hierop....Edward Valckx schreef: Want ik had dezelfde dag nog een PDF die je moet ondertekenen en terugmailen, en de dag erna een mail van WeePee dat de uit-portatie aangevraagd was. En de dag erna nummer aktief bij OVH. Maar deze twee berichten kunnen misschien beter naar het afgeplitst topic...
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Hier hetzelfde, ook sinds 1 februari op dezelfde status. Had toen het doc ingevuld doorgemaild.pauwelyn schreef:Portatie staat al sinds 1/2 op dezelfde status. Nochtans dezelfde dag de pdf ingevuld, ondertekend en teruggestuurd.
Moet ik nog iets doen ?ovh1.jpg
Op 5/2 het mandaat opnieuw doorgemail.
Op 6/2 een ticket bij hun support aangemaakt, nog steeds geen reactie op.
Daarnet naar hun support gebeld. Na meer dan 40 minuten "un conseiller va prendre soins de votre appel" te horen heb ik het voor bekeken gehouden.
Daarmee is onze portatie natuurlijk niet in gang .
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Momenteel is het inderdaad erg met de support. Ze werken er wel aan om die te verbeteren zoals voorheen. Nu is het echt wel extreem...AfAX schreef:Hier hetzelfde, ook sinds 1 februari op dezelfde status. Had toen het doc ingevuld doorgemaild.pauwelyn schreef:Portatie staat al sinds 1/2 op dezelfde status. Nochtans dezelfde dag de pdf ingevuld, ondertekend en teruggestuurd.
Moet ik nog iets doen ?ovh1.jpg
Op 5/2 het mandaat opnieuw doorgemail.
Op 6/2 een ticket bij hun support aangemaakt, nog steeds geen reactie op.
Daarnet naar hun support gebeld. Na meer dan 40 minuten "un conseiller va prendre soins de votre appel" te horen heb ik het voor bekeken gehouden.
Daarmee is onze portatie natuurlijk niet in gang .
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
ze rekenen 1 dag voor de validatie. Hier deze morgen via de tool opgestuurd (stap2 OK), en intss is stap 3 reeds aangevinkt in MyOVH.Crazy2 schreef:Hier maar een stapje verder door het uploaden van het portatie formulier.
-
- Elite Poster
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Ik zie bij mij staan in de klant sectie van OVH dat mijn nummer op 12/2 zal overgezet zijn.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
ik zie bij mij nu staan : "Aucune demande de portabilité en cours." Geen mail of niets...
Portabilités en cours: 0.
Support is daar idd nul. Heb het document ondertekend, maar heb natuurlijk geen stempel van een firma zoals ze vragen :/. Geen idee waar ze over zouden kunnen struikelen *zucht*
Portabilités en cours: 0.
Support is daar idd nul. Heb het document ondertekend, maar heb natuurlijk geen stempel van een firma zoals ze vragen :/. Geen idee waar ze over zouden kunnen struikelen *zucht*
-
- Pro Member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
@pauwelyn
Portatie gaat hier ook niet vooruit
Waar in de manager v4 exact dien ik het formulier up te loaden aub? Ik vind het niet
Portatie gaat hier ook niet vooruit
Waar in de manager v4 exact dien ik het formulier up te loaden aub? Ik vind het niet
-
- Member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 09 maa 2008, 15:34
- Locatie: Heusden-Zolder, België
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
AfAX schreef:ik zie bij mij nu staan : "Aucune demande de portabilité en cours." Geen mail of niets...
Portabilités en cours: 0.
Support is daar idd nul. Heb het document ondertekend, maar heb natuurlijk geen stempel van een firma zoals ze vragen :/. Geen idee waar ze over zouden kunnen struikelen *zucht*
Hier zijn ze gestruikeld over het niet dateren van het formulier
Less is more
Ik kan het niet meer zien, omdat mijn nummer al geporteerd is. Maar het was iets als onder 'portablite en cours'kaarsenbril schreef:@pauwelyn
Portatie gaat hier ook niet vooruit
Waar in de manager v4 exact dien ik het formulier up te loaden aub? Ik vind het niet
Overigens is de portatie goed gelukt, ik werd toch gebeld vandaag.
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Heb mijn vorige doc grondig bekeken en had locatie, datum (1/2/19) ingevuld, ondertekend met mijn naam bij in hoofdletters.Crazy2 schreef: Hier zijn ze gestruikeld over het niet dateren van het formulier
Geen idee. Had wel de gescande pdf gerenamed naar mijn telefoonnummer.
Ben een nieuwe aanvraag gestart voor hetzelfde nr. Zal het doc deze keer de naam geven van de originele doc.
We zien dan wel ...
Crazy2, hoe ben je trouwens de reden van weigering te weten gekomen? Hier is de portatie gewoonweg 'verdwenen' zonder reactie van hen.
Ik had ook hetzelfde, via email verstuurd en na een paar dagen was mijn overdracht annuleert, ik heb een nieuwe aangevraagd en de mandat voor portation op de V4 manager van ovh geuploaded en nu lijkt het wel in orde te zijn.AfAX schreef:Ik veronderstel van wel, want 'k had ook diezelfde dag nog het mandat voor portation. Dat heb ik ingevuld en teruggestuurd naar [email protected]. Vermits er niets veranderde in de status heb ik het dinsdag nogmaals doorgemaild, maar zonder resultaat. Woensdagmorgen een ticket aangemaakt bij de helpdesk met de uitleg, maar geen reactie hierop....Edward Valckx schreef: Want ik had dezelfde dag nog een PDF die je moet ondertekenen en terugmailen, en de dag erna een mail van WeePee dat de uit-portatie aangevraagd was. En de dag erna nummer aktief bij OVH. Maar deze twee berichten kunnen misschien beter naar het afgeplitst topic...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Hier ook portatie-aanvraag gewoon verdwenen. Heb het nu opnieuw geprobeerd via Manager V4. Zoals ik al zei: alles loopt automatisch en bij de minste fout hapert er iets.
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Bij mij was het dus na de 3e stap dat die verdween. Mijn doc was toen in theorie reeds gevalideerd.
Stap 4 is dan verzending naar Weepee binnen de 2 uur. Dat heb ik nooit gezien.
Ook geen mail ontvangen.
Een normale automatisering geeft wel een issue/alert/... aan naar een operator als er iets verkeerd gaat.
Stap 4 is dan verzending naar Weepee binnen de 2 uur. Dat heb ik nooit gezien.
Ook geen mail ontvangen.
Een normale automatisering geeft wel een issue/alert/... aan naar een operator als er iets verkeerd gaat.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Bij OVH krijg je een "lijn", dit is in feite de SIP account waarmee je moet inloggen met je SIP client. Vervolgens kan je een (geporteerd) "nummer" doorschakelen naar die "lijn" nummer ("redirection vers la ligne"). Op die manier kan je zelfs meerdere (geporteerde) nummers naar dezelfde "lijn" (SIP account) laten doorschakelen (voor de prijs van één "lijn"; maar ze werken dan natuurlijk ook niet onafhankelijk).nezriel schreef:ik heb een nummer overdracht gedaan op een oude account bij ovh die geen nummer had.
nu is de overdracht voldaan, hoe moet ik verder? ik zie de overgedragen nummer enkel bij nummer en niet bij lijn....
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Pfff, gisterenmorgen mijn 2e poging gewaagd (nadat 1e poging plots verdwenen was).
Staat dus sinds gisteren morgen op stap 2 "Formulaire reçu 1 jour(s) Effectué le 11 févr. 2019".
Stap 3 "Formulaire validé 1 jour(s) ouvré(s)" is nog niet gebeurd.
Dit voorspelt niet veel goeds.
Staat dus sinds gisteren morgen op stap 2 "Formulaire reçu 1 jour(s) Effectué le 11 févr. 2019".
Stap 3 "Formulaire validé 1 jour(s) ouvré(s)" is nog niet gebeurd.
Dit voorspelt niet veel goeds.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Bij mij was het ook zo: gouden tip: bel naar hun helpdesk technische dienst. Mijn mandaat portabiliteit hebben ze dan meteen gevalideerd aan de telefoon. Wel doorzettingsvermogen hebben want je moet heel lang wachten aan de telefoon.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Tja gewoon intussen iets anders doen he.
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Gisteren om 18 uur nog eens gecheckt en was dezelfde status.
Deze morgen stond het verwerkt op datum van gisteren, en heb een mail van Weepee gekregen om 20,30 met de melding van de vraag tot portatie.
Ze zullen idd met wat personeelstekort zitten daar bij OVH Support. Maar ja, eens dat het werkt zitten we goed (y).
Is er trouwens iemand die weet of je je geporteerd nummer als primary nummer kan gebruiken (ipv door te schakelen naar het oude OVH nr), eventueel met het OVH nummer dat men ooit van OVH toegekend kreeg te cancelen, of een andere manier?
Deze morgen stond het verwerkt op datum van gisteren, en heb een mail van Weepee gekregen om 20,30 met de melding van de vraag tot portatie.
Ze zullen idd met wat personeelstekort zitten daar bij OVH Support. Maar ja, eens dat het werkt zitten we goed (y).
Is er trouwens iemand die weet of je je geporteerd nummer als primary nummer kan gebruiken (ipv door te schakelen naar het oude OVH nr), eventueel met het OVH nummer dat men ooit van OVH toegekend kreeg te cancelen, of een andere manier?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Je moet in de manager aangeven welk nummer je wil tonen bij uitbellen volgens mij.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Ga naar het gewenste uitgaande nummer, en kies dan "Paramétrer la configuration" en vervolgens "Activer la présentation de votre numéro lors des appels sortants (Attention : si vous avez paramétré la présentation d’un autre numéro sur la ligne, il sera remplacé par ce numéro.)"AfAX schreef:Is er trouwens iemand die weet of je je geporteerd nummer als primary nummer kan gebruiken (ipv door te schakelen naar het oude OVH nr), eventueel met het OVH nummer dat men ooit van OVH toegekend kreeg te cancelen, of een andere manier?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Zou er bij Ovh een manier zijn om snel te wisselen tussen nummers die je wil weergeven bij het uitbellen? Bij dellmond kan dat door in je Ata of fritzbox een licht andere gebruikersnaam ofzo in te geven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Jaja, maar zonder de manager, rechtstreeks vanuit de Ata/Fritz?
-
- Member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 09 maa 2008, 15:34
- Locatie: Heusden-Zolder, België
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Vandaag heb ik na 12 dagen wachten de portatie geannuleerd en een nieuwe aanvraag gedaan bij OVH.
Nu heb ik direct het document getekend en geupload in de V4 manager en na minder dan 4 uur kreeg ik volgende melding
Nu heb ik direct het document getekend en geupload in de V4 manager en na minder dan 4 uur kreeg ik volgende melding
Cette demande a bien été acceptée par l'opérateur
Less is more