VRT NU videoplatform online
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
vrtnu, on-demand nieuws, chromecast v3 (geen 4K alleszins)
Had dat gekocht om nog eens frank/sabien te kunnen zien, maar het werkt de helft van de tijd niet. Netflix, youtube en spotify werken altijd.
Daarvoor had ik dvb-t (dat werkte slechts 10% van de tijd niet) en daarvoor analoge antenne-tv, dat werkte altijd.
Had dat gekocht om nog eens frank/sabien te kunnen zien, maar het werkt de helft van de tijd niet. Netflix, youtube en spotify werken altijd.
Daarvoor had ik dvb-t (dat werkte slechts 10% van de tijd niet) en daarvoor analoge antenne-tv, dat werkte altijd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Die grafiek toont elke seconde 1 sample. Voor mij is het gemiddelde ~2Mbps. Op het zicht
Edit: Live = 16 Mbytes/min ~ 2.13 Mbits/s (gemeten over 2 minuten)
Edit: Live = 16 Mbytes/min ~ 2.13 Mbits/s (gemeten over 2 minuten)
Laatst gewijzigd door brubbel 24 jan 2019, 11:23, in totaal 2 gewijzigd.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Zonder gemiddelde ben je niets met de grafiek. Bij on demand weten we trouwens dat het maximaal 2,3 Mbps is. Bij de livestreams zou het 3,2 Mbps (720p) kunnen zijn, maar dat is lang niet zeker.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
VRTNU live stream "Een" bv.
hoogste kwaliteit momenteel is:
audio: aacl-128, video: mp4a.40.2,avc1.4 variable/average bitrate 2.257 Mb/s, max 2.483 Mb/s, resolution: 960x540
Kan je afspelen met VLC: https://live-vrt.akamaized.net/groupc/l ... 00000.m3u8
Canvas zelfde kwaliteit max: https://live-vrt.akamaized.net/groupc/l ... 00000.m3u8
hoogste kwaliteit momenteel is:
audio: aacl-128, video: mp4a.40.2,avc1.4 variable/average bitrate 2.257 Mb/s, max 2.483 Mb/s, resolution: 960x540
Kan je afspelen met VLC: https://live-vrt.akamaized.net/groupc/l ... 00000.m3u8
Canvas zelfde kwaliteit max: https://live-vrt.akamaized.net/groupc/l ... 00000.m3u8
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Er is precies ook een update met een verbetering voor Apple TV. Vroeger viel de stream uit als op iPad/iPhone de screenlock activeerde na 2 of 5 minuten, nu blijft die gewoon doorspelen. 'k Had dat enkele maanden eens via mail naar hun doorgestuurd, waarschijnlijk zijn er meerdere "klachten" geweest en hebben ze deze update nu uitgevoerd. Pluspunten gescoord voor VRT.nu 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Dat laatste zal ik dan ook nog eens moeten testen, want dat was enorm vervelend inderdaad!
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 38 keer
Via de app IP TV op de AppleTV kan ik deze streams afspelen, en rechtstreeks (dus niet via iPad bv...). Geen HD, maar wel zeer aanvaardbaar...splinterbyte schreef:Kan je afspelen met VLC: https://live-vrt.akamaized.net/groupc/l ... 00000.m3u8
Heb je nog zulke URL’s voor me aub? Ketnet, de commerciële zenders, RTBF, enzo... dan probeer ik die ook toe te voegen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Is in praktijk dan kodi de enige omgeving welke live 720p haalt ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Elite Poster
Attached mijn huidige playlist voor vlaanderen.phildww schreef:Heb je nog zulke URL’s voor me aub? Ketnet, de commerciële zenders, RTBF, enzo... dan probeer ik die ook toe te voegen.
VRT NWS wordt voor livestreams als sporza e.d. gebruikt en heeft een betere kwaliteit: BANDWIDTH=3648000,AVERAGE-BANDWIDTH=3316000,CODECS="mp4a.40.2,avc1.4D401F",RESOLUTION=1280x720,FRAME-RATE=25,AUDIO="audio-aacl-128"
- Bijlagen
-
- TV-VLA.m3u.zip
- (1.18 KiB) 493 keer gedownload
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
phildww schreef:Super, txs! Zelfs Ajoin Music staat erbijsplinterbyte schreef:Attached mijn huidige playlist voor vlaanderen.
Merci voor die playlist! Ik kan hem via VLC player op Mac bijvoorbeeld perfect openen, maar hoe krijg ik deze geimporteerd in m'n VLC op Apple TV? Iemand een idee?
- raf1
- Elite Poster
Dat is nog niet helemaal duidelijk, het enige wat we nu weten is dat Google Chromecast de 540p livestreams toont.fredo66 schreef:Is in praktijk dan kodi de enige omgeving welke live 720p haalt ?
Je hebt ook nog Apple Airplay. De 720p livestreams zijn natuurlijk ook beschikbaar op de officieel ondersteunde toestellen: smartphone, tablet en pc.
Onofficieel heb je ook nog de vplayer Android TV app: https://gitlab.com/wdullaer/vplayer
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Allereerst dankjezel voor de lijstsplinterbyte schreef: Attached mijn huidige playlist voor vlaanderen.

Iemand in geslaagd deze, of gelijkaardige lijsten te laten werken in TVHeadend?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Elite Poster
no problem 
Maar kan eigenlijk niet met de credits gaan lopen, de URLs komen namelijk van hansSettings via m'n openPLI satreceiver.
Je kan ze downloaden van https://github.com/haroo/HansSettings/b ... _belgi_.tv
Er zijn ook andere landen streams als je level up browset.
Maar is bedoelt voor enigma2/openPLi en vergt wat aanpassing, de m3u8 URL voor eenHD bv. bevat de adaptivestream varianten maar speelt niet in VLC af (misschien heeft iemand anders hier meer geluk?) en moet je de echte URL manueel genereren adhv de text content van
https://live-vrt.akamaized.net/groupc/l ... xustv.m3u8
Ook wel nodig als er ooit bv 720p op beschikbaar komt.

Maar kan eigenlijk niet met de credits gaan lopen, de URLs komen namelijk van hansSettings via m'n openPLI satreceiver.
Je kan ze downloaden van https://github.com/haroo/HansSettings/b ... _belgi_.tv
Er zijn ook andere landen streams als je level up browset.
Maar is bedoelt voor enigma2/openPLi en vergt wat aanpassing, de m3u8 URL voor eenHD bv. bevat de adaptivestream varianten maar speelt niet in VLC af (misschien heeft iemand anders hier meer geluk?) en moet je de echte URL manueel genereren adhv de text content van
https://live-vrt.akamaized.net/groupc/l ... xustv.m3u8
Ook wel nodig als er ooit bv 720p op beschikbaar komt.
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
De links in 'userbouquet.stream_belgi_.tv' kan je, na corrigeren van het dubbelpunt, importeren in TVheadend als 'IPTV Automatic Network'. Je krijgt dan 6 muxen dewelke de 6 verschillende kwaliteiten zijn. Deze kunnen dan geopend worden in VLC en/of gemapped worden naar services om te streamen naar mediaspelers zoals kodi met de TVHeadend addon.
Leuk, maar best veel manueel werk om alles 1 voor 1 te importeren en de 'muxen' die je niet nodig hebt uit te schakelen. Ik zou iets willen hebben dat ik 1 keer een m3u8 link moet importeren waarna alle zenders aan hoogste kwaliteit gevonden worden.
Leuk, maar best veel manueel werk om alles 1 voor 1 te importeren en de 'muxen' die je niet nodig hebt uit te schakelen. Ik zou iets willen hebben dat ik 1 keer een m3u8 link moet importeren waarna alle zenders aan hoogste kwaliteit gevonden worden.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Pro Member
Ikzelf gebruik de app 'IP TV' op de AppleTV. In de gratis versie heb je recht op max 4 streams, net genoeg voor mij.
Via de iPhone/iPad kan je de AppleTV bedienen, en dan via copy/paste de gewenste streams aanmaken in de app. Die benadering geeft best wat (denk)werk en gaat idd niet zomaar out-of-the-box, maar er is toch alweer een stap gezet naar cord cutting. Ik kan TV kijken zonder de omweg via een iPad en dan casten naar de TV...
Nu de huisgenoten nog meekrijgen, en dat word lastig, want de kwaliteit van de streams is wel minder dan de HD-kanalen via Proximus TV.. En ze zijn hier thuis intussen al verslaafd aan terugspoelen, pauzeren, edm...
Via de iPhone/iPad kan je de AppleTV bedienen, en dan via copy/paste de gewenste streams aanmaken in de app. Die benadering geeft best wat (denk)werk en gaat idd niet zomaar out-of-the-box, maar er is toch alweer een stap gezet naar cord cutting. Ik kan TV kijken zonder de omweg via een iPad en dan casten naar de TV...
Nu de huisgenoten nog meekrijgen, en dat word lastig, want de kwaliteit van de streams is wel minder dan de HD-kanalen via Proximus TV.. En ze zijn hier thuis intussen al verslaafd aan terugspoelen, pauzeren, edm...

-
- Elite Poster
Is dat de "IPTV Television - M3U Player" waar jij het over hebt? Want gewoon de app "IP TV" vind ik niet in de app store...
-
- Elite Poster
Ik ben niet zo onderlegd als de meesten hier
Ga vanavond of 1 van de volgende dagen eens aan de slag om die app met de links aan de praat te krijgen 

-
- Elite Poster
- Contacteer:
Absurdisme ten top want net op zo'n klein smartphonescherm en tablet ga je het verschil tussen 560 of 720p niet opmerken natuurlijk. En standaard de 720p stream casten vanuit de browser naar smart tv werkt ook al nietraf1 schreef:De 720p livestreams zijn natuurlijk ook beschikbaar op de officieel ondersteunde toestellen: smartphone, tablet en pc.

EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Pro Member
Via een iPad naar een AppleTV streamen gaat goed. Echter, als je een iPad direct aan een TV hangt via een Lighting-naar-HDMI-adapter van Apple zelf, dan geeft de iPad alleen audio door. Andere streaming diensten (Netflix, de proximus-app, youtube,...) geven audio én video door naar de TV, met goede kwaliteit zelfs. Het ligt dus aan de VRT-Nu-app, een build-in beperking.
Bij melden aan de VRT kreeg ik als antwoord het gekende riedeltje: "De VRT kiest de platformen in functie van de beschikbare middelen, relevantie, bereik en economische haalbaarheid. Momenteel enzovoort". Dit is de kijkers wegjagen, vind ik.
Bij melden aan de VRT kreeg ik als antwoord het gekende riedeltje: "De VRT kiest de platformen in functie van de beschikbare middelen, relevantie, bereik en economische haalbaarheid. Momenteel enzovoort". Dit is de kijkers wegjagen, vind ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
's avond kijk ik vaak naar het VRT journaal 19u00. Ik doe dat dan via de VRT Nu app op mijn smartphone en cast het dan naar de TV.
Dit werkt, enkel is er een vervellend issue dat ik ondervind.
Als het journaal bezig is start hij live en niet op het begin. Ook als het journaal al 10 min gedaan is start hij nog met wat er op dat moment live te zien is.
Je kan dan via de schijfregelaar naar het begin gaan, maar logisch zou zijn dat de uitzending van begin start, althans toch wanneer de uitzending gedaan is.
Het stoppen van de cast lukt vaak ook niet. Ik druk dan op het vierkant stop teken op de smartphone en dan het cast symbool en annuleer, maar het cast scherm blijft dan zichtbaar en soms blijft de uitzending doorlopen. Moet dan via de google Home app de casting stoppen.
Dit is van mijn Samsung Galaxy S7 naar een Google Cast die in een Samsung TV steekt.
Best dat ik dit aan VRT meldt ?
Iemand ook VRT al gevraagt of er een Android TV app versie komt voor VRT NU anders vraag ik dat dan ook.
Dit werkt, enkel is er een vervellend issue dat ik ondervind.
Als het journaal bezig is start hij live en niet op het begin. Ook als het journaal al 10 min gedaan is start hij nog met wat er op dat moment live te zien is.
Je kan dan via de schijfregelaar naar het begin gaan, maar logisch zou zijn dat de uitzending van begin start, althans toch wanneer de uitzending gedaan is.
Het stoppen van de cast lukt vaak ook niet. Ik druk dan op het vierkant stop teken op de smartphone en dan het cast symbool en annuleer, maar het cast scherm blijft dan zichtbaar en soms blijft de uitzending doorlopen. Moet dan via de google Home app de casting stoppen.
Dit is van mijn Samsung Galaxy S7 naar een Google Cast die in een Samsung TV steekt.
Best dat ik dit aan VRT meldt ?
Iemand ook VRT al gevraagt of er een Android TV app versie komt voor VRT NU anders vraag ik dat dan ook.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
VRT stuurt je mogelijk een ontwijkend/nietszeggend antwoord zoals de posting van phildww op 7 maart j.l. 
Ondanks mijn android 5.0.2 phone werkt casten doorgaans stabiel hier...

Ondanks mijn android 5.0.2 phone werkt casten doorgaans stabiel hier...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik heb ooit via Twitter en de ontbutsdienst de vraag gesteld. Er is geen in ontwikkeling. Maar ze vroegen me wel om deze enquete in te vullen om te zien naar de interesse.Abusimbal schreef:'Best dat ik dit aan VRT meldt ?
https://vrt.eu.qualtrics.com/jfe/form/S ... tjzoUSeoVD
Dus dat kan je zeker doen!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
@ToMiKoN: die enquête is dat VRT kan zien welke smartTV je gebruikt.
Philips en Sony hebben een heel deel modellen die AndroidTV draaien, dus in logica van VRT zou er dan een Android TV versie moeten komen ??
EDIT: klopt hoe meer mensen die aankaarten hoe beter, echter zal het niet veel zijn vrees ik. De meeste werken via een decorder.
Philips en Sony hebben een heel deel modellen die AndroidTV draaien, dus in logica van VRT zou er dan een Android TV versie moeten komen ??
EDIT: klopt hoe meer mensen die aankaarten hoe beter, echter zal het niet veel zijn vrees ik. De meeste werken via een decorder.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 13 jun 2019, 16:18, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 34 keer
Wat de preciese bedoeling is weet ik ook niet. Ik heb via de onbutsman naar een AndroidTV gevraagd (heb een Mi Box).
Je kan dus ook een klacht indienen met de vraag. Hoe meer mensen dit doen, hoe meer de noodzaak.
Mvg,
Tom
Je kan dus ook een klacht indienen met de vraag. Hoe meer mensen dit doen, hoe meer de noodzaak.
Mvg,
Tom
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Sinds gisteren werkt de live stream bij mij niet meer op het platform van mijn LG smart tv zelf (uitzending stottert, hapert) en ook niet meer op de PS4 pro (daar start de stream zelfs niet meer.) Bijna live bv. het journaal 19u een uur na uitzending, zelfde probleem. On demand programma's van vrt-nu op deze platformen spelen wel normaal af op beide toestellen. Nog iemand met deze problemen of beter nog heeft iemand een verklaring daarvoor ?
Ik bezit ook nog een roku3, daar werkt de livestream wel nog op (maar vrt nu uiteraard niet wegens geen app beschikbaar).
Waar ik zelf aan denk is het volgende: op roku3 was al een tijdje de livestream in 720p met een duidelijk beter beeld dan de livestreams op de andere platformen hierboven. Zou het kunnen dat nu pas de ps4p en de LG omgeving de 720p stream proberen afspelen maar dat dat niet lukt ?
Ik bezit ook nog een roku3, daar werkt de livestream wel nog op (maar vrt nu uiteraard niet wegens geen app beschikbaar).
Waar ik zelf aan denk is het volgende: op roku3 was al een tijdje de livestream in 720p met een duidelijk beter beeld dan de livestreams op de andere platformen hierboven. Zou het kunnen dat nu pas de ps4p en de LG omgeving de 720p stream proberen afspelen maar dat dat niet lukt ?
Is dat geen persoonlijke url ... ? Gaan zo niet alle resultaten in 1 gebruikersprofiel terecht komen (bv. alleen de allerlaatste reactie) ?@Tomikon : Maar ze vroegen me wel om deze enquete in te vullen om te zien naar de interesse.
https://vrt.eu.qualtrics.com/jfe/form/S ... tjzoUSeoVD
- raf1
- Elite Poster
DRM. Misschien kan je het verhelpen door de software van je tv te updaten. Als dat niet lukt, vraag je maar aan de VRT om het probleem op te lossen.fredo66 schreef:Nog iemand met deze problemen of beter nog heeft iemand een verklaring daarvoor ?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Het antwoord van de VRT ken ik ondertussen wel , iets in de zin van : "de VRT beschikt niet over de middelen om op elk platform bla bla bla"
Maar die DRM zit er toch al lang op ?
Maar die DRM zit er toch al lang op ?
- raf1
- Elite Poster
Klopt, maar mogelijks is die DRM geüpdatet naar een nieuwere versie.fredo66 schreef:Maar die DRM zit er toch al lang op ?
De haperingen die je beschrijft zijn alleszins geen onbekend fenomeen: https://www.google.com/search?q=widevine+drm+stuttering
Het is vooral de melding die telt. Doe dit via "Probleem melden" op https://www.vrt.be/vrtnu/help/fredo66 schreef:Het antwoord van de VRT ken ik ondertussen wel
Bij de klantendienst van Sony Playstation en LG kan je ook nog terecht.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Die melding telt echt niet hoor, ik heb er nog eens mijn tijd in gestoken.
Op die testpagina stond er de melding dat ze een nieuwe player gebruiken. Je kan dat daar aan of afzetten.
Met die nieuwe player werkt het dus niet op mijn beide toestellen, met de oude wel.
Melding gedaan en dit is hun antwoord:
"De nieuwe videospeler ondersteunt inderdaad interne webbrowsers van Smart TV’s niet actief. Om programma’s te casten naar je tv-toestel, zetten we volop in op Chromecast en AirPlay."
Met andere woorden: ze zijn blij dat binnenkort wanneer enkel de nieuwe player nog werkt ze zo weer een aantal gebruikers afgesneden hebben van gratis toegang tot de VRT tv. Er is duidelijk geen wil om andere platformen te ondersteunen.
Op die testpagina stond er de melding dat ze een nieuwe player gebruiken. Je kan dat daar aan of afzetten.
Met die nieuwe player werkt het dus niet op mijn beide toestellen, met de oude wel.
Melding gedaan en dit is hun antwoord:
"De nieuwe videospeler ondersteunt inderdaad interne webbrowsers van Smart TV’s niet actief. Om programma’s te casten naar je tv-toestel, zetten we volop in op Chromecast en AirPlay."
Met andere woorden: ze zijn blij dat binnenkort wanneer enkel de nieuwe player nog werkt ze zo weer een aantal gebruikers afgesneden hebben van gratis toegang tot de VRT tv. Er is duidelijk geen wil om andere platformen te ondersteunen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Budget is bij vrt echt geen probleem.
Met het prijskaartje van de DRM kunnen ze deftige app ontwikkelen. Er is geen enkele reden dat ze dat nodig hebben. Kunnen goedkoper films aanbieden (kleiner publiek) maar is er iemand die naar vrt zapt voor films? De rechten op de kampioenen beschermen?
Belastinggeld dat gespendeerd wordt om de belgen er juist af te houden.
Met het prijskaartje van de DRM kunnen ze deftige app ontwikkelen. Er is geen enkele reden dat ze dat nodig hebben. Kunnen goedkoper films aanbieden (kleiner publiek) maar is er iemand die naar vrt zapt voor films? De rechten op de kampioenen beschermen?
Belastinggeld dat gespendeerd wordt om de belgen er juist af te houden.