Vorige maand heb ik de overstap gewaagd naar Orange Love, komende van een Wigo 2GB (één simkaart, internetvolume max 200GB) met vaste lijn. Ik heb ook de vaste lijn in het Orange pakket gestoken voor 10 euro extra. De installatie was vlot geregeld (modem en decoder vervangen en een ATA geplaatst voor de vaste lijn). Helaas is het misgelopen bij de overgang van het mobiele gedeelte door mijn eigen fout. Er was namelijk een verkeerd getal in het contract geslopen waardoor de activering uiteraard niet kon doorgaan. Meer daarover in punt 1.
Ik heb een paar negatieve zaken die ik ben tegen gekomen die mij doen twijfelen of de overstap het wel allemaal waard is/was. Veel mensen blijven bij hun provider zitten waardoor er een duopolie ontstaat en je de macht aan die bedrijven geeft. Zeker als je de prijsstijgingen van vorig jaar in acht neem bij Telenet.
1. Zoals gezegd is er dus een fout geslopen in de nummeroverdracht. Ik ben vrij zeker dat ik telefonisch wel het correcte nummer heb gegeven maar het is aan mij om dat dan in het contract ook na te kijken. Na ontvangst van de SIM-kaart heb ik deze geactiveerd via de website en ik zou een smsje krijgen als ik deze in het toestel mocht plaatsen. Dat smsje kwam niet dus heb ik na een tijdje contact opgenomen met Orange. Ik kreeg direct iemand aan de lijn en die vertelde me dat Telenet dit nummer nog niet zou hebben vrijgegeven en dat ik best met hen contact zou opnemen. Dus even gebeld naar Telenet en daar hadden ze nog geen aanvraag binnen gekregen voor een overdracht. Aangezien al de rest al was overgeschakeld (internet, tv en vaste telefonie) heeft ze het abonnement aangepast naar een King 15 zodat ik toch nog zou kunnen bellen.
Dus terug naar Orange gebeld en gevraagd of ik het correcte nummer in het pakket kon steken. Ik kon het beste via de website een nieuwe aanvraag doen voor een abonnement en dit dan in het huidige pakket steken. Ze gingen dan het foutieve nummer schrappen als het correcte nummer geactiveerd zou zijn. Ik kon dat dan telefonisch aanvragen dat ze dit zouden rechtzetten.
SIM-kaart ontvangen, geactiveerd en alles was in orde voor het correcte nummer. Dus ik belde naar Orange voor het foutieve nummer te schrappen. Dat ging het beste via een email volgens deze persoon. Om een lang verhaal kort te maken.... toen ik belde met de vaste lijn naar het nummer 5000 kreeg ik altijd direct iemand aan de lijn. Ik heb twee pogingen ondernomen met de GSM en telkens na 20 minuten wachtmuziek opgehangen. De keren dat ik belde met de vaste lijn kreeg ik het gevoel dat ze me eigenlijk niet hebben kunnen helpen. Ofwel lag het aan Telenet, ofwel moest ik via de site een abonnement nemen en dit dan in het pakket steken. En de derde keer moest ik het maar via mail regelen.... Dus die helpdesk is voor mij al een serieuze afknapper. En waarom krijg ik via de vaste lijn direct iemand aan de lijn? En via de GSM is het me zelf nog niet gelukt?
2. Die ATA die ze hebben geplaatst zit dus gewoon op een LAN-poort op de gateway die ze hebben geïnstalleerd. Dat is een Cisco SPA112 die via een web interface te bereiken is. Het frappante is dat je gewoon kan inloggen met een standaard gebruikersnaam en wachtwoord, namelijk telkens admin. Waarna je honderden instellingen kan aanpassen. Zo kan ik zien dat de telefonie gebeurd via OVH. Wat ik me dan ook afvraag (nog niet geprobeerd), wat er gebeurd als ik zou uploaden, wat de gevolgen zijn voor de kwaliteit van de vaste telefonie. Op de gateway zou er QOS moet toegepast worden maar die optie is nergens terug te vinden.
3. De decoder. Al tweemaal is deze gewoon vastgelopen. Reageert op niets meer en de opnames die zijn gepland gaan ook niet door. De decoder wordt niet warm zoals ik al heb gelezen op hun "Tribe" (forum). Maar dit is blijkbaar een veel voorkomend probleem maar wel heel vervelend.
4. Is geen minpunt denk ik, maar ik kan, zoals ik ook al had gelezen.... mijn verbruik niet nakijken van het internet. Als ik het niet kan nakijken zullen zij het misschien ook niet kunnen hoop ik.
Toch een paar afknappers waarvan enkele die ik als heel erg vervelend beschouw. Zeker de ondermaatse helpdesk. En de decoder die al tweemaal is vastgelopen.
Overstap naar Orange Love: mijn bevindingen
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
niet mee inzitten dat vastlopen begint met 1x per week of 2 weken en kan gaan tot dagelijks vastlopen.
En als je belt naar orange dan ben je de eerste en enige die daarover klaagt. Kennis van mij heeft al heel veel kabels met schakelaar gekregen, alsof dat het probleem oplost. Ze kan er al nen winkel mee beginnen.

iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik stap nu over naar telenet.
Toen ik naar Orange wou vanaf Proximus:
Blijkbaar zijn er tijdens mijn aanvraagprocedure dingen misgelopen die normaal zonder interventie van telenet konden gebeuren heb ik gehoord van de diepere klantendienst bij telenet onlangs.
Toen ik naar Orange wou vanaf Proximus:
Blijkbaar zijn er tijdens mijn aanvraagprocedure dingen misgelopen die normaal zonder interventie van telenet konden gebeuren heb ik gehoord van de diepere klantendienst bij telenet onlangs.
-
- Elite Poster
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Ik betwijfel dat er hardwarematig iets mis is met die dingen. Volgens mij is het gewoon de software die verschrikkelijk is. Maar ik zie ze ook niet echt een volledige softwarerewrite doen dus het zal ooit wel eens 'opgelost' worden met nieuwe hardeware (met ineens nieuwe software er op).Unicorn1 schreef:Orange heeft hetzelfde probleem voor als telenet in de begin jaren: decoder die wel eens durft vastlopen.
Ze moeten een nieuwe uitbrengen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ben precies bij de gelukkigen, dat ding is op 2 jaar tijd slechts even vaak vastgelopen... Even erg als bij de digicorders van Telenet.
Nu de frappante punten die foutlopen van een overstap kan ik voor Telenet ook aanhalen. Loopt daar ook niet altijd even goed hoor.
Nu de frappante punten die foutlopen van een overstap kan ik voor Telenet ook aanhalen. Loopt daar ook niet altijd even goed hoor.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Idem hier, nog maar 1x vastgelopen en dat is ondertussen wel al een tijdje geleden... Werkt prima en sinds een dikke maand werkt de telemeter ook (da's wel jammer ergens
).
De vaste lijn is een ander paar mouwen... Overname was geen probleem, maar de verhuis naar nieuw adres... Da's wat anders (heb het opgegeven). Uiteindelijk mis ik die niet door een Carrefour Mobile kaartje waar ik nu elke 6 maanden een betalende oproep doe en het nr dan behouden blijft. Voor 10€ kan ik zo tientallen jaren verder

De vaste lijn is een ander paar mouwen... Overname was geen probleem, maar de verhuis naar nieuw adres... Da's wat anders (heb het opgegeven). Uiteindelijk mis ik die niet door een Carrefour Mobile kaartje waar ik nu elke 6 maanden een betalende oproep doe en het nr dan behouden blijft. Voor 10€ kan ik zo tientallen jaren verder

Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
- Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
- Bedankt: 10 keer
Behalve de duurdere prijs bij Telenet was het regelmatig vastlopen van de Telenet HD decoder een reden om over te stappen naar Orange, en sindsdien betere ervaring met Orange dan met Telenet
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Dus de orange modem heeft geen ingebouwde ATA zoals telenet/proximus en anderen ?
En dat ze OVH gebruiken is ook maar vaag...
En dat ze OVH gebruiken is ook maar vaag...
-
- Elite Poster
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik vind dat persoonlijk ook heel vaag. Ook is deze ATA voor hen van buitenaf niet meer bereikbaar. Dus als er zich problemen voordoen kunnen ze er niet aan....splinterbyte schreef:Dus de orange modem heeft geen ingebouwde ATA zoals telenet/proximus en anderen ?
En dat ze OVH gebruiken is ook maar vaag...
Wat betreft die decoder.... ik ga het even afwachten en anders vraag ik om het in te ruilen voor een andere.
En heb nog geen antwoord gehad op mijn mail om het foutieve nummer af te sluiten.

EDIT: En nu valt het internet ook nog eens weg, en ik ben niet de enige als ik sociale media moet geloven. En dit gebeurd ook vrij frequent. Dus een helpdesk die ondermaats is. VOIP die wordt verkocht als vaste telefonie. Decoders die vastlopen en internet die onstabiel is. ECHT LOVE!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 40 keer
Mijn internet lag ook plat nu, nu ist terug in orde.Pengu schreef:Ik vind dat persoonlijk ook heel vaag. Ook is deze ATA voor hen van buitenaf niet meer bereikbaar. Dus als er zich problemen voordoen kunnen ze er niet aan....splinterbyte schreef:Dus de orange modem heeft geen ingebouwde ATA zoals telenet/proximus en anderen ?
En dat ze OVH gebruiken is ook maar vaag...
cisco.PNG
Wat betreft die decoder.... ik ga het even afwachten en anders vraag ik om het in te ruilen voor een andere.
En heb nog geen antwoord gehad op mijn mail om het foutieve nummer af te sluiten.Voelt allemaal amateuristisch aan.
EDIT: En nu valt het internet ook nog eens weg, en ik ben niet de enige als ik sociale media moet geloven. En dit gebeurd ook vrij frequent. Dus een helpdesk die ondermaats is. VOIP die wordt verkocht als vaste telefonie. Decoders die vastlopen en internet die onstabiel is. ECHT LOVE!
Als het eens plat ligt is dat meestal voor 1-2 minuten, nu was het langer maar ik kan u zeggen: tis telenet e, toen ik telenet had had ik identiek hetzelfde voor, 's nachts pats, makkelijk 4/7 keer per week, soms meer. Daar merk ik niet meteen veel verschil.
Ik was wow aan het spelen, geen internet kak? Geen probleem e man; smartphone hotspot gebrukken dan maar (wow verbruikt weinig data).
En ik heb 20GB data met de smartphone. Dus je kan wel wat doen.
Wie android heeft kan dat constant checken met de app internet speed meter
https://play.google.com/store/apps/deta ... peed.meter
Zeer handige app.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Wel grappig dat ze ovh gebruiken maar waarschijnlijk gewoon kosten / baten.
http://weathermap.ovh.net/
-> zie brussel
Daar zie je dat orange 2 x 20 Gbit private ppeering heeft met ovh.
http://weathermap.ovh.net/
-> zie brussel
Daar zie je dat orange 2 x 20 Gbit private ppeering heeft met ovh.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Dit lijkt te kloppen, tevens vanuit BE zeer goed latency zeker naar Gravelines(GRA) van Orange en TN.
Hoe zit het met jullie bevindingen van het Internet - snelheid en latency?
Hoe zit het met jullie bevindingen van het Internet - snelheid en latency?
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Snelhei ok haal 100/10 als geadverteerd.buthead schreef:Dit lijkt te kloppen, tevens vanuit BE zeer goed latency zeker naar Gravelines(GRA) van Orange en TN.
Hoe zit het met jullie bevindingen van het Internet - snelheid en latency?
--- http://www.tomsworld.be ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 15.178/21.738/31.267/4.536 ms
Naar mijn server in Rbx, getest via unifi wifi, bridgemodus en edgerouter.
EDIT
Orange is een upgrade aan het uitrollen wel grappig dat ze softwares voor beide modems pushen.
Time Priority Code Message
2019-01-30 02:09:45 error E107.0 SW upgrade Failed after download - Incompatible SW file SW file: /sw-orange/TCG300-OBE.01.05.15-181105.p7b - SW server: 195.162.209.101
2019-01-30 02:08:36 notice E101.0 SW Download INIT - Via NMS SW file: /sw-orange/TCG300-OBE.01.05.15-181105.p7b - SW server: 195.162.209.101
2019-01-29 08:46:44 notice E111.0 SW download Successful - Via NMS SW file: /sw-orange/CH6643-3.5.1.15b-NOSH-TW.NNEMN.p7 - SW server: 195.162.209.68
2019-01-29 08:41:39 notice E101.0 SW Download INIT - Via NMS SW file: /sw-orange/CH6643-3.5.1.15b-NOSH-TW.NNEMN.p7 - SW server: 195.162.209.68
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
hun snelheden zijn gelijkwaardig aan die van telenet en zeker en vast ok.
Alhoewel ik den indruk heb dat de telenet modems sterkere wifi hebben dan orange.
Alhoewel ik den indruk heb dat de telenet modems sterkere wifi hebben dan orange.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 jan 2019, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Wakker worden!Pengu schreef:VOIP die wordt verkocht als vaste telefonie. ECHT LOVE!
Ook belgacom en telenet verkopen voip als vaste telefonie...
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Wow, was erg verwonderd dat ze inderdaad OVH lijken te gebruikenTomsworld schreef:Wel grappig dat ze ovh gebruiken maar waarschijnlijk gewoon kosten / baten.
Daar zie je dat orange 2 x 20 Gbit private ppeering heeft met ovh.

Waanzinwekkend...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
We weten niet wat er achter zit het maar misschien is de deal veel complexer dan we denken. Ik weet bv dat voor de be inbond connectie en speciale nummers de interconnectie met proximus alleen was in interxion. Ovh heeft ooit gesproken van redundantie extra partijeen. Wat interessant zou zijn is iemand die vast telefonie heeft bij Orange zijn nummer is ingeeft op https://www.crdc.be en dan kijkt staat er ovh of orange. Misschien is het gewoon infra van ovh maar doet men apart terminatie etc voor Orange. Maar idd grappig want je kan in de whitelabel bij ovh zelfs je eigen cname kiezen dus kon men idd sip.orange.be doenKen schreef:Wow, was erg verwonderd dat ze inderdaad OVH lijken te gebruikenTomsworld schreef:Wel grappig dat ze ovh gebruiken maar waarschijnlijk gewoon kosten / baten.
Daar zie je dat orange 2 x 20 Gbit private ppeering heeft met ovh.Van een telecomprovider als Orange België zou je toch verwachten dat ze een eigen VoIP oplossing installeren...
Waanzinwekkend...

- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Kan jij eens checken op https://www.crdc.be of je nummer bij OVH of Orange is?Pengu schreef:cisco.PNG
Eventueel ook je nr. range hier eens vermelden (Bv. 052 123 XXX).
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Is OVH volgens de site, net zoals het nummer dat wordt gebruikt om aan te melden in de ATA. Zijn allebei verschillend. Het één is mijn vast telefoonnummer dat ik al jaren gebruik.
Mijn vast nummer: 09 385 89 **
Nummer in de ATA: 09 286 31 **
Software op de ATA is aangepast door OVH?
Mijn vast nummer: 09 385 89 **
Nummer in de ATA: 09 286 31 **
Software op de ATA is aangepast door OVH?
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Is de software geinstalleerd bij jou op de silligence modem ?Tomsworld schreef: EDIT
Orange is een upgrade aan het uitrollen wel grappig dat ze softwares voor beide modems pushen.
Time Priority Code Message
2019-01-30 02:09:45 error E107.0 SW upgrade Failed after download - Incompatible SW file SW file: /sw-orange/TCG300-OBE.01.05.15-181105.p7b - SW server: 195.162.209.101
2019-01-30 02:08:36 notice E101.0 SW Download INIT - Via NMS SW file: /sw-orange/TCG300-OBE.01.05.15-181105.p7b - SW server: 195.162.209.101
2019-01-29 08:46:44 notice E111.0 SW download Successful - Via NMS SW file: /sw-orange/CH6643-3.5.1.15b-NOSH-TW.NNEMN.p7 - SW server: 195.162.209.68
2019-01-29 08:41:39 notice E101.0 SW Download INIT - Via NMS SW file: /sw-orange/CH6643-3.5.1.15b-NOSH-TW.NNEMN.p7 - SW server: 195.162.209.68
Hier is nog niets veranderd, zelfs na een herstart en in de logboek niets te zien van een SW download.
Softwareversie D22F.EG00.15.01.OBE.01.05.11
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Geen idee want ik heb een CH6643 ( bridge nodig hier )Patje schreef:Is de software geinstalleerd bij jou op de silligence modem ?Tomsworld schreef: EDIT
Orange is een upgrade aan het uitrollen wel grappig dat ze softwares voor beide modems pushen.
Time Priority Code Message
2019-01-30 02:09:45 error E107.0 SW upgrade Failed after download - Incompatible SW file SW file: /sw-orange/TCG300-OBE.01.05.15-181105.p7b - SW server: 195.162.209.101
2019-01-30 02:08:36 notice E101.0 SW Download INIT - Via NMS SW file: /sw-orange/TCG300-OBE.01.05.15-181105.p7b - SW server: 195.162.209.101
2019-01-29 08:46:44 notice E111.0 SW download Successful - Via NMS SW file: /sw-orange/CH6643-3.5.1.15b-NOSH-TW.NNEMN.p7 - SW server: 195.162.209.68
2019-01-29 08:41:39 notice E101.0 SW Download INIT - Via NMS SW file: /sw-orange/CH6643-3.5.1.15b-NOSH-TW.NNEMN.p7 - SW server: 195.162.209.68
Hier is nog niets veranderd, zelfs na een herstart en in de logboek niets te zien van een SW download.
Softwareversie D22F.EG00.15.01.OBE.01.05.11
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 07:33
hey
Wij zijn ook overgestapt een klein jaar geleden.
tot op een paar maanden terug nooit echt problemen ondervonden behalve van tijd tot tijd eens decoder herstarten,nu is dit bijna dagelijks.
Alsook het netwerk valt frequent weg.
Ik heb een IP camera die ik benader vanop mijn public IP, de laaste tijd veranderd dit ook al om de week.
De eerste 7a 8 maanden nooit echt probleem maar nu begint echt mijn keel uit te hangen.
Ik ben zelfstandig en doe veel op remote, dit is echt niet werkbaar meer.
En maar te koop lopen met hun kwartaalwinsten.
Maar ik hoor meer en meer klachten.
Ik denk dat hun platform op een piek zit met de hoeveelheid abbo op relatief korte tijd.
ik hoop dat dit met een paar maanden is opgelost anders ben ik genoodzaakt om terug naar Telenet en/of proximus te gaan.
Wij zijn ook overgestapt een klein jaar geleden.
tot op een paar maanden terug nooit echt problemen ondervonden behalve van tijd tot tijd eens decoder herstarten,nu is dit bijna dagelijks.
Alsook het netwerk valt frequent weg.
Ik heb een IP camera die ik benader vanop mijn public IP, de laaste tijd veranderd dit ook al om de week.
De eerste 7a 8 maanden nooit echt probleem maar nu begint echt mijn keel uit te hangen.
Ik ben zelfstandig en doe veel op remote, dit is echt niet werkbaar meer.
En maar te koop lopen met hun kwartaalwinsten.
Maar ik hoor meer en meer klachten.
Ik denk dat hun platform op een piek zit met de hoeveelheid abbo op relatief korte tijd.
ik hoop dat dit met een paar maanden is opgelost anders ben ik genoodzaakt om terug naar Telenet en/of proximus te gaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Speciaal registreren om te klagen dat je geen lijn met vast ip hebt genomen? Nou nou.
Hier ondertussen iets meer dan een jaar Love klant en eigenlijk is er weinig om te klagen.
Sommige dingen kunnen misschien beter maar het voornaamste (internet, mobiel & tv) werken zoals het hoort.

Hier ondertussen iets meer dan een jaar Love klant en eigenlijk is er weinig om te klagen.
Sommige dingen kunnen misschien beter maar het voornaamste (internet, mobiel & tv) werken zoals het hoort.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Hier op vrijdag nacht een update gehad voor de Siligence modem :Tomsworld schreef:Geen idee want ik heb een CH6643 ( bridge nodig hier )Patje schreef:Is de software geinstalleerd bij jou op de silligence modem ?Tomsworld schreef: EDIT
Orange is een upgrade aan het uitrollen wel grappig dat ze softwares voor beide modems pushen.
Time Priority Code Message
2019-01-30 02:09:45 error E107.0 SW upgrade Failed after download - Incompatible SW file SW file: /sw-orange/TCG300-OBE.01.05.15-181105.p7b - SW server: 195.162.209.101
2019-01-30 02:08:36 notice E101.0 SW Download INIT - Via NMS SW file: /sw-orange/TCG300-OBE.01.05.15-181105.p7b - SW server: 195.162.209.101
2019-01-29 08:46:44 notice E111.0 SW download Successful - Via NMS SW file: /sw-orange/CH6643-3.5.1.15b-NOSH-TW.NNEMN.p7 - SW server: 195.162.209.68
2019-01-29 08:41:39 notice E101.0 SW Download INIT - Via NMS SW file: /sw-orange/CH6643-3.5.1.15b-NOSH-TW.NNEMN.p7 - SW server: 195.162.209.68
Hier is nog niets veranderd, zelfs na een herstart en in de logboek niets te zien van een SW download.
Softwareversie D22F.EG00.15.01.OBE.01.05.11
Softwareversie D22F.EG00.15.01.OBE.01.05.15
Fri Feb 15 2019 02:38:18 SW Download INIT - Via NMS
Fri Feb 15 2019 02:41:53 SW download Successful - Via NMS
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727


*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Pro Member
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
- Locatie: Blankenberge
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 34 keer
Na een jaar klant te zijn ben ik ook zeer tevreden!
Het enige grote probleem die ik had was een defecte Decoder van de reeks 2.8. Sinds het voorjaar heb ik een 3.0 decoder en deze werkt aan maanden zonder herstarten!
Het internet is zeer stabiel, het tv aanbod is zeer goed voor mijn smaak en de app doet het ook naar behoren. De tragere downloadsnelheid is me nog nooit echt hard opgevallen. Er zijn altijd verbeterpunten, maar voor deze prijs klaag ik niet!
Het enige grote probleem die ik had was een defecte Decoder van de reeks 2.8. Sinds het voorjaar heb ik een 3.0 decoder en deze werkt aan maanden zonder herstarten!
Het internet is zeer stabiel, het tv aanbod is zeer goed voor mijn smaak en de app doet het ook naar behoren. De tragere downloadsnelheid is me nog nooit echt hard opgevallen. Er zijn altijd verbeterpunten, maar voor deze prijs klaag ik niet!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks