inloggen in Windows.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
manitou
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

Beste,

Ik ervaar problemen om in te loggen in W10.
Dit is eigenlijk het gevolg na een Windows update.
Op één draagbaar apparaat had ik vroeger een pincode geconfigureerd om te kunnen inloggen maar deze code is blijkbaar gewijzigd (mogelijk per ongelukt door mijzelf??).
Weliswaar lukt het nog om het apparaat op te starten met dezelfde toestcombinaties als voorheen maar nu moet ik wel eerst het klavier wijzigen naar Engels US en met die combinatie kan ik dus inloggen. Met Belgisch punt en die combinatie krijg ik dus geen toegang wat logisch is want die pincode klopt niet meer.
Ik heb nu in de Windows instelling inloggen met paswoord en pincode uitgeschakeld alsook alle talen voor het klavier behalve Nederlands maar toch vraagt Windows achter de pincode bij het aanzetten van de PC.
Ik zie bij het aanzetten van het apparaat ook twee accounts staan. Allebei met dezelfde naam,eentje met account afbeelding en eentje zonder.
Bij het ene account (waarschijnlijk administrator?) moet ik de pincode ingeven en bij het andere mijn Microsoft wachtwoord.
Ook op een ander apparaat waarop ik inlog met hezelfde MS account moet ik nu plots een wachtwoord ingeven waar dat voorheen niet nodig was.
Ik heb ook in mijn MS account gaan kijken en daar staat precies wel alles ok.
Moet er in de BIOS misschien nog iets aangepast worden qua uitschakelen van pincode en wachtwoorden?
Dank voor uw tijd en antwoord.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

BIOS staat hier volledig los van.

Tevens is het zo dat bepaalde keyboard instellingen enkel van toepassing zijn eens je ingelogged bent... jou probleem zit echter hiervoor op je inlog scherm (al kan je dat in de registry wel ergens aanpassen).
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”