Alternatieve VoIP providers (was: WeePee nieuwe Prijszetting)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Overzichtje SIP providers waar je een Belgisch nummer naar kan porteren, van duurste naar goedkoopste:
WeePee
https://tarieven.voice.weepee.io/
nummeroverdracht = 6,05 euro éénmalig
22,08 euro/jaar
3starsnet
https://ww1.3starsnet.com/nl/prive/shop.html
nummeroverdracht = 12,10 euro éénmalig
20,- euro/jaar
OVH
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/vo ... uverte.xml
nummeroverdracht = gratis (zoveel nummers je maar wil)
1,19 euro/maand = 14,28 euro/jaar
Localphone
https://www.localphone.com/prices/incoming_numbers
nummeroverdracht = 4,50 euro éénmalig
0,90 euro/maand = 10,80 euro/jaar
Welke nog?
We houden hier geen rekening met gesprekskosten; omdat veel mensen toch via Dellmont clonen uitbellen.
Weepee gaat dus van de goedkoopste naar de duurste door deze maatregel.
EDIT: prijs voor nummeroverdracht OVH toegevoegd
WeePee
https://tarieven.voice.weepee.io/
nummeroverdracht = 6,05 euro éénmalig
22,08 euro/jaar
3starsnet
https://ww1.3starsnet.com/nl/prive/shop.html
nummeroverdracht = 12,10 euro éénmalig
20,- euro/jaar
OVH
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/vo ... uverte.xml
nummeroverdracht = gratis (zoveel nummers je maar wil)
1,19 euro/maand = 14,28 euro/jaar
Localphone
https://www.localphone.com/prices/incoming_numbers
nummeroverdracht = 4,50 euro éénmalig
0,90 euro/maand = 10,80 euro/jaar
Welke nog?
We houden hier geen rekening met gesprekskosten; omdat veel mensen toch via Dellmont clonen uitbellen.
Weepee gaat dus van de goedkoopste naar de duurste door deze maatregel.
EDIT: prijs voor nummeroverdracht OVH toegevoegd
Laatst gewijzigd door Edward Valckx 05 feb 2019, 17:24, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Mooi lijstje, ik ga ook eens kijken bij die aanbieders. Als het voor de helft kan is dat altijd beter. 10 euro per jaar vind ik wel een mooie prijs voor het in de lucht houden van een sipaccount met nummer.
Weepee had beter een wat lagere prijs gemaakt (en duidelijker want zonder BTW en per dag zodat klanten een rekenmachine moeten pakken is ook niet heel vriendelijk). Misschien dat ze alleen zakelijke klanten willen.
Weepee had beter een wat lagere prijs gemaakt (en duidelijker want zonder BTW en per dag zodat klanten een rekenmachine moeten pakken is ook niet heel vriendelijk). Misschien dat ze alleen zakelijke klanten willen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Bij Ovh krijg je er voor je 1.20 eur per maand wel gratis uitbellen bij naar zowat alle vaste nummers ter wereld.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Localphone staat niet in het lijstje van operatoren bij het BIPT. Zij huren dus hun DID's bij een andere. Welke ?
Kan iemand met een Localphone nummer eens checken op http://www.crdc.be ?
Ik hoop dat het niet Voxbone is, daarmee had ik vroeger al problemen van echo's toen ik een tijd lang bij Nomado zat.
Kan iemand met een Localphone nummer eens checken op http://www.crdc.be ?
Ik hoop dat het niet Voxbone is, daarmee had ik vroeger al problemen van echo's toen ik een tijd lang bij Nomado zat.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
Nomado, daar zeg je zowat. We hebben een winnaar qua dure abonnementskosten:
For Belgium landline numbers it is 19 euro one time portation fee and 29 euro keeping fee per year. For other countries, you can download the Portation Fee at the bottom of the page.
For Belgium landline numbers it is 19 euro one time portation fee and 29 euro keeping fee per year. For other countries, you can download the Portation Fee at the bottom of the page.
-
- Elite Poster
Ja maar, ik spreek van meer dan 5 jaar geleden. Toen waren ze wel goedkoop.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Bij OVH betaal je inderdaad per lijn. Maar aan 1 lijn kan je meerdere nummers hangen.
Ik heb een reeks van 10 nummers bij weepee, waarvan er 3 echt aktief zijn. Ik neem dus 3 lijnen en hang de slapende nummers aan 1 van die lijnen.
1 slapend nummer is in gebruik voor televerkopers. Dat geef ik op als ik liever geen nummer vermeld. Als je het belt, kom je bij de bekende Lenny terecht. Daar moet ik nog een oplossing voor vinden.
Ik heb een reeks van 10 nummers bij weepee, waarvan er 3 echt aktief zijn. Ik neem dus 3 lijnen en hang de slapende nummers aan 1 van die lijnen.
1 slapend nummer is in gebruik voor televerkopers. Dat geef ik op als ik liever geen nummer vermeld. Als je het belt, kom je bij de bekende Lenny terecht. Daar moet ik nog een oplossing voor vinden.
-
- Elite Poster
Ik heb het belgisch supportnummer van Localphone (025880471) ingegeven bij de Crdc. Ik kon het al raden: 'Voxbone'.
Spijtig. Voorheen had ik daar veel echo's op inkomende gesprekken. Dit is wel al meer dan 5 jaar geleden.
Hoe zit het momenteel bij OVH ? Daar was een probleem met regelmatige afgebroken gesprekken.
Zie vroegere topics op dit forum. Is dat nog ?
Spijtig. Voorheen had ik daar veel echo's op inkomende gesprekken. Dit is wel al meer dan 5 jaar geleden.
Hoe zit het momenteel bij OVH ? Daar was een probleem met regelmatige afgebroken gesprekken.
Zie vroegere topics op dit forum. Is dat nog ?
-
- Elite Poster
Begrijp ik het goed dat je bij Ovh dan toch het best 3 ligne sip individuelle neemt om er telkens 1 nummer aan te hangen? En zijn ze allemaal in dezelfde regio als waar je woont? Want Ovh controleert daaropjohcla schreef:Bij OVH betaal je inderdaad per lijn. Maar aan 1 lijn kan je meerdere nummers hangen.
-
- Elite Poster
Dat is wel héél interessant! Dus voor 1,19 euro per maand kan je bvb 5 nummers parkeren bij OVH?johcla schreef:Bij OVH betaal je inderdaad per lijn. Maar aan 1 lijn kan je meerdere nummers hangen.
Wat kost een nummerportering naar OVH eigenlijk? Ik vind dat precies niet terug...
-
- Elite Poster
Edward, nummerportering bij Ovh is gratis als ik het goed begrepen heb. Ik denk dat je er echter maar 1 nummer per ligne sip indiv gratis kwijt kan.
Ik las bij Ovh wel ergens dat een doorschakelnummer bij hen maar 0,20 eur per maand zou kosten.
Ik las bij Ovh wel ergens dat een doorschakelnummer bij hen maar 0,20 eur per maand zou kosten.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 12 keer
Klopt een Belgisch nummer bestellen lijkt niet meer te lukken.blidi schreef:Kun je bij OVH wel nog een Belgisch nummer bestellen.
Belgie en Zwitserland lijken niet te lukken. De rest in het lijstje kan je wel aanklikken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Kan je dan je Belgisch nummer overzetten naar ovh?
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Als je een account hebt kan je wel nog een nummer aanvragenWaterboy schreef:Klopt een Belgisch nummer bestellen lijkt niet meer te lukken.blidi schreef:Kun je bij OVH wel nog een Belgisch nummer bestellen.
Belgie en Zwitserland lijken niet te lukken. De rest in het lijstje kan je wel aanklikken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik heb een lijn 03/8xxxx bij OVH waarop ik reeds langer een van mijn echte nummers 03/369xxx0 op heb staan en die ook gebruik voor nummerweergave.
Ik heb gisteren getest om een slapend nummer 03/369xxx9 hier naartoe te porteren. Dit lukte en was gratis. Vanmorgen was er een mail met het mandaat voor overdracht dat ik ondertekend teruggestuurd heb. Als dit werkt, porteer ik ook mijn andere nummers.
Vraagje:
Wordt bij de portatie de naam gechecked? Momenteel heb ik een nummer op mijn naam bij Weepee die voor de zaak van mijn vrouw gebruikt wordt. Als ik die naar OVH porteer zou het dus op de zaak van mijn vrouw moeten komen.
Ik heb gisteren getest om een slapend nummer 03/369xxx9 hier naartoe te porteren. Dit lukte en was gratis. Vanmorgen was er een mail met het mandaat voor overdracht dat ik ondertekend teruggestuurd heb. Als dit werkt, porteer ik ook mijn andere nummers.
Vraagje:
Wordt bij de portatie de naam gechecked? Momenteel heb ik een nummer op mijn naam bij Weepee die voor de zaak van mijn vrouw gebruikt wordt. Als ik die naar OVH porteer zou het dus op de zaak van mijn vrouw moeten komen.
-
- Elite Poster
Ben er ook mee bezig maar wat bedoelen ze met:AfAX schreef: Mijn aanvraag om mijn Weepee nummer toe te voegen aan een bestaand OVH nr is in behandeling sinds gisteren.
enNuméro de voie *
Want blijkbaar moeten beiden ingevuld worden.Complément du numéro de voie
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Vermits er 'numéro' bij staat denk ik eerder aan huisnummer en bus.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Bedankt, is aangevraagd om over te zetten van weepee naar ovh.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Hoe zit het eigenlijk als je Weepee minder dan een jaar hebt en je wilt overstappen? Want ik heb het sinds april en volgens mij is het voor minimum een jaar, maar ik neem aan dat je bij prijsstijgingen die hoger zijn dan de indexatie wel mag opzeggen?
Gebruiken degene die OVH gebruiken ernaast nog een betamax provider?
Gebruiken degene die OVH gebruiken ernaast nog een betamax provider?
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
WeePee heeft net de prijs verhoogd, rekening houdend met nieuwe BIPT regels.Edward Valckx schreef:Overzichtje SIP providers waar je een Belgisch nummer naar kan porteren, van duurste naar goedkoopste:
Niemand kan ons garanderen dat de andere providers niet iets soortgelijkse van plan zijn.
Als de kostenstructuur voor WP wijzigt, hangen de andere providers er toch ook aan?
WP wil zijn operationele marge vrijwaren, maar de anderen toch ook?
Localphone
(uit het andere topic)Tim.Bracquez schreef:Ja, werkt goed!Evergreen schreef:https://www.localphone.com/prices/incoming_numbers Dat is dan 3 cent per dag.
Iemand ervaring mee?
vs
MarkDM schreef:Ik heb het belgisch supportnummer van Localphone (025880471) ingegeven bij de Crdc. Ik kon het al raden: 'Voxbone'.
-
- Elite Poster
Bij Localphone kan je alleen een nieuw nummer krijgen. Voor zover ik zie doen ze niet aan nummerportatie.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Vroeger heb ik mijn weepee nummer naar daar verhuist, ondertussen wel al zeker 4 jaar geledenMarkDM schreef:Voor zover ik zie doen ze niet aan nummerportatie.
Operator: Voxbone
-
- Elite Poster
Tja, als je zo redeneert, kunnen we natuurlijk nooit een vergelijkslijstje opstellen. Er kan altijd iemand zijn prijzen in de toekomst aanpassen, ja...heist_175 schreef:WeePee heeft net de prijs verhoogd, rekening houdend met nieuwe BIPT regels.Edward Valckx schreef:Overzichtje SIP providers waar je een Belgisch nummer naar kan porteren, van duurste naar goedkoopste:
Niemand kan ons garanderen dat de andere providers niet iets soortgelijkse van plan zijn.
Als de kostenstructuur voor WP wijzigt, hangen de andere providers er toch ook aan?
WP wil zijn operationele marge vrijwaren, maar de anderen toch ook?
Hopelijk zijn de andere operatoren innovatiever om deze vermindering in winst niet gewoon te laten compenseren door hun klanten. We zullen zien.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Ik zou de kat even uit de boom kijken en wachten om eventueel over te stappen tot die nieuwe terminatietarieven een feit zijn. Dan wordt het meteen ook duidelijk of de andere VoIP-providers hun prijzen naar aanleiding hiervan opgetrokken (zullen) hebben.
Edit: ze zijn blijkbaar al in voege sinds 1 januari 2019, zie de andere draad hierover.
Edit: ze zijn blijkbaar al in voege sinds 1 januari 2019, zie de andere draad hierover.
Laatst gewijzigd door Sinna 04 feb 2019, 11:38, in totaal 1 gewijzigd.
Computer(k)nul
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
En je gebruikt het nummer constant of geregeld, en jij ervaarde de echo - waar hier naar verwezen wordt - tot hiertoe niet?Tim.Bracquez schreef:Vroeger heb ik mijn weepee nummer naar daar verhuist, ondertussen wel al zeker 4 jaar geledenMarkDM schreef:Voor zover ik zie doen ze niet aan nummerportatie.
Operator: Voxbone
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
antwoord op jouw vraag in de Q&A op https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 20#p777098 (antwoord 4).marzman schreef:Hoe zit het eigenlijk als je Weepee minder dan een jaar hebt en je wilt overstappen? Want ik heb het sinds april en volgens mij is het voor minimum een jaar, maar ik neem aan dat je bij prijsstijgingen die hoger zijn dan de indexatie wel mag opzeggen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Antwoord van Localphone:MarkDM schreef:Bij Localphone kan je alleen een nieuw nummer krijgen. Voor zover ik zie doen ze niet aan nummerportatie.
Thank you for your email.
Yes, you can port a number into Localphone.
We would need to know the exact number with the company you have the number with. We also will need your account number with this company.
Regards
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Hierbij het antwoord van edpnet:Ik heb aan edpnet gevraagd of het mogelijk is om mijn WeePee nummer te porteren naar edpnet (ter vervanging van mijn edpnet nummer die ik nog nooit gebruikt heb). Ik laat weten wat hun antwoord is.
Beste,
U kan zeker dat nummer migreren naar ons.
Maar doordat u al een gratis nummer heeft op uw klantenbestand kan dit niet meer gratis toegevoegd worden.
Indien wij dit nummer zouden migreren dan zou er een maandelijkse kost van €5 toegevoed worden aan uw bestelling.
Indien u vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons te nemen op het nummer 03 265 67 00 of in antwoord op dit ticket.
Met vriendelijke groeten,
...
Maar hierna is er nog een rechtzetting gekomen van edpnet:
Ik zal dus eerst mijn belkrediet van WeePee opgebruiken en dan porteren naar edpnet.Beste Johan, dit antwoord is niet correct, we kunnen gewoon dat nummer porteren, zonder extra maandelijkse kosten. Ik heb mijn collega gevraagd een rechtzetting te doen. Alvast mijn excuses.
Mvg, Joachim
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Idem hier (alhoewel er al sedert jaar en dag - op 1 cent na geloof ik - geen belkrediet meer op mijn rekening staat, )
Dus bij mi is er enige urgentie. Heb wel even gevraagd hoe e.e.a. via EDP moet geregeld worden.. Simpel ticketje naar helpdesk? (ze gaan daar werk krijgen de komende dagen vrees ik)
Dus bij mi is er enige urgentie. Heb wel even gevraagd hoe e.e.a. via EDP moet geregeld worden.. Simpel ticketje naar helpdesk? (ze gaan daar werk krijgen de komende dagen vrees ik)
-
- Elite Poster
Ik heb het gisteren ook gevraagd aan Localphone:
Ze doen ook auto-top-up van je account met een creditcard. Je hebt er dus geen kijken meer naar.
Veel beter dan Weepee met hun omslachtig voucher systeem.
Ik had het met Weepee hierover. Ze werken aan postpaid. Maar dat is geen oplossing.
Antwoord vandaag:> Is it possible to port my existing Belgian DID number to Localphone ?
> I don't want a new number.
Gezien de laagste prijs: 0,75 + btw = 0.91€ / maand zullen we naar daar overstappen.We can port most of the numbers but we have to check the portability of the actual number.
Can you provide the number in international format and the name of the current carrier?
Ze doen ook auto-top-up van je account met een creditcard. Je hebt er dus geen kijken meer naar.
Veel beter dan Weepee met hun omslachtig voucher systeem.
Ik had het met Weepee hierover. Ze werken aan postpaid. Maar dat is geen oplossing.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik heb via ticketje gevraagd om mijn weepee nr over te nemen. Blijkt geen probleem te zijn. Je krijgt een offerte (offertebedrag 0 euro) en moet die dan terugsturen voor akkoord.tdemeyer schreef:Idem hier (alhoewel er al sedert jaar en dag - op 1 cent na geloof ik - geen belkrediet meer op mijn rekening staat, )
Ik zie nu ook dat je bij edpnet WEL noodnummers zou kunnen bellen met je voipnr. Dat is dan alvast een belangrijk voordeel tov weepee.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Elite Poster
- Contacteer:
In mijn geval: ik had nog geen edp nr, ik had enkel internet bij hen
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 5 keer
Reactie gekregen van localphone, nadat ze hadden gevraagd welk nummer ik van welke provider (weepee dus) wou porteren:
This is to confirm that the number range can be ported to Localphone.
Porting cost is €22.00 per number and €0.75 per number fo the monthly rental.
Let us know if you have any questions.
Thank you,
Ik las hier dat localphone werkt met voxbone... maar blijkbaar zijn er vragen bij de kwaliteit van hun netwerk?
This is to confirm that the number range can be ported to Localphone.
Porting cost is €22.00 per number and €0.75 per number fo the monthly rental.
Let us know if you have any questions.
Thank you,
Ik las hier dat localphone werkt met voxbone... maar blijkbaar zijn er vragen bij de kwaliteit van hun netwerk?