Unlocken gsm toestel <> rooten?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Ik weet dat diverse apps niet werken als je het toestel hebt geroot (o.a. bankapplicaties, netflix, ...) Maar is dat ook zo als je de bootloader hebt ge-unlocked?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Dan werken die normaal gezien. Hier is de bootloader unlocked maar sinds kort niet meer geroot / stock rom en alle bankingapps / it's me etc werken zoals het hoort.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Dat hangt volledig van app tot app af.
Sommige zullen werken, anderen niet(Netflix schijnt niet te werken volgens Google).
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Zoals gezegd is het meestal de root dat de oorzaak is van niet werkende apps. Netflix is dacht ik niet meer te downloaden in de play store met enkel een unlocked bootloader, maar de app zelf werkt wel nog (je kan hem buitenom de play store installeren via apkmirror).

Wil je toch root dan is er ook nog Magisk. Dit geeft je root en zorgt ervoor dat de telefoon toch nog de Google Safetynet check passeert zodat alles gewoon blijft werken zoals het moet.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Netflix lijkt hier inderdaad niet te werken. Op zich geen probleem want dit wordt op de smartphone niet gebruikt.
Naar aanleiding van de vraag hier wel eens getest. Downloaden in de store is niet mogelijk (toestel niet compatibel, no root, enkel unlocked) en via de browser kijken lukt eveneens niet. Daar wordt men naar de app doorverwezen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb een tijd terug een Nexus tablet van een vriend nieuw leven ingeblazen met LineageOS, dus bootloader unlockt.
De Orange app om TV te kijken luste het unlocken niet maar met Magisk waren alle problemen van de baan.

Mijn Oneplus heb ik ook 1,5 jaar gebruik met LineageOS, zonder dat ik apps had die steigerden.
Mijn pa zijn MotoG5 draait al 2 jaar op LineageOS, zonder problemen.

Unlocken levert weinig risico's oo, lijkt me.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Je kan je root verbergen met Magisk, dus alles werkt.
Hou er wel rekening mee dat een bestaand toestel rooten gelijk is aan een factory reset (alle apps en instellingen weg dus) als ik me goed herinner.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”