WeePee: nieuwe Prijszetting Eindgebruikers
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik heb aan edpnet gevraagd of het mogelijk is om mijn WeePee nummer te porteren naar edpnet (ter vervanging van mijn edpnet nummer die ik nog nooit gebruikt heb). Ik laat weten wat hun antwoord is.
Laatst gewijzigd door johan.devos 04 feb 2019, 14:44, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Starter
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 09 aug 2018, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Ook naar het buitenland? En van buitenland naar België? En van buitenland naar elders? Of gelden dan hogere tarieven? Welke?blidi schreef:Voor mensen die redelijk veel bellen is het straks goedkoper om een gsm abonnement te nemen bij Orange 20 euro onbeperkt bellen en 4GB, bij base idem met 5GB, bij Scarlet 18 euro en 2GB of bij MV 15 euro met 1GB.
...
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 25 keer
Wel opletten voor personen die recent bij Weepee kwamen is er een verbrekingsvergoeding. Ik herinner me dat dit 350€ was binnen het jaar toen ik over ging naar Weepee. Maar heden vind ik op https://voice.weepee.io/algemene-voorwaarden/ in artikel 6 dat het 100€ is binnen de 6 maanden.
-
- Pro Member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 20 okt 2010, 14:21
- Locatie: Schilde
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 2 keer
Als ze een beetje commercieel waren zou het toch veel beter zijn dat ze je nummer behouden(gratis) bij een ..............(minimaal) verbruik/omzet van ????? Euros p/maand .
Komt ook veel sympatieker over.
Althans mijn idee.
Yves
Komt ook veel sympatieker over.
Althans mijn idee.
Yves
Fritzbox 7590 en traag Internet Proximus 20/4
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
Telenet: TV Samsung 8500
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Motorola G9-Proximus
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Wat zover ik weet blijft en wel positief is bij WeePee is dat het belkrediet onbeperkt geldig blijft. Dat is trouwens een factor die het vertrek van klanten naar aanleiding van de invoering van een abonnementsgeld zal vertragen en afvlakken.
Als je vertrekt dan vertrek je zonder uw belkrediet in uw account. De logische werkwijze is om te wachten tot dat op is en dan eventueel te muteren. IK heb nog 82 euro belkrediet, voor mij is de keuze eenvoudig.
Een paar posts eerder was er sprake van een 16 euro per jaar bij 3starsnet voor een telefoonnummer. Ben zojuist op hun website gaan zien, waarschijnlijk is het met het nieuwe jaar aangepast, het is 20 euro, incl. btw voor een geografisch nummer (25 euro voor een nomadisch nummer (raar)) en 12,10 euro voor overdracht bestaande nummer.
Als je vertrekt dan vertrek je zonder uw belkrediet in uw account. De logische werkwijze is om te wachten tot dat op is en dan eventueel te muteren. IK heb nog 82 euro belkrediet, voor mij is de keuze eenvoudig.
Een paar posts eerder was er sprake van een 16 euro per jaar bij 3starsnet voor een telefoonnummer. Ben zojuist op hun website gaan zien, waarschijnlijk is het met het nieuwe jaar aangepast, het is 20 euro, incl. btw voor een geografisch nummer (25 euro voor een nomadisch nummer (raar)) en 12,10 euro voor overdracht bestaande nummer.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat is helemaal in lijn met de telecom wet, waarbij de contractduur beperkt wordt tot 6 maand.AfAX schreef:Wel opletten voor personen die recent bij Weepee kwamen is er een verbrekingsvergoeding. Ik herinner me dat dit 350€ was binnen het jaar toen ik over ging naar Weepee. Maar heden vind ik op https://voice.weepee.io/algemene-voorwaarden/ in artikel 6 dat het 100€ is binnen de 6 maanden.
Maar ... bij een prijs- of contractwijziging (anders dan een gewone indexatie) kan de klant altijd binnen de maand kosteloos opzeggen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Als je dan van ISP wil veranderen, hang je er ook weer aan. Liever niet gebonden aan mijn ISP voor lijn telefoonnummer of emailadres (@telenet, @skynet, ...)johan.devos schreef:Ik heb aan edpnet gevraagd of het mogelijk is om mijn WeePee nummer te porteren naar edpnet (ter vervanging van mijn edpnet nummer die ik nog nooit gebruikt heb). Ik laat weten wat hun antwoord is.
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Naar het buitenland bellen zal daar niet inzitten. Kun je een betamax kloon voor gebruiken en bellen via local access nummer. Kost je dan enkel de prijs die de betamaxkloon aanrekend.brice3010 schreef:Ook naar het buitenland? En van buitenland naar België? En van buitenland naar elders? Of gelden dan hogere tarieven? Welke?blidi schreef:Voor mensen die redelijk veel bellen is het straks goedkoper om een gsm abonnement te nemen bij Orange 20 euro onbeperkt bellen en 4GB, bij base idem met 5GB, bij Scarlet 18 euro en 2GB of bij MV 15 euro met 1GB.
...
Van buitenland naar Belgie is roaming. (binnen Europa) Van buitenland naar elders is ook roaming (binnen Europa)
Bel je natuurlijk buiten Europa dan zal het prijskaartje wel redelijk hoog zijn.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Vergeet niet om duidelijkheid te krijgen van wie dat telefoonnummer dan gaat zijn. Het zou mij niets verbazen dat het telefoonnummer dat je gewoon krijgt bij uw EDPNET-abonnement als vaste lijn eigendom is van EDPNET en dat zij dat gewoon aan hun klanten verhuren/ter beschikking stellen, inbegrepen in het abonnement.johan.devos schreef:Ik heb aan edpnet gevraagd of het mogelijk is om mijn WeePee nummer te porteren naar edpnet (ter vervanging van mijn edpnet nummer die ik nog nooit gebruikt heb). Ik laat weten wat hun antwoord is.
Je moet niet enkel weten of je uw nummer kunt importeren naar EDPNET maar ook of je het terug kunt exporteren. Tenminste als je uw nummer wil behouden indien je ooit EDPNET zou verlaten.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De telecomwet is toch zeer duidelijk:
Ieder (geografsich) nummer gratis uit-geporteerd worden naar een andere Provider.
Dus ook de nummers die je naar EDPNet hebt geporteerd, of de nummers die je van EDPNet hebt "gekregen".
Ieder (geografsich) nummer gratis uit-geporteerd worden naar een andere Provider.
Dus ook de nummers die je naar EDPNet hebt geporteerd, of de nummers die je van EDPNet hebt "gekregen".
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik denk niet dat ik hiervoor ga vertrekken bij Weepee... Is wel jammer.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Uw belkrediet overdragen naar een ander account heeft weepee vroeger wel willen doen op verzoek. Dan kun je dat krediet verkopen.gimic schreef:nummer opzeggen en wegens éénzijdige contractwijziging uw resterende krediet terug vragen?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb WeePee gecontacteerd en de vragen/opmerkingen besproken die hier al aan bod kwamen.
Hieronder de vragen en antwoorden:
Hieronder de vragen en antwoorden:
- Geldt de nieuwe regeling voor alle bestaande nummers, of alleen voor de nieuwe nummers die nà 1 maart 2019 geactiveerd worden?
- Antwoord: nieuwe regeling geldt voor alle bestaande nummers.
- Hoe zal dit in de praktijk geïmplementeerd worden (maandelijkse facturatie?).
- Antwoord: de abonnementskosten zullen verrekend worden met het belkrediet (prepaid).
In de lijst van uitgaande gesprekken zal er dagelijks één lijn komen met de abonnementskost
- Antwoord: de abonnementskosten zullen verrekend worden met het belkrediet (prepaid).
- Als een nummer uit-geporteerd wordt naar een andere provider, moet de klant verder nog iets doen?
- Antwoord: Neen: door het uit-porteren vervalt het nummer bij WeePee en komen er geen kosten meer.
- Zijn er kosten voor uit-porteren?
- Neen, uit-porteren is gratis (zoals bepaald door het BIPT).
De algemene voorwaarden (art. 6) voorzien wel een verbrekingsvergoeding (100€) bij opzeggen van het contract binnen de 6 maand, maar een opzegging naar aanleiding van de nieuwe voorwaarden is altijd zonder kosten.
- Neen, uit-porteren is gratis (zoals bepaald door het BIPT).
- Wat gebeurt er met nummers die al (jaren) niet gebruikt worden (slapende of "geparkeerde" nummers)?
- Antwoord: Volgens de algemene voorwaarden kan WeePeee de nummers annuleren na 2 maanden geen gebruik (inkomend/uitgaand), maar deze regel werd nooit uitgevoerd.
Niet gebruikte nummers zullen dus vanaf 1 maart ook abonnementskosten betalen, tenzij de klant deze nummers opzegt.
(ideale gelegenheid om eens een "opkuis" te doen).
- Antwoord: Volgens de algemene voorwaarden kan WeePeee de nummers annuleren na 2 maanden geen gebruik (inkomend/uitgaand), maar deze regel werd nooit uitgevoerd.
- Wat is de procedure om nummers op te zeggen bij WeePee?
- Antwoord: Via een mail naar support (ticket openen).
- Wat is de procedure om verschillende nummers in één dossier te porteren naar Weepee (max. 8 nummers = 5€)?
- Antwoord: het verschil tussen een "eenvoudige" en een "complexe" portaties is gebaseerd om de regelgeving (CRDC).
Via de klantentool (> Vraag nummeroverdacht aan) kom je op de vernieuwde portatietool, waar de hele portatie van één (of meerdere nummers) kan aangevraagd worden (dit vervangt het vroegere uitprinten, invullen, tekenen en terugsturen van de portatie aanvraag).
- Antwoord: het verschil tussen een "eenvoudige" en een "complexe" portaties is gebaseerd om de regelgeving (CRDC).
- Zijn er kosten bij het overbrengen van nummers van een account naar een andere account?
- Antwoord: Neen, niet meer vanaf 1 maart 2019 (vroeger 18€ wegen her-activatie).
- Last but not least: sommige klanten voelen zich een beetje “genaaid”: zij die heel recent nummers gekocht hebben aan 18€, en nu abonnementskosten moeten betalen.
- We hebben verschillende opties besproken (zoals tijdelijke opschorting van de abonnementskosten voor recente activaties).
De voor WeePee eenvoudigste oplossing, èn voor de klant voordeligste oplossing, zal ingevoerd worden:
WeePee zal alle kanten die gedurende de voorbije 6 maanden een activatiekost van 18€ betaald hebben, deze kost annuleren (en dus toevoegen op het belkrediet).
Deze klanten betalen dan vanaf 1 maart 2019 de abonnementskost.
- We hebben verschillende opties besproken (zoals tijdelijke opschorting van de abonnementskosten voor recente activaties).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Beste
Bedankt voor uw bericht.
De overschakeling naar een dagelijkse kost is van toepassing op alle actieve nummers, de nieuwe nummers, alsook de bestaande nummers.
De aanrekening van de dagelijkse nummerkost zal dagelijks worden afgenomen van het belkrediet.
Voor nummers die tot 6 maanden terug werden aangekocht, zorgen wij dat u de aangerekende activatiekost van 18 euro incl. BTW terug ontvangt in belkrediet op uw account.
Kunt u uw account nummer doorgeven? Dan kijken we dit voor u na en doen we het nodige.
met vriendelijke groeten,
Kind regards,
-
- Plus Member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 09:10
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
En wat gebeurd er als er geen krediet meer is ? Gaan we dan een factuur krijgen of zal nummer gewoon geschrapt worden ?philippe_d schreef:Ik heb WeePee gecontacteerd en de vragen/opmerkingen besproken die hier al aan bod kwamen.
Hieronder de vragen en antwoorden:
[*]Wat gebeurt er met nummers die al (jaren) niet gebruikt worden (slapende of "geparkeerde" nummers)?
- Antwoord: Volgens de algemene voorwaarden kan WeePeee de nummers annuleren na 2 maanden geen gebruik (inkomend/uitgaand), maar deze regel werd nooit uitgevoerd.
Niet gebruikte nummers zullen dus vanaf 1 maart ook abonnementskosten betalen, tenzij de klant deze nummers opzegt.
(ideale gelegenheid om eens een "opkuis" te doen).
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Verdorie, nog niet aan gedacht... 'k Heb zo enkele nummers indertijd bij kennissen in dienst gesteld die ze ondertussen niet meer gebruiken... Accountnummer heb ik niet meer, en denk bij enkele dat het tfnr ook nier meer gekend is..
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Als ze naar 1970 bellen met hun WeePee telefoon horen ze hun klantennummer. Of bel naar een gsm om het telefoonnummer te zien.
Maar mensen die hun weepee-login niet kennen, hun eigen telefoonnummer niet kennen, gaan die de stopzetting van die dienst merken?
Maar mensen die hun weepee-login niet kennen, hun eigen telefoonnummer niet kennen, gaan die de stopzetting van die dienst merken?
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Uiteraard, als WeePee hun nummer schrapt. Er zijn blijkbaar véél WeePee-abonnees die WeePee enkel inkomend gebruiken.WalterB1 schreef:Maar mensen die hun weepee-login niet kennen, hun eigen telefoonnummer niet kennen, gaan die de stopzetting van die dienst merken?
Computer(k)nul
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Die enkelingen die totaal geen gebruik meer maken van hun WP nummer gaan inderdaad niets merken, neen. Maakt voor hen dan ook eigenlijk geen bal uit.
't Wordt alleen iets minder leuk als ze ineens een faktuur of zo zouden toegestuurd krijgen...(toegegeven: mocht dat al het geval zijn, dan zal er daar wel ergens een tf of klantnummer vermeld staan denk ik)
't Wordt alleen iets minder leuk als ze ineens een faktuur of zo zouden toegestuurd krijgen...(toegegeven: mocht dat al het geval zijn, dan zal er daar wel ergens een tf of klantnummer vermeld staan denk ik)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
In de mail die ik ontvangen heb, staan alle prijzen exclusief BTW vermeld. De prijzen inclusief BTW staan er zelf niet bij. Is dat wel wettelijk? In de hoofding van de email staat er trouwens duidelijk "Nieuwe Prijszetting Eindgebruikers" (sic). Eindgebruikers dus, geen bedrijven.
Wat zijn trouwens de huidige en de voorgaande terminatietarieven die WeePee betaald krijgt?
Wat zijn trouwens de huidige en de voorgaande terminatietarieven die WeePee betaald krijgt?
-
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik heb hem ook gehad, op zich snap ik het wel. Ik gebruik het nummer alleen om gebeld te worden en dan komt dat niet uit met een eenmalige kost. 22 euro per jaar is niet superduur, maar ook niet heel goedkoop. Als het dit vanaf het begin had gekost had ik het nummer niet genomen. Nu twijfel ik, ik heb het niet echt nodig en ik heb nog een ander (gratis)Voipnummer dat ik kan gebruiken, maar dat is een Nederlands nummer en dan snappen mensen niet dat ik vanuit Belgie bel.
Ik vind het ook vreemd dat ze een bedrag per dag zonder btw communiceren. Ik neem aan dat we geen dagelijkse facturen gaan krijgen, maar of het dan per maand of per jaar is dat is niet duidelijk.
Ik vind het ook vreemd dat ze een bedrag per dag zonder btw communiceren. Ik neem aan dat we geen dagelijkse facturen gaan krijgen, maar of het dan per maand of per jaar is dat is niet duidelijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Een nummer dat je niet gebruikt, kost WeePee helemaal niets. Het feit dat de terminatietarieven lager worden verandert daar helemaal niets aan: het kost hun nog steeds niets.marzman schreef:Ik gebruik het nummer alleen om gebeld te worden en dan komt dat niet uit met een eenmalige kost.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Iemand interesse in blokken van 10 nummers bij Weepee? Ooit aangekocht in een gekke bui met het doel er iets commercieel rond te bouwen, maar dat is er nooit van gekomen.
Er zitten er wel héél mooie tussen
Niemand zegt trouwens dat ze daar moeten blijven staan.
Dus wegporteren kan
Zones 014, 015, 016, 011, 089, 02, 03, 09
Telkens eindigend op 4444, sommige 1111, 0000, ...
in 014 en 03 zijn het er meer.
Doe maar via PM, ik wil verder geen misbruik maken van dit topic.
Er zitten er wel héél mooie tussen
Niemand zegt trouwens dat ze daar moeten blijven staan.
Dus wegporteren kan
Zones 014, 015, 016, 011, 089, 02, 03, 09
Telkens eindigend op 4444, sommige 1111, 0000, ...
in 014 en 03 zijn het er meer.
Doe maar via PM, ik wil verder geen misbruik maken van dit topic.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Er zijn altijd wel kosten, het nummer moet bereikbaar zijn dus er moet een server draaien, die gebruikt ook stroom, moet af en toe onderhouden worden, hangt in een serverruimte die betaald moet worden etc. Veel zal het niet kosten denk ik nee.Edward Valckx schreef:Een nummer dat je niet gebruikt, kost WeePee helemaal niets. Het feit dat de terminatietarieven lager worden verandert daar helemaal niets aan: het kost hun nog steeds niets.marzman schreef:Ik gebruik het nummer alleen om gebeld te worden en dan komt dat niet uit met een eenmalige kost.
-
- Pro Member
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 19 keer
Ik heb wel wat vrienden en familie op een fritzbox gezet met Weepee inkomend en Dellmont uitgaand.
De meesten hiervan ga ik niet uitgelegd krijgen dat ze om de x tijd ook nog eens krediet gaan moeten opladen bij weepee (vooral erg omslachtig)
Ik denk dus dat ik deze mensen allemaal ga omzetten naar OVH.
Geen idee hoeveel klanten Weepee heeft en hiermee kan verliezen...
Ik begrijp niet dat Weepee niet samenwerkt met Dellmont, volgens mij kan dit een oplossing bieden in deze en een mooi commercieel product opleveren.
De meesten hiervan ga ik niet uitgelegd krijgen dat ze om de x tijd ook nog eens krediet gaan moeten opladen bij weepee (vooral erg omslachtig)
Ik denk dus dat ik deze mensen allemaal ga omzetten naar OVH.
Geen idee hoeveel klanten Weepee heeft en hiermee kan verliezen...
Ik begrijp niet dat Weepee niet samenwerkt met Dellmont, volgens mij kan dit een oplossing bieden in deze en een mooi commercieel product opleveren.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
[Mod]
De posts over alternatieve VoIP providers heb ik afgesplitst naar: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=54746
(vanaf het overzichtslijstje van Edward Valckx).
Laat het ons in deze topic houden over WeePee (vragen, discussies over de recente mededeling).
De posts over alternatieve VoIP providers heb ik afgesplitst naar: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=54746
(vanaf het overzichtslijstje van Edward Valckx).
Laat het ons in deze topic houden over WeePee (vragen, discussies over de recente mededeling).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En van wat leeft OVH dan... daar kan je zelfs gratis bellen dus ik geloof niet dat dat dan kan blijven duren.liegebeestig schreef:weepee leeft van die terminatietarieven : als mensen naar een weepee nummer bellen moet hun operator daarvoor betalen. Helaas moet die terminatiekost nu lager van europa begrijp ik.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Nog geen nieuws ? Zou dit ook willen indien mogelijkjohan.devos schreef:Ik heb aan edpnet gevraagd of het mogelijk is om mijn WeePee nummer te porteren naar edpnet (ter vervanging van mijn edpnet nummer die ik nog nooit gebruikt heb). Ik laat weten wat hun antwoord is.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Is 0.75€ per maand 3.75€ setup.Tim.Bracquez schreef:Ja, werkt goed!Evergreen schreef:https://www.localphone.com/prices/incoming_numbers Dat is dan 3 cent per dag.
Iemand ervaring mee?
https://www.localphone.com/dashboard/in ... rs/belgium
-
- Starter Plus
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 5 keer
Is eigenlijk bekend in hoe groot deze jaarlijkse vergoeding aan het BIPT ongeveer bedraagt? Of is bekend wat die nieuwe BIPT regels zijn, waarnaar verwezen wordt?Tomsworld schreef:Een operator heeft wel kosten voor nummers aan het bipt maar dat is een vaste vergoeding naar gelang de grootte per jaar.
(even googelen levert mij dit op: https://www.bipt.be/public/pressrelease ... R-2018.pdf: als ik het goed begrijp konden firma's als WEEPEE tot voor kort 0.7 cent/minuut vragen en nu nog slechts 0.116 cent/minuut)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Eigenlijk is dit dom van weepee: ok ze hebben minder inkomsten uit inkomende oproepen, maar als 3/4 particulieren alles weghalen dan zijn de inkomsten voor de inkomende oproepen helemaal naar nul herleid.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Denk je nu echt dat WeePee niet over een nacht ijs is gegaan, vooraleer deze maatregel te nemen?
Ze zullen echt wel rekening gehouden hebben met het vertrek van een aantal residentiële klanten ...
Eigenlijk is het dom om iemand anders rekening te maken (zonder dat je hun business kent)
Ze zullen echt wel rekening gehouden hebben met het vertrek van een aantal residentiële klanten ...
Eigenlijk is het dom om iemand anders rekening te maken (zonder dat je hun business kent)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Oh, zo persoonlijk Philippe!
Ik maak mijn rekening inderdaad zeer gedetailleerd en vertrek bij weepee. Ik raad iedereen hetzelfde aan.
Wedden dat dit soort bedrijven niet echt heel goed nadenken voor ze dit doen. Je zou ervan versteld staan hoe amateuristisch sommige werken.
Ik maak mijn rekening inderdaad zeer gedetailleerd en vertrek bij weepee. Ik raad iedereen hetzelfde aan.
Wedden dat dit soort bedrijven niet echt heel goed nadenken voor ze dit doen. Je zou ervan versteld staan hoe amateuristisch sommige werken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
https://www.bipt.be/nl/operatoren/telec ... en-rechtenEvergreen schreef:Is eigenlijk bekend in hoe groot deze jaarlijkse vergoeding aan het BIPT ongeveer bedraagt? Of is bekend wat die nieuwe BIPT regels zijn, waarnaar verwezen wordt?Tomsworld schreef:Een operator heeft wel kosten voor nummers aan het bipt maar dat is een vaste vergoeding naar gelang de grootte per jaar.
(even googelen levert mij dit op: https://www.bipt.be/public/pressrelease ... R-2018.pdf: als ik het goed begrijp konden firma's als WEEPEE tot voor kort 0.7 cent/minuut vragen en nu nog slechts 0.116 cent/minuut)