punk schreef:"Je betaald niet voor wat je niet nodig hebt" slaat naar mijn gevoel toch duidelijk op niet betalen voor bijvoorbeeld TV wanneer je dat niet nodig hebt
ik kom terug op mijn voorbeeld van hun kolibrie: gezien ze je een "voordeel van 11.99 euro" geven -in de vorm van coyote, wat ik totaal niet gebruik- zou ik dan niet voor 8 euro kolibrie moeten hebben? want ze laten me daar toch betalen voor iets dat ik niet gebruik?
punk schreef:Ik vind het nogal overdreven te bashen op deze campagne. Ze komen niet af met grote leugens of dergelijke. Je kan toch perfect meer voor minder krijgen zonder de goedkoopste te zijn.
we weten nog niet of ze leugens vertellen, dus het kan beide kanten op.
maar ik zeg ook nergens dat ze leugens vertellen, ik zeg gewoon dat het erg twijfelachtig is dat ze de grote woorden die ze nu verkondigen zullen waarmaken.
in jouw analogie, als ze dus morgen met knal hetzelfde product uitkomen als bv TN, maar 1 euro goedkoper, hebben ze hun reclame al waargemaakt.
maar ik zeg dan dat hun statement dat we nu "veel teveel betalen voor wat we krijgen" dus overdreven is.
ze zijn zowat de enige provider die je verplichten om een combo te nemen, en om aan te kondigen dat ze ervoor gaan zorgen dat je niet meer moet betalen voor wat je niet gebruikt terwijl ze de enige zijn die je tot op vandaag een gsm abbo door je strot rammen als je internet van hen wil is hypocriet.
dit staat trouwens allemaal los van zaken buiten marketing he!
ik snap wel dat er blijkbaar niet genoeg marge is voor orange om aan hun love te verdienen zonder het gsm abbo erbij,
en ook technische limitaties wil ik gerust allemaal aanvaarden... maar marketing puur voor je iets voor de neus te houden kan ik gewoon niet tegen.
als ze morgen zeggen "we komen met een internet only abbo" zal me dat meer smaken dan "bij ons betaal je niet voor wat je niet gebruikt",
maar dat is geen show en we weten allemaal dat het show is dat verkoopt (en een 'goede' verkoper kan je het slechtste product doen kopen)
nog even dit: een emailadres van je provider zit ergens mee in de prijs (al ist maar 5 cent i dont care)... als jij morgen zegt ik moet dat niet hebben,
dan zal er geen kat om geven en je prijs toch hetzelfde blijven.
(oftewel: het is niet omdat ze het niet extra aanrekenen dat het niet aangerekend is en je bijgevolg er toch gewoon voor zal betalen)