Ik moet ne nieuwe site ineen steken voor de redstar (ondertussen al tweede klasse, dus achtereen is da eerste klasse éh)
Het meeste van de vorige keer weet ik ondertussen al vrij goed, maar nu zit ik met een probleem over ftp. Het is dus de bedoeling dat de mensen, wanneer ze een bericht typen, een bijhorend fotoke kunnen uploaden da bij het bericht wordt ingevoerd en dat de bestandsnaam dan automatisch aan het juiste nieuwsbericht in de database wordt gelinkt.
Hoe ge ietske in een db moet steken enzo, tis voor mij geen geheim meer maar diene ftp-transfer die zuigt.
Concreet heb ik:
1. een blad waar ge u bericht kunt intypen, da zijn een paar formuliervelden. Op dat blad staat ook een inputschermke van het type="file" om het fotobestand te selecteren.
Wa ge hier intypt, wordt gepost naar blad 2
2. een blad om uwe preview te zien waarna ge eventueel onverrichter zake nog eens kunt terugkeren om het één en ander aan te passen. Hier wordt voor het gemak een reeks "hidden" formuliervelden gevuld die ge nogmaals kunt posten om alles werkelijk naar de database te sturen.
Ik heb op php.net een scriptje gehaald om ftp te versturen. Nu in dat formulier zit een "enctype" dat moet behouden blijven. Da scriptje hier werkt perfect als ge vanaf u formulier na het bevestigen direct gaat uploaden, maar mijn probleem is: tussen het formulier en het scriptje om werkelijke up te loaden, zit de tussenstap van ne preview en ik slaag er maar niet in om de link voor de lokale bron op een geldige manier tijdens de tussenstap van de preview eventjes bij te kunnen houden om achteraf werkelijk te kunnen publiceren. Heeft er iemand een oplossing (als ge da vraag al verstaat )
formulier met file-knop
Code: Selecteer alles
<form name="Attachments" method=POST action="sendimage.php" enctype="multipart/form-data">
<input type=hidden name=box value="">
<tr>
<td nowrap width="1%"> <b>Image:</b></td>
<td colspan=2>
<input type=file name=source_file size=20> <br>
</td>
</tr>
<input type=submit name=btnSubmit value=Submit size=20 style="border: 1px solid #0000FF"></form>
</body>
</html>
Script om up te loaden
Code: Selecteer alles
<?php
$ftp_server='190.148.20.201';//serverip
$conn_id = ftp_connect($ftp_server);
// login with username and password
$user="username";
$passwd="*****";
$login_result = ftp_login($conn_id, $user, $passwd);
// check connection