Ubiquiti UniFi - Netwerk

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
diepvries
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Huidige situatie:

Het betreft een zeer grote woning (>1000m2 bewoonbaar), de woning is niet recent en nieuwe kabels trekken is niet ideaal. .
Momenteel zijn er 8 Apple Airport Express toestellen geïnstalleerd, deze zijn echter veroudert en signaal valt ook af en toe weg.
De bekabeling werd wel al uitgemeten en die zou overal nog in goede conditie zijn, er is een 48 poort switch voorzien maar helaas geen POE.
Exacte afstanden van de bekabeling heb ik nog niet in mijn bezit, maar er zullen wel enkele kabels zijn die rond de 70m zitten.
Ook buiten moet er Wi-Fi voorzien worden, het betreft hier een zeer grote tuin en nieuwe bekabeling zal voorzien worden. (nooit boven de 100m)

Doel:

Overal in het huis kunnen rondlopen en nooit verbinding verliezen met het netwerk, mesh Wi-Fi lijkt mij ideaal.
De eigenaar van deze woning heeft ook nog andere woningen, hier wil ik ook graag met hetzelfde systeem werken, dus Cloud controller?
Er zijn momenteel ook enkele camera's voorzien, deze zijn ook veroudert en zullen binnenkort vervangen worden (eind dit jaar).
Het zou dus wel leuk zijn als de nieuwe omgeving meteen klaar is voor ook deze camera's te kunnen aansluiten (+/- 15 camera's)

Welke materialen zouden jullie gaan gebruiken?

Ik dacht aan:

> High Performance Cloud Key Gen2
> UNIFI AP AC HD (5-PACK)
> UNIFI Switch met POE
> POE+ toevoeging voor te verre access points?

Dit zal mijn eerste Unifi setup zijn, dus ik had graag meteen alles correct besteld. :beerchug:

Alvast bedankt voor jullie input!
:???: Orange LOVE 100Mbps
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone XR 64GB (1) - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64GB (2) - Orange Dolfijn
My_download
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

De AP AC-HD's zijn bedoeld voor "high density" gebruik, dus lokaties waar er honderden clients bediend moeten worden (aula's op de unief bv).
Voor een woning ga je geen enkel verschil zien tussen AC-PRO's en AC-HD's.

Als er bestaande bekabeling is, dan ga je die gebruiken en geen mesh opzetten.

En als je meerdere woningen met één controller wil bedienen dan zou ik inderdaad ergens bij een cloud provider de controller hosten en niet met een fysieke Cloud key werken.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

En het voltooid deelwoord van verouderen is met een d op het einde...
J.
Sorry, het stoorde te hard.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”