Hey,
Ik ben sinds een paar dagen overgestapt van proximus naar EDPnet. Alles is goed verlopen maar het telefoon abonnement blijft nog steeds actief staan bij proximus. Het nummer is succesvol overgedragen naar EDPnet maar proximus beweerd dat dit nodig is voor oproepen te ontvangen/doen aangezien EDPnet gebruik maakt van het proximus netwerk.
Flauwekul denk ik maar ik wou toch even zeker zijn voordat ik het abonnement opzeg bij hun.
Alvast bedankt voor jullie feedback.
opzeggen telefoon abonnement
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 17 keer
Hoor eens bij Edpnet.
Toen ik mijn telefoon overschakelde van Proximus naar Edpnet, kreeg ik de weken nadien alleen nog oproepen van mijn kennissen die bij Telenet zaten. Alle oproepen van Proximus/Scarlet klanten kwamen nog steeds toe op mijn oude Belgacom (Proximus) telefoonlijn, ook al was het nummer overgedragen (ik kwam hierop uit toen ik mijn oude telefoon nog eens aansloot als test). Die lijn stond ook nog "actief". Er was iets mis met de nummeroverdracht bij Proximus, en dat heeft veel tijd en frustratie gekost. Best is om het door Edpnet te laten oplossen want jij bent geen Proximus-klant meer (veronderstel ik), je hebt bij Proximus niets meer te zoeken; maar weet dat de oplossing veel tijd kan kosten.
Toen ik mijn telefoon overschakelde van Proximus naar Edpnet, kreeg ik de weken nadien alleen nog oproepen van mijn kennissen die bij Telenet zaten. Alle oproepen van Proximus/Scarlet klanten kwamen nog steeds toe op mijn oude Belgacom (Proximus) telefoonlijn, ook al was het nummer overgedragen (ik kwam hierop uit toen ik mijn oude telefoon nog eens aansloot als test). Die lijn stond ook nog "actief". Er was iets mis met de nummeroverdracht bij Proximus, en dat heeft veel tijd en frustratie gekost. Best is om het door Edpnet te laten oplossen want jij bent geen Proximus-klant meer (veronderstel ik), je hebt bij Proximus niets meer te zoeken; maar weet dat de oplossing veel tijd kan kosten.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ben je daar zeker van? Hoe weet je dat?siemon1988 schreef:Het nummer is succesvol overgedragen naar EDPnet ...
Kan je met jouw telefoontoestel uitbellen, en gebeld worden op je vroeger Proximus nummer?
- - Is jouw telefoontoestel aangesloten op jouw modem > dan bel je via EDPNet
- Is jouw telefoontoestel aangesloten op het telefoonstopcontact (NTP) > dan bel je via Proximus, en is er géén nummeroverdracht geweest.
Dat is natuurlijk zever. Maar als alles correct verlopen is, dan ben je geen klant meer bij Proximus, en moet je dus niets opzeggen (en heb je dus met Proximus niets meer te maken)siemon1988 schreef:... maar proximus beweerd dat dit nodig is voor oproepen te ontvangen/doen aangezien EDPnet gebruik maakt van het proximus netwerk.
Jouw provider is nu EDPNet. Dis moet je bij de EDPNet Helpdesk zijn om te vragen hoe het zit ...
PS
Jouw EDPNet lijn heeft nog altijd een Proximus nummer (dat is echter geen telefoonnummer, maar een identificatie van de lijn).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Dat zou raar zijn want je moet bij EDPnet niet meer betalen voor raw copper (als je een combi neem met VOIP maar die moet je niet gebruiken).
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP