Hallo allen
thuis zijn we bezig het huis net ietsje slimmer te maken, door onder andere slimme lampen, slimme camera en ook een slimme thermostaat.
Ik koos de Honeywell Lyric T6 Smart (wired) thermostat, omdat deze ook Apple HomeKit ondersteunt. Gekocht via Bol.
Deze wil ik aansluiten op de Dantherm DVM 20 - een vrij onbekend Deens merk; een model uit 2007. Gebruikshandleiding (Deens).
Het toestel werd onlangs hersteld door 2 techniekers, dus voor mij het ideale moment om hen aan te spreken om de installatie uit te voeren. Gezien dit een consumenten toestel is (op de doos staat 'Snel en eenvoudig te installeren'), dacht ik dat ze dit heel snel kunnen aansluiten. Echter hebben ze hier moeite, want de twee techniekers discussieren of het hier gaat over 230V of 24V aan-uit, wat een ander bedradingsschema betekent.
De handleiding zegt in elk geval dit:
Dit zijn de kabels die ik zie die uit de ketel komen:Tilslutning til 1 x 230 V forsyningsspænding sker på
klemmerne L og N (net) samt til jordklemmen.
Tilslutning til rumtermostat sker på klemmerne 7/8 og
9 (rumtermostat). Den eksisterende broforbindelse
fjernes, da brænderen ellers vil køre konstant. Der
anvendes en termostat for 1 x 230 V eller ugepanel 1
x 230 V.
Je ziet dus een 3 kabels die uit de ketel komen: bruin, blauw en green/geel. Geen idee of dit de T1 en T2 kabels zijn in het 24V schema? Of de N en L?
En je ziet twee kabels (T-kabels) die naar de thermostaat unit gaan in de living. Dit lijkt me duidelijk: de T's van de ketelmodule en de T van de thermostaat in de living verbinden (maakt niet uit welke T volgens de techniekers).
Ter info: er is een stroomkabel voorzien (stopcontact naar ketelmodule), blauw en bruine kabel.