haha ik lag plat toen je over aap en micro begon .. nog net niet over taarten en flessen drankselder schreef:TL lijkt voor de normale bezoeker vooral een hoop EDM sets met allerlei extra trielala op de commerciële podia. Da's idd allemaal gescript en voorbereid, en er werkt een heel team tesamen aan, de "artiesten" die het publiek zien doen eigelijk nog het minste van het werk. Trouwens, als je je als een aap gedraagt op je podium met je micro dan is er geen tijd meer om plaatjes aan elkaar te rijgen. Maar TL is veel meer dan de mainstage, de mainstage is om het grote geld binnen te brengen en voor alle EDM freaks van overal ter wereld. De échte muziek zit op de kleinere stages met échte DJs, daar is niks gescript en is de muziek uiteraard veel beter.
Anyway, TL is een geoliede machine, tot in de puntjes georganiseerd, met torenhoge kosten maar ook megaveel inkomsten. Het valt pas op hoe strak alles georganiseerd is als je achter de schermen loopt. Het is daar ook één en al luxe met ge-airconditioneerde containers met 2 koelkasten in die constant aangevuld worden (uiteraard alles gratisch met een artiestenbandje hah). Maar dan in de artist village wordt ook een onderscheid gemaakt tussen de grote namen en de namen met goede muziek. Zo mogen wij meestal niet aanschuiven aan het warm buffet (da's voor like dimitri en mike vegas), maar kregen we keuze tussen een paar pistolé's haha.
Sure is wel leuk om het mee te maken van op het podium, maar zeker niet interessant genoeg om er elk jaar te staan.
Denk dat we idd zelfde mening hebben ...
Ik werk nu al 4 jaar op een kleiner ( 4-5000 man max ) 3 daags festival hier lokaal ( ook begonnen als underground toestand ... nu toch al iets minder underground .. maar vooral techno / minimal / retro .. ) en dat is nu in handen van een organisatie die ook al jaren de food & beverage doet op tomorrowland ..... om idee te geven wij hebbben 3 bars .. tomorrowland 50-60 ofzo .. ik werk hier lokaal als vrijwilliger samen met mensen die dus rechtreeks van tomorrowland komen ...en ik doe zo gemideld 25-30 km .. die gast waar ik mee samenwerk zei in de 1ste week 50-60 km op TML .. per dag ... ( stappen teller ) heb al wilde verhalen gehoord over TML ..( heel veel mensen die bij ons komen werken komen ook van TML .. is het 1ste weekend van augustus dusja .. )