West-Vlaanderen op de IT-wereldkaart

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Wel, als je kijkt naar de West-Vlamingen die in de crew hier rondlopen zou je het nooit zeggen, maar ze zijn er ginder wel in geslaagd om Silicon Valley een beetje op stelten te zetten. Enkele studenten in Multimedia en Communicatietechnologie hebben namelijk kunnen aantonen dat Mac OSX in een server omgeving tot 7 keer prestatieverlies oplevert. Bij Apple hebben ze blijkbaar zelfs drie techniekers laten afzakken naar de westhoek, om te kijken of het onderzoek wel klopte. En deze mensen hebben niets anders kunnen doen dan de studenten gelijk te geven. Steve Jobs zal dus nog niet al te hard victorie moeten kraaien.

Het hele verslag kan je nalezen op Anandtech ( http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2436 ), waar ondertussen meer dan 1 miljoen anderen het verslag ook al bekeken hebben. Johan De Gelas heeft het verslag opgemaakt, en is uiteraard fier op zijn studenten. De Gelas is trouwens lector in Multimedia en Communicatietechnologieën. En dat is trouwens nog niet alles, want ze hebben daar in Kortrijk ook nog eens bewezen dat processors van Intel trager worden bij de overschakeling naar 64-bit. Ook dit zou een primeur zijn.

Bron: http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=18624
Blue-Sky
Erelid
Erelid

AnD schreef:Wel, als je kijkt naar de West-Vlamingen die in de crew hier rondlopen zou je het nooit zeggen, maar ze zijn er ginder wel in geslaagd om Silicon Valley een beetje op stelten te zetten.
Wel, zo bekeken doen wij belgen (in dit geval westvlamingen) het niet slecht.
Westvlaanderen werd vroeger ook al gekend als silicon valley van de Vlaanders.
(maar dat was een ander verhaal)

To the point, die mannen hebben Westvlaanderen weer eens op de IT wereldkaart gezet. :idea:
Afbeelding
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Mm toch een moment fierte om MCTer te zijn :p. Die testen waren anders verschrikkelijk irritant, de servers in kwestie maakten verschrikkelijk veel lawaai tijdens labo Netwerken :p. Als er één ding zeker is, is dat deze testen verschrikkelijk betrouwbaar zijn, ik ken nu echt niemand die Johan De Gelas kan overtreffen wat betreft computerperformance en dan vooral processorarchitectuur.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

The_Borg schreef:Mm toch een moment fierte om MCTer te zijn :p. Die testen waren anders verschrikkelijk irritant, de servers in kwestie maakten verschrikkelijk veel lawaai tijdens labo Netwerken :p. Als er één ding zeker is, is dat deze testen verschrikkelijk betrouwbaar zijn, ik ken nu echt niemand die Johan De Gelas kan overtreffen wat betreft computerperformance en dan vooral processorarchitectuur.
De Gelas schrijft tevens ook voor tweakers.net, pc magazine, aceshardware, ... tis mijn hardware guru ! ;)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

"Yper Valley" -- I like the sound of that! :-)

Proficiat aan het onderzoeksteam!

Ik dacht wel dat Intel al op de hoogte was over de hitteproblemen op hun dual processor reeks: ik had op Tom's Hardware Guide al eens gelezen dat die processor reeks blijkbaar vertraagt onder langdurige stress.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Het is Shortrich Valley ;).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

cptKangaroo schreef:"Yper Valley" -- I like the sound of that! :-)

Proficiat aan het onderzoeksteam!

Ik dacht wel dat Intel al op de hoogte was over de hitteproblemen op hun dual processor reeks: ik had op Tom's Hardware Guide al eens gelezen dat die processor reeks blijkbaar vertraagt onder langdurige stress.
Hoezo Valley? Het is er zo plat als een biljart.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Kochanie schreef:Hoezo Valley? Het is er zo plat als een biljart.
Oh ja? De put al eens gezien die L&H daar heeft nagelaten :twisted: :wink:
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

khsw schreef:
Kochanie schreef:Hoezo Valley? Het is er zo plat als een biljart.
Oh ja? De put al eens gezien die L&H daar heeft nagelaten :twisted: :wink:
Ekskuus. Dat was ik reeds vergeten :-(
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”