Het zinkend schip van Mobile Vikings
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 81953.htmlTeun schreef:Een vrij doorzichtig en journalistiek bedenkelijk artikel van een concurerende mediagroep
De Tijd 26/12/2018
Aantal klachten over Mobile Vikings neemt toe
De Ombudsdienst voor Telecom heeft de jongste weken klachten ontvangen over technische problemen bij de telecomoperator Mobile Vikings. Ook de klantendienst lag onder vuur.
De nicheoperator voor mensen die veel mobiele data verbruiken, heeft geen eigen netwerk. Hij huurt als 'virtuele operator' capaciteit bij BASE, maar stapt volgend voorjaar over naar Orange Belgium.
De jongste tijd verschenen veel klachten op sociale media. 'Tussen 1 januari en 17 december 2018 ontvingen we een 300 klachten tegen Unleashed, dat bestaat uit Mobile Vikings en JIM Mobile', zegt ombudsman Luc Tuerlinckx. 'De stijging van het aantal klachten tegenover de 91 in 2017 is opmerkelijk.'
De klachten betreffen vooral technische problemen, zoals niet kunnen sms'en, surfen of bellen, en de bereikbaarheid van de klantendienst. Omdat die de grote hoeveelheid vragen niet meer de baas kon, besloot ze midden oktober enkel nog schriftelijke vragen te beantwoorden.
Mobile Vikings erkent dat klanten moeilijkheden ervaren door technische problemen bij de noodzakelijke overstap naar
een nieuw telecomplatform. 'Tegen februari moeten alle klanten daar actief zijn. Daarna switchen we naar het Orange-netwerk. Door die operatie moeten we onze service kunnen verbeteren', luidt het. 'Ondertussen hebben we heel wat extra medewerkers voor de klantendienst aangenomen. We verwachten tegen midden januari weer de snelheid van de vroegere dienstverlening aan te bieden.'
DM 26/12
Waarom de trouwe Mobile Vikings plots het schip aan het verlaten zijn
Nog niet zo lang geleden gingen klanten van telecomoperator Mobile Vikings voor elkaar door het vuur. Vandaag heerst gelatenheid. Vikingen van het eerste uur verlaten het schip. Waar liep het fout voor die stoere, maar sympathieke uitdager op de telecommarkt?
“Ik ben altijd heel erg trots geweest op het feit dat ik bij de helpdesk van Mobile Vikings werk. Alleen, de laatste tijd, is het wel iets moeilijker om daar trots op te zijn.” Wie naar de Facebook-pagina van Mobile Vikings surft, vindt bovenaan een filmpje met Roxanne, een medewerkster van de klantendienst van de telecomoperator. Ze verontschuldigt zich bij alle Vikingen in naam van het bedrijf in drie talen. Bij Mobile Vikings ben je niet zomaar een klant, maar een Viking.
GVA, 24/12/2018
Mobile Vikings, de telecomoperator van Medialaan, zit in lastig vaarwater. Het bedrijf had herhaaldelijk technische problemen en de helpdesk is telefonisch niet meer bereikbaar. Bij de Ombudsman voor Telecom kwamen de laatste weken opmerkelijk veel klachten binnen.
Mobile Vikings begon als niche-operator voor mensen die veel mobiele data verbruiken. Een eigen netwerk heeft het bedrijf niet. Daarvoor huurde het eerst capaciteit bij Base, en nu is een overstap gepland naar het netwerk van Orange. Mobile Vikings evolueert bovendien naar een “Full MVNO”, wat de operator meer autonomie geeft. Sinds enkele jaren is Mobile Vikings volledig in handen van Medialaan, het bedrijf boven onder meer VTM en Q-music.
De klantendienst had een erg goeie reputatie. Die ligt nu aan diggelen, zo blijkt uit de vele klachten op sociale media. En ook de Ombudsdienst voor Telecom, een laatste beroepsinstantie voor misnoegde klanten, zag het aantal dossiers toenemen. “Tussen 1 januari en 17 december ontvingen we een kleine 300 klachten tegen Unleashed, dat bestaat uit Mobile Vikings en Jim Mobile”, zegt Ombudsman Luc Tuerlinckx. “De stijging van het aantal klachten tegenover 2017 (91 klachten) is opmerkelijk.”
Klachten gaan voornamelijk over technische problemen (niet kunnen sms’en, surfen of bellen) en over de bereikbaarheid van de klantendienst. Omdat die de grote hoeveelheid vragen niet meer verwerkt kreeg, besloot het bedrijf midden oktober om enkel nog schriftelijke vragen te beantwoorden. De telefonische klantendienst is sindsdien niet meer bereikbaar. In een video die vorige week verscheen op de Facebookpagina van het bedrijf, verontschuldigt een helpdeskmedewerkster zich en vraagt ze klanten om vragen maar één keer te stellen.
“De problemen die in beroepsklachten worden aangekaart, worden doorgaans ook opgelost en in sommige gevallen krijgt de klant een compensatie”, zegt ombudsman Tuerlinckx. “Sommige moegetergde Mobile Viking-gebruikers hebben echter beslist om over te stappen naar een andere operator.” Maar zelfs dat lijkt niet altijd vlekkeloos te verlopen, zo blijkt uit reacties van enkele klanten. Mobile Vikings zou nummers niet altijd op tijd vrijgeven, waardoor een overstap vertraging oploopt.
Nummeroverdrachten zijn echter aan strikte wettelijke regels gebonden. Telecomwaakhond BIPT gaat de mogelijke problemen met overdrachten bij Mobile Vikings dan ook nader onderzoeken, zegt een BIPT-woordvoerder. Een operator kan slechts in bepaalde gevallen vrijgesteld worden van een overdracht. Een situatie van overmacht is er daar een van, maar dan moet de operator dat bewijzen en ook alles in het werk stellen om de situatie zo snel mogelijk te verhelpen.
De communicatieverantwoordelijke van Mobile Vikings was maandagvoormiddag niet bereikbaar voor een reactie.
https://www.sudinfo.be/id92683/article/ ... le-vikings
http://www.ombudsmantelecom.be/servlet/ ... eFile=true
van maart 2018
Évolution en pourcentage des plaintes par opérateur
Les opérateurs tels que Mobile Vikings (+63,53%)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Sinds de nieuwe sim kaartjes, net naar NL gegaan, geen internet. Als het niet meer lukt na de switch zonder moeite in het buitenland internet te hebben ga ik overstappen. Alle 5 kaartjes.
-
- Plus Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
Een paar weken geleden via Frankrijk naar de UK geweest met 2 simkaarten op het nieuwe platform zonder enige problemen in beide landen. MV was wel enige APN die in de lijst van mijn toestel stond. Base e.d. alsook de MMS zijn allemaal verwijderd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Bij mij staat er ook als enigste APN in, maar eind november stond er plots een proximus APN in toen ik in Breda zat. Kreeg de mobile vikings APN er niet in. Terug in België, geen probleem. Kan een toestel instelling er iets mee te maken hebben?
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik heb dezelfde ervaring in het buitenland. Eens je op roaming komt ziet je lijst met APN's er plots anders uit dan in België. Dan staat bovendien de web.be-APN er niet meer in. Als je de eerste keer in het buitenland komt kan je best al die foute APN's verwijderen en die van MV terug nieuw toevoegen.
Daarna blijft het goed, alleen moet ik, als ik de grens over ga, altijd even naar vliegtuigmodus of de telefoon herstarten: anders geen netwerk. Het rare is dat mijn moeder net hetzelfde probleem heeft maar mijn partner niet. Ze zijn nochtans allemaal bij MV...
Daarna blijft het goed, alleen moet ik, als ik de grens over ga, altijd even naar vliegtuigmodus of de telefoon herstarten: anders geen netwerk. Het rare is dat mijn moeder net hetzelfde probleem heeft maar mijn partner niet. Ze zijn nochtans allemaal bij MV...
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
- Locatie: Brecht
- Bedankt: 1 keer
Mijn echtgenote kreeg een nieuwe SIM kaart toegestuurd - met de mededeling dat dit nodig was voor " het nieuwe Platform" Nou ja- SIM kaaart erin gestoken en niet echt gemerkt dat het eigenlijk niet goed werkte. bellen wel ,maar data niet want ze zit toch altijd op de WiFi.
Enige tijd later was ze beu van dat herladen en wilde ze een abo. Toen ging het fout. Want dat abo ging niet zonder het nieuwe platform.
Ze kreeg allerlei heel vreemde suggesties van de helpdesk ,zoals rondrijden en zoeken naar een heel sterke Cell - nou ja.
We hebben de data wel aan de praat gekregen - bleek een APN te zij die verkeerd stond.
Nu hebben ze van MV weer een nieuwe SIM kaart gestuurd omdat de overgang naar het nieuwe platform is mislukt.
Alles werkt gewoon Data,bellen, SMS maar nog steeds "oude platform" nou ja wij zijn geen vragende partij voor wat voor platform dan ook.
Mijn vrouw wil bellen ,SMSen en faceboeken zoals miljoenen andere vrouwen. platform of niet....
Nu ik hier die hele historie lees begint het een beetje te dagen. Wat een blunders maken die managers daar zeg...
Gaan ze hun hele klanten bestand overzetten op een nieuw platform, wat dat ook moge betekenen, maar het is kennelijk een delicate operatie die niet altijd goed gaat, op een gehuurd netwerk. terwijl ze bij Base donders goed weten dat ze MobileVikings kwijt zijn als klant.
Alle support die ze nodig hebben van Base zal natuurlijk zo traag mogelijk gaan ,die zullen met gezonde tegenzin meewerken.
Alle klanten die ze nu nog overhouden krijgen straks nog weer een of andere "annoyance" te verwerken - ze gaan naar Orange.
Er zijn niet meer zoveel mensen die zich graag bezig houden met het aan de praat houden van hun GSM/Data verbinding met de wereld. Ze betalen ervoor en dan moet het opgelost zijn. Dus iedere hiccup is een reden om naar de concurrent te stappen.
Enige tijd later was ze beu van dat herladen en wilde ze een abo. Toen ging het fout. Want dat abo ging niet zonder het nieuwe platform.
Ze kreeg allerlei heel vreemde suggesties van de helpdesk ,zoals rondrijden en zoeken naar een heel sterke Cell - nou ja.
We hebben de data wel aan de praat gekregen - bleek een APN te zij die verkeerd stond.
Nu hebben ze van MV weer een nieuwe SIM kaart gestuurd omdat de overgang naar het nieuwe platform is mislukt.
Alles werkt gewoon Data,bellen, SMS maar nog steeds "oude platform" nou ja wij zijn geen vragende partij voor wat voor platform dan ook.
Mijn vrouw wil bellen ,SMSen en faceboeken zoals miljoenen andere vrouwen. platform of niet....
Nu ik hier die hele historie lees begint het een beetje te dagen. Wat een blunders maken die managers daar zeg...
Gaan ze hun hele klanten bestand overzetten op een nieuw platform, wat dat ook moge betekenen, maar het is kennelijk een delicate operatie die niet altijd goed gaat, op een gehuurd netwerk. terwijl ze bij Base donders goed weten dat ze MobileVikings kwijt zijn als klant.
Alle support die ze nodig hebben van Base zal natuurlijk zo traag mogelijk gaan ,die zullen met gezonde tegenzin meewerken.
Alle klanten die ze nu nog overhouden krijgen straks nog weer een of andere "annoyance" te verwerken - ze gaan naar Orange.
Er zijn niet meer zoveel mensen die zich graag bezig houden met het aan de praat houden van hun GSM/Data verbinding met de wereld. Ze betalen ervoor en dan moet het opgelost zijn. Dus iedere hiccup is een reden om naar de concurrent te stappen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Met mijn Main phone nooit problemen gehad maar nu had ik ze beiden mee naar Frankrijk. 2x identiek dezelfde gsm met zelfde software nexus 5X.jantje81 schreef:Ik heb dezelfde ervaring in het buitenland. Eens je op roaming komt ziet je lijst met APN's er plots anders uit dan in België. Dan staat bovendien de web.be-APN er niet meer in. Als je de eerste keer in het buitenland komt kan je best al die foute APN's verwijderen en die van MV terug nieuw toevoegen.
Daarna blijft het goed, alleen moet ik, als ik de grens over ga, altijd even naar vliegtuigmodus of de telefoon herstarten: anders geen netwerk. Het rare is dat mijn moeder net hetzelfde probleem heeft maar mijn partner niet. Ze zijn nochtans allemaal bij MV...
Bij vertrek in belgie de APN zelf toegevoegd en werkend op beide gsm dus identiek ingevoerd en opgeslaan.
Main gsm blijft werken in frankrijk op web.be apn
Andere gsm krijgt een proximus apn en de web is verdwenen....die terug toevoegen bleek onmogelijk van alles geprobeerd maar niet werkende gekregen....ik kreeg die MNC niet op 20. Op 1 kan je die opslaan op 20 sla je op en is die verdwenen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 755
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Ik heb ook problemen met die APN's die spontaan veranderen. Mijn simkaart is reeds overgezet naar het nieuwe netwerk.
Nooit eerder last van gehad, vandaag tijdens een trip naar Duitsland geen internet bij het land binnenrijden. Snel gevonden dat de APN ontbrak en bij het binnenrijden van België was het weer verwijderd! Dat kan toch niet de manier zijn
Is dit een installing/fout bij mobile vikings die dit forceert?
Nooit eerder last van gehad, vandaag tijdens een trip naar Duitsland geen internet bij het land binnenrijden. Snel gevonden dat de APN ontbrak en bij het binnenrijden van België was het weer verwijderd! Dat kan toch niet de manier zijn
Is dit een installing/fout bij mobile vikings die dit forceert?
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 19 jan 2015, 18:47
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Ik heb dezelfde ervaring gehad in Barcelona deze week én in Oostenrijk in augustus: ik kom het land binnen en ik heb geen internet. Alleen als ik de telefoon herstart komt de verbinding terug. Om de paar uur moet ik dat doen. Zucht. Ik ben een nieuwe klant bij Mobile Vikings, maar als dit op nog één reis voorkomt, ben ik terug naar Proximus. Wat een rotdienst.
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Daar hoop ik ook op, en aangezien niet iedereen het heeft: er is misschien iets mis met een deel van de simkaarten? Maar ik vermoed dat als dat zo is en MV weet ervan dat ze asap de simkaarten zullen swappen?
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De nieuwe Mobile Vikings SIM kaarten hebben waarschijnlijk de profielen van 2 MNO's (Base = 206/20 en Orange = 206/10)?gunmaster schreef: Is dit een installing/fout bij mobile vikings die dit forceert?
Dat heeft een speciale naam, die ontsnapt me nu (ik dacht "multi-IMSI SIM cards" of zo).
Dit is om "straks" de overgang van Base naar Orange te kunnen faciliteren, zonder dat de gebruiker een nieuwe SIM kaart nodig heeft.
Ik ben niet genoeg op de hoogte om hierover een uitspraak te doen, of hoe dit juist werkt, maar misschien is dit de oorzaak van de roaming problemen (je GSM toestel dat wat verward geraakt met die 2 IMSI's of die 2 verschillende MCC/MNC op één kaart?).
In België geeft dat geen probleem, zolang je "Orange nummer" niet geactiveerd is, verbindt hij met het Base netwerk.
Maar in het buitenland vindt je toestel geen van beide, en probeert misschien te roamen met je niet-geactiveerde Orange IMSI??
my guess, of is dit te ver gezocht? .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Modbreak:
fullquote verwijderd
Het zit nog anders de nieuwe mv kaarten zijn niet langer base kaarten 206/20 en ook geen orange 206/10 maar een eigen imsi dat laat die 100 flexibiliteit toe en dat is nu het nieuwe extra stuk ( nieuwe ismi is 206/30 )fullquote verwijderd
Nooit echt multi imsi sim's gezien.
De nieuwe mv sims beginnen ( net gechecked met 20630xxxxxxxxxx )
MCC+MNC nu geprogrammeerd id 20620
Dus vandaag laat base sims toe met 20630... op een dag gaat orange die programmeren en binnen een paar jaar kan proximus dat zijn.
( network info II -> tab device kan je die info zien op android bv )
De lijst die vandaag actief is ( bron bipt )
Code: Selecteer alles
IMSI status Operator/SP date_res date_alloc
206-01 A Proximus N.V. van publiek recht
206-02 A INFRABEL / Eurofiber 03/03/05 01/03/07
206-05 A Telenet Group BVBA 05/08/08 01/06/18
206-06 A Lycamobile sprl 15/07/11 13/02/13
206-07 A Vectone Mobile Belgium SPRL 14/06/12 01/11/12
206-10 A Orange Belgium
206-20 A Telenet Group BVBA 17/07/98 30/03/99
206-25 A DENSE AIR BELGIUM SPRL 10/01/15 10/01/16
206-28 A BELGACOM INTERNATIONAL CARRIER SERVICES S.A./NV 23/08/16 01/03/17
206-30 A Unleashed NV 02/03/16 11/02/18
-
- Elite Poster
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Exact het fenomeen dat ik ook ondervind.q-tec schreef: ....Andere gsm krijgt een proximus apn en de web is verdwenen....die terug toevoegen bleek onmogelijk van alles geprobeerd maar niet werkende gekregen....ik kreeg die MNC niet op 20. Op 1 kan je die opslaan op 20 sla je op en is die verdwenen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Bedankt voor de rechtzetting en de goede uitleg, ik dacht dat de nieuwe SIM's werkten met 2 IMSI's.Tomsworld schreef:Het zit nog anders de nieuwe mv kaarten zijn niet langer base kaarten 206/20 en ook geen orange 206/10 maar een eigen imsi dat laat die 100 flexibiliteit toe en dat is nu het nieuwe extra stuk ( nieuwe ismi is 206/30 )
De vragen die nu bij mij opkomen:
- Na het wisselen met de nieuwe MV SIM's hebben we de details van de APN niet gewijzigd. Deze staan dus nog altijd op MCC = 206 en MNC = 20. Moet dit dan niet op 206/30 staan?
- Zou het kunnen dat de bovengemelde roaming problemen (geen service in buitenland) te maken hebben met de IMSI wissel (oude SIM = 206/20, nieuwe SIM is 206/30), en moet dit aangepast worden in de apn?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Daar is het verhaal idd raar ik zie naar gelang de tool idd 206 20 als echte config soms zie ik ook ander veld dat uitgelezen wordt 206 30, apn kan verstuurd worden, maar ik denk dat sommige gsm's / ossen die apn's van ergens anders halen.philippe_d schreef:Bedankt voor de rechtzetting en de goede uitleg, ik dacht dat de nieuwe SIM's werkten met 2 IMSI's.Tomsworld schreef:Het zit nog anders de nieuwe mv kaarten zijn niet langer base kaarten 206/20 en ook geen orange 206/10 maar een eigen imsi dat laat die 100 flexibiliteit toe en dat is nu het nieuwe extra stuk ( nieuwe ismi is 206/30 )
De vragen die nu bij mij opkomen:
- Na het wisselen met de nieuwe MV SIM's hebben we de details van de APN niet gewijzigd. Deze staan dus nog altijd op MCC = 206 en MNC = 20. Moet dit dan niet op 206/30 staan?
- Zou het kunnen dat de bovengemelde roaming problemen (geen service in buitenland) te maken hebben met de IMSI wissel (oude SIM = 206/20, nieuwe SIM is 206/30), en moet dit aangepast worden in de apn?
Eigenlijk komt unleashed in dezelfde situatie als telenet ( geven/gaven sims uit met 206 05 maar zitten nu Dees op 206 10 en deels op 206 20 )
Om dat hele verhaal te gaan begrijpen moet ik kijken, maar vandaag kan je er vanuit gaan dat de mv sims gewoon zitten als sim van base.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Denk van wel, mogelijk problemen tot februari als mv een full mvno is
de koe zegt boe
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
zou eerder denken van niet omdat nieuwe klanten op het nieuwe platform geactiveerd zullen worden en er geen migratie moet gebeuren?bambipower schreef:Denk van wel, mogelijk problemen tot februari als mv een full mvno is
ik heb sinds een dag of 2 berichtje gehad dat ik op het nieuwe platform zit. of dat nu ook wil zeggen dat ik op orange netwerk zit, no clue
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Er zit nog niemand op het Orange-netwerk, dat komt pas later dit jaar.Splitter schreef: ik heb sinds een dag of 2 berichtje gehad dat ik op het nieuwe platform zit. of dat nu ook wil zeggen dat ik op orange netwerk zit, no clue
Als je 'op het nieuwe platform zit', zit je al bij de full mvno, neem ik aan?bambipower schreef:Denk van wel, mogelijk problemen tot februari als mv een full mvno is
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Zucht, hun herlaad systeem heeft met kerst voor geen enkele reden 15 euro herladen.
Stond nog geld genoeg op, genoeg data, maand nog maar enkele dagen begonnen. Uiteraard sinds die dag geen antwoord, backlog blijkbaar groot.
Stond nog geld genoeg op, genoeg data, maand nog maar enkele dagen begonnen. Uiteraard sinds die dag geen antwoord, backlog blijkbaar groot.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Om mijn VP op een legale manier te besteden, wil ik een nummer van Dommel overzetten naar MV.
Dat lukt ook al niet. Op het einde steeds een foutmelding. Reeds op verschillende dagen geprobeerd en op verschillende computers.
Dat lukt ook al niet. Op het einde steeds een foutmelding. Reeds op verschillende dagen geprobeerd en op verschillende computers.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
heb zo ook vrij snel 4 bundles actief staanTim.Bracquez schreef:Zucht, hun herlaad systeem heeft met kerst voor geen enkele reden 15 euro herladen.
Stond nog geld genoeg op, genoeg data, maand nog maar enkele dagen begonnen. Uiteraard sinds die dag geen antwoord, backlog blijkbaar groot.
en als ik naar verbruik zie zie ik elke seconde "dubbel" staan met hetzelfde verbruik...
support gevraagd of dit wel kan dat ik telkens 2x tegelijkertijd evenveel kan "opsoeperen"... heb ik soms 2 inbelverbindingen met m'n smartphone...
je mag niet verwachten dat support mijn email leest..; standaard reactie dat ik naar dataverbruik op mijn mobieltje moet kijken...euh ja als die geldig is is het simpel die staat op 0 bytes... graag wil ik dus al dat gefactureerd geld voor 0 bytes terug hebben.
dat is nu al 6 maand dat ze me aan het lijntje houden... heb al 3 andere programma's op hun aanraden geinstalleerd en die geven hetzelfde aan.
toestel niet geroot. alle niet gebruikte apps verwijderd....
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
zucht ze lezen echt niet goed en checken echt niets....
Hun workload gaat niet dalen als ze door doen want moesten ze goed gelezen hebben en 1 minuut extra genomen hebben voor mijn vraag, dan was het opgelost, nu nog een extra mail
Is opgelost en goed opgelost! Maar hun frontent zegt iets geheeld anders met hun backend, niet handig
Hun workload gaat niet dalen als ze door doen want moesten ze goed gelezen hebben en 1 minuut extra genomen hebben voor mijn vraag, dan was het opgelost, nu nog een extra mail
En mijn bundel is dubbel: Edit:Nick M. (Mobile Vikings)
4 jan. 09:22 CET
Hoi Tim,
Bedankt voor je bericht.
Dit komt omdat je ook het hokje had aangevinkt om automatisch te herladen wanneer je gratis bundels verlopen (1 maand na de laatste herlading).
Dat kun je hier nakijken en eventueel aanpassen:
https://mobilevikings.be/en/my-viking/s ... up-setting
Kind regards,
Nick M.
Is opgelost en goed opgelost! Maar hun frontent zegt iets geheeld anders met hun backend, niet handig
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Hier ook een probleem met 1 nummer, zogezegd niet herladen gedurende een jaar en dus afgeschaft, laatste waarschuwingsmail gekregen, die verwijst naar een mail van een maand ervoor, niet gekregen en ze geven toe dat die er niet geweest is... ondertussen nummer herladen en terug actief maar het is daar af en toe toch een zootje precies.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Zelf ondervind ik weinig tot geen hinder van hun diensten.
Heel tevreden met het puntensysteem!
Binnenkort staat de overstap naar Orange voor de deur, hopelijk wordt dan terug alles zoals voorheen!
Volhouden mensen
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Heel tevreden met het puntensysteem!
Binnenkort staat de overstap naar Orange voor de deur, hopelijk wordt dan terug alles zoals voorheen!
Volhouden mensen
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Gisteren toch een mooie nieuwjaarsbrief van MV in de bus gevonden.
Uit de tekst blijkt dat ze heel goed weten dat ze problemen hebben hoor.
J.
Uit de tekst blijkt dat ze heel goed weten dat ze problemen hebben hoor.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Pro Member
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
- Locatie: Blankenberge
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 34 keer
Mijn grootouders (80+) zijn het zat en schakelen over op Scarlet Red. Hun herlaadkaart met automatische herlading had problemen. Hun automatische herlading werktte niet, hierdoor raakte hun belwaarde op. Als klap op de vuurpijl, kregen ze hier geen auditieve melding van en konden ze plots niet meer bellen of sms'en.
De enige optie die MV me aanrijkt is om hun betaalmethodes weer opnieuw toe te voegen. R Maar in dat verhaal hebben ze geen zin meer.
De enige optie die MV me aanrijkt is om hun betaalmethodes weer opnieuw toe te voegen. R Maar in dat verhaal hebben ze geen zin meer.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
- Locatie: Luxembourg
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 6 keer
Ook hier al ruim een maand geen Mobile Internet sinds de overschakeling naar een nieuwe simkaart.
APN settings staan correct maar verdwijnen steeds weer opnieuw.(zelfs zonder te roamen op een buitenlands netwerk)
Helpdesk is totaal onbereikbaar en kan geen oplossing aanbieden.
Ondertussen de omschakeling naar Orange aangevraagd, wat een amateurisme daar.
APN settings staan correct maar verdwijnen steeds weer opnieuw.(zelfs zonder te roamen op een buitenlands netwerk)
Helpdesk is totaal onbereikbaar en kan geen oplossing aanbieden.
Ondertussen de omschakeling naar Orange aangevraagd, wat een amateurisme daar.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Vandaag werd mijn nieuwe mv sim gemigreerd naar hun nieuw platform en alles lijkt nog te werken. Enkel het logo 4G op mijn iphone is nu gewijzigd naar LTE. Ik kan ook nog steeds gebeld worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Hier ook, de apn er weer zelf moeten inzetten...lithion schreef:Vandaag werd mijn nieuwe mv sim gemigreerd naar hun nieuw platform en alles lijkt nog te werken. Enkel het logo 4G op mijn iphone is nu gewijzigd naar LTE. Ik kan ook nog steeds gebeld worden.
Verbetering vind ik het niet, orange veelal 3G ipv 4G roeselare-gent.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Ik krijg die sms vandaag, tot gisteren thuis volle 4G bereik, nu met moeite 1 streepje waardoor het naar 3G gaat.petervm schreef:q-tec: ter info, MV zit ondanks de overstap naar een nieuw 'platform', nog steeds op het Base-netwerk.
Kan best zijn hoor maar een gsm op het base netwerk heeft hier wel nog volle 4G.
-
- Plus Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
Vandaag wilde de telefoon van mijn vriendin niet meer verbinden met het netwerk van mobile vikings. Reboot of vliegtuigstand hielp niets.
Dan maar manueel het netwerk van Base/MV proberen te selecteren, maar dan kwam de melding dat het niet mogelijk is om op het netwerk te registreren. Ook even geprobeerd op proximus te verbinden, dan kwam dezelfde melding maar direct daarna registreerde de telefoon wel op MV.
Dus toch iets aan de SIM dat blijft hangen, dat gereset wordt door een ander netwerk te proberen?
Dan maar manueel het netwerk van Base/MV proberen te selecteren, maar dan kwam de melding dat het niet mogelijk is om op het netwerk te registreren. Ook even geprobeerd op proximus te verbinden, dan kwam dezelfde melding maar direct daarna registreerde de telefoon wel op MV.
Dus toch iets aan de SIM dat blijft hangen, dat gereset wordt door een ander netwerk te proberen?
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1204
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Wat bedoel je met punten combineren?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Afgelopen 2 weken leek alles gestabiliseerd, geen problemen meer ondervonden. Tot ik zondagavond plots niet meer kon bellen, SMS'en of surfen. Ontvangen van calls en SMS'en gaat prima, uitgaand helemaal niks. Gereboot, alle settings nagekeken, maar met geen mogelijkheid krijg ik het aan de praat.
Ik heb ondertussen mijn SIM voor Proximus Epic aangevraagd... Met pijn in het hart, maar die langdurige issues kan ik écht niet langer ondergaan zonder er schade van te ondervinden (je kan wel bedenken wat een werkgever ervan vindt dat je met geen mogelijkheid je collega kon bellen/bereiken :s)
Ik heb ondertussen mijn SIM voor Proximus Epic aangevraagd... Met pijn in het hart, maar die langdurige issues kan ik écht niet langer ondergaan zonder er schade van te ondervinden (je kan wel bedenken wat een werkgever ervan vindt dat je met geen mogelijkheid je collega kon bellen/bereiken :s)
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Als het voor je baas zo belangrijk is, moet hij het zelf maar voorzien hé, of versta ik iets vekeerd ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...