Flybox 4g voip beschikbaar ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2006, 21:37
Bedankt: 4 keer

Alvorens de overschakeling te doen naar internet@home ; wil ik toch even een vraagje stellen of deze modem (Huawei B525) ook VOIP configureerbaar is.

Of is deze optie uitgeschakeld (locked) en dus niet toegankelijk voor eindgebruikers.

Camino
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ik gebruik die idd met daarop een cisco voip ata gateway aangesloten, zn kan op die manier via voip bellen en gebeld worden, gebruik daarvoor mijn weepee account
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Camino vraagt of VOIP op de router zelf beschikbaar is.
Jij spreekt over een externe ATA die je er op aansluit.

Misschien dat je dat voor hem kan testen?

Hier alvast een gebruiker die er ook problemen mee heeft:
https://forum.three.ie/t5/Other-Phones/ ... td-p/27548

Opmerking die je daar leest:
According to that PDF, VoIP is an optional software feature on the Huawei B525.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

weet idd niet of het intern werkt , interesseert me trouwens ook niet, is algemeen geweten dat interne voip soms voor problemen kan zorgen, zeker al in mobile modems, een ata kost amper 35-40 euro en kan je ook elders gebruiken, dus waarom het moeilijk maken als het gemakkelijk kan, ik maak nooit gebruik van interne voip, ook al zit het erin, ik plaats meerdere voip gataways, zelfs op eenzelfde internetlijn, totaal geen problemen mee, op mijn fritzbox van edpnet staan er 4 cisco ata's en 2 ip telefoons aangesloten, 6 verschillende telefoonnrs, met binnen -en buitenlandse telefoonnrs, werkt perfect.., op de flybox staan er 2....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
Camino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2006, 21:37
Bedankt: 4 keer

ygeffens schreef:...
According to that PDF, VoIP is an optional software feature on the Huawei B525.
@ygeffens
Bedankt voor je reply. Ik had deze informatie ook gevonden alvorens hier deze vraag te stellen.
Ik had gehoopt, dat er iemand misschien deze instelling had tegengekomen in het configuratiemenu van deze modem. Mogelijk is deze optie uitgeschakeld en enkel beschikbaar via een unlock code.


@laroyj
Je voorgestelde oplossing is inderdaad een mogelijkheid. Een ata device dat bezit ik wel, maar het was de bedoeling om gebruik te maken zonder deze extra ata.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ik heb het vorige model van de Flybox, de TP-link en Easy Internet@home. Die heeft geen voip-functie. Maar ik heb wel een Siemens gigaset voip-telefoon en WeePee.

Die voip verbinding is niet erg betrouwbaar via mijn internetverbinding. Alles lijkt ok, telefoon is online. Het heeft zeker al gewerkt, inkomende en uitgaande oproepen. Maar soms niet. Meestal werkt uitgaande oproepen wel, inkomende niet. En het ergerlijke is dat je het niet weet. Alles lijkt normaal te zijn.

Heb al contact gehad met WeePee hierover. Maar het is geen WeePee probleem. Toen het niet werkte heb ik die gigaset even aan een Telenet-modem aangesloten en dat werkte perfect. Het probleem zal wel zijn die dubbele NAT.

Het volgende heeft het terug redelijk laten werken bij mij;
- vast ip-adres toewijzen aan voip-telefoon
- dat ip-adres instellen als DMZ ip-adres
- UpNP uitschakelen
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

De huawei b525 flybox modem/router heeft een RJ11 poort maar er is nergens een instellng te zien in webinterface van de firmware die orange er op gezet heeft.
Heb nog niet geprobeerd een andere firmware te flashen want misschien werkt de 4G verbinding dan niet meer.
Op WAN krijgt de modem een 10.x.x.x IP en dus geen echt publiek IP.
TCP/UDP poorten open zetten van WAN naar LAN gaat op de modem, maar heeft ook geen zin want orange laat die niet door.

Ik gebruik voip met een ATA er achter, die naar buiten/binnen gaat met een VPN tunnel naar een server die wel een publiek IP heeft.
@laroyj gebruik jij dan een STUN server of hoe connecteert weepee dan op je SIP 5060/RTP 5004 ports voor inkomende calls?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

idd met stun van weepee en sip5060, ik heb wel externe ip adressen van orange door gebruik van andere apn, maar normaal werkt dat niet, ik heb hier uitzonderlijk toestemming voor gekregen als radiostation, omdat dit nodig is vanop evenementen, ook voor de livefeed van onze rtp camera's...

ik meen me wel te herrinneren dat ik ook een keer met de instellingenop mn HT701 bezig geweest ben omdat het ook maar niet wilde lukken, alles instellen wat je van weepee krijgt, en een dmz is meestal ook geen slecht idee..

account active, primaire sipserver instellen, prefer prim server aanvinken, sip transport UDP, NAT traversal NO,Sip user ID invullen, optional naam, DNS mode = A record, en uiteraard uw login gegevens...

wanneer u niet correct verbonden, of nog op een andere locatie , ingelogd, andere ATA, IP telephone, zelfs een app, kan je elders niet opnieuw inloggen, of maar ten dele, en zal je enkel maar kunnen bellen, en niet gebeld worden...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”